Tip van de dag
Vandaag kreeg ik een (in netjes Nederlands) dreig sms'je. Ik heb op mijn telefoon een normale simkaart +2 e-Sims (dus 3 telefoonnummers op 1 mobiel). Met mijn derde, niet-anonieme nummer, hem een dergelijke dreig sms teruggestuurd, waarin ik zeg dat ik hem ga opbellen en of hij opneemt of niet we de signaaldata zullen gebruiken om hem te traceren. Vervolgens met een ander nummer anoniem continu naar hem gebeld. En of die kerel het zweet uitbrak want na vier keer werd zijn telefoon uitgeschakeld. Dit derde, niet anonieme nummer, heeft hij geblokkeerd want daarop kreeg ik echt direct de voicemail voordat ik hem met mijn anonieme nummer kon 'stalken'. Elk dreig sms'je wat ik krijg ga ik op die manier behandelen, want een simkaart wordt voor hun dan onbruikbaar (wie wil er nou getraceerd kunnen worden) terwijl ze daar wel geld in moeten investeren om er een te kopen. Geen idee of het werkt, maar ik heb er zelf wel lol van. Hopelijk neemt er ooit nog eentje op… Even op mijn Nederlands Arabische accent oefenen…
Voor de iPhone gebruikers: instellingen, telefoon, nummer herkenning (uitzetten) en je kunt anoniem bellen.