Schimmelinfectie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Zelf heb ik regelmatig een uitbraak van voetschimmel. En heel af en toe ook kopkaas, een rode voorhuid en een jeukende eikel. Smeren met miconazolnitraat (zonder hydrocortison) helpt; ik haal dan een tube crème bij de apotheek of drogist. Maar het lijkt er op dat de voetschimmel steeds terug blijft komen.
Als iemand een tip heeft hoe je er definitief vanaf kunt komen, hoor ik het graag.
Je kunt de kans op terugkeer wel verkleinen:
  • Draag elke dag schone sokken van wol of katoen, beetje elastaan mag. Op blote voeten lopen kan ook.
  • Was je sokken zo heet mogelijk.
  • Behandel de binnenkant van je schoenen met anti schimmel poeder. Bij losse zolen eerst de zolen eruit en deze ook behandelen en lekker laten drogen aan de lucht.
  • Koop schoenen die niet te krap zitten.
  • Koop schoenen die vocht op kunnen nemen en/of goed ventileren.
  • Draag niet twee dagen achter elkaar hetzelfde paar schoenen, liefst 2 dagen ertussen, dan kunnen ze van binnen goed drogen.
  • Investeer in (ceder-)houten schoenspanners. Die houden niet alleen je schoenen in vorm maar zorgen er ook voor dat het vocht er sneller uittrekt. Schoenspanners zelf natuurlijk tussendoor ook laten drogen.
  • Binnen je schoenen uitdoen is zo gek nog niet.
  • Droog je voeten na het wassen/douchen en gebruik niet onnodig zeep.
  • Ververs je badmatjes regelmatig.
 
Droog je voeten na het wassen/douchen en gebruik niet onnodig zeep.
Voetschimmel gedijt uitstekend, in een vochtige omgeving. Zorg dus na het douchen/baderen, dat je voeten, ook tussen je tenen, goed droog zijn. Een handdoek is vaak niet afdoende. Dus kreeg ik van mijn pedicure de gouden tip; droogfohnen.
 
Ik heb gelukkig nog nooit een schimmelinfectie gehad, maar ik realiseer me dat ik wel een risico loop door blootvoets te douchen in privéhuizen. Hoe doen jullie dit? Nemen jullie slippers mee? Of gewoon het risico nemen?

Ik heb geen idee hoe groot het risico is als de douche weer netjes droog wordt gemaakt tussendoor.
 
Ik heb gelukkig nog nooit een schimmelinfectie gehad, maar ik realiseer me dat ik wel een risico loop door blootvoets te douchen in privéhuizen. Hoe doen jullie dit? Nemen jullie slippers mee? Of gewoon het risico nemen?

Ik heb geen idee hoe groot het risico is als de douche weer netjes droog wordt gemaakt tussendoor.
Schimmels komen overal voor. Als je blootsvoets gaat douchen in openbare ruimtes dan kun je sneller besmet raken met een schimmel. Afhankelijk van je eigen weerstand, bevattelijkheid en tijdsduur van het douchen (verweken van de huid) kan het ook een infectie worden.

Het dragen van slippers geeft een hele goede bescherming. Dus dat kun je zeker doen. Toch douchen ook veel mensen zonder slippers of lopen ook blootsvoets rond zonder dat het ooit problemen geeft. Zelf loop ik altijd blootsvoets. Door mijn vechtsport achtergrond ben ik het een beetje gewend. Is het verstandig, misschien niet? ;)
 
Je bent al drager van schimmels en inderdaad afhankelijk van je weerstand ben je eerder vatbaar of niet voor een uitting. Daarnaast is voetschimmel ook anders dan genitale schimmelinfectie.

Je kunt al voetschimmel krijgen als je voeten niet goed droog maakt na het douchen. zo zalfje van de kruidvat en het probleem is zo opgelost.
 
Sommige mensen zijn daar gevoeliger aan als anderen.
Verandering van dieet kan al veel helpen. Schimmels teren op bepaalde voedingsstoffen. Een kleine aanpassing kan veel helpen.
Alcohol, suikers, frisdrank etc etc.
Ik ben verre van een "boomknuffelaar", maar het drinken (en dan niet 1 dag) van échte groene thee (niet die lipton rommel) gaat er ook voor zorgen dat je minder vatbaar bent voor zulke zaken (schimmels, eczeem, etc).
 
Thanks, ik heb miconazolnitraat/hydrocortison gekregen van de huisarts maar als dat een kuurtje niet werkt, zal ik er wel om vragen.
Miconazol wordt niet meer vergoed door mijn verzekering. In Daktarin is Miconazol de werkzame stof, is dus hetzelfde middel. Apotheek maakt me er attent op toen ik D. wilde kopen dat Miconazol € 6 goedkoper is.
 
Normale Zeep nooit gebruiken.

Het is zaak om de PH waarden op orde te krijgen.

Middelen die kunnen helpen tegen schimmelinfecties:

Appelazijn
Selsun shampoo
Citroen

Na herstel elke dag wassen met water aangelengd appelazijn en onderhouden met pure kokosolie of cetoma creme.

De vagina is idd een ph-zure omgeving. Ph 3 a 4.

Mijn gynae raadt Saugella aan.

Maar dus nooit zeep, Lactacyd of Saforelle gebruiken. Deze zijn niet zuur genoeg.

Zelf gevoelig voor schimmelinfecties, dus altijd goede monitoring down under, hehe.
- eigen maandstonden zorgen voor verstoring van de ph-graad
- allerlei andere sappen zoals zweet en speelskel, die tijdens de seks al es tot in de vagina raken, verstoren ook
- ook glijmiddelen enzo zijn hier tricky. Ik gebruik een neutrale van bij de apotheek.


Daarnaast is het ook oppassen voor bacteriële infecties. Vingertjes die in het poepgaatje verdwijnen, mogen nooit vaginaal worden ingebracht. Remember this, dear gentle men. ^^
 
De vagina is idd een ph-zure omgeving. Ph 3 a 4.

Mijn gynae raadt Saugella aan.

Maar dus nooit zeep, Lactacyd of Saforelle gebruiken. Deze zijn niet zuur genoeg.

Zelf gevoelig voor schimmelinfecties, dus altijd goede monitoring down under, hehe.
- eigen maandstonden zorgen voor verstoring van de ph-graad
- allerlei andere sappen zoals zweet en speelskel, die tijdens de seks al es tot in de vagina raken, verstoren ook
- ook glijmiddelen enzo zijn hier tricky. Ik gebruik een neutrale van bij de apotheek.


Daarnaast is het ook oppassen voor bacteriële infecties. Vingertjes die in het poepgaatje verdwijnen, mogen nooit vaginaal worden ingebracht. Remember this, dear gentle men. ^^
Niet alléén de vingertjes kunnen E-coli besmetting veroorzaken me dunkt....
 
Een huisarts heeft mij in het verleden uitgelegd dat antibiotica niet helpt tegen schimmels, sterker nog de meeste mensen zijn na een antibiotica kuur meer ontvankelijk voor het krijgen van een schimmel. De basis van antibiotica's zijn schimmels.
Klopt want van een antibioticakuur krijgen sommige mensen net een schimmel als bijwerking (naast andere mogelijke bijwerkingen maar dit is niet relevant voor mijn reactie hier).
 
Ik heb al langere tijd 2 kleine stukjes op mijn eikel die rood zijn... overigens voel ik nergens pijn. Wat zouden jullie doen? Eerst op de bonne fooi crème kopen of gelijk naar de huisarts (wat maar moet denk ik)
Vorige week Dinsdag of Woensdag heb ik de dokter's assistent maar opgebeld 😬 wat ik überhaupt al niet vaak heb gedaan haha. Uiterst vriendelijk te woord gestaan. Ondertussen heb ik zelf wat opgezocht eerst dacht ik zelf een schimmelinfectie maar na nog weer verder te zoeken kwam ik uit op het gebruik van zeep. Richting afgelopen weekend werden de rode plekjes steeds kleiner/minder rood. Het zeep is nu bereikt tot 0. Vanmorgen om 6 uur waren we wakker 🥳😉 omdat ik tegen 10 er moest zijn voor een soa test. De dokter wist zelf niet goed waar alles lag maar vanwege de vakantie nu wel.... en daar sta je dan te wachten met de broek na beneden 🤣🤣🤣 Als het goed is krijg ik Woensdag de uitslag dus voorlopig 🤞
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan