Emissiezone

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Vroeger draaide alles om de auto. Tegenwoordig wordt naast mij de grootste autoloze wijk van Nederland gebouwd.
En dat is in mijn ogen alleen maar vooruitgang

Zo lang je er tevreden mee bent nergens naar toe te willen of te hoeven. Zo lang het oké voor je is om over iedere verplaatsing twee tot drie keer zo lang te doen. Zo lang het oké voor je is om alles wat je nodig hebt thuis te laten bezorgen of in de buurtsuper te halen.

Het is alleen "vooruitgang" als je je leven binnen die wijk wilt laten afspelen. Het zijn wijken gebouwd op überconsumentise en veiligheid.

Ik weet niet in welke stad/land jij dan rondloopt?
In België was dat 25 jaar geleden zeker het geval in steden zoals Brussel/Luik maar tegenwoordig merk je daar niets meer van door de veel verbeterde emissie technieken .
je moet maar eens op de zijkant van trailers van Action kijken..
daar staat bij velen iets van 'ik rijd op HVO diesel'..hydrotreated vegetable oil
is gewoon plantaardige olie..
(maatje van me reed vroeger al op slaolie ,vloeibaar vet dat afval was van z'n broer zijn frietkar..welliswaar in een Corolla uit 87.maar gewoon starten en rijden..merkte je niks van..behalve de geur..)

HVO kun je gewoon in elke diesel gooien. auto/boot/vrachtwagen....het is NU nog een paar dubbeltjes duurder dan gewone diesel..maar daar kan 'men' eventueel wel wat mee
maar niemand praat daar over terwijl er toch best veel pompen zijn waar je het kunt tanken..
gecombineerd met een euro6 opstelling stoot het voertuig gewoon nagenoeg niks meer uit..warme lucht..
ook oudere diesels zouden er gebaat bij zijn in dit geval..maar ook daar praat men niet over..

omdat mijn bus best wel flink getuned is en ik ook elk jaar naar de apk moet ,rijd ik hem de week ervoor zowat helemaal leeg en knikker ik hem vol met GTL diesel..
even 140 in z'n 4 over de snelweg net voor de APK en hij haalt moeiteloos zijn meting..
ik heb geen EGR meer,geen roetfilter,enkel nog de lambda..veel grotere turbo ,verstuivers met meer opbrengst ,intercooler zo groot als een salontafel..
geeft toch te denken dan?
op GTL rookt het kreng ook nagenoeg niet..net een standaard T5..

Terug
Bovenaan Onderaan