Schimmelinfectie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Gaat over schimmel infectie , maand of 2 geleden met dame naar prive sauna geweest wat we wel meer doen , ruze prive ,gezellig en uurtje of 4 geil en alleen maar sex met soms even whirlpool, maar na een paar dagen kreeg ik droge lippen en bleef met vaseline smeren maar bleef smeren, en ook pijnlijk met eten .
Nu even naar de dokter en met vragen wat ik gedaan had kwamen we in de sauna uit waar ik 4 uur op blote voeten gelopen heeft en dat was op mijn lippen geslagen door iets opgelopen te hebben op de vloer .
Nu zalfje gekregen en na 5 dagen over, dame heeft nergens last van gehad en had ook niets met geslachts ziekte te maken ,al weer een keer samen daar geweest en nu sloffen aan wat ook gezegd word omdat te doen .
 
Update: Intussen heb ik nu 16 jaar een schimmelinfectie op de eikel van de penis met rode vlekjes en schilfertjes. Smeren met miconazol doet de besmetting niet definitief verdwijnen omdat de infectie diep in mijn lichaam zit. Vanmorgen zag ik andere rode vlekken net onder de eikel en dit was een aanleiding om de huisarts te raadplegen. Nu ga ik naar een dermatoloog. Ben erg nieuwsgierig of iemand met dezelfde chronische klachten ervaring bij een dermatoloog heeft.
 
Vermoedelijk heb je "Balanitis van Zoon " Dat is ook een soort schimmelinfektie die op wat hogere leeftijd voorkomt. De dermatoloog zal je ketocozanol voorschrijven, of mogelijk triamcinolon, een corticosteroide.
 
Een 20 jaar geleden heb ik gedurende lange tijd last gehad van kloven, harde voorhuid en lidtekenweefsel op de rand van de voorhuid. Blijkbaar schimmel door dagelijks mét zeep te wassen.
Alles geprobeerd: andere zeep, zalfjes, extra veel wassen,...
Plots de genieuze idee om de voorhuid naar achteren te schuiven, zoveel mogelijk, dag en nacht, zodat de eikel en voorhuid niet constant vochtig bleef. Daardoor viel ook de behoefte weg om veel te wassen met zeep want geurloos. Probleem loste zichzelf op.
 
Nou heb ik wel gelezen dat als je gelijk bij het minste geringste aan de anti-schimmelcrème gaat, dat die schimmel op
Een bepaald moment resistent kan worden en dan ben je verder van huis.

Bare is en blijft gewoon link, hoe lekker het ook is. Wat @VixenandherStag zei, deed me wel schrikken: nooit geweten dat speeksel ook het vaginale milieu kan verstoren. Ik vind het zo heerlijk om te beffen...:cry:

Ook las ik dat je minder alcohol noet drinken. Dat vind ik wel de ergste regel :ROFLMAO:
 
Een 20 jaar geleden heb ik gedurende lange tijd last gehad van kloven, harde voorhuid en lidtekenweefsel op de rand van de voorhuid. Blijkbaar schimmel door dagelijks mét zeep te wassen.
Alles geprobeerd: andere zeep, zalfjes, extra veel wassen,...
Plots de genieuze idee om de voorhuid naar achteren te schuiven, zoveel mogelijk, dag en nacht, zodat de eikel en voorhuid niet constant vochtig bleef. Daardoor viel ook de behoefte weg om veel te wassen met zeep want geurloos. Probleem loste zichzelf op.
kun je net zo goed besneden worden
 
Mooie @VixenandherStag sorry! Het was @VixenOnTour Het ging hierom: - allerlei andere sappen zoals zweet en speelskel, die tijdens de seks al es tot in de vagina raken, verstoren ook
Ik denk dat het niet helemaal klopt. De vagina raakt niet zo snel van slag door orale seks. Natuurlijk kun je wel een soa overdragen, zoals herpes, maar de vagina heeft een behoorlijke goed bescherming. Er komt ook weinig speeksel e.d. in de vagina door beffen.
 
Ik denk dat het niet helemaal klopt. De vagina raakt niet zo snel van slag door orale seks. Natuurlijk kun je wel een soa overdragen, zoals herpes, maar de vagina heeft een behoorlijke goed bescherming. Er komt ook weinig speeksel e.d. in de vagina door beffen.

Weinig kan voldoende zijn... bij wie er gevoelig voor is. De bescherming is niet bij ieder even sterk.

Iemand met een erge allergie aan schaaldieren moet je ook niet 'maar 1 garnaaltje' geven.

En als het niet met hun tong of kwijlende mond is, dan hebben ze vaak speeksel aan de vingers.

Bij beffen is het vooral ook blaasontsteking die kans maakt.
 
maar meest van de tijd heb je het voordeel van niet-besneden zijn; blijft gevoeliger en dus aangenamer bij seks.
Dit is een beetje een mythe. Gevoel is adaptief, het kan zich aanpassen aan een nieuwe toestand. Als je besneden bent kan de seks net zo leuk zijn. Als er een goede medische reden is om je te laten besnijden, dan wegen de voordelen vaak op tegen de nadelen.
 
Ik heb al langere tijd 2 kleine stukjes op mijn eikel die rood zijn... overigens voel ik nergens pijn. Wat zouden jullie doen? Eerst op de bonne fooi crème kopen of gelijk naar de huisarts (wat maar moet denk ik)
Inmiddels was ik dit topic eigenlijk `vergeten' 🤭
De uitslag van mijn soa-test was goed waar verder niets is uitgekomen. Toen toch maar een zalf gekocht bij de apotheek Sandoz miconazol. 2x maal daags aanbrengen en dat voor 2 weken lang dacht ik. In eerste instantie was het nog niet over gelijk weer een tube gekocht en die had ik maar voor de helft nodig (het is nu al een geruime tijd weg) bij mij kwam het echt door zeep. Na de tijd nog wel een blaasontsteking gehad wat hier niets mee te maken heeft maar pfff😫
 
In het algemeen. Zo maar dingen gaan smeren is onverstandig zonder diagnose. Soms is het een schimmelinfectie, dan zal een anti-schimmelinfectie wel helpen, maar het kan ook eczeem zijn, dan kan smeren het erger maken, soms is het een syfilis infectie en heb je echt andere behandeling nodig, of het is … etcetera.

Het kan belangrijk zijn om een diagnose te hebben, maar ook te weten waarom je de ziekte hebt gekregen. Soms is er een onderliggende aandoening en is een huidafwijkingen een uiting van deze onderliggende aandoening. Dan moet je niet het symptoom bestrijden, maar de onderliggende aandoening.
 
Vermoedelijk heb je "Balanitis van Zoon " Dat is ook een soort schimmelinfektie die op wat hogere leeftijd voorkomt. De dermatoloog zal je ketocozanol voorschrijven, of mogelijk triamcinolon, een corticosteroide.
Wat de behandeling betreft, dat heb je goed beoordeeld, triamcinolon. Ik moet 16 weken smeren en nou maar hopen dat dat voldoende is, zo ja, dan moet een terugkeer van de ontsteking worden voorkomen. Er staat geen specifieke diagnose in mijn dossier genoemd. Vermoedelijk is er een mechanische oorzaak.
 
Laatst bewerkt:
Dat is wel vreemd. Er moet toch een diagnose worden gesteld om te weten wat voor medicijn er moet worden voorgeschreven. Heb je de crème of de zalf van Triamcinolon gekregen? Voor de penis wordt meestal de zalf gegeven. 16 weken vind ik wel erg lang, zeker als er geen diagnose is gesteld. Het is een hormoonzalf en daar moet je niet te lang mee smeren. Maar ik neem aan dat je huisarts dit heeft bepaald.
 
De dermatoloog heeft de crème voorgeschreven. Van die 16 weken moet ik de laatste 14 weken zeg maar om de dag smeren. Soms is er inderdaad geen duidelijke oorzaak voor de ontsteking. Maar zover ik heb begrepen wil de dermatoloog het eerst zo behandelen.
 
Laatst bewerkt:
Prima, bij een dermatoloog ben je in elk geval in goede handen. Het hangt er ook maar net vanaf hoe het eruit ziet en wat voor conclusie de dermatoloog daaruit trekt. Deze heeft in zijn praktijk zoveel verschillende soorten ontstekingen gezien en weet wel hoe hij deze kan beoordelen. Succes en ik hoop dat het snel genezen is.
 
Ook regelmatig last van voetschimmel. Ook komt het voor bij mijn liezen.
Inderdaad smeren met Miconazolnitraat helpt bij mij prima. Is tegenwoordig ook inderdaad niet meer gratis te verkrijgen bij de apotheek.
Maar je komt er nooit vanaf. Het zit inderdaad in je bloed, en zoals eerder gemeld in dit topic steekt het de kop op bij mindere weerstand.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan