Droge huid na condoom gebruik

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

AV2

Wandelaar
41
19/06/22
19
Ik kom wel eens bij een club waar altijd het condoom gebruikt wordt (ook ooral). Nu heb ik wederom een enorm droge huid op de stam en kloofjes in de voorhuid.

Zijn er meer die zich herkennen met bepaalde condooms ?.. Ik heb hier alleen last van bij de goedkopere condooms. Neem in het vervolg mijn eigen mee.
 
Ik kom wel eens bij een club waar altijd het condoom gebruikt wordt (ook ooral). Nu heb ik wederom een enorm droge huid op de stam en kloofjes in de voorhuid.

Zijn er meer die zich herkennen met bepaalde condooms ?.. Ik heb hier alleen last van bij de goedkopere condooms. Neem in het vervolg mijn eigen mee.
Als je huid zo reageert, kun je geen latex-allergie hebben? Of heb je het alleen bij bepaalde merken?
Inderdaad zelf meenemen is vaak wel mogelijk. Niet alle sekswerkers zullen het accepteren, maar de meeste denk ik wel.
 
Je huid (eikel en pik) even een beetje nat maken met bijv spuug voordat je een condoom gebruikt. Is niet alleen de droogte maar vooral de wrijving die kloofjes kan veroorzaken
 
Ik heb het juist met ultra thin niet-latex condooms. Ik heb vooral een beetje schilferende huid de dagen erna. Eerste keer schrok me de pleuris omdat ik dacht dat ik een schimmel opgelopen had. Wat vette creme een dag of twee helpt bij mij. Het vervelendste eraan vind ik dat het eruit ziet als slechte hygiene.
 
Bephanten derma is heel goede crème. Ik heb met die hele warme dagen last van rode uitslag, maar gebruik deze crème om de andere dag als het zo warm is sinds paar jaar en geen last dan.
 
Als je huid zo reageert, kun je geen latex-allergie hebben? Of heb je het alleen bij bepaalde merken?
Inderdaad zelf meenemen is vaak wel mogelijk. Niet alle sekswerkers zullen het accepteren, maar de meeste denk ik wel.
Dat zou kunnen, maar met andere merken zoals "MySize" nergens last van. Daarbij moet ook gezegt worden dat die ook veel beter zit.
 
En bedankt voor het advies van de creme's. Ik zal die eens gaan kopen en proberen.

Zoals eerder al geschreven werd het is idd droog en jeukt als de malle. Elke dag maak ik schoon en lijkt net alsof je een slechte hygiëne hebt.
 
het is idd droog en jeukt als de malle. Elke dag maak ik schoon en lijkt net alsof je een slechte hygiëne hebt.
Het klinkt als een eczeem. Er zijn verschillende oorzaken te bedenken. Te veel wassen met zeep en schoonmaken kan ook irritatie geven, zoals eerder genoemd een overgevoeligheid voor bepaalde glijmiddel of allergie op latex, een schimmeltje kan, enz.

Ik zou even overleggen met de huisarts.
 
Deze bepanthen creme kan op alles en overal gebruikt worden, geen probleem.
Wel even paar dagen geduld om te zien dat het werkt is niet strijken en opgelost, en zeker blijven doen als het werkt, want probleem komt anders terug.

Ikzelf gebruik liefst pasante condooms is verpakking 3 in één setje, is eerste keren wel even onhandig maar zodra je het door hebt doodsimpel.
 

Bijlagen

  • Ashampoo_Snap_zondag 17 september 2023_12h42m27s_001_.jpg
    Ashampoo_Snap_zondag 17 september 2023_12h42m27s_001_.jpg
    44,8 KB · Weergaven: 13
Eucerin Repair Plus lotion met 5% urea is heerlijk spul wat herstelt en alles lekker soepel laat lopen. Een klein beetje erop smeren 's ochtends vroeg en 's avonds en je hebt nergens last meer van. Het is niet vet en ook onzichtbaar, in tegenstelling tot die cremes. Het is voornamelijk te koop bij apotheken.
 
Misschien even een hele simpele tip: maar was je penis absoluut NIET met de shampoo of het spul waarmee je de rest van je lijf wast! De pH-waarde van de spul is funest voor de gevoelige huid van je penis :(

Ik ben me hier tijdens een feestje eens rotgeschrokken toen één van mijn gasten, die ook klaagde over gevoeligheid en rode plekjes, zijn pik tussendoor even afspoelde in de badkamer en daarvoor de handzeep gebruikte die op de wastafel stond. Dat is prima voor je handen, maar niet voor je penis.

Vrouwen gebruiken spul als Lactacyd voor hun vagina, voor mannen bestaan er producten als Rinz24 (bol.com), oni.sh (wat lastiger te vinden) en Bioturm intieme wasgel (Amazon). Dat zijn geweldig producten, speciaal ontwikkeld voor het wassen van je eikel en andere gevoelige plekken. Aanrader! (y)
 
Laatst bewerkt:
Eens hier op het forum voorbij zien komen, kokosolie. Werkt perfect, tip van mij. Zorg dat je klein flesje in huis hebt en giet er wat in. Neem dat flesje mee onder de douche dan is het na je douche direct gereed voor gebruik. Het stolt namelijk als het onder de 25 graden is.
 
Laatst bewerkt:
Eens hier op het forum voorbij zien komen, kokosolie. Werkt perfect, tip van mij. Zorg dat je klein flesje in huis hebt en giet er wat in. Neem dat flesje mee onder de douche dan is het na je douche direct gereed voor gebruik. et stolt namelijk als het onder de 25 graden is.

Het lijkt me dat het onder de douche alleen maar warmer wordt, tenzij je graag een koude douche neemt. Ik liever niet.
 
Eucerin Repair Plus lotion met 5% urea is heerlijk spul wat herstelt en alles lekker soepel laat lopen. Een klein beetje erop smeren 's ochtends vroeg en 's avonds en je hebt nergens last meer van. Het is niet vet en ook onzichtbaar, in tegenstelling tot die cremes. Het is voornamelijk te koop bij apotheken.
Mijn ouder wordende huid wordt ook droger. Eucerin is als 5% urea lotion perfect als je het dun insmeert als bodylotion.

Voor mijn penis gebruik ik gewone vaseline. Na elke douchebeurt smeer ik mijn voorhuid lichtjes in met vaseline. Ook dit dun opbrengen.
 
Als je het goed leest #Hazelnoot zie je dat het stolt onder de 25 graden, boven de 25 graden is het vloeibaar. En ik neem aan dat je douche wel warmer staat dan 25 graden?
Ja, nu snap ik het. Je kunt het ook vooraf 10 seconden in de magnetron zetten, denk ik. Dan kun je het ook gebruiken als je niet gaat douchen.
Mijn ouder wordende huid wordt ook droger. Eucerin is als 5% urea lotion perfect als je het dun insmeert als bodylotion.

Voor mijn penis gebruik ik gewone vaseline. Na elke douchebeurt smeer ik mijn voorhuid lichtjes in met vaseline. Ook dit dun opbrengen.

Op de penis voor mij ook liever de eucerin. Ik vind vaseline zo'n plakspul, moet je ook heet van je vingers afwassen. Maar ieder zijn voorkeur.
 
Update: SOA testen gedaan en niets aangetroffen.

Toch weer een reactie gehad, een dame wou haar condoom gebruiken tijdens de penetratie. Condoom was eentje met geurtje, paar dagen later wederom scheurtjes. Weer naar de huisarts, lijkt erop dat de condoom te krap zit waardoor huid irritatie of idd een allergie voor latex of ander middel wat op het condoom zit. Voor de droge huid en kloofjes een zalfje gekregen. Verder onderzoek moet uitwijzen wat er aan de hand is.
 
Update: SOA testen gedaan en niets aangetroffen.

Toch weer een reactie gehad, een dame wou haar condoom gebruiken tijdens de penetratie. Condoom was eentje met geurtje, paar dagen later wederom scheurtjes. Weer naar de huisarts, lijkt erop dat de condoom te krap zit waardoor huid irritatie of idd een allergie voor latex of ander middel wat op het condoom zit. Voor de droge huid en kloofjes een zalfje gekregen. Verder onderzoek moet uitwijzen wat er aan de hand is.
Welke zalf aub heb ook problemen en helpte die zalfje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan