Algemeen Stamcafé

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En 3 shiften v 8u werkt ook niet. Dan is er altijd een totaal waardeloze shift.

Plus dan moeten de verhuurders 3 dames vinden voor het zelfde geld v 2. En zullen er dames die nu 2 volle shiften huren gewoon de 2 beste huren met dus 33% verlies voor verhuurder.
 
Volledig mee akkoord. Het is eigenlijk onlogisch hoe dat shiftsysteem werkt. Doorheen de week ga je toch veel wandelaars hebben die na het werk een verzetje willen en tijd hebben? Ik stoor me daar enorm aan als ik in de gekende wandelsteden ben. Er zijn tal van prachtige dames in de avondshift die je als externe wandelaar nauwelijks of amper ziet. Als je in Brussel of Antwerpen woont kun je al sneller eens een avondshift meepikken, maar als je van ver komt, dan is zo'n avondshift onhaalbaar of praktisch veel vermoeiender. Daarom vond ik de tijdelijke regelingen in Brussel, waarbij de avondshift start om 16h, heel goed.

Dus ik ben wel gewonnen voor zo'n tussenshift of weekdagregeling.

Ge kunt ook ne keer nen halve of volledige dag verlof nemen.
Overigens zijn er ondertussen heel wat dames die de twee shiften combineren en er van 11 uur 'smorgens tot ergens rond middernacht à 2 uur werken. Wat tot gevolg heeft dat er dan na 3 uur 'snachts ook niet teveel meer aanwezig zijn.
 
Tjezus, wat zijn jullie krampachtig joh.

Nu staan die dames soms op verstilde uren verveeld om hun as te draaien, terwijl er tussen 18 en 20 uur best wat mannen langs grotendeels lege hokjes wandelen door de motregen.

Je kunt de dames toch gewoon een shift op zelfgekozen uren laten huren? Of dat nou van 10 uur tot 19 uur of van 14 uur tot 22 uur of van 18 tot 03 uur is?

Niet zo rigide.

Als je bijvoorbeeld met de trein uit Nederland komt en er maar 1 dagje bent kun je anders de avond-shift nooit checken.

Beetje flexibel zijn en ervoor zorgen dat er altijd iets te beleven valt lijkt het beste voor alle partijen.
 
Laatst bewerkt:
Ten eerste wil ik zeggen dat ik een fan van het SKW ben, sterker nog: ik vind het momenteel nog de enige wandelbuurt dat de moeite van het reizen waard is!
Maar een als opbouwend kritisch bedoelde opmerking wil ik wel maken n.a.v. bovenvermelde discussie over de shifturen: ik vind het ook jammer dat er tussen 18.00 en 20.00 uur weinig te beleven valt ivm de shiftwissel. Zeker als je van wat verder komt zijn dit toch voor de wandelaar gunstige uren om te wandelen. En ik ben het met met het betoog van @knightrider wel eens. De huidige shifturen hoeven toch niet in beton gegoten te zijn. Het zou best wel wat beter kunnen zodat er in de piekuren tussen 18.00 en 20.00 uur wat meer te beleven valt voor de wandelaars. Ik denk dat dit het SKW ten goede zal komen.
 
Je kunt de dames toch gewoon een shift op zelfgekozen uren laten huren? Of dat nou van 10 uur tot 19 uur of van 14 uur tot 22 uur of van 18 tot 03 uur is?
En buiten die shift dan? Dat zijn dan waarschijnlijk niet zo heel courante uren, zodat het niet mee gaat vallen om die shift te verhuren.

En uiteindelijk wil de eigenaar van een raam toch gewoon zo optimaal mogelijk rendement uit zijn ramen halen.
 
Het is overal een dingetje hoor.

In Amsterdam is de RLD tjokvol rond 19 uur met mannen die uit werk komen, toeristen, wandelaars en die zien letterlijk alleen maar gesloten raampjes en schoonmakers.

Vervolgens zie je om 3 uur 's nachts op een doordeweekse dag compleet verveelde DVP's, verstilde straten en mocro's die proberen om je waspoeder als cocaine te verkopen.

Het spreekt voor zich dat de uren tussen 17 uur en 21 uur piek-uren zijn lijkt me.

De prive-ontvangst draait in die uren zelfs 70-80% van hun omzet.

Waarom zouden veel dames al om 10 uur 's ochtends moeten beginnen? Waarom doordeweeks eindeloos proberen om tussen 3 uur 's nachts en 6 uur 's ochtends nog een dronken gast te strikken?

Als je tussen 18 en 19 uur een dame bezoekt voel je je altijd gehaast. Zij weet dat ze om uiterlijk 19 uur uit haar kamer moet zijn, dus eigenlijk kun je om 18.30 uur al niet meer naar binnen stappen want dan wordt het een haastklus.

Dus zijn mannen huiverig om tussen 18 en 19 uur te wandelen, voor die tijd werken ze vaak nog en na 19 uur hopen ze dat er iemand van de nacht werkt wat meestal niet zo is.
 
En buiten die shift dan? Dat zijn dan waarschijnlijk niet zo heel courante uren, zodat het niet mee gaat vallen om die shift te verhuren.

En uiteindelijk wil de eigenaar van een raam toch gewoon zo optimaal mogelijk rendement uit zijn ramen halen.
Met de huidige leegstand van veel ramen zou dat het laatste zijn waar ik me als verhuurder zorgen om zou maken.

Als je elk raam gedurende 1 shift van 8-10 uur per dag weet te verhuren moet je niet klagen.

Laat de dames dan zelf kiezen of ze van 11 uur tot 20 uur of van 15 uur tot middernacht of van 19 uur tot 4 uur staan en de markt regelt het vanzelf.

Hoe meer mannen er op bepaalde uren wandelen hoe meer dames dan willen werken en als er amper iemand wandelt ( tussen 4 uur 's nachts en 11 uur 's ochtends doordeweeks) zullen er altijd wel een paar dames zijn die juist dan werken omdat ze weinig klandizie hebben als er te veel knappe dames tegelijk staan.
 
Onder de verhuurders bedoel je, neem ik aan @Saris ? Want verder is het gewoon logica.

Als alles volstond zou het met je eens kunnen zijn, maar momenteel is er hooguit 50% bezetting op ieder uur van elke doordeweeks of weekend dag.
Dus ramen zat.

Dan kun je beter de werk-uren aanpassen op de markt ipv andersom trachten te regelen.

Een man die om 19 uur wil wandelen doet dat, een dvp die op dinsdag om 5 uur nog een klant wil gaat dat niet lukken als die mannen allang liggen te slapen.

Afgelopen week was het rond 2 uur eigenlijk al over en uit.

Op zich ben ik voorstander van een 24 uurs economie, maar het krijgt dan iets van een man in een nachtwinkel in een buitenwijk van een dorp ipv in het centrum van Londen.

Hij kan daar wel gaan zitten, maar er komt geen volk op af.

Er waren echt behoorlijk wat wandelaars and 19 uur deze week. Maar amper dames.

Het is echt een heel simpel op te lossen probleem.

Als die shifts niet zo strict geregeld waren zouden veel dames die nu in de ochtend beginnen en om 19 uur weg moeten zijn, waarschijnlijk lekker uitslapen, iets later beginnen en pas om 20 of 21 uur aftaaien als de nachtshift dames grotendeels al begonnen zijn.

Voordeel daarvan is dat de bezetting mega is tussen 17 en 21 uur, waar gaandeweg ook weer meer mannen op af komen.

Nu denk je om 18 uur, is de moeite niet meer en om 20 uur, is vast nog niet op gang...en vervolgens kom je je huis niet meer uit.
 
Die verhalen zijn allemaal leuk en aardig, maar puur vanuit het oog van de wandelaar bekeken. Ze zijn in de praktijk echter niet uitvoerbaar, of realistisch. Het zijn ook de dames zelf die bepalen om eerder te stoppen of later te beginnen. De dame uit de dag MAG tot 20u00 de kamer gebruiken. Alleen in VT moet ze er om 19u00 uit zijn wegens de schoonmaak. De dame van de nacht MAG om 20u00 beginnen. Er zijn er echter een aantal die dat niet doen of toch niet elke dag.

Er zijn ook redelijk wat dames die een kamer voor beide shifts huren, al dan niet tegen gunstigere voorwaarden, en dan volledig zelf hun uren bepalen, maar dan nog kan dit per dag verschillen.
 
Die verhalen zijn allemaal leuk en aardig, maar puur vanuit het oog van de wandelaar bekeken. Ze zijn in de praktijk echter niet uitvoerbaar, of realistisch. Het zijn ook de dames zelf die bepalen om eerder te stoppen of later te beginnen. De dame uit de dag MAG tot 20u00 de kamer gebruiken. Alleen in VT moet ze er om 19u00 uit zijn wegens de schoonmaak. De dame van de nacht MAG om 20u00 beginnen. Er zijn er echter een aantal die dat niet doen of toch niet elke dag.

Er zijn ook redelijk wat dames die een kamer voor beide shifts huren, al dan niet tegen gunstigere voorwaarden, en dan volledig zelf hun uren bepalen, maar dan nog kan dit per dag verschillen.
De dames van de dag gaan dus zelf eerder weg en die van de nacht arriveren later, waardoor er een gat zonder al te veel bezetting ontstaat op een piek moment van de dag.

Ok, dat is anders dan in Amsterdam waar de dag volgens mij om 19 uur afloopt en de nacht pas om 20 uur begint, wat nog slechter is.

Maar dan zou je toch denken dat dames die een dubbele shift doen, als ze zien dat bijna niemand werkt rond 19 uur, iets vroeger of iets later eten, maar blijkbaar nemen die dan ook vrijwel allemaal pauze op dat moment.

Mja, dan kan alleen een tussenshift-optie het oplossen. Wat een probleem zou vormen als alle ramen 2 shifts lang bezet zouden zijn, maar aangezien dat bij lange na niet zo is, zou die optie mogelijk moeten zijn.

Enige risico is dan wellicht dat veel dames er voor kiezen om van 13 uur tot 23 uur te werken waardoor de nacht relatief laag bezet zou zijn.

Of dames geven toch de voorkeur aan dag- of nacht werken, waardoor de eind middag, begin avond piek-uren alsnog nagenoeg onbezet zijn.
 
De dames van de dag gaan dus zelf eerder weg en die van de nacht arriveren later, waardoor er een gat zonder al te veel bezetting ontstaat op een piek moment van de dag.

Ok, dat is anders dan in Amsterdam waar de dag volgens mij om 19 uur afloopt en de nacht pas om 20 uur begint, wat nog slechter is.

Maar dan zou je toch denken dat dames die een dubbele shift doen, als ze zien dat bijna niemand werkt rond 19 uur, iets vroeger of iets later eten, maar blijkbaar nemen die dan ook vrijwel allemaal pauze op dat moment.

Mja, dan kan alleen een tussenshift-optie het oplossen. Wat een probleem zou vormen als alle ramen 2 shifts lang bezet zouden zijn, maar aangezien dat bij lange na niet zo is, zou die optie mogelijk moeten zijn.

Enige risico is dan wellicht dat veel dames er voor kiezen om van 13 uur tot 23 uur te werken waardoor de nacht relatief laag bezet zou zijn.

Of dames geven toch de voorkeur aan dag- of nacht werken, waardoor de eind middag, begin avond piek-uren alsnog nagenoeg onbezet zijn.
Jij wil dus iets veranderd zien wat al een eeuwigheid zo is gegroeid op basis van vraag en aanbod vanwege een fenomeen van de laatste maanden. Laten we voor het gemak even corona als scheidslijn nemen. Het is pas nu dat er veel wandelaars zijn rond 19u00 a 20u00. Voor corona was je regelmatig letterlijk de enige wandelaar als je er op dat moment rondliep. Dit tijdstip was tot voor kort dus nooit een piekmoment, maar juist het rustigste moment van de hele dag.

Er zijn in verhouding maar heel weinig dames die dubbele shifts werken. De dames "plannen" hun pauze ook niet op basis van de drukte. Zij bestellen hun eten op het moment dat ze voelen dat ze honger beginnen te krijgen, of tegen de tijd, dat ze uit ervaring weten, honger te gaan krijgen. Ze kunnen hun pauze ook niet plannen op basis van de drukte, want het ene moment lopen er misschien wel 100 wandelaars rond, maar zijn het alleen maar windowshoppers, of kiezen ze allemaal voor een andere dame, en op een ander moment lopen er misschien 5 of 10 rond, maar willen ze allemaal voor haar kiezen.

Een tussenshift is niet de oplossing. Daar gaat namelijk heel weinig vraag naar zijn. Vergeet niet dat de dagdames, echte dagdames zijn, en die zullen nooit tot 22u00 of 23u00 blijven werken. En voor de nachtdames geldt hetzelfde, dat zijn echte nachtdames en die zullen nooit om 15u00 of zo al beginnen. Op dit moment is de bezetting heel laag vanwege de feestdagen en de daarbij behorende verlofperiode, maar normaal ligt de bezetting tussen de 60% en 70%, wat nog aanmerkelijk lager is dan voor corona, toen de bezetting meestal tussen de 90% en 100% lag.

Wat jij als enige risico ziet is dus niet bestaande. Nagenoeg alle dames die zo een tussenshift willen werken doen dit al, en huren hun kamer voor dag en nacht, en bepalen zelf hun uren volledig. Als er de avond voordien veel klanten geweest zijn, en ze lang doorgewerkt hebben, beginnen ze wat later, en als ze vroeg gestopt zijn, beginnen ze wat eerder. Er is bij een tussenshift voor hun alleen het voordeel dat zij dan minder kamerhuur kwijt zijn, maar daar staat weer tegenover dat ze opnieuw aan vaste uren vast zitten, en niet zelf hun uren volledig kunnen bepalen. Ze kunnen dan niet meer een uurtje langer doorwerken als er veel klanten zijn, maar moeten dan weer op een bepaald moment hun kamer verlaten. Buiten de dames die nu al gecombineerde shifts werken, zal er slechts een handvol dames gebruik maken van zo een tussenshift.

Met je laatste zin zeg je precies zoals het is. Vrijwel alle dames kiezen bewust om uitsluitend de dag of de avond/nacht te werken. Er is bij de verhuurders nauwelijks vraag om gecombineerde uren te werken. Mochten ze die vraag regelmatig krijgen, zouden ze de shifturen wel heroverwegen. De paar dames die wel gecombineerde uren willen werken vinden allemaal wel een plaats waar dit mogelijk is omdat de verhuurders daar nu soepeler mee omgaan vanwege de relatief lage bezetting. Vroeger was dat, met een nagenoeg volledige bezetting ondenkbaar. De verhuurders hebben er nog steeds vertrouwen in, want er gaan nog ramen bijgemaakt worden. Zoals hoger ook al geschreven, die piekuren wat wandelaars betreft rond 19u00 a 20u00 is iets van de laatste maanden, en het is nog afwachten of dit wel gaat blijven duren. Voor hetzelfde geld zakt dit over een paar maanden weer volledig terug in.
 
Jij wil dus iets veranderd zien wat al een eeuwigheid zo is gegroeid op basis van vraag en aanbod vanwege een fenomeen van de laatste maanden. Laten we voor het gemak even corona als scheidslijn nemen. Het is pas nu dat er veel wandelaars zijn rond 19u00 a 20u00. Voor corona was je regelmatig letterlijk de enige wandelaar als je er op dat moment rondliep. Dit tijdstip was tot voor kort dus nooit een piekmoment, maar juist het rustigste moment van de hele dag.

Er zijn in verhouding maar heel weinig dames die dubbele shifts werken. De dames "plannen" hun pauze ook niet op basis van de drukte. Zij bestellen hun eten op het moment dat ze voelen dat ze honger beginnen te krijgen, of tegen de tijd, dat ze uit ervaring weten, honger te gaan krijgen. Ze kunnen hun pauze ook niet plannen op basis van de drukte, want het ene moment lopen er misschien wel 100 wandelaars rond, maar zijn het alleen maar windowshoppers, of kiezen ze allemaal voor een andere dame, en op een ander moment lopen er misschien 5 of 10 rond, maar willen ze allemaal voor haar kiezen.

Een tussenshift is niet de oplossing. Daar gaat namelijk heel weinig vraag naar zijn. Vergeet niet dat de dagdames, echte dagdames zijn, en die zullen nooit tot 22u00 of 23u00 blijven werken. En voor de nachtdames geldt hetzelfde, dat zijn echte nachtdames en die zullen nooit om 15u00 of zo al beginnen. Op dit moment is de bezetting heel laag vanwege de feestdagen en de daarbij behorende verlofperiode, maar normaal ligt de bezetting tussen de 60% en 70%, wat nog aanmerkelijk lager is dan voor corona, toen de bezetting meestal tussen de 90% en 100% lag.

Wat jij als enige risico ziet is dus niet bestaande. Nagenoeg alle dames die zo een tussenshift willen werken doen dit al, en huren hun kamer voor dag en nacht, en bepalen zelf hun uren volledig. Als er de avond voordien veel klanten geweest zijn, en ze lang doorgewerkt hebben, beginnen ze wat later, en als ze vroeg gestopt zijn, beginnen ze wat eerder. Er is bij een tussenshift voor hun alleen het voordeel dat zij dan minder kamerhuur kwijt zijn, maar daar staat weer tegenover dat ze opnieuw aan vaste uren vast zitten, en niet zelf hun uren volledig kunnen bepalen. Ze kunnen dan niet meer een uurtje langer doorwerken als er veel klanten zijn, maar moeten dan weer op een bepaald moment hun kamer verlaten. Buiten de dames die nu al gecombineerde shifts werken, zal er slechts een handvol dames gebruik maken van zo een tussenshift.

Met je laatste zin zeg je precies zoals het is. Vrijwel alle dames kiezen bewust om uitsluitend de dag of de avond/nacht te werken. Er is bij de verhuurders nauwelijks vraag om gecombineerde uren te werken. Mochten ze die vraag regelmatig krijgen, zouden ze de shifturen wel heroverwegen. De paar dames die wel gecombineerde uren willen werken vinden allemaal wel een plaats waar dit mogelijk is omdat de verhuurders daar nu soepeler mee omgaan vanwege de relatief lage bezetting. Vroeger was dat, met een nagenoeg volledige bezetting ondenkbaar. De verhuurders hebben er nog steeds vertrouwen in, want er gaan nog ramen bijgemaakt worden. Zoals hoger ook al geschreven, die piekuren wat wandelaars betreft rond 19u00 a 20u00 is iets van de laatste maanden, en het is nog afwachten of dit wel gaat blijven duren. Voor hetzelfde geld zakt dit over een paar maanden weer volledig terug in.
Ok, ik dacht alleen maar wat mee in potentiele oplossingen hè. ;)

Liep er op 1 dag rond 2 uur 's nachts toen er veel dames en weinig wandelaars waren en op dag 2 toen er rond 19.30 uur relatief veel wandelaars en nagenoeg geen dames waren.

Geen idee hoe lang die fase duurt natuurlijk, maar dat lijkt sinds Corona inderdaad ietwat anders geworden te zijn.
 
Er is helemaal niets mis met meedenken, maar het is dus een heel complexe materie, en er is geen simpele oplossing. De oplossing is eigenlijk wel heel simpel, maar niet door ons op te lossen. Namelijk het beëindigen van de crisis zodat iedereen weer meer geld aan deze hobby uit kan geven.

Je moet dus ook heel goed op de hoogte zijn van het reilen en zeilen van dit wereldje en het skw in het bijzonder.
 
ZO complex is het niet. Verhuurders verhuren 2 shifts en moeten vd dag en avond shift dames een gelijkwaardige shift aanbieden om zoveel mogelijk te vullen en dus te verhuren. Dat dames in die shifts besluiten wel of niet aanwezig te zijn is hun keuze.. schijnbaar is voor een aantal die zogenaamde drukte met meer mannen, die overigens best meevalt geen issue. Anders zouden alle dames wel die uren aanwezig zijn nietwaar?
 
Ik had zin om vanuit Kortrijk gisteren naar Antwerpen af te reizen met de trein. Ik twijfelde en heb het uiteindelijk geschrapt. Want pintjes drinken, iets eten en een portie sex in het SKW. Dat lust ik wel. Viel er gisteren iets te beleven? Of was het de moeite niet waard. Ik heb immers een soortgelijk gevoel om met Nieuwjaarsnacht toch wel te komen. Heeft iemand ervaring met de bezetting met Oudejaarsnacht?
 
Gisteren was het in de middag heel erg rustig. Ik kan me niet herinneren het ooit zo rustig meegemaakt te hebben. Duidelijk veel dames die een dagje of paar dagen verlof genomen hebben om kerst tr vieren.

Oudejaarsnacht is traditioneel gezien veruit de beste shift van het ganse jaar voor de dames qua verdiensten. Of dat dit jaar weer zo gaat zijn durf ik niet te voorspellen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had zin om vanuit Kortrijk gisteren naar Antwerpen af te reizen met de trein. Ik twijfelde en heb het uiteindelijk geschrapt. Want pintjes drinken, iets eten en een portie sex in het SKW. Dat lust ik wel. Viel er gisteren iets te beleven? Of was het de moeite niet waard. Ik heb immers een soortgelijk gevoel om met Nieuwjaarsnacht toch wel te komen. Heeft iemand ervaring met de bezetting met Oudejaarsnacht?


Ik zou toch geen pintjes drinken en rijden naar Antwerpen op de letterlijke feestdagen. Dat is vragen om je rijbewijs kwijt te geraken.
 
Giisteravond nauwelijks dames en veel wandelaars , de goeie dames hadden de ene na de andere kerel. Zoals Bulgaarse Nina (Verversrui 5) is ook weer terug , maar alleen voor 1 week. En dan pas weer in de zomer want gewone baan in Bulgarije.
Ze geeft ook echt hele service. Ook weer bij geweest en gekomen .
Schuin tegenover Verversrui 2 , gouden hoek , zit nu Mandia ? blonde Roemeense , zeer professionele dame uit Gent gekomen.
Wat een pijpster is dat. Bij haar is t 15 minuten voor 50.
Maar nogmaals, bijna geen dames.Hopelijk volgend jaar weer wat meer
 
Ik zou toch geen pintjes drinken en rijden naar Antwerpen op de letterlijke feestdagen. Dat is vragen om je rijbewijs kwijt te geraken.
Grote alcoholcontroles zijn er niet meer.
Ze hebben geen effect meer , want via WhatsApp weet gelijk iedereen ervan.
Ook geen personeel meer voor.
Je kan dus door lekker doorkarren.
 
Wat zit jij te brallen? Nog geen maand geleden zware alcohol controle week in heel West en Oost Vlaanderen. 7 days of check ups. Elk jaar inclusief corona jaren waren er controles. Maar dit jaar is anders! Dit jaar stopt het allemaal! Want er is mobiel internet! A Christmas miracle!


Hahaha. 🎊😂🎄🎉🎁

Kom serieus blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan