Scheren jullie je schaamhaar en ballen glad ?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik gebruik een tondeuse, daarmee is het glad genoeg. Sommige DVP likken je hele zaakje als je geen haar hebt daar beneden is mijn ervaring. Daarnaast vind ik het zelf ook prettiger en likt het alsof handcontact beter aanvoelt.
 
Ik scheer mijn schaamhaar, pik en balzak gemiddeld één keer per week helemaal glad. Als de haartjes dan wat langer zijn, gebruik ik eerst (voorzichtig) een trimmer. Daarna maak ik het af met een scheermes en scheergel (natuurlijk ook voorzichtig ;).)
 
Pik, ballen en bilnaad volledig glad. Gewoon onder de douche met een gillette venus.
Gebruikte hier eerst een gewoon scheermes voor, maar had daarna vaak last van bultjes. Vanaf dat ik de venus gebruik heb ik hier eigenlijk geen last meer van.

borst/buik af en toe wat trimmen
 
Als ik ga wandelen dan zorg ik wel dat het kort of geschoren is.
Hangt een beetje van de situatie af. Bij de ramen waar het een snelle wip is, dan hou ik het bij kort trimmen van de ballen en schaamhaar.
Is het een dame die ook PZC doet dan zorg ik ervoor dat het helemaal glad is.

Dat trimmen is wel een beetje link bij de ballen ivm kans op kleine wondjes die snel weer dicht gaan. Dat doe ik dan ook al de dag voorafgaand.
 
Kleine tip voor de mensen die snel last hebben van ontstekinkjes aan de haarzakjes na het scheren/waxen of bij puistjes; gebruik een barrier cream.
Heel dun smeren, voorkomt veel gedoe. Dit legt een dun en totaal onzichtbaar laagje waardoor sapjes en bacteriën veel minder snel doordringen in de huid.
In de zorg veelvuldig toegepast als huidbeschermer bij o.a incontinentie.

 
Er staat inderdaad (onhygiënisch) achter, maar dat is tevens nr. 4 op de ranglijst, dus ik snap ten eerste niet waarom er dan een aparte ergernis bestaat voor mannen die schaamhaar hebben en ten tweede zie ik ook niet in waarom schaamhaar per definitie onhygiënisch is?

Heb hier nog nooit onderzoek naar gedaan, maar ben wel benieuwd of de dames die ik bezoek dat ook vinden en eerlijk durven te zeggen wanneer ik ze vraag of ze mij om die reden onhygiënisch vinden. Zou het erg jammer vinden als dit inderdaad zo is, maar ben ook heel benieuwd waarom ze dit vinden.
 
Ik heb mijn schaamhaar nog nooit geschoren en ben dat ook niet van plan te doen! Dit is een spijtige maatschappelijke verandering: vroeger waren mannen met haar daarvanonder normaal, maar nu moet daar zo moeilijk over gedaan worden...
 
Het lijkt mij ook niet per definitie onhygiënisch, zolang je het maar gewoon netjes wast. Kans op schaamluis is klein (en moet een dame daarvoor vrezen als ze zelf geschoren is?). Ik denk ook wel dat je het zou merken als een dame het onhygiënisch zou vinden, doordat ze dan bepaalde handelingen niet wil uitvoeren.
 
Ik ben meer van het trimmen met een opzetstuk gaat makkelijk en geen wondjes ook. Ik merkte dat sommige dames daar moeite mee hadden toen ik vanonder ongeschoren rond liep.
 
Vroeger scheerde ik me onderin helemaal glad, maar heb altijd wel vrij veel last van irritatie gehad. Heb dan een tijdje geprobeerd te trimmen en schacht en ballen tot anus helemaal glad, maar dat trimmen vond ik lastiger / riskanter dan gewoon scheren. En helemaal glad vind ik ook gewoon aangenamer aanvoelen. Ik laat wel van navel tot schaamstreek een streepje staan, en daar heb ik wel complimenten over gekregen. De dame in kwestie vond dat toch een symbool van mannelijkheid. Hoe ze daarna m`n pik helemaal in haar mond kreeg vond ik dan weer een symbool van geilheid :)

Met wat ik hier lees moet ik maar eens een ander scheermesje proberen (misschien die Venus) en die barriercreme is misschien ook wel een goede tip (al weet ik niet meteen waar te vinden). Of misschien is babycreme wel een goede oplossing...
 
Ik scheer mij al meer dan tien jaar volledig (met een klein streepje naar de navel toe ,dat ik laat staan ) en telkens ik bij een dame kom ,en ik vraag ik scheer mij is dat een probleem voor u ,dan zegt deze toch altijd volmondig nee , ik vind dit zelf leuk ,en beter dan dat ik soms haartjes in mijn mondje krijg :p. Ik haal mijn mesjes bij AH van het merk Care (zijn eigenlijk voor de dames en scheerschuim van het merk Satin Care , nog nooit last van gehad .En ik zal mij blijven scheren zolang ik wandel .
 
Helemaal glad! Gemiddeld een paar keer per week. Tegelijkertijd wanneer ik mijn hoofd scheer, wel met ander mesje ?

Ook wanneer ik weet dat er gespeeld gaat worden ?
 
Schaamstreek wax ik grotendeels met Veet strips, Omdat de haartjes die dan terug groeien niet kriebelen. De eerste keer is het best heftig, daarna is het een kwestie van bijhouden. Om bultjes door ingroeiende haartjes te voorkomen gebruik ik een milde scrub.
De gevoelige delen zoals de balzak scheer ik. Die haartjes zijn ook veel zachter.
 
Terug
Bovenaan Onderaan