Veel klachten over site met info over sekswerkers, waakhond start onderzoek

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
zeker, ik ga bijvoorbeeld naar een lokale pizzabakker waar ik voor 5 euro een pizza kan ophalen. Of als ik hoor dat een andere klant wel gratis ananas, en ham extra krijgt, en ik niet....
Oy!


Artist-makes-black-humor-in-his-comics-and-more-than-81000-followers-are-addicted-to-them-5e46579540f1a__880.jpg
 
En hoe zit 't met dames die onderling namen, lijstjes en foto's delen? Nee zonder gekkigheid: ik denk dat er met en zonder recensies genoeg mafketels zijn die denken op meer recht te hebben dan de standaard handelingen van de dames. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar hoezo komt Kinky hier wel mee weg (afgezien van 't feit dat sekswerkers daar wel kunnen beslissen of er reviews mogen worden geschreven).

Edit: bijzonder ook hoe wandelaars dit onderwerp kunnn koppelen aan de hun eigen anti Islamitische voordelen ("vluchtelingen met iPhone in de achtertuin, eenzijdige berichtgeving (haha) over Israël).
 
De AP schermt met de AVG, en daar staat in artikel 9:



De AP past dit artikel nu 1-op-1 toe op sekswerk, terwijl dit artikel daar waarschijnlijk nooit voor bedoeld was en daar ook nooit rekening mee heeft gehouden.

Dat je als verzekeringsmaatschappij niet mag vast leggen dat je klant homoseksueel is en/of graag bij een strenge meesteres in de sling hangt is volkomen te begrijpen, maar bij sekswerk is "seksueel gedrag" nu net de kern van het werk. Net als dat het bij een timmerman belangrijk is om te weten of deze ook een muurtje kan tegelen is bij een sekswerker van belang of deze je zonder condoom wil pijpen.

Het AP vliegt hier wat mij betreft wel uit de bocht door dit artikel zo letterlijk op sekswerk toe te passen zonder rekening te houden met het speciale karakter van sekswerk.

Er worden bij het AVG-artikel de nodige uitzonderingen genoemd, maar omdat het artikel nooit geschreven is met sekswerk in het achterhoofd kun je dat dus op verschillende manier interpreteren.

Het artikel zegt dat het niet van toepassing is wanneer:



Het lijkt me dus in ieder geval geen probleem om recensies te plaatsen over handelingen waar de dame zelf mee adverteert, wordt alleen schimmiger wanneer ze dus handelingen uitvoert die ze niet explicitiet in haar advertentie vermeld.
Een verzekeringsmaatschappij legt niet vast wat de geaardheid van hun cliënten zou zijn, maar ze hebben wel slinkse trucjes om eenvoudig vast te stellen waarvoor iemand behandeld wordt als een arts declaraties indient.
Er bestaan tabellen met bedragen die voor elke behandeling uniek zijn.
Dat heeft in een concreet geval al eens geleid tot het weigeren van een autoverzekering aan iemand die onder behandeling was wegens geestelijke problemen.
Daar wordt niet op geacteerd door de overheid...
 
Een verzekeringsmaatschappij legt niet vast wat de geaardheid van hun cliënten zou zijn, maar ze hebben wel slinkse trucjes om eenvoudig vast te stellen waarvoor iemand behandeld wordt als een arts declaraties indient.
Er bestaan tabellen met bedragen die voor elke behandeling uniek zijn.
Dat heeft in een concreet geval al eens geleid tot het weigeren van een autoverzekering aan iemand die onder behandeling was wegens geestelijke problemen.
Daar wordt niet op geacteerd door de overheid...
Wanneer een wet niet voldoet op wat voor manier dan ook is nog altijd de rechterlijke macht om duidelijkheid te verschaffen :)
Dat dit laatste niet altijd lukt (toeslagenaffaire) is een andere discussie
 
Inhoudelijk als ik wil weten wat er speelt dan is het even rondbellen. Maar zo eerste indrukken begrijp ik hier dat het over recenseren gaat? Daar kan ik uit persoonlijke ervaringen wel op antwoorden. Door de jaren heen al aardig wat ongein voorbij zien en horen komen, maar in de praktijk ook door meiden erop gewezen die hier een melding van maken. En hier gebeurd het ook op Girlsreview dat meiden in recensies onheus worden bejegend, tot aan dat ze worden afgebrand en kapot gerecenseerd. Ik noem ook Hookers, ik heb het forum daar ook van begin tot het einde meegemaakt. En ook daar ging er heel wat over de schutting. Ik heb met Bram Jobse een menig discussie gehad. Hier is het van verschoond.. maar daar was taalgebruik in recensies gewoon. Dames werden aangeduid als: B*tch, sn*lleke, en alle varianten wat op h*er mogelijk is. Andere varianten waren wip-kip, naaidoos, z'*adcontainer enz.. Je zag alle maffe benamingen voorbij komen om de dame te benoemen.. en dan vrolijk de naam noemen van de dame en welke club etc.. dat gaat gewoon te ver.





- Wat je ook ziet gebeuren is dat mannen door DVP dames worden ingezet om negatieve recensies over collega DVP dames te schrijven. Terwijl die mannen deze dames zelf nooit werkelijk bezocht hebben. Puur technisch gezien is dit om de concurrentie uit te schakelen. Wanneer een dame populair is en in dezelfde regio, stad, thuisontvangst doet of in een club werkt kan dit de dame schaden. Zo DVP dame die concurrentie uitschakelt gooit het op een akkoordje met een wandelaar.. door bij zijn volgende bezoek korting te geven op de date. Een wandelaar interesseert het weinig die voert het uit.. schrijft negatief over de concullega en pakt zo korting op zijn volgende date.
Een negatieve recensie is niet louter voorbehouden aan dit forum.
Als een restauranthouder een concurrent in een kwaad daglicht wenst te zetten, kan die persoon exact hetzelfde doen.
 
En hoe zit 't met dames die onderling namen, lijstjes en foto's delen? Nee zonder gekkigheid: ik denk dat er met en zonder recensies genoeg mafketels zijn die denken op meer recht te hebben dan de standaard handelingen van de dames. Misschien heb ik eroverheen gelezen maar hoezo komt Kinky hier wel mee weg (afgezien van 't feit dat sekswerkers daar wel kunnen beslissen of er reviews mogen worden geschreven).

Edit: bijzonder ook hoe wandelaars dit onderwerp kunnn koppelen aan de hun eigen anti Islamitische voordelen ("vluchtelingen met iPhone in de achtertuin, eenzijdige berichtgeving (haha) over Israël).
Je vergeet er nog bij te zeggen ons telefoonnummer die door dvp's verkocht of gegeven wordt aan criminelen en die ons daarmee kunnen chanteren gebeurt regelmatig. Misschien moet het nos daar eens aandacht aan besteden want het gaat om chantage en bedreigingen die wij wandelaars regelmatig mee te maken hebben. Het nos als jullie meekijken kijk ook even naar deze topic wij wandelaars worden bedreigd omdat sommige prostituees het niet kunnen laten om ons telefoonnummer aan derden (criminelen) te verkopen valt dat niet onder privacy schending? https://www.girlsreview.nl/threads/bedreigd-na-contact-via-whatsapp.1764/page-67#post-749326
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet helemaal snap in deze zaak;

1. Het gaat om zakelijke diensten en fictieve namen, er wordt nergens een werkelijke naam genoemd. Wie is er dan persoonlijk benadeeld?
2. De handelingen zijn interactief en wederzijds tot stand gekomen. Recencenten zijn zelf mede 'eigenaar' van de dienst en beschrijven hun eigen ervaringen.
3. De dames, heren en alles wat er tussenzit adverteren zelf met hun diensten. Er wordt voornamelijk verwezen naar de werkplek of de website waar de dienst wordt aangeboden. Dat een review op specifieke handelingen ingaat valt in normale omstandigheden wellicht onder de privésfeer, maar dit is zakelijk en inherent aan het vak.
4. Het gaat niet zozeer om persoonlijke gegevens als wel over gedragingen. Dan kom je in een grijs gebied. De krant en andere recensies staan vol met beschrijvingen over gedragingen. Mag je dan ook niet zeggen dat Madonna een paar valse noten zong op haar laatste concert in de Ziggodome? Recensies over de slechte service van de uitbater van café de Malle Molen mogen dan ook niet meer?
Eens.
Die hele AVG wet kan je gewoonweg niet toepassen in deze beroepscategorie.
Enerzijds hebben ze het over de privacy van de dames maar in dit verband hebben we het over een zakelijke transactie waarbij de dame ook het product zelf is. De privacy en het zakelijke zijn teveel verweven in deze branch.
 
NOS Nieuws•vandaag, 06:06

Sekswerkers voelen zich bedreigd door een website waarop klanten 'recensies' plaatsen en ervaringen uitwisselen. Op dit forum worden, waarschijnlijk in strijd met de privacyregels, persoonlijke gegevens van deze vrouwen gedeeld. Daarnaast staan er volgens de sekswerkers in de recensies grove onwaarheden die gevolgen kunnen hebben voor hun veiligheid.
Tientallen van hen hebben aan de bel getrokken bij de Klachtenbalie voor sekswerkers en bij Ugly Mugs. Dat zijn door de overheid gesubsidieerde steunpunten waar je als sekswerker klachten kunt indienen en geweld kunt melden.

De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) heeft eveneens tientallen meldingen ontvangen en is een onderzoek gestart. AP-vicevoorzitter Monique Verdier wil niet vooruitlopen op de uitkomsten daarvan. "Maar als ik er van de buitenkant naar kijk, dan maak ik mij zorgen. Je mag persoonlijke gegevens van een ander niet delen. Seksuele gedragingen vallen onder bijzondere persoonsgegevens en daar is de wet nog veel strenger over. Die zijn echt heel privé."
In het verleden was de Autoriteit Persoonsgegevens al kritisch op een voorganger van GirlsReview, Hookers.nl. Uiteindelijk zag die laatste site zich gedwongen te stoppen.

Nieuwe locatie en werknaam onthuld
De NOS sprak de afgelopen weken met vijf sekswerkers die slechte ervaringen hebben met GirlsReview. Wie daar een profiel aanmaakt, stuit bijvoorbeeld op een rubriek ('Waar zit deze dame?') waar klanten elkaar helpen sekswerkers te vinden die zij uit het oog zijn verloren. Daarbij onthullen zij niet alleen de laatste locatie, maar soms ook de nieuwe werknaam van zo'n persoon.
"Terwijl deze vrouwen vaak een heel goede reden hebben om plotseling van werkplek te veranderen of een andere identiteit te gebruiken", zegt een sekswerker. "Ik heb dat zelf ook wel eens gedaan. Met name om ongure types te ontlopen. Dit kan erg gevaarlijk zijn."

'Zelfde rechten als andere ondernemers'
Ook zeer risicovol, zeggen de vrouwen, zijn berichten op GirlsReview waarin bijvoorbeeld ten onrechte wordt beweerd dat anale seks zonder condoom mogelijk is of dat een bepaald iemand het prima vindt om "stevig te worden aangepakt". Die sekswerkers worden vervolgens geconfronteerd met mannen die zulke extremiteiten opeisen en die boos worden als zij niet hun zin krijgen.
"Door Girlsreview komen gegevens van sekswerkers op straat te liggen en dat is erg gevaarlijk", zegt Iris de Munnik van de Klachtenbalie. "Ook hebben de sekswerkers weinig mogelijkheden om recensies te laten verwijderen als daar dingen in staan die gewoonweg niet kloppen."
Ze zegt dat ze al langere tijd met een jurist bezig zijn om sekswerkers te ondersteunen en dat die al meerdere brieven naar GirlsReview hebben gestuurd. "Soms krijgen ze geen reactie, soms ook krijgen ze een reactie waarin onbeschoft taalgebruik wordt gebruikt en waarmee een oplossing geen stap dichterbij komt. Sekswerkers hebben nadrukkelijk dezelfde rechten als andere ondernemers. Het schenden van hun privacy is net zo goed strafbaar."


De voorganger van GirlsReview, Hookers, kwam in het vizier van de AP na een groot datalek. Het bedrijf achter de site stopte uiteindelijk in de zomer van 2021 omdat de privacywaakhond eiste dat recensies met persoonlijke gegevens niet zonder toestemming van de sekswerker mochten worden gekoppeld aan links naar de advertenties van diezelfde sekswerker. Daarmee was het bestaansrecht van Hookers weg in de ogen van de eigenaar. Overigens is de AP na het verdwijnen van deze site doorgegaan met het onderzoek ernaar; dat zit volgens Verdier inmiddels in het "laatste stadium."

'Ongestraft onwaarheden opschrijven'
GirlsReview sprong in het gat dat Hookers naliet, maar doet volgens de sekswerkers hetzelfde als waar de AP destijds bezwaar tegen maakte. "Met Hookers had ik geen problemen", zegt Helene Baayen, die "tantrische/erotische massages" verzorgt met een vergunning als sekswerker. "Als je ergens ongelukkig mee was, waren ze daar tenminste op aan te spreken."
"GirlsReview is een compleet ander verhaal", zegt ze. "Alleen al omdat je hier niet per se hoeft in te loggen om persoonlijke informatie over vrouwen te vinden. Dat zorgt ervoor dat er in Google al snel allerlei ranzigheid over je omhoog kan komen als men zoekt op jouw naam. Mensen worden hier besproken alsof het voorwerpen zijn. Wie ontevreden is, kan ongestraft allemaal onwaarheden over je opschrijven. Ik kreeg pas door wat zich daar allemaal afspeelde toen er hier opeens mannen binnen stonden die heel anders waren dan mijn normale publiek. En sommigen afspraken begonnen af te zeggen, alleen omdat men die onzin letterlijk neemt."

De reactie van GirlsReview
GirlsReview.nl zegt zich "totaal niet te herkennen in het door deze sekswerkers geschetste beeld". Volgens een woordvoerder worden klachten wel degelijk serieus genomen en wordt er waar nodig ingegrepen. Hij stuurde de NOS verschillende voorbeelden van berichten die de richtlijnen overschreden en die zijn verwijderd van de site.
De woordvoerder meldt verder: "Naar onze mening zijn wij het sekswerkersvriendelijkste beoordelingsplatform tot nu toe. Desondanks zullen we kijken of we de klachtenprocedure voor belanghebbenden duidelijker op de homepage zichtbaar kunnen maken. We nodigen de Klachtenbalie uit om eventuele klachten die bij hen binnenkomen naar ons door te zetten."
Het is wel jammer dat niemand van jullie de moed of .. de ballen had om het voor de camera te zeggen...
In één aflevering van de NOS gaf een Tantra masseuse commentaar op haar slechte ervaringen op het werk met betrekking tot jullie website, maar jullie commentaar voor de NOS camera ontbrak .. waarom?
Bang voor uw privacy ????

Wat mijn mening hierover betreft: een website als de jouwe zou alleen moeten bestaan om over fraudeurs/oplichters te schrijven en niet over professionele dames in deze branche.
Ik heb altijd tegen mijn klanten gezegd dat de beste recensie voor mij = geen recensie is..
Vrouwen die goed zijn in wat ze doen, hebben alleen privacy nodig, niet jouw stomme reviews.
 
Een negatieve recensie is niet louter voorbehouden aan dit forum.
Als een restauranthouder een concurrent in een kwaad daglicht wenst te zetten, kan die persoon exact hetzelfde doen.
Ja maar, dat is B T B.
Is ander verhaal, tenzij restaurant als part schrijft.
Het is wel jammer dat niemand van jullie de moed of .. de ballen had om het voor de camera te zeggen...
Ik weet niet of de admin met zijn porum op tv wil.
 
Laatst bewerkt:
Het is wel jammer dat niemand van jullie de moed of .. de ballen had om het voor de camera te zeggen...
In één aflevering van de NOS gaf een Tantra masseuse commentaar op haar slechte ervaringen op het werk met betrekking tot jullie website, maar jullie commentaar voor de NOS camera ontbrak .. waarom?
Bang voor uw privacy ????

Wat mijn mening hierover betreft: een website als de jouwe zou alleen moeten bestaan om over fraudeurs/oplichters te schrijven en niet over professionele dames in deze branche.
Ik heb altijd tegen mijn klanten gezegd dat de beste recensie voor mij = geen recensie is..
Vrouwen die goed zijn in wat ze doen, hebben alleen privacy nodig, niet jouw stomme reviews.

Lulkoek dit. Mensen willen graag weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en of een bepaalde dame de moeite waard is om te bezoeken. Uiteindelijk zijn we tegenwoordig voor een bezoekje van een uur ca 200 euro kwijt. En dames die hun werk goed doen profiteren daarvan, terwijl degenen die de kantjes eraf lopen minder snel bezocht zullen worden door bezoekers die dat hier lezen. Als een dvp een fraudeur of oplichter is wil het nog niet zeggen dat de dames die dat niet zijn en waar dan volgens jou niet over geschreven zou moeten worden allemaal super zijn. Dit forum is er om elkaar te helpen aan een fijn bezoek dat het geld waard is en elkaar te waarschuwen voor missers.
 
Dit forum zou alleen volgens dezelfde principes moeten werken als
de Kinky website - de vrouw moet zelf beslissen of ze ermee instemt commentaar over haar te schrijven, Ja of niet, punt.
Omdat je vroeg of laat net als het Hookers-forum terechtkomt..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Lulkoek dit. Mensen willen graag weten wat voor vlees ze in de kuip hebben en of een bepaalde dame de moeite waard is om te bezoeken. Uiteindelijk zijn we tegenwoordig voor een bezoekje van een uur ca 200 euro kwijt. En dames die hun werk goed doen profiteren daarvan, terwijl degenen die de kantjes eraf lopen minder snel bezocht zullen worden door bezoekers die dat hier lezen. Als een dvp een fraudeur of oplichter is wil het nog niet zeggen dat de dames die dat niet zijn en waar dan volgens jou niet over geschreven zou moeten worden allemaal super zijn. Dit forum is er om elkaar te helpen aan een fijn bezoek dat het geld waard is en elkaar te waarschuwen voor missers.
Zonder dit forum zouden een heleboel mannen de verkeerde dvp treffen en zelfs in gevaarlijke situaties belanden. we moeten dankbaar zijn dat dit forum bestaat.
 
Zonder dit forum zouden een heleboel mannen de verkeerde dvp treffen en zelfs in gevaarlijke situaties belanden. we moeten dankbaar zijn dat dit forum bestaat.

Dit forum bestaat niet voor mannen, dit forum bestaat vooral voor hoerenlopers en hobbywandelaars, voor degenen die voortdurend op zoek zijn naar nieuw vlees.. 😉
 
Dit forum bestaat niet voor mannen, dit forum bestaat vooral voor hoerenlopers en hobbywandelaars, voor degenen die voortdurend op zoek zijn naar nieuw vlees.. 😉
Slavisch ik had jou op negeer staan en je gaat nu ook op negeer. Ik zie dat je je slechte gewoontes nog steeds niet hebt verleerd zegt veel over jou als persoon negatieve reacties uitlokken waardoor een fatsoenlijke discussie voeren niet mogelijk is, succes met je hazelnootjes ik hoop dat je ervan geniet als dvp ze zullen vast goed smaken.
 
Laatst bewerkt:
Dit forum bestaat niet voor mannen, dit forum bestaat vooral voor hoerenlopers en hobbywandelaars, voor degenen die voortdurend op zoek zijn naar nieuw vlees.. 😉

Juist... en daarom schrijft u 0 recensies? Teren op anderen die wel moeite willen doen voor u, maar andersom niet.

e03244d8-3298-433d-98c1-77b8031b3b6c_text.gif

Btw.. vindt u dat 'nieuw vlees' nou echt aardig klinken? Dat zijn nou net woorden waar men vast over klaagt. Vrouwonvriendelijke zinnen en woorden kunnen prima meewerken om deze site juist om zeep te helpen.
 
Dit forum bestaat niet voor mannen, dit forum bestaat vooral voor hoerenlopers en hobbywandelaars, voor degenen die voortdurend op zoek zijn naar nieuw vlees.. 😉
Je klinkt als een verbitterde feministe 🤣 Vlees koop je bij de Jumbo, kiloknallers etc., denk dat meeste wandelaars gewoon een leuke DVP zoeken die een goede dienst levert als DZP ( DVP zonder personeel, nou ja misschien een pooier als ze pech heeft...) en als het bevalt worden ze stamgast en anders gaat de zoektocht door.

Harstikke tof als partners dezelfde sexuele wensen hebben, maar meestal is dat niet het geval. Kan je accepteren of je betaald of af en toe aan je trekken te komen. Als ik lekker wil eten ga ik naar een restaurant met een sterretje, voor lekker neuken een meid met een lekker sterretje en sterretjes worden toegend op basis van recensies. Niks mis mee en blij dat dit forum bestaat.
 
Dat heb ik even gemist dan, excuses.

Maar dan begrijp ik niet waarom zij praat over 'nieuw vlees'. Dat is een vrouwonvriendelijk woord terwijl ze dat zelf is?

😳
Ik snap ook niet waarom ze op dit forum zit als wij hoerenlopers zo slecht zijn waarom zoekt ze contact met ons. Ze bekritiseert dit forum maar gebruikt het waarschijnlijk om klanten te lokken ondankbare vrouw die Slavisch.
 
Btw.. vindt u dat 'nieuw vlees' nou echt aardig klinken? Dat zijn nou net woorden waar men vast over klaagt. Vrouwonvriendelijke zinnen en woorden kunnen prima meewerken om deze site juist om zeep te helpen.

Mensen, het is gewoon sarcasme... google het allemaal. 👍

Laatst keek ik een Franse film over prostituees en daar viel vaak het woord 'kotelet' in, het is een veel minder subtiele term... 😂😂
Voor mannen maakt het sowieso niets uit, ze eten alles als ze honger hebben...
 
Precies. De webhost kan niks doen, want die zien ze niet als Cloudflare er tussen zit. Dan blijft over het domein. Als dat dan een .com is die niet bij Versio of zo staat, maar in de VS of de Bahamas, dan kan men vrij weinig doen.

Dat is ook hier niet waar.

Ondanks dat NZCForum achter Cloudflare staat wist ik toch uit te vogelen dat het ergens in Duitsland gehost staat. Met een nederlandse registar voor het domeinnaam.

In andere woorden het hangt er vanaf hoe men CF configureert - in mijn geval was dat een peulenschil om te ontdekken hoe of wat.

Zolang het de wet in het land waar het staat niet overtreedt valt er weinig aan te doen. Ik ben ook eens onder vuur geweest voor het draaien van een bepaalde website, wat technisch gezien prima mocht,

maar daar waar zelfs de politiek over struikelde qua moreel. Het heeft de TV en nieuws de dag erna gehaald.
Als een sekswerker gestopt is en niet gediend is van die vraag, dan is een berichtje aan admin toch genoeg?
Slotje op het onderwerp met de mededeling "is gestopt" zou dan voldoende moeten zijn.

Zelfs ... dat gaat al tever. Het is niet aan de sekswerker om te controleren of hier of elders ze nog ergens vermeld wordt.

Ik zal je zeggen; er zijn een hoop gestoorde klanten. Soms wijzigen dames van naam juist om bepaalde klanten te vermijden.
 
Zelfs ... dat gaat al tever. Het is niet aan de sekswerker om te controleren of hier of elders ze nog ergens vermeld wordt.

Ik zal je zeggen; er zijn een hoop gestoorde klanten. Soms wijzigen dames van naam juist om bepaalde klanten te vevermijden.
Een DVP die destijds met veel bombarie zichzelf introduceerde op GR heeft nu een stalker achter zich aan.
Daar geeft ze oa GR de schuld van en zij is daarom een van de aanstichters van dit NOS bericht.
Ze heeft nu weliswaar een andere werknaam,.....alleen wel hetzelfde telefoonnummer......
Hoe slim ben je dan zelf.....?

Bedreiging en/of stalking in privésfeer zijn niet goed te praten, maar sommige personen, zowel DVP als cliënten vragen soms ook wel om een beetje te veel aandacht.
Gelukkig staat NOS voor Nationale Onzin Stichting, dus ik heb nog niet de moeite genomen deze klaagzang te bekijken en ben dat ook niet van plan.
Ik blijf " mijn" dames trouw, waarvan ik velen overigens nav goede recensies op GR heb leren kennen.!
 
Wat ik mij kan herinneren, toen ik daar onderzoek naar heb gedaan vanwege een website die gehost zou worden buiten het "doelland", ligt het iets anders. (Althans een jaar of 10 geleden)
De wetten van het "doelland" zijn van toepassing. Dus als je in Nederland bij een grote webhoster, zeg een Leaseweb, een site host die puur gericht is op, ik zeg maar wat, Zwitserland, dan moet de site voldoen aan de wetten van Zwitserland.
Een site fysiek hosten op een server buiten het doelland, maakt het niet "immuun" voor de wetten van het doelland.
Aangezien GR zeer duidelijk gericht is op de Nederlandse en Belgische markt, moet GR dus voldoen aan de wetten van Nederland en/of Belgie. Het maakt niets uit waar de server staat waar het forum gehost wordt. Dus nee, het in b.v. Bulgarije hosten van het forum zal geen voordelen opleveren.
Ik hoop dat de beheerders reeds contact hebben met de juridisch specialisten van bijvoorbeeld ICTRecht... Die zijn waarschijnlijk het beste op de hoogte kwa regelgeving.
 
Dit forum zou alleen volgens dezelfde principes moeten werken als
de Kinky website - de vrouw moet zelf beslissen of ze ermee instemt commentaar over haar te schrijven, Ja of niet, punt.
Omdat je vroeg of laat net als het Hookers-forum terechtkomt..
En daarom bestaat GR want al de dames waar ik een slechte ervaring mee heb gehad hadden hun reviews uitstaan.
 
.
Ik heb altijd tegen mijn klanten gezegd dat de beste recensie voor mij = geen recensie is..
Vrouwen die goed zijn in wat ze doen, hebben alleen privacy nodig, niet jouw stomme reviews.

Recensies scheiden het kaf van het koren. Als je naar een hotel gaat ga je ook liever naar een plaats met recensies waarin je leest dat ze nét even wat betere bedden hebben. Ze kunnen je maken of breken. Alleen van je laten horen als je ontevreden bent? Ik heb persoonlijk een hekel aan die mentaliteit.
 
Een DVP die destijds met veel bombarie zichzelf introduceerde op GR heeft nu een stalker achter zich aan.
Daar geeft ze oa GR de schuld van en zij is daarom een van de aanstichters van dit NOS bericht.
Ze heeft nu weliswaar een andere werknaam,.....alleen wel hetzelfde telefoonnummer......
Hoe slim ben je dan zelf.....?

Ik geef je gelijk hoor. Er zijn vele DVP's die de business instappen en zich weinig bewust zijn van de risico's of gevaren.

Maar er zijn ook DVP's die na een bepaalde tijd stoppen, om whatever reden. Die behoor je te beschermen naar mijn mening.

Die stappen eruit; en met goed recht.
Wat ik mij kan herinneren, toen ik daar onderzoek naar heb gedaan vanwege een website die gehost zou worden buiten het "doelland", ligt het iets anders. (Althans een jaar of 10 geleden)
De wetten van het "doelland" zijn van toepassing. Dus als je in Nederland bij een grote webhoster, zeg een Leaseweb, een site host die puur gericht is op, ik zeg maar wat, Zwitserland, dan moet de site voldoen aan de wetten van Zwitserland.
Een site fysiek hosten op een server buiten het doelland, maakt het niet "immuun" voor de wetten van het doelland.
Aangezien GR zeer duidelijk gericht is op de Nederlandse en Belgische markt, moet GR dus voldoen aan de wetten van Nederland en/of Belgie. Het maakt niets uit waar de server staat waar het forum gehost wordt. Dus nee, het in b.v. Bulgarije hosten van het forum zal geen voordelen opleveren.
Ik hoop dat de beheerders reeds contact hebben met de juridisch specialisten van bijvoorbeeld ICTRecht... Die zijn waarschijnlijk het beste op de hoogte kwa regelgeving.

Het land in waarin de website gehost wordt, daar gelden de wetten.

Je kunt een Nederlands doelgroep bedienen, maar het is behoorlijk wat werk en zelfs tijdsintensief om uberhaubt iets af te dwingen.

Er wordt niets strafbaars hier gedaan - er wordt ook de mogelijkheid geboden om voor DVP's bepaalde informatie weg te (laten).

Dus in zekere zin is deze website wel compliant - een website beheerder heeft in de regel ook 24 uur de tijd om iets aan te passen wat "inbreuk" zou maken.

Het is anders als je een website met bijv. torrents host dat inbreuk maakt op andermans werk. Dan zou je wel een notice en takedown verzoek kunnen krijgen.

Dan zou Cloudflare je eraf flikkeren - niemand wil z'n handen daar zeg maar aan branden. Maar in de regel is er weinig "echte" zorgen voor GR op dit moment.
 
Terug
Bovenaan Onderaan