Schimmelinfectie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
@Roango78 Als het na 2 weken bijna weg is, dan moet je misschien nog een paar weken geduld hebben. Gebruik in de tussentijd een condoom zodat jullie niet elkaar blijven besmetten met wat het ook mag zijn.

Een andere invalshoek die ik van mijn HA geleerd heb: Wat voor wasmiddel gebruiken jullie? En is dat soms recent "verbeterd"? Gebruik eens een tijdje een ander wasmiddel, bijvoorbeeld Neutral. In het verleden hiermee inderdaad onbegrepen plotselinge bultjes en jeuk op kunnen lossen.

Nadat mijn vrouw en ik intiem zijn geweest zegt ze twee dagen later: "Is het probleem bij je piemel al opgelost? Want ik ervaar een jeukend gevoel tussen mijn benen".
  • Er zit dus iets in of op mijn geslachtsdeel wat deze problemen geeft.
  • Ik test negatief op Soa's
  • De uroloog overweegt circumcisie.
Klinkt wel bekend, maar het lijkt erop of je een paar stappen gemist hebt.
De huisarts heeft mij ooit nog een combi van ketoconazole fusidinezuur en triamcinolonacetonide voorgeschreven. Toen dan ook niet hielp naar de dermatoloog gestuurd. Die heeft een kleine biopt genomen uit de voorhuid en toen een maand intraconazole voorgeschreven. Het duurde tot het einde van de kuur voor het weg was, maar daarna geen last meer gehad.

De betreffende schimmel is meestal candida, een schimmel die van nature in je lichaam voorkomt en in je darmen bijdraagt aan de spijsvertering. Een infectie is vervelend vanwege de jeuk, maar verder vrij onschuldig. Behandeling bestaat uit crème, ketanocazol vaak. Soms is die van het Kruidvat tegen schimmeltenen al voldoende. Verder: schimmels zijn dol op zeep, dus tijdens een aanval je ding wassen met alleen water.

Een candida-infectie is geen soa. En heeft ook niets met gebrekkige hygiëne te maken. Het is gewoon pech. Maar je gereedschap ziet er zogezegd niet heel smakelijk uit op het hoogtepunt van de aanval en voelt ook niet prettig. Laat de dames derhalve maar even links liggen als je er last van hebt, totdat het voorbij is.

Ik had het tien jaar geleden bij vlagen, maar het is nooit meer teruggekomen. Hoe sterk de aanval is en hoe vaak die komt, verschilt per persoon. Het hangt sterk af van je weerstand. Het kan helpen om te letten op je suikergebruik, candida houdt van suiker. Verder, zoals gezegd: probeer schimmelcreme van drogist. Als dat niet werkt: raadpleeg de huisarts. Was tijdens een schimmelaanval je jongeheer alleen met water, maar doe dit wel grondig. Buiten de aanvallen kun je wel zeep/douchegel gebruiken, maar spoel altijd goed weg! En droog goed af, want ook vocht wekt schimmel op!

Sterkte ermee!

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan