Dvp's die extra geld vragen.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wat is er mis met deze argumentatie dan? Je doet net alsof dit een ongeldig argument is terwijl het dat zeker niet is. Maar lekker zelf weten
Zie het anders, als je naar de horeca gaat, geef je veelal fooi. Je zorgverzekeraar geef je echter geen fooi. Het is maar net de markt die je bediend. In de prostitutie hebben ze vaak een wishlist, bij de kapster van kjelt niet.
 
Vraagt nooit om fooi en toch knipt ze mijn haren vol passie.
Hier zit voor mij de crux.

Wordt er letterlijk tijdens de afspraak gevraagd om een kado of niet? Het vragen om iets wat spontaan vanuit de ander moet komen, is wat ik not done vind.

Als ik iets uit mezelf zou willen kopen voor een dame, dan vind ik het wel fijn om te weten wat ze leuk vindt, zodat ik niet met iets aan kom zetten wat de plank helemaal mis slaat. Mijn geheugen is ook niet altijd even sterk, dus dan is ergens een lijstje wel handig.

Nou ken ik @Lisa Lefèvre verder helemaal niet, maar als ik het zo lees dan denk ik dat ze het slechts als een geheugensteuntje bedoelt. Hoewel de zinsnede "Wat ook de kans vergroot dat ik iets krijg." daar afbreuk voor mij aan doet, want dan klinkt het weer wat manipulatief. Waarmee ik niet beweer dat dat de intentie is.

Aan de andere kant snap ik mensen zoals @Kjelt ook wel die het bestaan van zo'n lijst al als opdringerig ervaren, of er nu wel of niet expliciet om gevraagd wordt. Alleen daar is het uitlopen van de tijd en er niks voor vragen weer een minder sterk argument in mijn ogen. Tijd is geld als je werkt, dus voor extra tijd extra geld vragen is niet raar.

Kortom: plussen en minnen aan beide kanten van het wishlist verhaal, die ik allemaal enigszins begrijp.

Laat ik het kantelpunt voor mij dan zo definiëren: als er expliciet direct om gevraagd wordt, of als de service minder wordt, omdat je nooit uit jezelf een kadootje of fooi geeft.
 
Sommige dvp's geven ook heel graag door wanneer ze jarig zijn en prenten de datum nog even een paar keer goed in je hoofd zodat je het niet vergeet in de hoop dat ze een (uiteraard luxe) cadeau krijgen. Op verjaardagen van dvp's heb ik altijd last van acute geheugenverlies. 🥳
Die datum klopt waarschijnlijk niet. Het is misschien een vorm van hengelen. Voor de ene is ze op X datum jarig, voor de ander is ze op Y datum jarig.
 
Die datum klopt waarschijnlijk niet. Het is misschien een vorm van hengelen. Voor de ene is ze op X datum jarig, voor de ander is ze op Y datum jarig.
Nee dat geloof ik niet. Zie vaak dat de datums wel kloppen wanneer men jarig is. Anders zouden ze zich ook kunnen verslikken in het feit dat ze vergeten zijn wie ze welke datum hebben gegeven.
 
@Spieker
Ik vraag er iig zelf niet meer naar nadat een dame eerst beweerde op 2 september jarig te zijn nadat ik het vroeg en een paar dates later 7 september zei.

Verspreking? Ik de eerste keer verkeerd verstaan? Het zou kunnen, want niet hemelsbreed uit elkaar. Maar op dat punt heb ik voortaan ook de zoutbus bij de hand om er wat korrels uit te halen.

P.S. ik heb beide datums ook weer gefingeerd, omdat ik niet wil dat iemand gaat denken icm mijn wandelroutes "oh, dan zou het weleens zus-en-zo kunnen zijn".
 
Wellicht handig om een checklist in een Excel bestand op te stellen voor onervaren wandelaars. Dan zouden ze gemakkelijker in control van hun begroting blijven.

1. Basistarief = X per uur
2. Extra's = T voor totaal bedrag per date
3. Is er een Wishlist? Zo ja, wil je er iets van kiezen? Prijs van gekozen voorwerp = P. Zo nee, zie onderstaand punt.
4. Wil je iets bijvoorbeeld wat eten naar de date meenemen? Zo ja, totale kosten van eten o.i.d. = E.
5. Fooi als ze goede service verleent.
6. Total verwachtte kosten voor date = (X * aantal uren) + T + P + E + F

Aanname: klant is niet verplicht om voor #2 t/m #5 te betalen. Het blijft een optie met minimaal waarde van €0.
 
Wat is er mis met deze argumentatie dan? Je doet net alsof dit een ongeldig argument is terwijl het dat zeker niet is. Maar lekker zelf weten

Er is een verschil tussen:

  1. Mocht iemand mij een cadeautje willen geven (wat noch verplicht is, noch verwacht wordt) dan zou je iets uit deze lijst kunnen kiezen.
  2. Zeggen: "Vond je het zo prettig bij mij? Waarom geef je dan niet meer geld?"
 
Treurig, maar getuigt wel van lef. Wat ik nog treuriger vind zijn de dames die op hun eigen website om kadootjes vragen. Zullen er echt mannen zijn die daar in meegaan
Ja.

Denk dat er meer aan cadeaus naar dames wordt gesleept dan wij denken. Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar ik doe er niet aan mee.

Ken ook wel voorbeelden van heren die auto's e.d. cadeau hebben gedaan aan dames.
 
Mensen, als jullie vinden dat de dame aan het bedrag wat jullie hebben afgesproken genoeg heeft, dan geef je toch niks extra's?

Van waar de haat van sommige mensen.
Ik snap dat de dienst al duur genoeg is, maar als de dame in kwestie nou net wat meer plezier in daten geeft aan mensen dan andere dames, dan kan er soms wel een cadeautje van af toch? Het hoeft niet persee te zijn dat JIJ een cadeautje geeft.

Misschien heeft iemand wel een kut dag gehad en is weer helemaal opgevrolijkt door de dame, die komt vervolgens terug met een cadeautje om de blijdschap door te geven. Niks mis mee toch?

Dat meiden zelf gaan vragen naar geld NA de date vind ik wel een rare bedoeling, je hebt een prijs afgesproken en het is aan de man om te beslissen of hij jou wat meer gunt.

Een wishlist is toch niks raars? Of af en toe gewoon een bloemetje of een klein gebaar mee nemen.
 
Auto's lijkt mij sterk want dan moet de dame schenkingsrecht gaan betalen.
Formeel moet dat, maar in de praktijk zal dat vaak niet gebeuren. Formeel moeten ze ook betalen over al dat geld wat ze van verliefde klanten krijgen onder het mom van zieke moedertjes, zieke kinderen en allerlei andere tegenslagen, maar dat zal ook vaker niet dan wel gebeuren.

Als je een auto koopt en inschrijft op andermans naam, blijf je formeel wel eigenaar overigens.
 
Formeel moet dat, maar in de praktijk zal dat vaak niet gebeuren. Formeel moeten ze ook betalen over al dat geld wat ze van verliefde klanten krijgen onder het mom van zieke moedertjes, zieke kinderen en allerlei andere tegenslagen, maar dat zal ook vaker niet dan wel gebeuren.

Als je een auto koopt en inschrijft op andermans naam, blijf je formeel wel eigenaar overigens.
Een zieke moeder is erg populair als verdienmodel heb ik gemerkt
 
Wellicht handig om een checklist in een Excel bestand op te stellen voor onervaren wandelaars. Dan zouden ze gemakkelijker in control van hun begroting blijven.

1. Basistarief = X per uur
2. Extra's = T voor totaal bedrag per date
3. Is er een Wishlist? Zo ja, wil je er iets van kiezen? Prijs van gekozen voorwerp = P. Zo nee, zie onderstaand punt.
4. Wil je iets bijvoorbeeld wat eten naar de date meenemen? Zo ja, totale kosten van eten o.i.d. = E.
5. Fooi als ze goede service verleent.
6. Total verwachtte kosten voor date = (X * aantal uren) + T + P + E + F

Aanname: klant is niet verplicht om voor #2 t/m #5 te betalen. Het blijft een optie met minimaal waarde van €0.
Goh, nooit gedacht dat er een wiskundig talent in je verborgen zat. Alsof ik weer terug in de schoolbanken zit bij mijn docent. 😉

Wel het soort nerdy gedrag waar ik vaak zelf ook mee bezig ben.
 
Zie het anders, als je naar de horeca gaat, geef je veelal fooi. Je zorgverzekeraar geef je echter geen fooi. Het is maar net de markt die je bediend. In de prostitutie hebben ze vaak een wishlist, bij de kapster van kjelt niet.
En in de restaurants waar ik kom, hebben ze ook geen wishlist.
Wat zijn de andere vrije beroepen die een wishlist hebben ... ?
 
Wat is er mis met deze argumentatie dan? Je doet net alsof dit een ongeldig argument is terwijl het dat zeker niet is. Maar lekker zelf weten
Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een kapster die wat uitloopt qua tijd en een dvp die langer dan de betaalde tijd blijft bij een klant.

Ik ben ook geen voorstander van vragen om kado's of andere bonussen. Andersom mag er in mijn ogen best wat tegenover staan als er extra service wordt verwacht. Voor wat hoort wat, het blijft een zakelijke relatie, ook al doet een dvp er alles aan voor de klant om hem dat niet zo te laten ervaren.

Als een dvp wel om meer vraagt zal ze dat voor zichzelf goed hebben overwogen. Als een klant niet bereid is om dat te geven is die daar niet toe verplicht. Zo simpel is het toch?

Iedereen z'n eigen mening en aanpak, niets mis mee.
 
Laatst bewerkt:
Conclusie: vragen mag, cadeautjes geven mag, voor extra's betalen en vragen mag, maar niets moet.

Als de dame je heeft geïrriteerd door het opeisen van een lening/meer geld/fooitje afgezien van haar serviceniveau, ga dan niet meer terug naar haar toe.

Als je een klant bent die vindt dat cadeautjes geven, extra bedragen regelmatig schenken een essentieel deel van een GFE is, geef maar wat je je kunt veroorloven. Zolang je je ervan bewust bent dat dit uiteindelijk een betaalde overeenkomst is. Dat wil niet zeggen dat de dame omhooggevallen is net als wat één van de forumleden hier boven beweerd heeft. Er bestaat zo veel verschil in smaak tussen de wandelaars dat er iets voor iedereen te vinden is. Als een dame GFE aanbiedt en er meer dan genoeg mannen zijn die haar continu cadeautjes willen geven, zegt dat dan waarschijnlijk best veel over haar social skills.
 
Conclusie: vragen mag, cadeautjes geven mag, voor extra's betalen en vragen mag, maar niets moet.

Als de dame je heeft geïrriteerd door het opeisen van een lening/meer geld/fooitje afgezien van haar serviceniveau, ga dan niet meer terug naar haar toe.

Als je een klant bent die vindt dat cadeautjes geven, extra bedragen regelmatig schenken een essentieel deel van een GFE is, geef maar wat je je kunt veroorloven. Zolang je je ervan bewust bent dat dit uiteindelijk een betaalde overeenkomst is. Dat wil niet zeggen dat de dame omhooggevallen is net als wat één van de forumleden hier boven beweerd heeft. Er bestaat zo veel verschil in smaak tussen de wandelaars dat er iets voor iedereen te vinden is. Als een dame GFE aanbiedt en er meer dan genoeg mannen zijn die haar continu cadeautjes willen geven, zegt dat dan waarschijnlijk best veel over haar social skills.
Oké dan, omhooggevallen neem ik terug. Ik bedoel eigenlijk diepgezonken.
Laten we het maar bij jouw conclusies houden dan ook al ben ik het er niet mee eens.
En nu ga ik me gereedmaken voor een massage.
Fijne zondag!
 
Waarom allemaal zo extreem veel harde principes rond om geld?
En accuut goede (potentiële) relaties er over verbreken?

Die extreeme vragen zou ik ook wijken idd. Maar denk dat je elke vraag opzich kan beoordelen.

Nergens heb ik gezecht dat ik bij elke date het vraag en ook negers heb ik gezecht dat ik een minimaal bedrag verwacht. Lekker weer aandikken en overdrijven hier. Soms komen mannen zelf vantevoren met cadeautjes aan. Soms vertellen ze me al dagen vantevoren op de app welke cadeautjes ze voor me kopen. Ti's duidelijk dat dus sommige er zelf plezier aan beleven me dit te geven. Leuk voor bijden toch.

En soms waneer ik aanvoel dat de bezoeker het me gunt maar het zelf niet zecht dan help ik hem een handje door het zelf voor te stellen. Ze mogen dan nogsteeds nee zeggen "sorry schat heb niks extras bij vandaag" en we zijn nogsteeds even goede vrienden. En de keer hierna krijgt hij weer een even goede ervaring van me en verwacht ik niet meer als alleen mijn tarief.

Dit blijft wel mijn beroep en dus mijn inkomsten. Ik heb geen baas die me een 13e maand of een bunus of kerstpakket of wat dan ook geeft. Tuurlijk heb ik een hoog salaris maar daar staan ook hard werken en heel erg veel sociale risico's en onzekerheden tegen over. Dus een extraatje is altijd leuk.
 
Er is natuurlijk een wezenlijk verschil tussen een kapster die wat uitloopt qua tijd en een dvp die langer dan de betaalde tijd blijft bij een klant.

Ik ben ook geen voorstander van vragen om kado's of andere bonussen. Andersom mag er in mijn ogen best wat tegenover staan als er extra service wordt verwacht. Voor wat hoort wat, het blijft een zakelijke relatie, ook al doet een dvp er alles aan voor de klant om hem dat niet zo te laten ervaren.

Als een dvp wel om meer vraagt zal ze dat voor zichzelf goed hebben overwogen. Als een klant niet bereid is om dat te geven is die daar niet toe verplicht. Zo simpel is het toch?

Iedereen z'n eigen mening en aanpak, niets mis mee.
Volgens mij ging het niet over uitloop maar gaf Kjelt aan dat er eigenlijk alleen bij dvps een wishlist is en dat het relatief normaal is om cadeaus te geven. Dat terwijl het slechts een zakelijke dienst is (die in wezen dus wel vergelijkbaar is met de kapper). Volgens mij was dat het punt.
 
@Merel
Dank je voor de nadere uitleg. Ik had je eerdere opmerkingen anders opgevat, maar nu is het me een stuk duidelijker.

Niet dat ik het nu wel helemaal met je eens ben, dat hoeft ook niet, maar er zit meer nuance in je verhaal dan ik er eerder uit begreep.

Nu ik je vorige post gelezen heb, wil ik je zeggen ik mijn mening bijgesteld heb en absoluut niet meer lijnrecht tegenover jouw verhaal sta.

Heb je misschien verder niks aan, maar wilde ik wel even gezegd hebben. 😉
 
Volgens mij ging het niet over uitloop maar gaf Kjelt aan dat er eigenlijk alleen bij dvps een wishlist is en dat het relatief normaal is om cadeaus te geven. Dat terwijl het slechts een zakelijke dienst is (die in wezen dus wel vergelijkbaar is met de kapper). Volgens mij was dat het punt.
Ik zou deze vraag willen stellen uit puur nieuwsgierigheid. Wat is de definitie van "relatief normaal"? Op hoeveel advertenties staat er een expliciete vraag voor een fooi of dat de dame een fooi of extra betaling aan het einde van een leuke date verwacht? In het geval van vaste dames, wat is het percentage van dates waar zij wel voor extra geld gevraagd heeft?

Ter informatie: ben gestopt en zit niet meer in dit vak. Als de moderator mijn DVP status weg wil halen, sta ik er open voor.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan