Ik wil ook de discussie niet opnieuw op gang brengen, maar ik wil er toch ook wel iets over kwijt. Ik ben het vooral met @Brouwer02 eens.Tja, die Roemeense "vriendjes".
Zo ken ik al jaren een dame die getrouwd is en een kindje heeft. Als ik vraag wat de man doet blijkt hij vooral op sport weddingschappen doet. En, "he is very good in that"....
Is dat een pooier of niet? Leeft wel volledig op haar kap, maar het is zijn vrouw.
Anderzijds is een andere van mijn bekende dames totaal 100% haar eigen vrouw. Wil geen man en kinderen. Heeft dit niet nodig. Dus hier komt echt geen pooier binnen.
Er zijn zeker minder pooiers dan 20 jaar geleden, maar er zijn er nog en ik heb indruk dat de laatste 2 jaar bij de nieuwkomers wel terug aanwijzingen zijn.
Maar nogmaals wil zeker niet veralgemenen of te grote conclusies trekken.
De grens tussen wanneer het een "echte" vriend of echtgenoot is, is uiterst dun. Zelfs als hij zelf ook een baan heeft profiteert hij mee van haar inkomsten.
Ik zie vooral zelfstandige dames die geen vriend of pooier hebben en ook helemaal niet willen. Dit vooral bij de meer ervaren dames. Als op (heel) jonge leeftijd in het vak stappen zijn ze soms wel onder invloed van een pooier of loverboy, maar als een paar jaar in het vak zitten, ervaring hebben en gehard zijn in dit wereldje, weten ze zich vaak los te weken van die kerels.
Er zijn er hier ook een aantal die in iedere Oost-Europees ogende man een Roemeense pooier (willen) zien, zonder de persoon te kennen.