Bedreigd na contact via whatsapp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vandaag deze ontvangen. Zelf nog nooit gestuurd met een nummer afkomstig van Nederland. En in mijn vorig bericht ook gezegd dat ik alleen contact had met Belgische dames. Nu RL is gehacked geweest en sinds krijg ik af en toe zo een bericht.
Ik geloof dat ik ook een 2de nummer ga aanschaffen vanaf nu.. echt al maanden geen contact meer gehad met een nieuwe dame. Maar je ziet ze blijven probere.

Bekijk bijlage 143327
Deze bericht heb ik ook gehad alleen stond er geen site naam erbij.
Heb geprobeerd verder contact te houden alleen zeggen dat ik een groot probleem heb en vervolgens niks meer van gehoord. Gewoon negeren en een 2de telefoon nummer is geen slecht gebruik ik ook bij het maken van afspraken met de dames.
 
Ik heb 2 verschillende nummers en op beide nummers werd ik gebeld door buitenlandse nummers op whatsapp. Ze hebben beiden een dame als profiel foto en belden beiden 2x achter elkaar en daarna niet meer. Nummers waarmee ze bellen komen van zuid amerika of europa.

Ik heb het gevoel alsof de dames telefoonnummers van klanten verkopen aan afpersers om een extraatje te verdienen.

Ik zit er niet mee omdat het om prepaid nummers gaat, maar vond het gewoon opvallend. Ik heb dit nooit gehad en dan nu wel opeens met verschillende nummers.
 
Iets helemaal anders natuurlijk, maar ik heb een maand of twee geleden ook dezelfde (maar andere dan hier vermeld) spam / phishing binnen gekregen op zowel mijn wandel- als professioneel nummer. In beide gevallen betrof het een groepje van een tiental personen die hetzelfde bericht kregen.

Die twee nummers hebben geen enkel raakvlak of overeenkomst behalve dat ze al wel eens op hetzelfde ip adres / wifi netwerk verbinding maken.

Aan de andere nummers in het groepje te zien lijkt het me alsof er eerder "random" berichten gestuurd werden, misschien met software die ad random nummers genereert of zo. Ik leid dat af omdat de nummers elkaar qua getal bijna opvolgen.

Nogmaals, dit soort bericht is in principe iets helemaal anders dan de berichten die we eerder in overvloed lezen in dit topic, maar als ik lees dat @PickleRick. ook op z'n mobiel van het werk zo'n berichten kreeg... (ik ga er dan wel van uit dat hij dat mobiel nr nooit gebruikt heeft bij het wandelen, en dat nr dus niet op dezelfde manier kon doorverkocht zoals de methode blijkt). Dus vraag ik me af dit misschien ook niet op deze manier gebeurt, ad random, we gaan tenslotte niet snel "toevallig" te weten komen van iemand die nog nooit contact had met een DVP dat die toevallig zo'n bericht binnen kreeg... Ik denk dat er in verhouding dan ook meer mensen zijn die, vaker of slechts eenmalig, contact hadden met een dvp en dan ook liever verborgen houden dat ze zo'n bericht kregen 🤷‍♂️
 
Het heeft idd niets met dit topic te maken. Iedereen krijgt af en toe die vrage belletjes.

Mijn punt, dat misschien onvoldoende naar voor kwam in mijn post, is dat misschien de "klooien met mijn hoeren" berichtjes evenzeer "ad random", maar kleinschaliger verstuurd worden.

Gebruik jij je professioneel nr voor je wandelactiviteiten? Zo neen, hoe komen ze daar dan op terecht?
 
Gebruik jij je professioneel nr voor je wandelactiviteiten? Zo neen, hoe komen ze daar dan op terecht?
Ik heb zelfs 3 mobiele telefoons. 1 van werk 1 van mijzelf en 1 voor alle sex dingen.

Gebruik mijn eigen en werk mobiel niet voor het wandelen. Maar daar komen wel de onzin belletjes op. Die hebben verder niets te maken met het wandelen.

Als ik de landcode opzoek dat komen ze uit . Frankrijk/Indonesië/Grieken enz.
Mobiel gaat dan 2x over en dan hangen ze op.
 
Ik heb het gevoel alsof de dames telefoonnummers van klanten verkopen aan afpersers om een extraatje te verdienen.
Een Nederlandse DVP vertelde mij doodleuk dat ze sommige drooggeilers en niet opdagers aan dit soort gasten doorverkoopt, schijnt per hoeveelheid telefoonnummers een X bedrag te zijn. Ik kan me nog steeds niet voorstellen dat dit hele model winstgevend is voor deze achterlijke pipo's. Ik beeld me dan ook in dat ze ergens 6 hoog achter op Rotterdam-zuid zitten en zo maar hun tijd doden, ipv een baan te zoeken.
Als ik de landcode opzoek dat komen ze uit . Frankrijk/Indonesië/Grieken enz.
Mobiel gaat dan 2x over en dan hangen ze op.
Veel van deze worden er al tussenuit gefilterd, ik kwam erachter dat veel bedrijfsmatig afgeven van telefoonnummers betekend dat je ook op allerlei spam-lijsten terechtkomt (of die database is zo lek als een mandje of al die achterlijke kut conferentie organisaties verkopen het door zonder te blikken of blozen). Het is van de zotten hoeveel van dit soort stumpers er bestaan en er blijkbaar toch nog ergens geld aan valt te verdien.
 
Intimiderend bericht van dit bedrijfsaccount (!) ontvangen : +31 6 47062701 . De link naar een dame kan ik eerlijk gezegd niet leggen.

Verwijst naar sexjobs en redlights, dus moeilijk na te gaan.

Heb ook niet de moeite genomen om het te vragen, natuurlijk :)
 
Intimiderend bericht van dit bedrijfsaccount (!) ontvangen : +31 6 47062701 . De link naar een dame kan ik eerlijk gezegd niet leggen.

Verwijst naar sexjobs en redlights, dus moeilijk na te gaan.

Heb ook niet de moeite genomen om het te vragen, natuurlijk :)
Je zou hem kunnen vragen of zijn dame(s) wel legaal werken en de belastingdienst er vanaf weet
 
Gebruik jij je professioneel nr voor je wandelactiviteiten? Zo neen, hoe komen ze daar dan op terecht?
Heb hetzelfde meegemaakt op alle telefoons die ik heb.
Van die mensen uit Congo of Kenia die je 2maal via whatsapp bellen.
Waar ze de nummers vandaan halen? Geen idee want een van de nummers die ik gebruik was pas paar weken actief en nergens verder op gebruikt.
 
Ik word nu ook door een klant bedreigd omdat ik niet meer wil afspreken. Ik kan helaas niks posten omdat ik nog op goedkeuring voor DVP badge op admin wacht. Ik vind het niet prettig om mijn adje online te houden voor keuring hier als ik niet beschikbaar ben, zeker nu niet.
@admin waar ben je?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wordt nu ook door een klant bedreigt omdat ik niet meer wil afspreken. Ik kan helaas niks posten omdat ik nog op goedkeuring voor DVP badge op admin wacht. Ik vind het niet prettig om mijn adje online te houden voor keuring hier als ik niet beschikbaar ben, zeker nu niet.
Admin waar ben je?
Hopelijk loopt het met een sisser af, waarschijnlijk wel. Maar dit is zeker niet leuk en verwerpelijk! Bedreiging of onheus bejegenen mag nooit voor komen!☹️
 
Ik wordt nu ook door een klant bedreigt omdat ik niet meer wil afspreken. Ik kan helaas niks posten omdat ik nog op goedkeuring voor DVP badge op admin wacht. Ik vind het niet prettig om mijn adje online te houden voor keuring hier als ik niet beschikbaar ben, zeker nu niet.
@admin waar ben je?
Dat is inderdaad vervelend je hoort mensen hun keuzes te respecteren! Helemaal eens met Liefhebber. Hopelijk kunnen ze je zsm helpen!
 
Ik word nu ook door een klant bedreigd omdat ik niet meer wil afspreken. Ik kan helaas niks posten omdat ik nog op goedkeuring voor DVP badge op admin wacht. Ik vind het niet prettig om mijn adje online te houden voor keuring hier als ik niet beschikbaar ben, zeker nu niet.
Al blijft de bedreiging meestal bij woorden, eigenlijk zou je elke bedreiging bij de Politie moeten aangeven.

Bedreiging op zich is al een misdrijf. De vaak gehoorde (doch verkeerde) mening dat de Politie niks kan doen zolang de bedreiging niet wordt uitgevoerd is dus niet juist.

In Nederland is "bedreiging" wel beperkter gedefiniëerd dan in België: Het misdrijf van bedreiging in de Nederlandse Strafwet

In Belgisch strafrecht geldt een meer genuanceerd begrip van"bedreiging": Het misdrijf van bedreiging in de Belgische Strafwet.

Overigens, en om terug te komen op de oorspronkelijke aanzet van deze rubriek, is de dreiging om je liederlijk gedrag als hoerenloper op Facebook te gooien tenzij een geldsom wordt betaald, geen bedreiging, maar een afdreiging, in de volksmond ook wel "chantage" genoemd, en dat is een ander soort misdrijf.
 
Ik word nu ook door een klant bedreigd omdat ik niet meer wil afspreken. Ik kan helaas niks posten omdat ik nog op goedkeuring voor DVP badge op admin wacht. Ik vind het niet prettig om mijn adje online te houden voor keuring hier als ik niet beschikbaar ben, zeker nu niet.
@admin waar ben je?
Ik heb je een berichtje gestuurd omdat je nog geen badge hebt en dus niet mijn topic kan zien :)
 
Ik bezocht een tijdje geleden enige malen dezelfde dvp. We mochten elkaar wel. En hadden af en toe een leuk gesprekje. Op een gegeven moment vroeg ze me hoe ze een andere ontvangstruimte kon regelen. En ik had wel wat tips voor haar. Na dit advies kreeg ik 1 of 2 dagen later een whatsapp bericht van een onbekende dat ik me niet verder met deze dame moest bemoeien. En als ik dat wel deed het heel onaangenaam met me zou aflopen. Ik heb haar daarna niet meer opgezocht. wel het dreigbericht bij de politie gemeld.
 
Ben wel eens benieuwd is iemand het wel eens overkomen dat een contact of vriend een bericht heeft gehad van een oplichter/afperser Over jou wandelpraktijken. Nadat ze niet in contact konden komen met je, omdat jij ze geblokkeerd of genegeerd hebt, en ze via Facebook, instagram of Twitter(X) een vriend aan je konden linken, door middel van je telefoonnummer of naam.
 
Terug
Bovenaan Onderaan