Tips, vragen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Als je een tweede bericht na je vorige bericht post dan wordt het sinds kort automatisch samengevoegd maar er wordt geen melding verstuurd als nieuw bericht dus niemand ziet het tweede bericht en als je in het eerste bericht iets heb geciteerd en het tweede bericht heeft daar niks mee te maken dan wordt het een raar samengevoegd bericht, ik vind het erg beperkend en onhandig.
Ik heb nu dus mijn vorige bericht verwijderd omdat het anders wordt samengevoegd met iets wat ik helemaal niet wil
Het haalt zaken uit hun context
 
er wordt geen melding verstuurd als nieuw bericht dus niemand ziet het tweede bericht

Je bent nog altijd de laatste poster in het betreffende onderwerp dus dat is wat overdreven.

Ik heb nu dus mijn vorige bericht verwijderd omdat het anders wordt samengevoegd met iets wat ik helemaal niet wil

Het was nooit de bedoeling om meerdere posts onder elkaar te plaatsen om op verschillende berichten te reageren omdat je in één post perfect meerdere berichten kunt quoten. (Zie bijv. https://www.girlsreview.nl/threads/hoe-correct-quoten-dubbelquoten.29377/)

Dus in principe zou je helemaal geen last moeten hebben van deze technische beperking (die uit gebruikersgemak dan maar voorstelt om samen te voegen ipv gewoon verbieden te posten zolang je nog kunt bewerken) als je in je eerste reactie alles wat je wilt schrijven schrijft..
 
(die uit gebruikersgemak dan maar voorstelt om samen te voegen ipv gewoon verbieden te posten zolang je nog kunt bewerken)
Gebruikersgemak, maar in de praktijk merk ik nu dat het toch anders uitpakt, zoals hier, in mijn vorige bericht gaf ik antwoord op TheGuy maar mijn bericht over samenvoegen wil ik daar niet hebben, daar loop ik nu dus tegen aan
 
(die uit gebruikersgemak dan maar voorstelt om samen te voegen ipv gewoon verbieden te posten zolang je nog kunt bewerken)
Ik vraag me toch af, als de forumleiding echt geen dubbele posts wilt hebben, waarom kan men het dan niet gewoon opnemen in de forumregels? Sommige fora doen dat, andere fora staan het gewoon tot. Voordat deze automatisering gebeurde waren mensen die dubbel posten en netjes de verplichte regels hebben gelezen zich van geen kwaad bewust, terwijl het blijkbaar wel iets was wat mods werk opleverde.

Edit, ik interpreteerde "ipv verbieden" alsof het niet expliciet verboden zou zijn. Het staat dus wel in de forumregels.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag me toch af, als de forumleiding echt geen dubbele posts wilt hebben, waarom kan men het dan niet gewoon opnemen in de forumregels? Sommige fora doen dat, andere fora staan het gewoon tot. Voordat deze automatisering gebeurde waren mensen die dubbel posten en netjes de verplichte regels hebben gelezen zich van geen kwaad bewust, terwijl het blijkbaar wel iets was wat mods werk opleverde.

Heb je de forumregels eens bekeken? 😬
 
Maar waarom zou je geen 2 posts achter elkaar willen hebben, ik had het bericht van TheGuy geciteerd en antwoord gegeven op zijn vraag en daarna post ik over samenvoegen, dat heeft niks met het geciteerde bericht van TheGuy te maken dus dat wil ik daar niet hebben en niemand krijgt een melding van het nieuwe bericht, ik vind dit in de praktijk geen verbetering,

ik heb mijn antwoord op TheGuy verwijderd zodat mijn bericht over het samenvoegen als nieuw bericht wordt gemeldt
 
Dat is algemene forum etiquette, je gaat niet 5 aparte posts onder elkaar plaatsen als je 5 eerdere posters wilt citeren, dat doe je gewoon netjes in één post en je kunt elk stukje eerst citeren, reageren en de volgende citeren.

Als ik je goed begrijp vind jij dat je het in één bericht niet over meerdere zaken kunt hebben? Volgens mij had dit zo prima gekund, desnoods had je je eerste bericht verwijderd en theguy opnieuw gequote In je nieuwe bericht als je vreesde dat je bewerking niet zou worden opgemerkt.

IMG_7970.jpeg
 
Als ik je goed begrijp vind jij dat je het in één bericht niet over meerdere zaken kunt hebben? Volgens mij had dit zo prima gekund, desnoods had je je eerste bericht verwijderd en theguy opnieuw gequote In je nieuwe bericht als je vreesde dat je bewerking niet zou worden opgemerkt.
Dan gaan we het voortaan zo doen, dat is inderdaad de beste optie, eerste bericht verwijderen en opnieuw citeren en posten incl. het tweede bericht en duidelijk maken dat het een 'apart' bericht is los van het geciteerde eerste bericht met antwoord, dat is geen probleem
 
Dat is algemene forum etiquette, je gaat niet 5 aparte posts onder elkaar plaatsen als je 5 eerdere posters wilt citeren, dat doe je gewoon netjes in één post en je kunt elk stukje eerst citeren, reageren en de volgende citeren.

Als ik je goed begrijp vind jij dat je het in één bericht niet over meerdere zaken kunt hebben? Volgens mij had dit zo prima gekund, desnoods had je je eerste bericht verwijderd en theguy opnieuw gequote In je nieuwe bericht als je vreesde dat je bewerking niet zou worden opgemerkt.

Bekijk bijlage 137955
Ja, en nu wil ik dus in Den Haag Algemeen een bericht plaatsen, maar het laatste bericht is door mij van gisteren.
Samenvoegen is echt onzin.
Wat ik trouwens ook onzin vindt is het veelvuldig onnodig quoten behalve eventueel in een druk topic.
Voor mij is het in ieder geval verschrikkelijk onhandig en bijna niet werkbaar. Bv als iemand vraagt of dame A aanwezig is en kort daarna wil ik melden dat dame B terug is, terwijl er verder nog niet geschreven is.

Edit: ik zie trouwens dat mijn bericht nu wel geplaatst is zonder samenvoeging.
 
Laatst bewerkt:
Ja, en nu wil ik dus in Den Haag Algemeen een bericht plaatsen, maar het laatste bericht is door mij van gisteren.
Samenvoegen is echt onzin.
Daar liep ik ook tegenaan, de enige optie is nu je eerste bericht verwijderen en opnieuw posten samen met je nieuwe post zodat er weer een melding van een nieuwe post wordt verstuurd en zorgen dat het niet onsamenhangend wordt, maar het wordt wel lastig allemaal nu als het even rustig is in een topic

Edit: ik zie trouwens dat mijn bericht nu wel geplaatst is zonder samenvoeging.
Dan is dat bij jou persoonlijk aangepast maar in jouw geval is dat ook noodzakelijk in Den Haag algemeen, anders is het niet meer te doen
 
Laatst bewerkt:
Daar liep ik ook tegenaan, de enige optie is nu je eerste bericht verwijderen en opnieuw posten samen met je nieuwe post zodat er weer een melding van een nieuwe post wordt verstuurd en zorgen dat het niet onsamenhangend wordt, maar het wordt wel lastig allemaal nu als het even rustig is in een topic


Dan is dat bij jou persoonlijk aangepast maar in jouw geval is dat ook noodzakelijk in Den Haag algemeen, anders is het niet meer te doen

Er zat meer als 24u tussen dus het vorige bericht was niet meer aanpasbaar, uiteraard kun je dan posten.

Wellicht moeten we voor enkele leden een uitzondering programmeren als daar een goede reden voor bestaat.
 
Helaas geldt dit nu ook voor het plaatsen van foto in "De mooiste of lekkerste". Daar zou het wel handig zijn wanneer er één dame in een post staat.
Ja ben ik het mee eens en niet 20 foto's in een onderwerp en al helemaal niet met 5 of 6 vrouwen. De bovenste vind ik leuk en de onderste niet. Moet ik het nu toch liken. Dat soort dilemma's krijg je dan.
 
Theoretisch zou het moeten werken maar in de praktijk, sorry dat ik het zeg is het helemaal kut, iemand had mij net antwoord gegeven op een vraag en mij geciteerd en het was samengevoegd met zijn vorige bericht, ik krijg daar dus geen melding van en zag zijn bericht omdat ik toevallig even in het topic keek.
Ik vind het ook nog steeds onhandig als ik iemand heb geciteerd en het tweede bericht is niet voor diegene bestemd, dan moet je daar dus uitleg bij gaan geven
 
Terug
Bovenaan Onderaan