Wat gaan jullie waarschijnlijk stemmen dit najaar?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
En dan 1 iemand die verwacht dat er wezenlijk iets verandert?
Wat er ook in NL gestemd wordt het zal de koers niet erg veranderen. De koers wordt bepaald in Brussel.
FvD is alleen door Baudet al voor mij absoluut geen optie.
Toen FVD met die Provinciale Staten verkiezingen in één klap de grootste werd, had ik echt hoop op verandering! Zelfde gold in 2002 met Pim Fortuyn, maar we weten hoe het met hem afliep.... De politiek stelt me vaak teleur!

Laatst bewerkt:
Als je jezelf voor de gek wil houden moet je vooral gaan stemmen.
Alsof het iets uitmaakt.
Of stemmen zin heeft, hangt maar net af van je perspectief. Van 2010 tot 2021 stemde een substantieel deel van Nederland op de VVD, waardoor dat de grootste partij werd. In deze periode werd Nederland volledig omgevormd naar VVD-idealen: de meest elementaire levensbehoeften als wonen en zorg werden aan de markt overgelaten. Gevolg: een instortende zorg en 100.000 daklozen.

De VVD-stemmers uit 2010-2021 kregen het land dat zij wilden: een land dat er alleen voor de winnaars is en waar de verliezers er niet toe doen of met hoon bejegend worden omdat ze zogenaamd profiteren van de winnaars. Voor deze VVD-stemmers heeft stemmen dus wel degelijk uitgemaakt.

Ik zou willen dat er een goede Groenrechts-Liberale partij zou zijn.
Die zou mijn stem krijgen.
Groen in de zin van niet ontkennen dat er een klimaatprobleem is waar we wat mee moeten. Onderkennen dat dat hier en daar pijn gaat doen en daar compensatieregelingen voor optuigen.
Rechts in de zin van kleine overheid, met geen overdreven belastingdruk, maar wel één die de basisbehoeften van de mens goed regelt (wonen, gezondheidszorg, defensie, onderwijs,etc) en dat niet aan de markt overlaat. Economisch wel rechts-liberaal, dus je wordt niet gepamperd van wieg tot graf. Maar zeker niet conservatief economisch, met die overdreven focus op multinationals en vestigingsklimaat.
Liberaal in de zin van (redelijk) open grenzen, enthousiast lid van de EU en andere verbanden. Geloven doe je in de privésfeer, dus sterke scheiding van kerk en staat, hetgeen meteen een toleranter beleid t.a.v. softdrugs, sekswerk en euthanasie toelaat. Geen spastisch grenzen-dicht gedoe, maar een greencard achtige gedachte. Onderkennen dat bepaalde culturen nu eenmaal minder fijn combineren en daar dus paal en perk aan stellen. Migranten die wat komen brengen (kennis, kunde) zijn altijd welkom.
Deze partij zou met 40 zetels kunnen samenwerken met VVD, D66 of zelfs NSC.

Lijstduwer van zo'n partij zijn lijkt mij wel wat 😂

Het is makkelijker dan ooit. Ik was altijd een zwevende kiezer maar die tijd is voorbij. BBB is het , we moeten elke dag vreten he dat wordt vergeten. Al is het zogenaamd zo onbelangrijk voor de economie zoals de linksen en de balkon ekologen.
Er komt heel wat bijkijken om 18 miljoen mensen te voeden.
Ook zie ik liever koeien in de wei dan overal asfalt autos beton en woningen .

Het is makkelijker dan ooit. Ik was altijd een zwevende kiezer maar die tijd is voorbij. BBB is het , we moeten elke dag vreten he dat wordt vergeten. Al is het zogenaamd zo onbelangrijk voor de economie zoals de linksen en de balkon ekologen.
heb je soms een persoonlijk belang bij die boeren, want je hebt het er best vaak over. Wat mij betreft mogen er best wat minder boeren zijn.

20.000 veehouders zijn verantwoordelijk voor 50% van alle stikstofuitstoot in NL, de 500 grootsten voor de helft daarvan. Daardoor: geen huizenbouw mogelijk, geen infrastructuurontwikkeling, langzaam rijden 😬
Bijdrage aan de economie: 2%
In ruil daarvoor miljoenen tonnen pis en stront. Bijna alle vleesprodukten die hier worden gemaakt worden geeexporteerd, NL'ers hoeven die plofkippen en antibioticarunderen niet.

Maar ik hou ook van mooie weiden met gelukkige dieren hoor. Hé gatver… nu praat ik net als die mensen van de Dierenpartij…

Groen in de zin van niet ontkennen dat er een klimaatprobleem is waar we wat mee moeten. Onderkennen dat dat hier en daar pijn gaat doen en daar compensatieregelingen voor optuigen.

We verzieken wereldwijd het klimaat, door opwarming vd aarde.
Opwarming komt doordat de oceanen vol plastic zitten waardoor plankton uitsterft.
Het tropisch regenwoud wordt iedere minuut kleiner.

Beide, bomen en plankton hebben we nodig voor verkoeling vd hele aarde en zuurstof! Als we stelselmatig alles slopen en volstampen met onze teringzooi is er straks nog een groter probleem! Dan is er niets meer wat de opwarming tegengaat en ademen gaat lastig worden.

Kortom: stop met het slopen en plant alles terug van dat oerwoud en begin eindelijk eens met de oceanen schoon te maken en er niets meer in te gooien.

Dat werkt! Ben ik nou echt de enige die dat begrijpt? 🤨

Ik zou willen dat er een goede Groenrechts-Liberale partij zou zijn.
Die zou mijn stem krijgen.
Rechts in de zin van kleine overheid, met geen overdreven belastingdruk, maar wel één die de basisbehoeften van de mens goed regelt (wonen, gezondheidszorg, defensie, onderwijs,etc) en dat niet aan de markt overlaat. Economisch wel rechts-liberaal, dus je wordt niet gepamperd van wieg tot graf. Maar zeker niet conservatief economisch, met die overdreven focus op multinationals en vestigingsklimaat.
Liberaal in de zin van (redelijk) open grenzen, enthousiast lid van de EU en andere verbanden. Geloven doe je in de privésfeer, dus sterke scheiding van kerk en staat, hetgeen meteen een toleranter beleid t.a.v. softdrugs, sekswerk en euthanasie toelaat. Geen spastisch grenzen-dicht gedoe, maar een greencard achtige gedachte. Onderkennen dat bepaalde culturen nu eenmaal minder fijn combineren en daar dus paal en perk aan stellen. Migranten die wat komen brengen (kennis, kunde) zijn altijd welkom.
Deze partij zou met 40 zetels kunnen samenwerken met VVD, D66 of zelfs NSC.

Lijstduwer van zo'n partij zijn lijkt mij wel wat 😂
Kijk eens naar Volt.. en nee ik ben zelf (nog) geen Lid.. is een centrum partij maar grotendeels precies wat jij hier boven aangeeft

Terug
Bovenaan Onderaan