Man opgepakt i.v.m. moord op transgender dvp

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
De haat en bedreigingen jegens de nieuwe Miss Nederland komen mogelijk uit dezelfde hoek.
Nou, ja en nee.

Transfobie is transfobie, maar die bedreigingen zijn wel belachelijk laagdrempelig tegenwoordig en trekken we een heel breed publiek tegenwoordig.

Goddank is de drempel voor moord een heel stuk hoger.
 
Nou, ja en nee.

Transfobie is transfobie, maar die bedreigingen zijn wel belachelijk laagdrempelig tegenwoordig en trekken we een heel breed publiek tegenwoordig.

Goddank is de drempel voor moord een heel stuk hoger.
Wanneer een grote groep mensen in koor allerlei haatzangen aanheft tegen een persoon of een groep dan komt er geheid vroeg of laat een labiel figuur uit die groep die denkt de held te kunnen worden door de gehate persoon aan te vallen.

Ik had net als talloze anderen een grote hekel aan die akelige Pim Fortuin en ik verafschuwde ook de vuilbek Van Gogh en als ik dat destijds luide had verkondigd op de sociale media voor zover die vroeger bestonden, dan had ik mee geblazen in de wind die de sukkels in de rug meenden te voelen die deze mannen om het leven brachten.

In het NEMO wetenschapsmuseum voor de jeugd zag ik laatst een hele afdeling over het thema dat man/vrouw geen strikt te scheiden sekse is, dat er een heel spectrum is tussen xx en yy chromosomen en ook was er een soort levensgroot fotocarroussel waarbij je spiernaakte "mannen"/"vrouwen" zag en die in 'mannen/vrouwen' kleding kon zien, zodat je ervaarde dat het bijna altijd goed kan staan.

Niemand stond zich daarover op te winden, de kinderen al helemaal niet. Dus ik denk dat de meer bekrompen oudere mensen die eigenlijk van 'vroeger' zijn er over een poosje ook anders over denken of onder de groene zoden zich heel druk "omdraaien in hun graf" zonder dat wij daar verder nog last van hebben.
 
soms vinden mensen uit twee heel verschillende hoeken, die mekaar normaliter haten, zich plotseling verenigd in de gedeelde haat jegens weer een ander ;-)
Er zijn meer hoeken dan vier.
Zo zou de 'harde kern' van Ajax en Feijenoord ook eens gezamenlijk kunnen optrekken en een minister in elkaar slaan die de verkoop van bier in de kantines wilde verbieden, bijvoorbeeld. Dan staan ze wat dat betreft in dezelfde hoek.
 
Ik had net als talloze anderen een grote hekel aan die akelige Pim Fortuin en ik verafschuwde ook de vuilbek Van Gogh en als ik dat destijds luide had verkondigd op de sociale media voor zover die vroeger bestonden, dan had ik mee geblazen in de wind die de sukkels in de rug meenden te voelen die deze mannen om het leven brachten.
Sja waar leg je de grens?

Ik heb destijds wel op een nette manier tegen mensen om me heen gezegd dat ik het niet eens ben met het beleid van Pim Fortuyn. Heb ik daarmee ook een klein zuchtje wind meegeblazen in de rug van zijn moordenaar?
 
soms vinden mensen uit twee heel verschillende hoeken, die mekaar normaliter haten, zich plotseling verenigd in de gedeelde haat jegens weer een ander ;-)
Er zijn meer hoeken dan vier.
Zo zou de 'harde kern' van Ajax en Feijenoord ook eens gezamenlijk kunnen optrekken en een minister in elkaar slaan die de verkoop van bier in de kantines wilde verbieden, bijvoorbeeld. Dan staan ze wat dat betreft in dezelfde hoek.
wees een wat duidelijker, welke hoek bedoel je precies ? want tot dusver ben je erg vaag, en geef je geen duidelijk antwoord, en ontwijk je de vraag.
 
Laatst bewerkt:
Wat was het motief voor de moord, misschien hebben ze sex gehad en kwam hij er daarna achter dat ze een transgender was en draaide hij door, 1 van de redenen waarom ik vind dat transvrouwen in de sexbranche het van te voren aan moeten geven, dat noem ik geen transfobie
 
Wat was het motief voor de moord, misschien hebben ze sex gehad en kwam hij er daarna achter dat ze een transgender was en draaide hij door, 1 van de redenen waarom ik vind dat transvrouwen in de sexbranche het van te voren aan moeten geven, dat noem ik geen transfobie
ik denk dat het eerder doodslag is dan moord.
Algemeen bekend is, dat transgenders veel vaker te maken krijgen met geweld dan normale vrouwen. Vaak trekken ze, denk ik, een bepaald soort type mannen aan, of hebben zelf een voorkeur voor een bepaald soort type man.
 
Laatst bewerkt:
... als je er zo heftig op reageert dat het tot moord komt vind ik de term transfobie nog wel gepast...

Maar inderdaad we hebben geen idee of de trans status er überhaupt mee te maken had hier.
 
Toen ik het aangaf ging er een lampje branden
ik zag het ook, dat je aangaf dat het een trans is.
Als hij daar geen moeite mee heeft, prima, maar als je dacht dat het een vrouw was, kan het wel eens een bittere pil zijn, en zullen we hem waarschijnlijk niet meer terug zien, in de Haagse wandelstraatjes.
Of misschien staat hij nog steeds onder de douche om al die viezigheid van zich af te wassen. ;)
 
... als je er zo heftig op reageert dat het tot moord komt vind ik de term transfobie nog wel gepast...

Maar inderdaad we hebben geen idee of de trans status er überhaupt mee te maken had hier.
Maar het motief is dan anders, niet uit 'transhaat' maar omdat je bent misleidt, niet iedereen zit te wachten op sex met een mannenlichaam terwijl je denkt dat het een vrouw is, niet dat ik het goed praat, geweld en moord keur ik uiteraard ten alle tijden af maar ik vraag me gewoon af wat het motief was
 
ik denk dat het eerder doodslag is dan moord.
Algemeen bekend is, dat transgenders veel vaker te maken krijgen met geweld dan normale vrouwen. Vaak trekken ze, denk ik, een bepaald soort type mannen aan, of hebben zelf een voorkeur voor een bepaald soort type man.
Het kan best bewust zijn geweest maar ik vraag me af wat het motief was
 
Ik ga hier zeker geen debat opstarten over politieke correctheid, de VRT or whatever. Het gaat mij gewoon over wederzijdse tolerantie zonder dat een bepaalde groep positief of negatief gediscrimineerd wordt. And that's basically it.
 
Het gaat mij gewoon over wederzijdse tolerantie zonder dat een bepaalde groep positief of negatief gediscrimineerd wordt.
Je zou kunnen zeggen dat biologische vrouwen in de Nederlandse missverkiezing gediscrimineerd zijn geweest door de woke jury omdat ze per se een transgender als winnaar wilden...
 
Sja waar leg je de grens?

Ik heb destijds wel op een nette manier tegen mensen om me heen gezegd dat ik het niet eens ben met het beleid van Pim Fortuyn. Heb ik daarmee ook een klein zuchtje wind meegeblazen in de rug van zijn moordenaar?
Ik voelde spuughekel aan die arrogante kwast en kocht voor 25 buren in de straat het boekje waarin hij als bruinhemd werd ontmaskerd.
Dus ja ik mag het mij wel aantrekken.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan