Mooi geschreven en nog best positief geformuleerd ook!

Omgekeerd psychologisch geldt volgens mij dat sommigen hier zich beter willen voelen, niet door zichzelf te verbeteren, maar door een ander omlaag te trappen. En wie leent zich daar nu beter voor dan een DVP. Dat is gemakkelijker en 'stoer'.,
Het ís vaak triest hoe er hier over dames wordt geschreven. "Ze zijn toch allemaal labiel", "die wijven moet je niet mee praten, daar moet je je zaad in spuiten". Dat zijn maar een paar voorbeelden, maar zoiets wordt een selffullfilling prophecy omdat men er naar gaat handelen. Iets met actie en reactie.
Net als jij heb ik andere ervaringen. Kan aan de selectie liggen, maar het ligt ook aan hoe je een mens tegemoet treedt. Actie - reactie.
In mijn donkere periode heb ik veel steun gehad van veel mensen, waaronder drie DVP's. Dat zal ik nooit vergeten.
Ik zou het van de daken willen schreeuwen hoe geweldig die drie waren. Ik zou ze met naam en toenaam een vermelding willen geven, een Nobelprijs desnoods. Ik zou een standbeeld voor ze willen oprichten.
Maar ja.. het zijn 'maar' DVP's. En die zijn "psychisch gestoord", "mentaal beschadigd" en "van een ander intellectueel niveau". Die moet je beschimpen, belachelijk maken, denigreren, als een Malle Babbe achterin de kerk zetten. En owee als je iets positiefs over hen of over jouw verstandhouding met hen zegt, dan ben je een hopeloze, een fanboy, een loser, een griezel die geen andere opties heeft.
Denk na voordat je iets schrijft. Alsjeblieft!