Hoe heb je je vrouw zover gekregen jou te laten wandelen?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Omdat het mamaskindjes zijn in volwassen lichamen.
Mammaaa mag ik poepen met iemand anders? Mammaaa pleasee
Mooi genuanceerde en sterk onderbouwd antwoord.

Als je dit achter de rug van je partner om doet, ben je natuurlijk ook wel heel stoer en zeker geen mamaskindje. Dan ben je een echte stoere vent, een alpha male.

Stoere bink dat je er bent echt een vent om tegenop te kijken en een voorbeeld voor anderen!
 
Mooi genuanceerde en sterk onderbouwd antwoord.

Als je dit achter de rug van je partner om doet, ben je natuurlijk ook wel heel stoer en zeker geen mamaskindje. Dan ben je een echte stoere vent, een alpha male.

Stoere bink dat je er bent echt een vent om tegenop te kijken en een voorbeeld voor anderen!
oeh la la la schoon gezegd, je dm's moeten vol staan van vrouwen nadat je dit schreef, goe bezig!
 
@Random0102, ik dat de meeste reacties alle kanten op gaan.

Ff terugkomend op je vraag.

Mijn vrouw en ik zijn erg gelukkig getrouwd en al 20 jaar samen.
Mijn behoefte in sex is meer dan die van haar en daar hebben we veel over gesproken.

Op een keer heb ik het idee geopperd dat ik mijn vertier ook buitenshuis wil zoeken.
Daar heeft ze over moeten nadenken en hebben daar lange gesprekken over gehad.

Een one night stand is niks voor mij en iets met collega's oid is te risicovol.

We hebben afgesproken dat ik een keer naar een privehuis mocht gaan om te kijken hoe het beviel.
En dat beviel prima.

Vanaf dat punt moment mocht ik vaker gaan. Ondertussen ben ik van privehuizen overgestapt naar saunaclubs.
Ben hetzelfde geld kwijt maar ben lekker een hele dag onder de pannen met eten, drinken en mooie vrouwen.

Het enige wat ze eiste is dat ik het altijd veilig doe.

We zijn beide niet jaloers aangelegd en beperken elkaar nergens in.
Als we ooit met een been in het graf liggen moeten we kunnen dat we alles hebben kunnen doen wat we wilden.
En met deze gedachte moet jij bij jezelf te rade gaan of jullie nog wel bij elkaar horen

Succes!!
Je hebt een geweldige vrouw !! Hou ze in ere
 
Dit klinkt toch wel erg als een toxic relatie. Je man heeft natuurlijk nooit het recht van je te verlangen om te stoppen met noodzakelijke medicatie.

Ik wou het hier even allemaal ventileren. Ik ben al lang samen met mijn man maar zo is hij normaal niet. Die DVP moet hem op één of andere manier gek hebben gemaakt. Achteraf heeft mijn man toegegeven dat hij op dat ogenblik zichzelf niet meer was. Alles maar dan ook letterlijk alles zou hij toen voor die DVP hebben gedaan, het was griezelig om zien.

Nu is die DVP zelf al verschillende keren getrouwd en gescheiden en momenteel is ze op papier in het buitenland getrouwd met een uiteraard buitenlandse man. Die weet niks van haar beroep hier. Naast mijn man hield ze ook nog aan met een andere klant van haar (ook met vrouw en kind) en via een datingsite is ze nog bezig met nog een andere man in Dubai. Zo iemand is het dus. Als het klopt wat ze zegt zou ze nu al bijna 6 maanden zwanger moeten zijn van haar buitenlandse man, maar ze blijft doodleuk adverteren op Redlights, dus ik geloof niet veel van die zwangerschap... Ze had wel een zwangerschapsattest maar volgens mij heeft ze dat vervalst of ondertussen toch een abortus laten doen.

Ik weet dat het wat offtopic is maar ik moest het uit pure frustratie even kwijt en ik ga het qua berichten hier maar bij laten.
 
Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken! Ik ben er nog niet uit wat ik precies ga doen omdat ik mezelf ken en dit niet stiekem kan doen. Dat gaat veel te snel aan me vreten en ik denk dat ik dezelfde dag nog door de mand val:p. Op zich natuurlijk goed om van jezelf te weten.

Ik krijg wel de indruk dat veel personen die hebben gereageerd helemaal niet zoveel moeite hoefden te doen om toestemming te krijgen om te gaan wandelen en misschien een net iets "makkelijkere" wederhelft hebben.

Ach ja, stiekem heb ik de hoop (tegen beter weten in denk ik) dat ze aan het idee gewend raakt en beseft dat ik het juist los van onze relatie zie en er misschien nog eens een wonder gebeurt.;)
Als je er bang voor bent ,doe het dan stiekem en geniet .want als je de gene kwijt raakt waar je van houd is de ramp groter en val je in een veel dieper gat .misschien weet ze het wel in haar binnenste dat je een dvp bezoekt en heeft ze er vrede mee .en wil ze de rest niet weten als je gewoon ook verders alle andere leuke dingen met haar doet
 
Beetje late reactie, maar ben ook maar net ingeschreven bij deze site.

Ik lees hier heel veel reacties dat het niet goed kan gaan. Dat een vrouw dat nooit accepteert, nou ik kan vertellen dat dit totale onzin is.

Ik ben al vanaf mijn 18e een bezoeker van dvp's. Was niet zo handig met de vrouwen, verlegen een beetje onzeker.

Het gemak van een dvp sprak me aan. Betalen voor seks, weten waar je aan toe bent, prima deal.

Tot ik mijn huidige vrouw leerde kennen. Ik ben altijd van de eerlijkheid geweest. Tijdens onze eerste date kwam ter sprake dat ik wel eens sekslijnen belde en dat vond ze totaal geen probleem.

Ik ben jaren gestopt met dvp's bezoeken, maar het kriebelde af en toe. Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en vertelt over mijn verleden en hoe zij over prostitutie dacht.

Het antwoord was helder: fijn dat er vrouwen zijn die dit werk doen. En als je daar behoefte aan hebt, geen probleem.

We zijn inmiddels ruim 20 jaar samen. Seks hebben we samen niet meer, omdat ze hier geen behoefte aan heeft. Ik red mezelf prima met masturberen en dus regelmatig naar de dames gaan. Ik houd zielsveel van mijn vrouw, wil haar voor geen geld kwijt. We houden van elkaar, er is echte liefde tot op zielsniveau. En ik krijg de volledige vrijheid om naar de dames te gaan.

Ik noem het altijd wandelen, zeg gewoon schat ik ga vanavond wandelen. Ga mezelf douchen, scheren en vertrek. En ze wenst me veel plezier.

Uit respect vraag ik regelmatig of ze het niet erg vindt en dat als de dag ooit komt ze dat eerlijk moet zeggen.

Ik moet er niet aan denken steeds met een schuldgevoel te lopen omdat ik het stiekem moet doen. We zijn samen gelukkig zo. En daar mag iedereen van denken en vinden wat hij/zij wil. Maar voor ons werkt het zo prima.

Heerlijk toch, gewoon kunnen zeggen, schat ik ga wandelen en dan een knuffel en een kus krijgen en vertrekken zonder schuldgevoel. Ik prijs mezelf een Lucky en happy man 👌
Dit is echte liefde .nog 20 jaar geluk er bij gewenst 👍
 
Sinds de coronacrisis heb ik last gekregen van angststoornissen, paniekaanvallen en hartritmestoornissen. Om die reden neem ik al geruime tijd antidepressiva maar daar word ik depressief van en ook mijn zin in seks is weg. Ik heb geprobeerd om te stoppen maar het is dat of doodsangsten uitstaan. Dat laatste is geen pretje want op den duur durf je niets meer en heb je geen vertrouwen in je lichaam meer. Vorig jaar heeft mijn man me gevraagd of hij van mij mocht wandelen omdat hij daar toch wel behoefte aan had. Ik wist al lang dat hij dat stiekem deed en zo lang het om een behoefte ging en er geen relatie met een ander zou van komen had ik er niet zoveel problemen mee.

Het is een hele tijd goed gegaan tot begin dit jaar met een DVP uit Hasselt. Die heeft geprobeerd om met hem een relatie te beginnen om van hem te profiteren. Dit is nu gelukkig voorbij maar het heeft me enorm veel pijn gedaan en ik ben bang dat het opnieuw zou kunnen gebeuren. Dit kan ik geen tweede keer meer aan. Een vraag aan jullie: gebeurt dat eigenlijk regelmatig dat DVP's proberen relaties aan te gaan met klanten? Ik heb uiteraard geen ervaring met dit wereldje.

Ik heb toen ook op RedLights zitten rondneuzen om te zien waar mijn man allemaal mee bezig was, maar dat heeft mijn laatste beetje sexdrive helemaal gekelderd. Eigenlijk heb ik nu wel ergens spijt dat ik dat heb toegelaten. Hij bezoekt nu wekelijks andere DVP's en dat gaat goed maar mijn angst blijft. Iemand tips?
Top dat je dit aan ons mededeelt .niet meer rondneuzen maar samen iets leuks doen gezellig uit eten of zo laten zien dat hij jou liefste is ,en de meeste dvp worden niet verliefd dat heb je verkeerd getroffen, en laat andere sterke punten zien van je zelf (want sex is niet de liefde ) wat jullie samen er om heen hebben daar moet je meer van je zelf laten zien
 
Wandelen met collega's was een beetje een cultuur in mijn vorige baan. Ik verdiende goed en na een goed gesprek vond mijn vrouw het wel goed dat ik het af en toe deed, zolang ik geen relaties aan ging. Natuurlijk weer met de pet naar gegooid, uiteindelijk had ik (een tijdje zelfs tegelijkertijd) twee minnaressen, ging ik wandelen en had ik nog vrouw thuis. Ging natuurlijk helemaal mis. We gingen even uit elkaar, de minnaressen gedumpt (ik zal nog wel een keertje vertellen hoe dat bij de laatste ging). Alles was tussen mijn vrouw en ik goed gekomen maar na de tweede zwangerschap, werd mijn vrouw frigide. Ze vond seks niet meer leuk (echt van alles geprobeerd). Toen mocht ik van haar weer wandelen (deed dat eigenlijk al) , alleen heb ik nu een veel leukere baan maar verdien ik minder. Ik ga nog ongeveer 2 keer per maand wandelen, als ik in het buitenland ben en het is daar goedkoper dan vaker.
 
Ik heb het in andere topics al verteld: ze weet het, maar wil niet weten met wie en wanneer. In de praktijk betekent dit dat ik alsnog geheimzinnig moet doen en sporen moet wissen, net als wanneer ze van niets zou weten.

De reden: combi van overgang die libido bij haar wegneemt (libido dat er toch nooit heel veel was bij haar) en een zorgbehoevende, autistische zoon die veel energie van ons beiden vraagt, waardoor er geen energie voor seks overblijft. Bij mij is die energie overigens ook beperkt de laatste twee jaren om deze reden. Na een wandeling duurt het een dag of twee voordat ik weer kan klaarkomen, dit vanwege de energie die het dagelijks leven van me vraagt. Geen twee keer klaarkomen in een date dus voor mij, maar social talk na het orgasme is me net zo lief...

Wandelen is voor mij puur escapisme uit mijn dagelijks leven. Ik doe het overdag als mijn zoon naar school is (speciaal onderwijs) en zij denkt dat ik werk. Het is een uurtje weg zijn uit mijn dagelijkse sores, even in een andere wereld zijn. Dat heb ik nodig zo eens in de maand.

Vier jaar geleden vertelde ik het. Een spannend moment. Ik dacht: of ze accepteert het, of ik word er nu uitgetrapt en kan me bij het leger daklozen voegen. Het bleek het eerste. Ze vermoedde het al, want we deden het al een tijdje niet meer en 'geen enkele man kan zo lang zonder', aldus haar woorden. Ze weet dat het slechts seks is en kan het daarom accepteren.

Een reden waarom ik komend jaar minder privéontvangst wil doen en meer privéhuis is ook dat ik weet dat mijn vrouw het echt niet leuk zou vinden dat ik me in dat toch illegale circuit waag, als ze dat zou weten. Er zijn twee privéontvangst-dames waar ik nog zo gesteld op ben dat ik ze niet kwijt wil. Maar voor de rest zal ik privéhuizen bezoeken.
 
Wandelen met collega's was een beetje een cultuur in mijn vorige baan. Ik verdiende goed en na een goed gesprek vond mijn vrouw het wel goed dat ik het af en toe deed, zolang ik geen relaties aan ging. Natuurlijk weer met de pet naar gegooid, uiteindelijk had ik (een tijdje zelfs tegelijkertijd) twee minnaressen, ging ik wandelen en had ik nog vrouw thuis. Ging natuurlijk helemaal mis. We gingen even uit elkaar, de minnaressen gedumpt (ik zal nog wel een keertje vertellen hoe dat bij de laatste ging). Alles was tussen mijn vrouw en ik goed gekomen maar na de tweede zwangerschap, werd mijn vrouw frigide. Ze vond seks niet meer leuk (echt van alles geprobeerd). Toen mocht ik van haar weer wandelen (deed dat eigenlijk al) , alleen heb ik nu een veel leukere baan maar verdien ik minder. Ik ga nog ongeveer 2 keer per maand wandelen, als ik in het buitenland ben en het is daar goedkoper dan vaker.
Nou je bent vrij open dat je dit deelt met ons ,dat doen er niet veel .wel fijn dat het tussen jullie goed gaat en begrijpt dat je sex ook nodig hebt om je t uiten is belangrijk .je mag ze wel af en toe een bloemetje geven of lekker uit eten nemen .want als dit goed vind nou je mag in je handen klappen met zo'n vrouw die je dit gunt 👍👍👍👍👍
 
Nou je bent vrij open dat je dit deelt met ons ,dat doen er niet veel .wel fijn dat het tussen jullie goed gaat en begrijpt dat je sex ook nodig hebt om je t uiten is belangrijk .je mag ze wel af en toe een bloemetje geven of lekker uit eten nemen .want als dit goed vind nou je mag in je handen klappen met zo'n vrouw die je dit gunt 👍👍👍👍👍
Ja dat zeker. Nee zij wordt echt goed verwend.
 
Ik heb het in andere topics al verteld: ze weet het, maar wil niet weten met wie en wanneer. In de praktijk betekent dit dat ik alsnog geheimzinnig moet doen en sporen moet wissen, net als wanneer ze van niets zou weten.

De reden: combi van overgang die libido bij haar wegneemt (libido dat er toch nooit heel veel was bij haar) en een zorgbehoevende, autistische zoon die veel energie van ons beiden vraagt, waardoor er geen energie voor seks overblijft. Bij mij is die energie overigens ook beperkt de laatste twee jaren om deze reden. Na een wandeling duurt het een dag of twee voordat ik weer kan klaarkomen, dit vanwege de energie die het dagelijks leven van me vraagt. Geen twee keer klaarkomen in een date dus voor mij, maar social talk na het orgasme is me net zo lief...

Wandelen is voor mij puur escapisme uit mijn dagelijks leven. Ik doe het overdag als mijn zoon naar school is (speciaal onderwijs) en zij denkt dat ik werk. Het is een uurtje weg zijn uit mijn dagelijkse sores, even in een andere wereld zijn. Dat heb ik nodig zo eens in de maand.

Vier jaar geleden vertelde ik het. Een spannend moment. Ik dacht: of ze accepteert het, of ik word er nu uitgetrapt en kan me bij het leger daklozen voegen. Het bleek het eerste. Ze vermoedde het al, want we deden het al een tijdje niet meer en 'geen enkele man kan zo lang zonder', aldus haar woorden. Ze weet dat het slechts seks is en kan het daarom accepteren.

Een reden waarom ik komend jaar minder privéontvangst wil doen en meer privéhuis is ook dat ik weet dat mijn vrouw het echt niet leuk zou vinden dat ik me in dat toch illegale circuit waag, als ze dat zou weten. Er zijn twee privéontvangst-dames waar ik nog zo gesteld op ben dat ik ze niet kwijt wil. Maar voor de rest zal ik privéhuizen bezoeken.
Mooi verhaal en knap dat je het zo oplost .en dat je ook goed voor je zoon zorgt en er bent voor hem . En dat kleine verzetje heb je nodig om weer door te kunnen 👍👍👍👍👍
 
Ik heb het in andere topics al verteld: ze weet het, maar wil niet weten met wie en wanneer. In de praktijk betekent dit dat ik alsnog geheimzinnig moet doen en sporen moet wissen, net als wanneer ze van niets zou weten.

De reden: combi van overgang die libido bij haar wegneemt (libido dat er toch nooit heel veel was bij haar) en een zorgbehoevende, autistische zoon die veel energie van ons beiden vraagt, waardoor er geen energie voor seks overblijft. Bij mij is die energie overigens ook beperkt de laatste twee jaren om deze reden. Na een wandeling duurt het een dag of twee voordat ik weer kan klaarkomen, dit vanwege de energie die het dagelijks leven van me vraagt. Geen twee keer klaarkomen in een date dus voor mij, maar social talk na het orgasme is me net zo lief...

Wandelen is voor mij puur escapisme uit mijn dagelijks leven. Ik doe het overdag als mijn zoon naar school is (speciaal onderwijs) en zij denkt dat ik werk. Het is een uurtje weg zijn uit mijn dagelijkse sores, even in een andere wereld zijn. Dat heb ik nodig zo eens in de maand.

Vier jaar geleden vertelde ik het. Een spannend moment. Ik dacht: of ze accepteert het, of ik word er nu uitgetrapt en kan me bij het leger daklozen voegen. Het bleek het eerste. Ze vermoedde het al, want we deden het al een tijdje niet meer en 'geen enkele man kan zo lang zonder', aldus haar woorden. Ze weet dat het slechts seks is en kan het daarom accepteren.

Een reden waarom ik komend jaar minder privéontvangst wil doen en meer privéhuis is ook dat ik weet dat mijn vrouw het echt niet leuk zou vinden dat ik me in dat toch illegale circuit waag, als ze dat zou weten. Er zijn twee privéontvangst-dames waar ik nog zo gesteld op ben dat ik ze niet kwijt wil. Maar voor de rest zal ik privéhuizen bezoeken.
Respect!!!!
 
Hallo beste lezers, ik ben nieuw hier maar heb eerder wel al wat berichten gelezen. Ik moest er gewoon een account voor aanmaken om te vragen hoe sommige van jullie dat hebben aangepakt.

Situatie:
Langdurige (11+ jaar) gezonde, goede en leuke relatie. Alles op de rit, papiertjes, goed salaris ga zo maar door. Zij heeft geen klagen over de seks, ik wel. Zowel over de frequentie als de kwaliteit. Zij toont zelden initiatief en dat vind ze ook helemaal best, daar komt het in ieder geval op neer. We hebben het er (te) vaak over gehad en willen als het even kan onze relatie niet hierom opgeven. Zelf heb ik meerdere keren voorgesteld om mij mijn gang te laten gaan, om wat ik thuis niet krijg dan wel tegen betaling buiten de deur te krijgen. Daarop kwam natuurlijk, zeker de eerste keer een bijna geschokte reactie. De tweede keer viel dat mee maar lang verhaal kort, er komt niks van in want dan ben ik gewoon een viezerik die ze met geen vinger meer wil/kan aanraken.

Nu ben ik inmiddels wel op een punt aan het komen dat ik mijzelf steeds meer afvraag of het niet een kwestie is van "of" maar "wanneer". Je moet je voorstellen dat je jezelf heel erg aangetrokken voelt tot iemand die dat (veel te) weinig beantwoordt en daarin ook nauwelijks mee wil bewegen. Los daarvan wil ze ook niet pijpen of bijvoorbeeld eens iets leuks voor me aantrekken. Cowgirl alleen maar als ik al het werk (al liggend) doe.

Ze zegt eigenlijk dat seks niet zo'n belangrijk onderdeel van haar leven is en ze makkelijk tijden zonder kan.

Ik wil alleen mijn relatie hier niet mee kapot maken/voor opgeven, maar ook niet mijn leven lang met deze frustratie rondlopen. Overigens ben ik bijna 31 en dus nog een heel (seks)leven voor me.

Vraag:
Nu lees ik dat meerderen van jullie het wél voor elkaar hebben gekregen om met toestemming te gaan wandelen. Ik kan mij niet voorstellen dat dat bij iedereen even makkelijk gegaan is, daarom een paar vragen daarover.
  • hoe ben je hier ooit over dit onderwerp begonnen met je vrouw?
  • hoe was de reactie de eerste keer dat je dit bespreekbaar maakte?
  • heeft het je relatie beïnvloed dat je bent gaan wandelen (positief en/of negatief)?
  • hoe staat ze er op dit moment in OF is er ze ooit weer van teruggekomen, hoe ging dat dan?
  • heb je tips voor mij om haar ervan te overtuigen
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verhalen en jullie aanpak. Misschien kan ik daar inspiratie uithalen.

Het topic is inmiddels een half jaar oud, maar wellicht heb je nog wat aan mijn reactie.

Mijn vriendin begon er zelf over. Dat ik best naar een betaalde dame zou kunnen gaan als ik dat zou willen. Op dat moment had ik daar totaal geen behoefte aan. Een jaar of vijf daarna begon dat wel te komen.

Het heeft weinig invloed gehad op de relatie. We zijn nu ongeveer vijf jaar later (sinds het een open relatie is) nog steeds samen, hebben een huis gekocht, kinderen. We worden samen oud, dat was eerder ook al wel duidelijk.

We hebben het er best een aantal keer over gehad. Rationeel is het geen probleem. Maar we moeten het er niet te gedetailleerd over hebben want dan wordt ze soms jaloers. Niet dat ze daar iets mee wil doen, maar het is wel onnodig vervelend. En het moet niet ten koste gaan van de tijd die we samen doorbrengen.

Ondanks dat ik wist dat ze het waarschijnlijk ok zou vinden, was het toch spannend om erover te beginnen. Het voelde als een soort coming-out. Moeilijk, ze merkte dat er wat aan de hand was. En vervolgens vond ze het niet erg en was erg begripvol. Wel met wat vragen. Eigenlijk versterkt het de relatie en het vertrouwen wel denk ik, bij nader inzien. Dat je gewoon open hierover kunt praten.

Ik vind verder dat je er open voor moet staan dat als zij hetzelfde wil doen, dat dat dan ook ok is. In ons geval speelt dat niet zo, ze heeft daar niet echt behoefte aan. Maar als dat wel zo is dan is het zo. Maar ook hier speelt jaloezie weer, vertel het me liever niet, denk ik.

Tips vind ik lastig. Ik zou er zelf eerlijk over zijn en het risico accepteren dat de relatie over gaat. Dan maar een andere relatie. Ik vind dit ook best redelijk, seks is een belangrijk onderdeel van een relatie. Maar ik begrijp dat genoeg het stiekem doen, blijkbaar kan dat ook goed gaan.

Het helpt denk ik dat we alletwee beseffen dat verliefdheid en passie in een relatie nu eenmaal minder worden na een tijdje, het wordt meer vriendschap. Dan kan je uit elkaar gaan maar dan heb je dat bij een nieuwe relatie weer. En we zijn best progressief. Verder vermoed ik dat zij eens in de situatie heeft gezeten dat iemand met haar vreemd ging, waardoor ze misschien extra bewust is dat mannen dat nu eenmaal doen soms.
 
Bij de vraagsteller speelt een probleem in de relatie, namelijk dat hij ontevreden is over de hoeveelheid en kwaliteit van de seks. Omdat je van een Lada geen Mercedes kunt maken, zul je dus moeten accepteren dat het zo is, of een andere auto nemen. Dus of de relatie beëindigen of accepteren dat de seks is zoals die is. Dat is iets wat alleen de vraagsteller kan doen. Ik en anderen kunnen daar geen antwoord op geven.

De partner vindt ook dat het bezoeken van prostituees "vies" is. Dat beeld komt ten deel voort uit een soort onbewuste jaloezie. Zou die andere vrouw beter zijn in seks dan zij? Dat is een bedreiging voor de partner. Ik weet niet of je dat beeld kunt doen laten kantelen. Het is echt wel een kwestie van geluk hebben of je partner dat zo voelt of niet. Aan de andere kant moet zij ook begrijpen dat het voor de vraagsteller puur om seks gaat en niet om liefde of een relatie. Maar goed, zou de vraagsteller het ook prima vinden als zijn partner met andere mannen naar bed gaat? De parenclubs zitten elk weekend vol, dus genoeg mensen die zo denken, maar tegelijkertijd ook genoeg mensen die zich bewust of onbewust schikken in een ontevreden relatie als het op seks aankomt.

De vraag is niet te beantwoorden door ons. Stiekem naar de hoeren gaan is denk ik een slecht idee. Ze komt erachter. En dan? Relatie voorbij? Of is eigen de relatie nu al voorbij? Dan kom ik terug bij waar ik begon; accepteer het of sla een nieuwe weg in. Die keuze kan alleen de vraagsteller maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan