Hoe komen jullie aan contant geld?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Uitjes doen met de ega en van te voren pinnen. Alles betalen en de restanten bewaren. Zo ook met uit eten.

Voordat je op vakantie gaat ook pinnen en wederom restanten bewaren.
Ik zou het wel vreselijk vinden als ik dat soort dingen moest doen om geld te kunnen besteden voor welke hobby dan ook. Je moet toch een eigen maandelijks budget hebben. Meestal zal een vrouw ook haar nagels gaan doen en (zoveelste paar onnodige) schoenen kopen.

Vraag me altijd af of de vrouw dan wel makkelijk zo dit geld kan besteden of ook overal toestemming voor vragen?
 
Het zijn allemaal leuke oplossingen, maar met veel gedoe en onnodige zaken kopen kun je misschien een uur extra naar een dvp. Het is geen structurele oplossing.
Je eigen geld beheren is het enige dat werkt. Allebei een bankrekening. Maar dat had je vanaf het begin af aan al moeten hebben.
 
Ik woon alleen, heb 1 bankrekening en 1 inkomen en te veel rekeningen. Ik overweeg nu een stoel te plaatsen naast de dichtsbijzijnde geldautomaat, daarop plaats te nemen en iedereen na het geldtanken een stuk hout in de nek leg.
 
Ik weet zelf voor een aantal bezoekjes per jaar geld opzij te leggen via mijn handeltjes op Marktplaats. Mijn andere hobbies zijn (retro) computers en muziekinstrumenten (synthesizers) en de aan- en verkopen van dergelijke artikelen is voor de ega zo ondoorzichtig en interesseert haar ook niet, dat ik daar kan afromen. De winsten leg ik opzij of herinvesteer ik en verliezen vallen onder hobbiekosten. Hiermee kan ik ook sommige ritjes naar plekken of tijdstippen verklaren :cool:
 
Ik zou het wel vreselijk vinden als ik dat soort dingen moest doen om geld te kunnen besteden voor welke hobby dan ook. Je moet toch een eigen maandelijks budget hebben. Meestal zal een vrouw ook haar nagels gaan doen en (zoveelste paar onnodige) schoenen kopen.

Vraag me altijd af of de vrouw dan wel makkelijk zo dit geld kan besteden of ook overal toestemming voor vragen?
Dat probleem heb ik niet.
 
Ik zou het wel vreselijk vinden als ik dat soort dingen moest doen om geld te kunnen besteden voor welke hobby dan ook. Je moet toch een eigen maandelijks budget hebben. Meestal zal een vrouw ook haar nagels gaan doen en (zoveelste paar onnodige) schoenen kopen.

Vraag me altijd af of de vrouw dan wel makkelijk zo dit geld kan besteden of ook overal toestemming voor vragen?
Het is iets makkelijker om toestemming te vragen om je zoveelste paar schoenen te willen kopen dan dat je vraagt of het goed is dat je een dame van plezier gaat neuken. Overigens gaat dit bij veel mensen in het begin mis. Als je niet vanaf het begin van je samenzijn elk een eigen pot hebt die je beheert dan zul je je leven lang afhankelijk zijn van de ander en je keer op keer moeten verantwoorden voor elke 50 of 100 euro. 2 mogelijkheden. Of je stelt voor om al het geld in 2 te splitsen en elk je eigen helft te beheren. Uiteraard dien je dan naar rato bij te dragen aan alle gezamenlijke kosten. En anders moet je uit elkaar gaan.
 
Een slechte ontwikkeling. Dordrecht is, voor zover ik weet, nou niet bepaald een "rijke" gemeente, dus als je contant geld gaat uitbannen, raak je daar de mensen die in de schuldhulpverlening zitten het hardste mee.
 
Moet je in Duitsland eens kijken hoeveel daar met contant geld wordt gewerkt. Daar zijn nog genoeg winkels waar je niet eens kunt pinnen. En zo zijn er nog vele andere Europese landen. Ze kunnen heel veel willen hier in Nederland, maar het gaat nog vele jaren duren voordat contant geld is uitgebannen. Als het al gebeurt.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan