Algemeen Stamcafé

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Er waren vroeger veel meer ramen... Het tegendeel beweren is gewoon onzin.
Boobslover. Ik treed je mening bij. Er waren indertijd meer ramen. En het was allemaal meer overzichtelijk. Twee ramen, een café, nog eens drie ramen, een sex-shop, vijf ramen, een restaurantje..... De sfeer spatte er zo vanaf. Nu lijkt alles me té afgeborsteld. Alle meisjes zitten "vastgepropt" (vooral in Tinto) achter piepkleine ramen. Voorbij slenteren om vervolgens een meisje uit te kiezen is ei zo na uitgesloten. Ik geef je het op een blaadje; vooral aan de medewandelaars die menen dat we met weemoed terugdenken aan "de tijd van toen". Wel, toen was het hééél véélél gezelliger.
 
Twee ramen, een café, nog eens drie ramen, een sex-shop, vijf ramen, een restaurantje..... De sfeer spatte er zo vanaf. Nu lijkt alles me té afgeborsteld. Alle meisjes zitten "vastgepropt" (vooral in Tinto) achter piepkleine ramen. Voorbij slenteren om vervolgens een meisje uit te kiezen is ei zo na uitgesloten. Ik geef je het op een blaadje; vooral aan de medewandelaars die menen dat we met weemoed terugdenken aan "de tijd van toen". Wel, toen was het hééél véélél gezelliger.
Ergens heb je wel gelijk, de old-school hoerenloper zal dat sfeertje van toen wel meer appreciëren. Tegenover de authenticiteit van toen staan er nu de kitsch schilderijen uit de Gouden Eeuw (in de Verversrui). Er is een licht gebrek aan authenticiteit en daarom wandelde ik vroeger (meer dan 10 jaar geleden) liever in de Aarschotstraat.

Mijn wandelcarièrre kende ook een lange pauze rond de jaren 1999-2005 (ik was toen nog met relaties bezig). Toen ik omstreeks 2005 terug begon te wandelen startte ik mijn tripje in de Oudemansstraat. Tot mijn grote verbazing waren al de vitrines weg! Ik sloeg in paniek en checkte enkele zijstraatjes. Alles was weg... De Zakstraat, de Burchtgracht, het was niet meer...

Ik dacht dat er tijdens mijn lange afwezigheid korte metten was gemaakt met onze hobby. Toen ik doorwandelde strande ik uiteindelijk stomverbaasd in het nieuwe SKW, met als top-of-the-bil(l): Villa Tinto.

Het is er allemaal wat meer afgeborsteld, maar ik heb er nooit echt een probleem van gemaakt. In Brussel mogen ze trouwens ook eens werk gaan maken, want de huidige staat is er niet meer om aan te zien.
 
Laatst bewerkt:
Ergens heb je wel gelijk, de old-school hoerenloper zal dat sfeertje van toen wel meer appreciëren. Tegenover de authenticiteit van toen staan er nu de kitsch schilderijen uit de Gouden Eeuw (in de Verversrui). Er is een licht gebrek aan authenticiteit en daarom wandelde ik vroeger (meer dan 10 jaar geleden) liever in de Aarschotstraat.

Mijn wandelcarièrre kende ook een lange pauze rond de jaren 1999-2005 (ik was toen nog met relaties bezig). Toen ik omstreeks 2005 terug begon te wandelen startte ik mijn tripje in de Oudemansstraat. Tot mijn grote verbazing waren al de vitrines weg! Ik sloeg in paniek en checkte enkele zijstraatjes. Alles was weg... De Zakstraat, de Burchtgracht, het was niet meer...

Ik dacht dat er tijdens mijn lange afwezigheid korte metten was gemaakt met onze hobby. Toen ik doorwandelde strande ik uiteindelijk stomverbaasd in het nieuwe SKW, met als top-of-the-bil(l): Villa Tinto.

Het is er allemaal wat meer afgeborsteld, maar ik heb er nooit echt een probleem van gemaakt. In Brussel mogen ze trouwens ook eens werk gaan maken, want de huidige staat is er niet meer om aan te zien.
Shakir. Sterk verslag van je. Ik voeg er echter deze quote aan toe: nooit maar dan ook nooit kon de Aarschotstraat tippen aan het aloude Schipperskwartier. Iets in die aard was wel te treffen aan de andere kant van het het Noordstation. De Georges Matteusstraat, Marktstraat en tutti quanti. Hobbelende troitters, vele café's (Sottegem, Den abri, bij Belle van Welle.....). Ach, ik word oud en nostalgisch
 
Ooit miste ik mijn trein richting Gent. De laatste wel te verstaan. Had me vergist van een uur. Heb me dan de ganse nacht beziggehouden aan de kant waar nu de oerlelijke (dank, of beter, foei Vandenboeynants) Belgacomtoren staat. Ging vervolgens met 2 meisjes mee. Pompaf was ik. Doch onbevreesd. Wist ik dat ik me beter niet moeide met een kaartspel die een aantal louche figuren speelden. Ik vroeg iets daaromtrent. De blikken van de spelers spraken boekdelen. Heb me wijselijk uit de voeten gemaakt. Op naar een derde meisje, zo rond 5 uur in de morgen. Moment waar ik momenteel doorgaans wakker word.
Ergens heb je wel gelijk, de old-school hoerenloper zal dat sfeertje van toen wel meer appreciëren. Tegenover de authenticiteit van toen staan er nu de kitsch schilderijen uit de Gouden Eeuw (in de Verversrui). Er is een licht gebrek aan authenticiteit en daarom wandelde ik vroeger (meer dan 10 jaar geleden) liever in de Aarschotstraat.

Mijn wandelcarièrre kende ook een lange pauze rond de jaren 1999-2005 (ik was toen nog met relaties bezig). Toen ik omstreeks 2005 terug begon te wandelen startte ik mijn tripje in de Oudemansstraat. Tot mijn grote verbazing waren al de vitrines weg! Ik sloeg in paniek en checkte enkele zijstraatjes. Alles was weg... De Zakstraat, de Burchtgracht, het was niet meer...

Ik dacht dat er tijdens mijn lange afwezigheid korte metten was gemaakt met onze hobby. Toen ik doorwandelde strande ik uiteindelijk stomverbaasd in het nieuwe SKW, met als top-of-the-bil(l): Villa Tinto.

Het is er allemaal wat meer afgeborsteld, maar ik heb er nooit echt een probleem van gemaakt. In Brussel mogen ze trouwens ook eens werk gaan maken, want de huidige staat is er niet meer om aan te zien.
Naast "vrouwenliefhebber" ben ik ook wel af en toe geïnteresseerd in kunst Shakir. Ieder zijn meug.
 
Ik wandel ook al sedert begin jaren 90 en ik kan zeggen dat ik nooit PZC of tongzoenen spontaan kreeg aangeboden. De service van toen is ongeveer dezelfde als de service van nu, dwz voor het instaptarief kreeg je een kaal nummertje PMC+NZC (meer geld had ik toen niet).

Voor de rest weet ik met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat dames uit het voormalig Oostblok gemiddeld genomen veel mooier zijn dan onze Oervlaamse of Hollandse dames. Hun stijl is jammer genoeg heel ordinair, daar kan ik je in bijtreden.

Let wel dat toen we als zestienjarige knapen op pad waren we heel anders keken naar de dames dan nu. Zo waren de rijpere dames rondom het vleeshuis in onze ogen zowat bejaard, en noemden we die buurt het straatje van de "De Bomma's" (omgeving Burchtgracht/Zakstraat). Daar stonden trouwens erg vulgaire en platvloerse dames (van achter 't hoekske) die je nu niet meer zou aantreffen. Ook waren er veel zwartjes te vinden waar we niet warm van liepen.

Ik ben dus blij met de Oosteuropese dames.
Platvloers hoeft niet altijd te betekenen dat ze geen service boden Shakir. Ooit zong Wim Deraene naar zijn zoon Tim "de blikken van de hoer". Prachtig toch. En da's inderdaad zo. Maar ik, al zeg ik zelf , ik denk te weten wanneer een meisje achter het raam echt service geeft. Alhoewel ik wel reeds op het verkeerde spoor zat. En ja, ik ben dol op meisjes die jaretelles en echte kousen dragen. Geen stay-up nylons. Dat zie je nog amper in de rosse buurten. Vreemd toch. Want veel mannen kicken daarop omdat hun eega die niet wil aantrekken. Hoge hakken, nylonkousen en jaretetelles: da's mijn meug. Ik zou er de allermooiste vrouw daarvoor negeren.
 
En ja, ik ben dol op meisjes die jaretelles en echte kousen dragen. Geen stay-up nylons. Dat zie je nog amper in de rosse buurten. Vreemd toch. Want veel mannen kicken daarop omdat hun eega die niet wil aantrekken. Hoge hakken, nylonkousen en jaretetelles: da's mijn meug. Ik zou er de allermooiste vrouw daarvoor negeren.
Om eerlijk te zijn erger ik me aan high-heels. Veel wandelaars houden er niet van, ook veel dames haten die ondingen. Waarom ze dan nog dragen?
Hoge hakken stralen idd meer klasse uit.

Het laatste decennium komen daar nog eens vorte tattoos bij, dat is pas balen!

Mijn persoonlijke smaak zijn puur naturele dames, het liefst blootvoets zonder die dekselse high heels.
 
Toen ik begin 1980 begon naar de hoeren te gaan was er nog niet echt veel geweten over AIDS.
Pijpen zonder condoom was toen niet echt uitzonderlijk, zelfs neuken zc kwam vrij frequent voor, pas enkele jaren later kwam er een rem op.
Grootste probleem voor de gehuwde wandelaar was de schaamluis, dat beestje gedijde goed in de behaarde poesjes en zo kreeg de echtgenote die ook
 
Toch leuk om die verschillende standpunten hier te lezen.

Ben zelf een bijna zestiger en wandelaar sinds begin jaren tachtig, maar ken het SKW al van midden jaren zeventig.
Want een bezoekske aan de koekenstad werd toen al graag gecombineerd met naar de "maskes" te gaan kijken.
Kan me ergens toch ook wel aansluiten bij de "old school" leden die wat heimwee hebben .
Het SKW had als buurt veel meer een eigen karakter, de grotere ramen hadden allemaal een ander kleurtje van lampen, de wijk was authentieker.(winkels, cafés ...)
Zo was de buurt aan de Veemarkt en Burchtgracht gekend voor zijn oude "bomma's"(pas later kwamen daar Afrikaanse meisjes) en er waren inderdaad nog veel Antwaarpse dames (nu zijn die makkelijk op één schrijnwerkershand) te tellen.
Er waren verder veel Franse, wat Hollandse en Duitse dames en ook een aantal Congolese dames uit onze oude kolonie.

Maar heb daar ook wel toestanden meegemaakt die nu niet meer voorkomen.
Zo moest ik in de Burchtgracht eens mijn plasje vooraf in een stinkende emmer doen en herinner me nog een bezoekje in de Lange Schipperskapelstraat waar een gasgeur hing :eek:
Toestanden die nu gelukkig in het SKW niet meer denkbaar zijn.
Wat dat betreft zijn de werkomstandigheden en hygiëne er zeker op vooruit gegaan.
Het aanbod is totaal anders maar ik kan gelukkig nog altijd met heel veel plezier mijn goesting daar vinden.

Zelfs tijdens de Sinksenfoor blijft het SKW de leukste speeltuin van Antwerpen.:p
 
Grootste probleem voor de gehuwde wandelaar was de schaamluis, dat beestje gedijde goed in de behaarde poesjes en zo kreeg de echtgenote die ook
Heb daar toen enkele malen last van gehad, nu al meer dan 25 jaren niet meer.
Was idd een gans gedoe at home. Alle beddengoed in de 100° was, schaamstreek insmeren met stinkend product, en het moeilijkste, een geloofwaardige uitleg verzinnen bij het vrouwtje ...
 
Da's wel vreemd hoor. 40 jaar en nog nooit gepijpt zonder condoom? Dan heb je tegenslag gehad. Ik heb het meermaals meegemaakt.
Geef mij maar een goede pijpbeurt met ipv een slechte zonder. En ik zeg niet dat ik nooit zonder gepijpt ben. Ik heb het nooit voor het instaptarief aangeboden gekregen. Bovendien die het Jan en alleman voor het instaptarief aanbieden valken bij mij al meteen af. Mijn gezondheid is mij ook veel waard.
 
Om eerlijk te zijn erger ik me aan high-heels. Veel wandelaars houden er niet van, ook veel dames haten die ondingen. Waarom ze dan nog dragen?
Hoge hakken stralen idd meer klasse uit.

Het laatste decennium komen daar nog eens vorte tattoos bij, dat is pas balen!

Mijn persoonlijke smaak zijn puur naturele dames, het liefst blootvoets zonder die dekselse high heels.
Voor mij hetzelfde. Gewone "beschaafde" hoge hakken van maximaal een centimeter of 10 dat straalt pas klasse uit. Hoe natuurlijker hoe liever ik ze zie.
 
Toen ik begin 1980 begon naar de hoeren te gaan was er nog niet echt veel geweten over AIDS.
Pijpen zonder condoom was toen niet echt uitzonderlijk, zelfs neuken zc kwam vrij frequent voor, pas enkele jaren later kwam er een rem op.

Klopt volledig. In de begin periode dat ik wandelde was daar nauwelijks sprake over. Het is pas in 1991 toen Freddie er openlijk publiek voor uitkwam dat de wereld er plots aandacht aan gaf, en vanaf toen begonnen ook de dames veiliger te werken. Niet meer dan normaal ook. Maar zoals jij zegt, tot dan was een condoom eerder uitzondering dan regel.
 
Grootste probleem voor de gehuwde wandelaar was de schaamluis, dat beestje gedijde goed in de behaarde poesjes en zo kreeg de echtgenote die ook

Ha ha, nu je het zegt, heb ik ook ooit begin jaren 80 mee te maken gehad en ik was toen pas gehuwd. Was niet gemakkelijk om uitgelegd te krijgen maar is toch gelukt (denk ik) :ROFLMAO:

Voor zij die nu willen beginnen rekenen.........ik was er met alles héél vroeg bij, héél vroeg getrouwd, héél vroeg aan kindjes begonnen, héél vroeg naar het SKW beginnen gaan,.......... ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik bezoek vooral topdames met een uitstekende service. We kunnen ons beter afvragen wat voor dames jij bezoekt.

Afgaande op uw andere reacties die ik al gelezen heb begin ik mij vragen te stellen bij uw verhalen van wie en wat u bezoekt, wanneer en waar.

En als ik uw lijst berichten overloop stel ik vast dat u wel steeds expert bent in commentaar geven op iedereen, maar dat u zelf nog geen enkele recensie geplaatst heeft.

Ervaringen delen is u blijkbaar vreemd?
 
Goed dat je dat beseft ;) :p

Weet ook dat "stilstaan achteruit gaan is" waarmee ik bedoel dat het SKW zoals het bestond in de jaren 80 al lang volledig zou gesloten zijn als het niet mee geëvolueerd was op gebied van veiligheid en hygiëne.

Op vlak van hygiene heeft u volledig gelijk.

Maar als het over veiligheid en al de rest gaat denk ik niet dat er over een positieve evolutie kan gesproken worden. Die donkere 'anonieme' Audi van dat speciale politie team rijdt niet voor niets heel regelmatig door het SKW.

Off topic : weet iemand wat team dat juist is? Ik ben die Audi elders in Antwerpen al vaker tegengekomen, op de meest vreemde uren en plaatsen. Telkens met dezelfde 3 mannen voor zover ik dat kon inschatten.
 
Op vlak van hygiene heeft u volledig gelijk.

Maar als het over veiligheid en al de rest gaat denk ik niet dat er over een positieve evolutie kan gesproken worden. Die donkere 'anonieme' Audi van dat speciale politie team rijdt niet voor niets heel regelmatig door het SKW.

Off topic : weet iemand wat team dat juist is? Ik ben die Audi elders in Antwerpen al vaker tegengekomen, op de meest vreemde uren en plaatsen. Telkens met dezelfde 3 mannen voor zover ik dat kon inschatten.

Die donkere anonieme "Audi's" (want het zijn er meerdere) zijn van het "Snelle Respons Team" van de Antwerpse Politie en die rijden zo frequent rond in het SKW en in de rest van de binnenstad NET OM de veiligheid te garanderen.

We kunnen dus NET WEL over een positieve evolutie qua veiligheid spreken.
 
Afgaande op uw andere reacties die ik al gelezen heb begin ik mij vragen te stellen bij uw verhalen van wie en wat u bezoekt, wanneer en waar.

En als ik uw lijst berichten overloop stel ik vast dat u wel steeds expert bent in commentaar geven op iedereen, maar dat u zelf nog geen enkele recensie geplaatst heeft.

Ervaringen delen is u blijkbaar vreemd?
Je leest dus blijkbaar niet goed genoeg. Er staan wel enkele recensies van mij. Maar inderdaad niet veel, juist omdat mensen als jij niet normaal kunnen reageren op positieve recensies en berichten. En omdat ik vaak dezelfde dames bezoek, waarvan een deel dan ook nog niet wil dat er over hen geschreven wordt, en dat respecteer ik. Ik kan je zeggen, ik ben de afgelopen 10 dagen 4 x ergens binnen geweest voor telkens minimaal een uur, en het waren 4 topdates.

Ik bezoek de dames in het skw al vanaf dat ik 18 of 19 was, en kan de toppers en afwerksters aardig goed herkennen. Echte serieuze afwerksters heb ik dus tot nu nog altijd weten te vermijden. En ik heb toch al 500 of 600 verschillende dames bezocht terwijl ik vaak naar dezelfde toppers ga.
 
Het Schipperskwartier is dé ramenbuurt waar je moet zijn voor kinky zaken. Het aanbod is er groot, de kamers zijn er vaak op voorzien en er staan steeds meer dames expliciet met die kinky zaken te pronken.

Antwerpen is een plek waar je travo's in de ramen ziet, klanten vastgebonden in de gang, peeskamers vol normale en extreme dildo's, andreaskruisen, enzovoort. Of je er nu gaat voor anaal gevingerd worden of tot de voorarm gefist worden, je vindt het er allemaal.

Er zijn meiden die zelfs kakseks aanbieden (op jou, niet op hen, voor zover ik weet).

Je zou er soms van staan kijken waar bloedmooie meiden absoluut géén probleem van maken.

City of dreams 😁
Voor mij hoeft dit absoluut niet. Dat is de waanzin voorbij. Decadent tot en met. maar ieder heeft nu zijn sexuele voorkeuren. Ik was een paar jaar geleden in een deftige club. Een club die ik toen bezochte, maar nu niet langer. Veel te duur voor wat je krijgt. Champagne aanbieden en zo, nee dat heb ik afgeleerd. Plots hoorde ik een hondjesgeluid. Woef,woef en nog eens woef. Kwam daar zeker van boven een heer aan de leiband, en op zijn knieën huppelend naar beneden? Ik kon mijn lach amper inhouden. En plots deed hij zijn behoefte. Stinken dat dit deed. Ben, na betaling, sofort vertrokken.
 
Je leest dus blijkbaar niet goed genoeg. Er staan wel enkele recensies van mij. Maar inderdaad niet veel, juist omdat mensen als jij niet normaal kunnen reageren op positieve recensies en berichten. En omdat ik vaak dezelfde dames bezoek, waarvan een deel dan ook nog niet wil dat er over hen geschreven wordt, en dat respecteer ik. Ik kan je zeggen, ik ben de afgelopen 10 dagen 4 x ergens binnen geweest voor telkens minimaal een uur, en het waren 4 topdates.

Ik bezoek de dames in het skw al vanaf dat ik 18 of 19 was, en kan de toppers en afwerksters aardig goed herkennen. Echte serieuze afwerksters heb ik dus tot nu nog altijd weten te vermijden. En ik heb toch al 500 of 600 verschillende dames bezocht terwijl ik vaak naar dezelfde toppers ga.
Hello Janus,
Ik ben fan van je recensies. Steeds verrassend. Leerrijk ook. Me dunkt dat je ook wel reeds een huisje of appartement hebt gespendeerd aan onze meisjes. Dan ben ik zoals jij. Me dunkt dat je een aantal vaste dames hebt. En die het niet lusten om een 'verslag' over hen uit te brengen. Ik zeg tegen de meisjes ook niet dat ik iets zou schrijven over hen. Maar ik doe het wel. Zonder naam en toenaam te vernoemen uiteraard. Privacy, zoa
 
Zeker. Dag of nacht? Specifieke kinks?
DaBart,

Het is niet echt kinky. Maar ik ben dol op dames die hoge hakjes dragen, die over een stel gestroomlijnde voetjes beschikken en RHT kousen dragen (kousen met versterkte tenen en hielen). Ik was gisteren in Antwerpen (zie mijn relaas onder "Antwerpen algemeen") en trof niemand die dit hadden aangetrokken. Veel bikini's, dat wel, doch ik trek mijn neus daarvoor op. Zo saai, zo doodgewoon. Heb je misschien een tip waar ik dit wel kan vinden? Een naam moet je niet vermelden, want ik weet intussen dat je discreet bent op dit vlak. Maar een duiding waar ik zo'n dame kan treffen zou me van pas komen. En ja, ook dit nog: tongzoenen is tevens één van mijn favoriete bezigheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan