leeftijdsgrens

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Wat is er geoorloofd-acceptabel ?

  • Vrouw: Leeftijd maal 2

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vrouw Leeftijd maal 2 plus 5

    Stemmen: 0 0,0%
  • Vrouw: Leeftij maal 2 plus 10

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    34
  • Opiniepeiling gesloten .
Dat zit dan toch ook gewoon tussen de oren? 😉

Want wat is het verschil tussen 18 en 21 jaar? Is iemand van 21 significant wijzer, volwassener, rationeler etc dan een 18 jarige, tegenover een 57 jarige? Nee, natuurlijk niet. Ook dat is dus weer zo'n raar onderscheid.

Als je ze zou zien, en je zou ze meemaken, zou je absoluut geen onderscheid kunnen maken tussen 18 en 21. 😜 Je kiest ook alleen maar 21 omdat dat toevallig in die voorgestelde wet ter leeftijdsverhoging voor prostitutie staat (en veel gemeenten daarop vooruit lopen bij het vergunnen aan seksbedrijven).

Ieder mag gelukkig voor zichzelf bepalen waar hij zich goed bij voelt en wat hij wil. Maar het één is niet rationeler dan het ander. Of het nu gaat over je dochter's leeftijd of een 18/21 onderscheid.
Waar ligt de grens dan? Wat is het verschil tussen een 18 en een 16 jarige?
 
Nou juist omdat ik zelf dochters heb , heb ik gezien hoeveel ze veranderen tussen 18 en 21 jaar. Maar verder kan ik er niks tegen in brengen hoor.
Maar relatief tot een 57 jarige vervalt dat verschil, zou ik denken.
Waar ligt de grens dan? Wat is het verschil tussen een 18 en een 16 jarige?
Het verschil is dat we een 18 jarige wettelijk volwassen achten op elk denkbaar gebied. Overigens ligt de wettelijke leeftijd waarop seks is toegestaan (mits er geen sprake is van een machts -of vertrouwensrelatie) op 16 jaar, niet 18 jaar. Voor sekswerk is dat uiteraard anders; daar ben je, net als op alle andere gebieden, pas vanaf 18 legaal.
 
Maar relatief tot een 57 jarige vervalt dat verschil, zou ik denken.

Het verschil is dat we een 18 jarige wettelijk volwassen achten op elk denkbaar gebied. Overigens ligt de wettelijke leeftijd waarop seks is toegestaan (mits er geen sprake is van een machts -of vertrouwensrelatie) op 16 jaar, niet 18 jaar. Voor sekswerk is dat uiteraard anders; daar ben je, net als op alle andere gebieden, pas vanaf 18 legaal.
Echt niet dat ik een 18 jarige emotioneel/rationeel gelijk zie aan een echt volwassene, ongeacht wat de wet zegt. En wanneer een 16 jarige gewillig en zonder financieel oogmerk seks heeft met een 50+er twijfel ik toch echt aan het gezond verstand van beide.
 
Ik snap dat hele 'dochters' gedoe nooit zo. Je neukt toch niet je dochters? Je neukt een vreemde; wat doet het er dan toe hoe oud je dochters zijn?
De moraal van dit hele 'Leeftijdsgrens' verhaal is dat iedereen gewoon moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt. Voelt het niet goed, doe het dan niet. Maar als een 80-jarige met iemand van 20 wil neuken en ze hebben er allebei geen probleem mee, dan hoeven wij hier allemaal er al helemaal geen probleem mee te hebben.
 
Ik had zelf ooit een jaar of 2 à 3 een adv. Op SJ geplaatst voor een pijpdate.Ik kreeg vrij snel een reactie van een dame die zei 54 te zijn en dat wel wilde doen voor €50 pzc.
Afspraak gemaakt en vervolgens naar R'dam gereden.Daar gaat de deur open en stond er een leuk vrouwtje in de deur , maar zeker geen 54.Na koffie en een babbel zei ze dat ze 62 was.Niets mis mee , ze is intussen de 64 gepasseerd en ik ga nog met regelmaat op de koffie en een pijpbeurt.Geen klokkijkster maar een uurtje heerlijk genieten en zij zelf doet dat ook en komt na een likbeurt ook herrlijk klaar.
 
Maar relatief tot een 57 jarige vervalt dat verschil, zou ik denken.
De vergelijking met een 57jarige doet niet ter zake en vertroebelt de discussie nodeloos. Het gaat over de vraag of een gemiddelde 18jarige min of meer dezelfde doordachte keuzes kan maken als een gemiddelde 21jarige. En het antwoord is grotendeels nee.
 
Echt niet dat ik een 18 jarige emotioneel/rationeel gelijk zie aan een echt volwassene, ongeacht wat de wet zegt.
Da's leuk voor je. Wil je nu een koekje?
De vergelijking met een 57jarige doet niet ter zake en vertroebelt de discussie nodeloos. Het gaat over de vraag of een gemiddelde 18jarige min of meer dezelfde doordachte keuzes kan maken als een gemiddelde 21jarige. En het antwoord is grotendeels nee.
Het doet wel degelijk terzake. Je kunt beredeneren dat er een verschil zou zijn in maturiteit en rationaliteit tussen een 18 jarige en een 21 jarige. Maar in de omgang met een 57 jarige vervalt dat verschil volkomen. Een 57 jarige is zoveel meer ervaren en gepokt en gemazeld, in vergelijking met zowel een 18 als een 21 jarige, dat een miniem verschil van 3 jaar daarbij totaal in het niet valt. Daarom hoeft een 57 jarige ook niet net te doen alsof hij moreel verhevener is omdat hij, arbitrair, de grens trekt bij 21 ipv bij 18, want enig verschil is er ten opzichte van hem niet.

Daarnaast is het ook zo dat, als je wel eens met meiden in die leeftijdsgroep praat, je er vrij snel achter komt dat er van een significant, merkbaar verschil in volwassenheid, rationaliteit, etc geen sprake is, zoals jij beweert. Je kunt ze totaal niet uit elkaar houden mbt hun gedrag, dus het idee dat 18 jarigen niet in staat zouden zijn verantwoord dezelfde keuzes te maken als 21 jarigen, is nonsens. En vanwaar opeens 21? Waarom niet 22, of 25? Het is toch allemaal uit een hoge hoed getoverd.
 
Ik had zelf ooit een jaar of 2 à 3 een adv. Op SJ geplaatst voor een pijpdate.Ik kreeg vrij snel een reactie van een dame die zei 54 te zijn en dat wel wilde doen voor €50 pzc.
Afspraak gemaakt en vervolgens naar R'dam gereden.Daar gaat de deur open en stond er een leuk vrouwtje in de deur , maar zeker geen 54.Na koffie en een babbel zei ze dat ze 62 was.Niets mis mee , ze is intussen de 64 gepasseerd en ik ga nog met regelmaat op de koffie en een pijpbeurt.Geen klokkijkster maar een uurtje heerlijk genieten en zij zelf doet dat ook en komt na een likbeurt ook herrlijk klaar.
Natuurlijk, ze komen allemaal "heerlijk" klaar, joh.
 
Een 57 jarige is zoveel meer ervaren en gepokt en gemazeld, in vergelijking met zowel een 18 als een 21 jarige, dat een miniem verschil van 3 jaar daarbij totaal in het niet valt.
Dit is geen wedstrijd 'wie heeft het meest ervaring en inzicht'. De vraag is, wie heeft voldoende ervaring en inzicht om alle gevolgen van zijn daden te kunnen inschatten.

Dat een klasgenoot 9/10 haalt bij een tentamen maakt voor Jantje niks uit. De grens ligt voor hem onveranderlijk op 5/10.

Daarom hoeft een 57 jarige ook niet net te doen alsof hij moreel verhevener is omdat hij, arbitrair, de grens trekt bij 21 ipv bij 18, want enig verschil is er ten opzichte van hem niet.
Die vent van 57 jaar is onbelangrijk in dit verhaal. Al is hij 18, 34 of 111, dat verandert de volwassenheid van de dame in kwestie niet.

Daarnaast is het ook zo dat, als je wel eens met meiden in die leeftijdsgroep praat, je er vrij snel achter komt dat er van een significant, merkbaar verschil in volwassenheid, rationaliteit, etc geen sprake is, zoals jij beweert.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar dat is totaal anders dan hoe ik het ervaar en in het verleden ervaren heb. En ik denk dat ik de meerderheid van onderzoeken en opinies aan mijn kant heb.
 
Dit is geen wedstrijd 'wie heeft het meest ervaring en inzicht'. De vraag is, wie heeft voldoende ervaring en inzicht om alle gevolgen van zijn daden te kunnen inschatten.
Niemand zei dat het een wedstrijd was. Ik zei dat, relatief tot een 57 jarige, er geen verschil is tussen een 18 en 21 jarige. Het verschil in ervaring en maturiteit tussen een 57 jarige en een 18 of 21 jarige is zo groot, dat die het vermeende onderlinge verschil tussen 18 en 21 teniet doet. M.a.w. relatief tot een 57 jarige is een 21 jarige net zo (on)volwassen als een 18 jarige.

Simpeler dan dit kan ik het echt niet uitleggen.
Die vent van 57 jaar is onbelangrijk in dit verhaal. Al is hij 18, 34 of 111, dat verandert de volwassenheid van de dame in kwestie niet.
Nogmaals, natuurlijk is het wel belangrijk. Het gaat immers in dit topic en deze discussie om de vraag, vanaf welke leeftijd het 'verantwoord' is om dvp's seks te laten hebben met oudere mannen, waar je zelf als wandelaar de grens zou trekken, wat ethisch/moreel is etc. Daarbij speelt het leeftijdsverschil vanzelfsprekend een rol. Hoe ouder de wandelaar, hoe meer levenservaring en hoe meer overwicht op de jonge dvp.

Voor mijzelf maakt dit niets uit, want ik vind dat wandelaar en dvp dit zelf moeten bepalen. Maar als je, zoals jij, wel arbitraire leeftijdsgrenzen gaat stellen, moet je ook de leeftijd van de wandelaar in de vergelijking opnemen.

Als je het nu nog niet snapt, kan ik er ook niks meer aan doen, hoor.
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar dat is totaal anders dan hoe ik het ervaar en in het verleden ervaren heb. En ik denk dat ik de meerderheid van onderzoeken en opinies aan mijn kant heb.
Aan die laatste loze kreet hebben we niks; da's een slag in de lucht. Overigens zegt de frequentie van een 'opinie' niets over de juistheid van de onderbouwing van genoemde opinies.

Je lijkt heel hard in de ontkenningsfase. Je hebt je in een schuttersputje ingegraven en nu kun je er niet meer uit. Want je zelf ook wel dat wat je zegt, evident niet waar is. Ga maar eens een avondje uit in een studentenstad. Probeer in een groep vriendinnen maar eens de 18 jarigen van de 21 jarigen te onderscheiden. Iedereen die wel eens onder de mensen komt, weet dat dit ondoenlijk is. Niet alleen op het oog, maar ook als je met ze praat.

Kort en goed: wie hier beweert als oudere wandelaar een 18 jarige van een 21 jarige te kunnen onderscheiden op basis van een gesprek met hen en het opmeten van hun maturiteit, liegt dat-ie barst en zegt dat alleen maar omdat-ie z'n ongelijk in de context van dit topic niet durft toe te geven.
 
Maar als je, zoals jij, wel arbitraire leeftijdsgrenzen gaat stellen, moet je ook de leeftijd van de wandelaar in de vergelijking opnemen.
Als jij nog steeds niet begrijpt waarom dat grotendeels onzin is - van de kant van de dvp uit - dan kan ik het echt ook niet meer beter uitleggen. Sorry.

Probeer in een groep vriendinnen maar eens de 18 jarigen van de 21 jarigen te onderscheiden. Iedereen die wel eens onder de mensen komt, weet dat dit ondoenlijk is. Niet alleen op het oog, maar ook als je met ze praat.
Jij kan iemand volledig psychologisch inschatten door twee minuten over koetjes en kalfjes te praten? Denk niet dat discussiëren nog veel zin heeft, we gaan het niet eens worden.
 
Wat een discussie in dit topic. Ik zeg er alleen nog maar dit over en dan vind ik het wel genoeg: als ze te jong is dan zou het mijn dochter kunnen zijn; is ze van mijn leeftijd dan had het mijn zus kunnen zijn en is ze een stukje ouder dan kon het mijn moeder wel zijn. Als je er zo over denkt, dan kun je dus nooit naar een dvp. Het is je dochter niet, het is je zus niet, het is je moeder niet. Zo simpel kun je ook denken en dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker.
Succes met deze discussie nog!
 
Dat de wet meerderjarigheid op 18 jaar zet is natuurlijk een fictie. Het laat onverlet dat je op individueel niveau 14-jarigen hebt die onmetelijk intelligenter en verstandiger zijn dan een 28-jarig iemand, ondanks dat de laatste een meer volgroeide prefrontale cortex heeft. Maar goed, rechtszekerheid and such. Misschien moeten prostituees eerst langs de psychiater voor een keurmerk met betrekking tot zelfstandig en verantwoordelijk gedrag?

Bovendien: alsof de markt overspoeld wordt door 18-jarige bakvissen. Was het maar zo'n feest....
 
Echt niet dat ik een 18 jarige emotioneel/rationeel gelijk zie aan een echt volwassene, ongeacht wat de wet zegt. En wanneer een 16 jarige gewillig en zonder financieel oogmerk seks heeft met een 50+er twijfel ik toch echt aan het gezond verstand van beide.
Dat staat je vrij. De crux is - uiteindelijk - of het strafrecht hier moet ingrijpen.
 
Ik weet nou eerlijk gezegd ook niet wat het meest verwerpelijk is?
Of een meisje wat op 2 dagen per week met betaalde sex per maand net zo veel of meer verdient
Dan een leeftijdgenote die daarvoor heel de zomervakantie op een aardbeienveld zit,zware kisten op een aanhanger van een tractor tillen of een jaar lang elk weekend en 3 avonden in de week bij de Jumbo achter de kassa
Of 5 jaar lang folders rondbrengen..
Het is maar net wat haar keuze is..
Wat al eerder gezegd is.. Zolang er als DVP geen dwang is?.. En eerlijk gezegd heb ik in heel mijn loopbaan misschien hooguit 5x iemand ontmoet waarvan ik dacht dat ze inderdaad 18 of 19 was..
De meeste zgn 21 jarigen zijn in de regel allang 25/26/27 jaar..
Dat ze er inderdaad jonger uitzien?.. Tsja ligt aan de genen, het postuur, gezicht etc..
Vind je ze te jong.. Dan ga je elders..
De kans dat je overigens ineens in dezelfde kamer staat met een meisje van 16 zonder dat je dat weet?
De kans om bij strakblauwe hemel door bliksem te worden getroffen is groter denk ik..
Misschien in oorden als Thailand of iets.. Maar dan ga je er al bijna heen met die intentie
 
Gewoon gaan is het voor mij.

Maar er valt nog iets te zeggen.

De dames nemen het vaak niet zo nauw met hun leeftijd. Daar wordt heel graag maar 5 of 10 jaar van de leeftijd in het paspoort afgehaald.

Hoe zou het andersom zijn? De dame doet het alleen maar met mannen onder de 30, of juist met mannen boven de 55. Ga je dan met je ID kaart langs?
 
Terug
Bovenaan Onderaan