Hoe komen jullie aan contant geld?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Toch blijft het allemaal heel lastig.. je kan niet iedere maand je auto voor een paar honderd euro laten repareren. Het slecht beleggen zal ook op gaan vallen als je keer op keer 'pech' hebt. Ik denk dat in deze situatie de beste oplossingen zijn: zwarte klusjes (percentage in eigen zak), een hobby waar kosten aan verbonden zijn en kleine bedragen sprokkelen bij dingen als boodschappen. Feit is dat het niet makkelijk zal zijn en zeker niet als je regelmatig wil en dan ook nog een uurtje a 150,-. Een vluggertje aan de ramen is dan alweer makkelijker regelmatig te doen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, ik gelukkig ook niet. Maar ik denk graag mee met iemand die daar niet omheen kan. Lijkt me vreselijk moeilijk om simpelweg een basisbehoefte te bevredigen terwijl iemand continu op je lip zit. Niet alleen qua uitgaven, maar ook qua tijdsindeling, internet- en telefoongebruik, geurtjes of andere sporen van een DVP.
Wat is het dan toch ook fijn als je gewoon kan doen wat je maar wil.
 
Beetje creatief zijn denk ik.

Misschien uit eten gaan met vrienden? Jij betaalt alles vooruit en vragen aan je vrienden om je cash terug te betalen?

Een winkel vinden waarbij je producten met pin kan afrekenen. En bij retourneren je geld in cash terugkrijgt.

Wat spullen op marktplaats verkopen en vragen om cash.
 
Wekelijkse pokeravond bij vrienden. Zie dat je zogezegd per maand ongeveer 200€ verliest, kan je toch al maandelijks eens gaan wandelen. Als het vrouwtje daar niet blij mee is: allebei eigen rekening openen en daar maandelijks voor beiden een budget naar overschrijven dat ieder naar eigen goeddunken spendeert. Ik ben er zeker van dat je vrouwtje meer spendeert aan kapper, kleding enz dan jij, dus ergens valt het te rechtvaardigen. Als jij mee betaalt voor dat soort uitgaven is de slinger toch wel wat te ver doorgeslagen denk ik dan persoonlijk...
 
En ik eerst nog denken aan mijn probleem, steeds minder geldautomaten!!

Anyway, kan geen goede oplossing bedenken.

Mij zover overgeven aan een vrouw heb ik nog nooit gedaan en dat zal ook niet gebeuren. Gezamelijke rekening ok maar mijn rekening is mijn rekening. Je moet toch beide wat privacy over hebben want samen leven is al zwaar..
 
En ik eerst nog denken aan mijn probleem, steeds minder geldautomaten!!

Anyway, kan geen goede oplossing bedenken.

Mij zover overgeven aan een vrouw heb ik nog nooit gedaan en dat zal ook niet gebeuren. Gezamelijke rekening ok maar mijn rekening is mijn rekening. Je moet toch beide wat privacy over hebben want samen leven is al zwaar..
Ik geef je 100% gelijk @tripper667 ?
 
geen issue..
niet iedereen betaalt alles over de bank..soms komt er een bedrag op een factuur..dat de boekhouding ingaat..
en via de bank overgemaakt word..
maar ik kom dikwijls in aanraking met mensen die veel zwart geld hebben..en die vragen soms eerst ofdat iets of een gedeelte 'zonder bon kan'
in het begin op een heel stugge manier..maar ik ontdooi ze meestal binnen 20 seconden wat dat betreft..
er is zoooveel zwart geld in omloop bij de bevolking..zeker de iets beter gesitueerden die nog eigen baas zijn ook
vorig jaar bij een fysiopraktijk de wachtkamer en bovenverdieping helemaal gedaan..moest vantevoren een offerte/begroting komen maken..
had gvd de deurknop nog vast bij binnenkomen..begon die vent al over 'geld wat op de bank niks waard is,dan liever zo'..
nouja.,daar ga je dan 'dokter'..denk ik dan..jij bent aan de beurt,,net je patienten bij jezelf waarschijnlijk..
dus ik zit NOOIT zonder geld voor de dames..en vanalles en nog wat..
ik ga ook geen ander huis meer kopen of een auto of weet ik veel..dus ik hoef op papier geen ton per jaar te verdienen..daar vaart enkel de Belastingdienst wel bij..
als ik getrouwd zou zijn o.i.d in loondienst bij een baas?..ja dan word het anders..dan moet je creatief zijn..en liegen dat je zwart ziet schat ik..
 
Daar zijn tegenwoordig oplossingen voor..
Scheiden is er 1 van ?
Sex is maar 1 klein onderdeel van een relatie. Heb een prima leven, niks te klagen. Maar na 20 jaar samen en soms een periode met minder sex kriebelt het wel eens. Zou nooit iemand versieren, mogelijkheden genoeg gehad om tijdens het dagelijks leven vreemd te gaan. Nog nooit over nagedacht. Maar af en toe een B2B massage....en daarmee wat afwisseling. Persoonlijk denk ik dat de man qua hormonen gemaakt is om zich te laten gaan. Maar ik ben blij dat ik iedere dag een maatje heb om mee te praten zou er zelf niet aan moeten denken om vrijgezel te zijn. Maar dit zie ik echt als een apart deel.
 
Sorry hoor, maar als man heb je toch je eigen rekening? En je eigen geld waar je geen enkele verantwoording voor hoeft af te leggen? (naast een mogelijke gezamenlijke rekening)
Onderschat niet hoe raar het leven soms kan lopen. Binnen sommige subculturen is het heel vanzelfsprekend dat je alles via een gezamenlijke rekening betaalt. In gemeenschap van goederen, maar dan tot het uiterste doorgevoerd. En er zijn ook vrouwen die alles aanvoelen wat een beetje onregelmatig is. En de vrouw waarmee iemand trouwde toen die 25 was kan na 30 jaar behoorlijk veranderd zijn qua gewilligheid en aantrekkelijkheid.
Het klinkt plat, maar het huwelijk is een heel oud instituut uit een ver verleden toen vrouwen de facto slavinnen waren en op via het huwelijk had de man een gegarandeerde sekspartner voor zichzelf. In ruil daarvoor werd de vrouw onderhouden. De tijden zijn veranderd en we zien vrouwen gelukkig als gelijkwaardig aan de man. Maar het huwelijk is er nog steeds als een raar relikwie. Binnen dat huwelijk is de vrouw geëmancipeerd en claimt gelijke rechten als de man als het gaat om financiële zeggenschap en dergelijke. Maar ook heeft de vrouw zeggenschap over haar eigen seksualiteit en mag ze binnen het huwelijk 'nee' zeggen. Gegeven dat mannen gemiddeld 3x zoveel behoefte hebben als vrouwen ben je dus als man (meestal) flink in het pak genaaid.
 
Toen sex uit onze relatie steeds verder verdween ontstond er stress bij mij. Dat leidde tot gesprekken, ruzie, relatie therapie etc. Een relatie is meer dan sex, maar sex is voor mij (en voor de meeste hier) wel belangrijk, dus op zoek naar mogelijkheden.
Ik had geen zin in geheimzinnig gedoe en dus op tafel gelegd dat ik het buiten de deur ging zoeken. En dat bleek compleet aanvaardbaar en gaf misschien zelfs wel opluchting bij haar.
Of iedere relatie dit aankan weet ik niet, maar weet dat het een optie is.
 
Toen sex uit onze relatie steeds verder verdween ontstond er stress bij mij. Dat leidde tot gesprekken, ruzie, relatie therapie etc. Een relatie is meer dan sex, maar sex is voor mij (en voor de meeste hier) wel belangrijk, dus op zoek naar mogelijkheden.
Ik had geen zin in geheimzinnig gedoe en dus op tafel gelegd dat ik het buiten de deur ging zoeken. En dat bleek compleet aanvaardbaar en gaf misschien zelfs wel opluchting bij haar.
Of iedere relatie dit aankan weet ik niet, maar weet dat het een optie is.
@Getrouwd ik ben blij voor je ?.
 
Toen sex uit onze relatie steeds verder verdween ontstond er stress bij mij. Dat leidde tot gesprekken, ruzie, relatie therapie etc. Een relatie is meer dan sex, maar sex is voor mij (en voor de meeste hier) wel belangrijk, dus op zoek naar mogelijkheden.
Ik had geen zin in geheimzinnig gedoe en dus op tafel gelegd dat ik het buiten de deur ging zoeken. En dat bleek compleet aanvaardbaar en gaf misschien zelfs wel opluchting bij haar.
Of iedere relatie dit aankan weet ik niet, maar weet dat het een optie is.
Goed geregeld hoor.. de meeste vrouwen zijn daar denk niet voor te porren.

Trouwens, geen familie van @Betrouwbaar toevallig? ?
 
Zelf helemaal geen last van, maar zou zeggen losse rekening opzetten. Je kan je werkgever ook vragen om een deel op andere rekening te storten...maar die moet je dan even timen met een loonsverandering :).

En afhankelijk van hoe erg de inquisitie is, weekelijks kleiner bedrag opnemen...
 
Hetzelfde probleem gehad. Mijn oplossing: een beleggingsrekening openen (Saxo of nog beter Mexem, bij Mexem kan je meerdere tegerekeningen openen zonder expliciet toestemming van je mederekeninghouder) en een rekening openen op N26 bank.
Van de beleggingsrekening geld overmaken op je N26 rekening. Ik kan dit alleen omdat mijn vrouw geen/weinig interesse toont voor mijn beleggingen en ik meestal winst heb ondanks mijn "hobby".
Nadeel: ik heb nu 2 hobbies :cool:
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan