Kwistig strooien met 5-sterren recensies

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Rondwandelaar

Meubelstuk
Forumpionier
2.055
08/07/21
4.937
28
Misschien ben ik te kritisch, misschien tref ik de verkeerde dames, maar het valt mij al een tijdje op dat verreweg de meeste leden aan verreweg de meeste dames zonder blikken of blozen vier -en vijf sterren recensies weggeven. Niet vanwege bepaalde bijzondere prestaties of buitengewone uiterlijkheden, maar gewoon voor een standaard wip bij een standaard meid. Voor 20 minuten aan de eerste de beste raamdame worden al 5 sterren uitgedeeld.

Zelf 'rate' ik op een schaal, waarbij ik meeweeg wat ik heb gekregen voor m'n geld, haar inzet, persoonlijkheid, uiterlijk, en gewogen ten opzichte van andere dames. En zo kom ik soms inderdaad op 5 sterren, soms op 4, maar ook geregeld op 3, in slechte gevallen nog minder.

Hebben anderen ook het idee dat er veel te makkelijk met 5 sterren wordt gesmeten? Dat je, bij wijze van spreken, als dvp al 5 sterren krijgt als je op komt dagen en de wandelaar klaar is gekomen? Zelf vind ik hierdoor de recensies aan inflatie onderhevig zijn. Op deze manier betekent een 5 sterren recensie niet veel meer.

Eens? Oneens?
 
Inderdaad bij voorkeur naar het totaalplaatje kijken. De inhoud van de recensietekst, de sterren gegeven aan de individuele onderdelen, andere recensie over de dame en historie van de schrijver. Je haalt er dan vanzelf wel uit of je de waarde van de sterren voor jouw persoonlijke voorkeur moet bijstellen.
 
Ik geef soms weleens voor een raamdame 5 sterren maar zeker niet allemaal, het zijn dan ook dames waar je een tijdje van nageniet en absoluut terug wilt bezoeken, waarom zou een raamdame voor een kort bezoek geen 5 sterren mogen krijgen?
Iedereen voelt het anders aan maar veel raamdames zijn op vlak van seks en pijpen beter dan in privé waar je dan meer voor gaat betalen.
Dames met 1 ster of 2 komen ook voor en bezoek ik nooit meer omdat het aanvoelt als ergens zonde van uw tijd en geld.
Dames met 3 sterren bezoek ik ook nog zelden maar toch kan het gebeuren dat na enkele bezoeken je beter een betere of mindere beoordeling kon geven.
Dames met 4 of 5 sterren is altijd een veilige optie, al zoek ik soms ook graag weleens naar iets nieuws.
Hoe meer dames je bezoekt hoe beter je kunt inschatten ten opzichte van andere wat goed of minder goed is.
 
Dat online reviews een soort lineaire schaal van 1 tot 5 voorstellen, zoals je op school tussen 0 en 10 kon scoren door 1 punt op elk van 10 vragen te verdienen, is achterhaald. In 2023 (en al 10 jaar daarvoor) is elke 5 sterren schaal effectief binair geworden: 5 voor 'acceptabel' en alles daarboven, en 4 voor de rest. Daar kan je het mee eens zijn of niet, dat maakt me niet uit, ik heb het over hoe dingen zijn, niet over hoe ze zouden moeten zijn. De oorzaken zijn natuurlijk uitgebreid bestudeerd en in de populaire media beschreven, google bv op 'review inflation'. Ik hoop bijvoorbeeld dat je geen airbnb in een populaire stad met 4 sterren boekt, want als je verwacht dat je dan een 'heel goed, hier kom ik nog terug' ervaring verwacht, kom je van een kale kermis thuis :LOL:
 
Ik ben zelf niet snel om iemand een tien te geven of met vijf sterren te waarderen, dan zou het volmaakt moeten zijn.
Als iets heel goed is zou ik het cijfer acht geven of vier sterren.
 
Volmaakt of perfect is zo goed als onmogelijk en als de dame ons met een wow naar de deur stuurde waar je van nageniet is toch een 5 sterren waard, wij zijn ook niet perfect, we doen onze job zelf naar behoren zo goed als mogelijk en een positieve reactie is toch een steuntje in de rug voor een dienst die niet voor iedereen weggelegd is, want het is nu geen evidente job, iedereen krijgt graag respect en waardering voor zijn uitgevoerde taken en dat kan de motivatie enkel versterken lijkt mij, uiteraard als die terecht zijn!
 
Hebben anderen ook het idee dat er veel te makkelijk met 5 sterren wordt gesmeten? Dat je, bij wijze van spreken, als dvp al 5 sterren krijgt als je op komt dagen en de wandelaar klaar is gekomen? Zelf vind ik hierdoor de recensies aan inflatie onderhevig zijn. Op deze manier betekent een 5 sterren recensie niet veel meer.

Eens? Oneens?

Ik schrijf geen recensies meer, maar in de tijd van het vorige forum schreef ik pas na een week.

Ik vind persoonlijk dat ik als ik te snel na de date schreef, dat ik te rooskleurig over de dame schreef. Mijn keuze gaat toch wel naar dames waar ik ook in het "gewone" leven mee zou willen daten. En liefde maakt blind, ook richting een DVP, als je daar over gaat schrijven.

Zou ik meteen hebben geschreven, dan levert dat veel 4 en 5 sterren op.

Kijk ik nu terug op die 100+ dames waarmee ik heb gedate, dan zijn er misschien max 7 dames die 5 sterren verdienen. en een handjevol 4 sterren. Het meeste is 2/3 sterren. en 3 hebben 1 ster
 
Ik geef zelf zelden 5-sterrren recensies (slechts eenmaal tot op heden) en ook zelden 1-ster recensies, soms ook uit respect voor de dame (al zeg ik niet dat dit laatste goed is).

Ik heb wel een beetje het idee dat sommigen de prijs die ze betaald hebben niet of beperkt meewegen in hun algemene oordeel, maar ik doe dat zelf wel. Oftewel, betaal ik meer dan verwacht ik ook meer aan kwaliteit van de dienstverlening en dan laat ik de prijs-kwalliteit verhouding dus terugkomen in mijn algemene oordeel. Ik kan begrijpen dat sommigen de prijs niet meewegen in hun algemene oordeel, maar dat zou nog steeds niet verklaren waarom er zoveel 5-sterren recensies zijn.

Voor dit laatste zijn denk ik verschillende redenen waarvan een in ieder geval hierboven staat genoemd en dat is de ervaring van de wandelaar. Ik merk namelijk ook dat meer onervaren wandelaars eerder geneigd zijn 5-sterren recensies te geven, maar kan me ook wel indenken waarom. De eerste paar keer dat ik zelf wandelde was mijn geluksgevoel ook sterker dan nu, aangezien ik kritischer ben geworden en de spanning die erbij komt kijken minder groot is.
 
Een nog niet genoemde factor in deze discussie die de opwaartse bias verklaart is dat reviews vaker worden geschreven bij (zeer) positieve ervaringen, bijvoorbeeld als bedankje naar de dame toe. Zo ben ik althans begonnen met het schrijven van reviews (op Kinky). Terugkijkend is het hallelujah-gehalte van sommige van die eerste reviews hoog. Pas later, hier op het forum, verschoof de intentie en werden de recensies kritischer.

Echter, in de 10 maanden dat ik lid ben van GR heb ik zo'n 120 DvP's bezocht en 40 reviews geschreven: het zou wat ver voeren om van elk bezoek een review te schrijven, het zijn dus nog steeds vooral de opvallende ervaringen (en niet de 3-sterren dates) die tot een review leiden.
 
Positieve recensies zijn leuker om te schrijven en te delen dan negatieve.
Natuurlijk, want dan heb je zelf ook een leuke tijd gehad en waar voor je geld, en wie wil dat nou niet? Niemand schrijft graag een negatieve recensie. Maar stel je voor dat iedereen alleen maar jubelrecensies zou schrijven, dan zou de functie van dit forum toch ook verloren gaan (het waarschuwen voor slechte dvps)?
 
Dat online reviews een soort lineaire schaal van 1 tot 5 voorstellen, zoals je op school tussen 0 en 10 kon scoren door 1 punt op elk van 10 vragen te verdienen, is achterhaald. In 2023 (en al 10 jaar daarvoor) is elke 5 sterren schaal effectief binair geworden: 5 voor 'acceptabel' en alles daarboven, en 4 voor de rest. Daar kan je het mee eens zijn of niet, dat maakt me niet uit, ik heb het over hoe dingen zijn, niet over hoe ze zouden moeten zijn.
En wie zegt dat, dat dit zo 'is'? Dat is puur jouw eigen interpretatie, maar beslist geen vaststaand feit dat je kunt 'bewijzen' of onderbouwen. Jouw reactie vind ik dan ook maar aanmatigend.
 
Dat zegt iedereen die ooit onderzoek (echt onderzoek, niet het wappie 'mijn neef op facebook zegt het' onderzoek) ernaar gedaan heeft, of die ooit een site met user ratings gerund heeft. Ik zeg toch waar je op moet googlen om verder te kijken, je hoeft het van mij niet aan te nemen.
 
Het aantal sterren is een beoordeling (voor mij althans) van prijs en kwaliteit. Een raamdame die mij de service geeft die ik verlang en niet op de tijd let, waarmee ik een klik heb en waarvan ik het uiterlijk aantrekkelijk vind, krijgt van mij 5 sterren.
Als Rondwandelaar vind dat ik daarmee aan over-rating doe, soit. Zijn mening tegen de mijne.
 
Dat zegt iedereen die ooit onderzoek (echt onderzoek, niet het wappie 'mijn neef op facebook zegt het' onderzoek) ernaar gedaan heeft, of die ooit een site met user ratings gerund heeft. Ik zeg toch waar je op moet googlen om verder te kijken, je hoeft het van mij niet aan te nemen.
'Waar je op moet googlen' is natuurlijk geen onderbouwing, en 'iedereen die echt onderzoek' heeft gedaan ook niet. Dat soort vage algemene beweringen zijn net zo nietszeggend als de facebookers die je zelf diskwalificeert omdat ze zeggen dat "je zelf maar je onderzoek moet doen". Ik heb in ieder geval nog nooit van zulk 'onderzoek' gehoord en betwijfel of het überhaupt bestaat.

Maar goed, als jij net wilt doen alsof jouw zienswijze 'objectief' gestaafd is, moet je dat lekker zelf weten. In de werkelijkheid schrijft iedereen nog steeds zijn of haar recensies volgens de eigen maatstaven, ongeacht van wat anderen doen - en bestaat er dus niet zo'n 'formule'.
 
Een nog niet genoemde factor in deze discussie die de opwaartse bias verklaart is dat reviews vaker worden geschreven bij (zeer) positieve ervaringen, bijvoorbeeld als bedankje naar de dame toe. Zo ben ik althans begonnen met het schrijven van reviews (op Kinky). Terugkijkend is het hallelujah-gehalte van sommige van die eerste reviews hoog. Pas later, hier op het forum, verschoof de intentie en werden de recensies kritischer.

Echter, in de 10 maanden dat ik lid ben van GR heb ik zo'n 120 DvP's bezocht en 40 reviews geschreven: het zou wat ver voeren om van elk bezoek een review te schrijven, het zijn dus nog steeds vooral de opvallende ervaringen (en niet de 3-sterren dates) die tot een review leiden.
120 dvps in 10 maanden? 😲

Waar haal je het geld en de tijd vandaan?! En vooral... waar haal je 120 knappe dvps vandaan, vooral in zo'n kort tijdsbestek? Ik vind er met moeite een handjevol - al zouden dat er veel meer zijn als geld en reisafstand/tijd geen rol zouden spelen.
 
Een nog niet genoemde factor in deze discussie die de opwaartse bias verklaart is dat reviews vaker worden geschreven bij (zeer) positieve ervaringen, bijvoorbeeld als bedankje naar de dame toe. Zo ben ik althans begonnen met het schrijven van reviews (op Kinky). Terugkijkend is het hallelujah-gehalte van sommige van die eerste reviews hoog. Pas later, hier op het forum, verschoof de intentie en werden de recensies kritischer.

Echter, in de 10 maanden dat ik lid ben van GR heb ik zo'n 120 DvP's bezocht en 40 reviews geschreven: het zou wat ver voeren om van elk bezoek een review te schrijven, het zijn dus nog steeds vooral de opvallende ervaringen (en niet de 3-sterren dates) die tot een review leiden.
Leuk... als je zo'n libido en uithoudingsvermogen hebt!
 
Misschien ben ik te kritisch, misschien tref ik de verkeerde dames, maar het valt mij al een tijdje op dat verreweg de meeste leden aan verreweg de meeste dames zonder blikken of blozen vier -en vijf sterren recensies weggeven. Niet vanwege bepaalde bijzondere prestaties of buitengewone uiterlijkheden, maar gewoon voor een standaard wip bij een standaard meid. Voor 20 minuten aan de eerste de beste raamdame worden al 5 sterren uitgedeeld.

Zelf 'rate' ik op een schaal, waarbij ik meeweeg wat ik heb gekregen voor m'n geld, haar inzet, persoonlijkheid, uiterlijk, en gewogen ten opzichte van andere dames. En zo kom ik soms inderdaad op 5 sterren, soms op 4, maar ook geregeld op 3, in slechte gevallen nog minder.

Hebben anderen ook het idee dat er veel te makkelijk met 5 sterren wordt gesmeten? Dat je, bij wijze van spreken, als dvp al 5 sterren krijgt als je op komt dagen en de wandelaar klaar is gekomen? Zelf vind ik hierdoor de recensies aan inflatie onderhevig zijn. Op deze manier betekent een 5 sterren recensie niet veel meer.

Eens? Oneens?

Ach als ik denk wat een zeperds ik in in de tijd dat ik echt veel wandelde heb gehad dan snap ik dat wandelaars vaak al blij zijn dat de dame alleen al haar afspraken een beetje nakomt en niet de boel heeft zitten neppen en daar zo blij om zijn dat ze al nel 4 of 5 sterren geven
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan