@ knightrider
Bedankt voor deze grondige uiteenzetting.
Veel dingen uit jouw journaal zijn zeer herkenbaar voor mij.
Het pleasen is ze bij latina's praktisch met de paplepel ingegoten. Daarom zijn ze ook briljant als dvp.
Echter als relatiemateriaal wordt het een stuk ingewikkelder. Ik heb hier slechte ervaringen mee.
Wat ik in jouw verhaal herken is het veeleisende wispelturige karakter, het temperament en het constante aanhalen en afstoten.
Blijkbaar echt een cultuur verschil. Soms lijkt het wel of de corrigerende tik ook bij die cultuur zit inbegrepen en ze je tot het uiterste probeert te drijven.
Sowieso niet mijn ding.
De moraal van mijn verhaal; Ik hou van latina's, maar dan alleen als dvp.
Ik herken best wel wat van wat je zegt.
Nou wil het toeval ook nog eens dat ik eigenlijk meer van de Oost-Europese dvp's ben dan van de Zuid-Amerikaanse, heb haar door een rare zijstap leren kennen.
Dus ik was niet zo vertrouwd met het enorm extraverte ups & downs karakter van veel Zuid-Amerikaanse dames.
Het aanhalen/afstoten schijnt er echt bij te horen en ze gedijen goed bij ruzie om iets gedaan te krijgen.
Wederom: Nu zeg ik het heel zwart/wit, 80% was erg leuk en qua looks was het helemaal raak ondanks dat ze een Zuid-Amerikaanse is (wel geheel puur natuur), maar die 20% zijn echt heel Latina en dat is niet echt mijn ding.
Ik hoef niet steeds dat kat en muis spel en als iemand dan ook nog eens bisexueel is en het gevaar uit alle hoeken komt en razendknap waardoor ik nog meer het mannetje moet spelen (niet echt hoe ik het wil doen), dan wordt het een beetje top heavy.
En dan moet je rugdekking voelen, want anders ruiken de aasgieren bloed.
Maar goed, nadat ik aangaf dat ik het op een iets andere manier wilde of niet ontstond er een meningsverschil en dan is het blijkbaar ook heel latina diva gedrag om iemand te blokkeren.
Daar kun je dan overheen gaan door iemand te stalken op social media, kennissen te bellen, een detective in te huren (bij wijze van), maar ik dacht: heb alles geprobeerd en ik ga iemand niet perse najagen, graag of niet.
En dus was het een maand stil.
Waarna zij wel de moeite nam om de blokkade weg te nemen en me een lief berichtje te sturen. Waarna we weer heel soepel praten en lachen.
Dat waardeer ik, hoewel vrienden er op wijzen dat ik de reisjes etc betaalde en ik zelf niet steeds in zo'n cirkel van goede tijden, spetterende sex, meningsverschil, gedoe etc wil belanden.
Maar goed, als een 10 met wie ik 1,5 jaar mijn leven heb gedeeld me vriendelijk benaderd hou ik de boot niet af.
Stap voor stap, jullie kennen alle details niet, maar ik heb mijn redenen om zeker wel interesse te hebben, maar het hele samenwoon/immigreer verhaal op een laag pitje te zetten.
Hebben we het ook over gehad en snapt ze ook.
Maar we zijn wel nog steeds geboeid door elkaar. Alleen zij wil ook perse iets met vrouwen doen en ik wil niet op de bank zitten en denken: Bij welke pot is ze nu weer.
Ik dacht dat geen andere mannen genoeg was, maar ben, als ik in een relatie ben, toch meer van de monogamie en zuid amerikanen nemen het niet zo nauw en de lghbtq community al helemaal niet.
Maar ze heeft wel de ambitie om hier te zijn, is gefascineerd door Europa, door mijn soort leven, heeft ook behoefte aan geborgenheid, en is nou eenmaal bi, maar qua looks gewoon een erg knappe hetero verschijning en heeft die behoeftes ook.
Daarnaast ook nog eens compleet onvoorspelbaar. Elke dag is anders.
En ook dat heeft voordelen (nooit saai), maar soms ook nadelen (je bouwt niet echt iets op).
Voeg daarbij, en ja dat is een vooroordeel, het culturele aspect dat ze altijd heel erg in het moment leven.
Ik wil wel eens 2 sixpackjes bier in de koelkast hebben en dan een dag later ook nog een blikje hebben.
En ik heb echt nog nooit een knap jong meisje meegemaakt die, als je alletwee 2 blikjes drinkt en ik dan ga slapen, dat zij al Netflix kijkende die resterende 8 blikjes bier ook nog op drinkt.
En daarna nog een fles wijn.
10 blikken bier en een fles wijn, gewoon thuis, op een maandag.
En als ik er dan wat van zeg als ik even ga plassen, krijg je soms een spontaan aanbod tot iets erotisch en soms een 'laat mij nou maar!' opmerking.
Geen idee of dat typisch Zuid-Amerikaans, favela of jeugdigheid is, of gewoon heel persoonlijk, maar ik ben daar niet zo'n fan van.
Maar goed, vervolgens staat ze wel 4 uur lang in de sportschool de volgende dag (ben ik ook niet zo van, maar dat is wel goed van haar) en razendlekker koken, goede sex etc.
Veel pieken en dalen dus en daardoor weinig rust. Full-time is dat iets te heftig. Part-time toch wel spannend.
Voorlopige tussenstand:
Looks 10, Duur tot nu toe 1,5 jaar, goede momenten 80%, twijfel en gedoe 20%.
Op zich zijn dat goede cijfers....en toch moeten we even kijken of we de juiste vervolg-vorm kunnen en willen vinden.