"dan zorg je maar dat je relatie weer gaat werken of anders ga je uit elkaar en zoek je een nieuwe partner."
Dit soort redeneringen komen we inderdaad vaak tegen, en zij liggen mee aan de basis waarop taboes in stand gehouden worden. Ik kan het niet vaak genoeg herhalen: dit getuigt regelrecht van het feit dat voor die mensen seks nog altijd geen gewone dagelijkse werkelijkheid lijkt te zijn die bij het leven hoort.
Nee, seks is voor mensen die zo denken onlosmakelijk met een relatie verbonden. Wat in de praktijk van vandaag totaal niet noodzakelijk is. In de jaren stillekes, toen de dieren nog spraken en de Kerk nog hypocriete regels dicteerde, was het zo dat men absoluut geen seks mocht hebben als men nog niet getrouwd was. Dat was vies, vuil, en vooral zondig.
Een meisje dat zwanger raakte voor dat zij huwde, was een schande in de familie, en dat werd bijna altijd zo goed mogelijk 'weggestopt' naar buiten toe. Ik heb nog voorbeelden gekend waar bij een groot gezin de zogenaamde jongste zus een dochter van de oudste zus bleek te zijn. De oudste zus, die dan bovendien achteraf niet met de verwekker van haar kind trouwde, maar met een andere.
Het wordt, volgens mijn mening dan weer, stilaan tijd dat we dit gedachtengoed toch wat actualiseren, niet? Tegenwoordig worden we om de haverklap om de oren geslagen met toestanden die, alweer volgens mij, heel wat onrealistischer zijn dan het zien van seks als een genotsmiddel los van een relatie. We hebben omgebouwde mannen en vrouwen, die unieke nieuwe mensensoorten laten ontstaan: vrouwen met een prostaat of mannen met eierstokken en een baarmoeder. Je hebt zelfs mensen die opstaan als man en na het ontbijt ineens vrouw worden in hun hoofd. DOODNORMAAL allemaal tegenwoordig.
En voor alles is er zelfs al een goed bekkende naam gevonden. Meestal in het Engels. Zoals "gender" blijkbaar in de hoofden van een aantal mensen een andere betekenis moet krijgen dan "geslacht", terwijl het in feite gewoon de Engelse vertaling daarvan is. En dat wordt ons door de strot geramd: wij moeten dat aanvaarden, en we mogen er zelfs niet eens nog een grapje over maken. Eeuwenoude fysische realiteiten worden ineens een 'fout gedachtengoed', en we moeten openstaan voor dit soort dingen.
Voor mij niet gelaten hoor, zelfs onze kat mag zich morgen identificeren als hond, dan koop ik gewoon hondenbrokken ipv Kittekat. Maar ik vraag me dan wel af waar die moderne en politiek correcte (zo noemen zij dat toch...) openheid van de mensen gebleven is, als zij blijven uitpakken met hun taboe-visie op dingen die met seks te maken hebben en die al eeuwen voorkomen bij 'normale' mensen. Sorry dat ik de term 'normaal' gebruik, maar hoe moet het anders omschreven worden als een gewoon mannetje seks met een gewoon vrouwtje heeft?
Want DAT kan niet hoor.
Polyamorie bv, dat is van den duivel. Je kan wel twee ouders even graag zien, je kan ook X kinderen en Y kleinkinderen even graag zien, en ga zo maar door, maar helaba, je kan géén twee (of drie, of...) partners echt graag zien.
Je kan evenmin seks hebben buiten een relatie omdat dit eens prettig is, en omdat je dat een leuke afwisseling vindt. Neeeeee, mag niet, kan niet. Foei... Laat staan dat we een vrouw zouden kennen die 'het' doet voor geld, met mannen die 'het' eens graag doen met afwisselende vrouwen als 'verzetje'. Ola Pola.... zo vies. Scheefpoepers. Je kan met een piet of een kut in je broek toch in de loop van de dag even een ander geslacht, of zelfs géén geslacht hebben (in je kopke) maar het is absoluut not done als je een vaste partner hebt en je hebt ook bv een seksvriendin.
Voor mij mag elke mens zich voelen zoals hij of zij of 'het' zich voelt, maar kunnen we dan ook aub het begrip 'seks' een beetje meer logisch plaatsen in ons leven?
Het wordt hoog tijd, dat men in de scholen stopt met onze kinderen te indoctrineren met allerlei rariteiten kabinetten, en dat men de daardoor uitgespaarde tijd besteedt aan een basiscursus 'logisch leren denken'.