Pijpen met of zonder condoom, en wat daar bij komt kijken

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Als je haar bericht hebt gelezen kun je weten dat ze het heeft over een HPV infectie. Dat is een infectie die ze niet zou hebben gekregen als haar partner niet vreemd zou gaan. Ze roept op dat als je al vreemd gaat, je tenminste je verantwoordelijkheid kunt nemen en condooms gebruikt.
 
Wil het vreemdgaan natuurlijk niet goed praten, maar HPV kun je ook krijgen als je wel condooms gebruikt.
Veilige seks bestaat niet, wel veiliger seks. Als je consequent condooms gebruikt worden de kansen om een soa op te lopen wel veel kleiner. HPV kun je inderdaad ook oplopen als je wel condooms gebruikt, maar de kans is wel kleiner. Als je een nietsvermoedende partner thuis hebt zitten, dan kan zij niet beslissing over de gezondheidsrisico's die zij onbewust loopt door het gedrag van haar partner. Ieder mens is vrij te beslissen hoeveel risico iemand wil lopen, maar je hebt ook een verantwoordelijkheid naar je partner. Het zou je m.i. sieren als mens als je in ieder geval voor je onwetende partner zo weinig mogelijk risico loopt.
 
Als je haar bericht hebt gelezen kun je weten dat ze het heeft over een HPV infectie. Dat is een infectie die ze niet zou hebben gekregen als haar partner niet vreemd zou gaan. Ze roept op dat als je al vreemd gaat, je tenminste je verantwoordelijkheid kunt nemen en condooms gebruikt.
Ja, inderdaad normaliter zou dit een HPV-infectie betreffen doch stelde men dat niet (meer?) vast. Ik zal dit mogelijks wel gehad hebben maar daar konden ze niets meer over zeggen aangezien ze van HPV niets opmerkten. Men bekijkt dit zeer microscopisch gedetailleerd in de vagina. Als ik dan vraag zie je iets verontrustends of afwijkend is het antwoord steenvast neen 😅. Ik begrijp er zelf ook geen jota van. Je laat toch niet iemand 6-maandelijks terugkomen als je niets afwijkend ziet. Dat is gwn logica voor mezelf. Blijkbaar niet voor mijn arts. Mijn inziens is de enige reden mijn ex man zijn wandelgedrag. En het feit dat je bij baarmoederhalskanker snel moet bij zijn. Als je HPV ook ooit samen met andere SOA's hebt opgelopen is uw kans nogmaals vele x'en hoger op baarmoederhalskanker. Mogelijks dat ze denken dat dit ooit zo kan geweest zijn? En daarom verder zo nauw opvolgen. Baarmoederhalskanker komt bijna altijd van een HPV-infectie.

Hij heeft me alleszins meermaals een SOA doorgegeven. Ik had er zelfs standaard zalf voor in huis. Heb er zeker een 3-tal gehad. Gynaecoloog zei steeds schimmelinfectie door te strakke jeans 😏. Ze loog tegen mij ik was er zeker van. Ik ben later naar een andere gynaecoloog gegaan.

Sowieso zou een vrouw minimaal 1 uitstrijkje per jaar moeten krijgen voor BMHK. Dit wordt bij de meeste vrouwen echter maar 1x om de 3 jaar gedaan omdat men niet meer terugbetaald krijgt vh ZF.

Heb me intussen nogal toegelegd op die materie door de omstandigheden. Oftewel obsessed. HPV kun je inderdaad ook met condoom krijgen doch is de kans vele x'en kleiner. Vergeet ook niet dat er penis- en keelkanker van komt. En zoals jullie allemaal kussen met dvp. Wees toch voorzichtig lees jullie in.

Zo'n 80-90% van de mensen wordt eens in hun leven besmet met HPV, schrijft men sommige spreken zelfs van alle seksueel actieven. Maak zelf de rekensom. Onderstaand een statistiek van NL in 2020.

Locatie kankerAantal1Overlijden2HPV-attributieHPV-16/18-attributie
Baarmoederhals824219100%71%
Anus2725888%87%
Vagina522271%71%
Schaamlip (Vulva)42613415%77%
Penis1904032%72%
Mond- en keelholte (Orofarynx)681176~48%85%
Totaal2.445649

Statistiek US;

Based on data from 2015 to 2019, about 47,199 new HPV-associated cancers occur in the United States each year: 26,177 among women, and 21,022 among men. Cervical cancer is the most common HPV-associated cancer among women, and oropharyngeal cancers (cancers of the back of the throat, including the base of the tongue and tonsils) are the most common among men.

In general, HPV is thought to be responsible for more than 90% of anal and cervical cancers, about 70% of vaginal and vulvar cancers, and more than 60% of penile cancers. Oropharyngeal cancers traditionally have been caused by tobacco and alcohol, but recent studies show that about 70% of cancers of the oropharynx may be linked to HPV. Many cancers of the oropharynx may be caused by a combination of tobacco, alcohol, and HPV.

Bij condoomgebruik:

De kans dat u besmet raakt is 70% kleiner als u altijd een condoom gebruikt. Condooms kunnen dus veel besmettingen voorkomen. Maar ook als u altijd een condoom gebruikt, kunt u nog besmet raken. Dat komt doordat het virus in en rond de vagina zit, en op en rond de penis. Tijdens het vrijen kan het virus ook op andere plekken komen, bijvoorbeeld aan de handen en in de mond.

Het virus is erg besmettelijk. Als u één keer gevreeën heeft zonder condoom met iemand die besmet was, heeft u 50% kans dat u ook besmet bent geraakt. Als u een condoom heeft gebruikt, is de kans kleiner. Maar ook dan kunt u besmet zijn geraakt. Het virus zit op en rond de penis of de vagina. Tijdens het vrijen kan het ook op andere plekken komen. Bijvoorbeeld aan de handen en in de mond.


Zorg voor jezelf, je naasten en jullie wandelvriendinnen! Wees respectvol.
 
Maar wat is HPV dan. Zoals ik het lees een infectie. Ik had er eigenlijk nog nooit gehoord.
Wat zijn de kenmerken? Voel je iets of moet je het toevallig ontdekken? Hoe dan?
Waarschijnlijk zijn de symptomen voor de man en vrouw ook nog anders.

Zelf doe ik het sowieso altijd veilig. Dus ik vraag me dan af als man zijnde hoe je dit kan krijgen. Dan zou je dus met je hand naar je mond moeten gaan ofzo. Ik heb zelf sowieso nog nooit een SOA gehad dus ik zou niet eens weten hoe ik dit zou kunnen ontdekken.

In de regel kunnen infecties trouwens goed behandeld worden met antibiotica als je er redelijk snel bij bent.
 
Maar wat is HPV dan. Zoals ik het lees een infectie. Ik had er eigenlijk nog nooit gehoord.
Wat zijn de kenmerken? Voel je iets of moet je het toevallig ontdekken? Hoe dan?
Waarschijnlijk zijn de symptomen voor de man en vrouw ook nog anders.

Zelf doe ik het sowieso altijd veilig. Dus ik vraag me dan af als man zijnde hoe je dit kan krijgen. Dan zou je dus met je hand naar je mond moeten gaan ofzo. Ik heb zelf sowieso nog nooit een SOA gehad dus ik zou niet eens weten hoe ik dit zou kunnen ontdekken.

In de regel kunnen infecties trouwens goed behandeld worden met antibiotica als je er redelijk snel bij bent.
HPV is de afkorting van humaan papillomavirus. Veelal geen kenmerken vandaar zoveel overdracht. 2 symptomen;
  • Genitale wratten. Genitale wratten krijg je vooral door de laag-risicovarianten van HPV. De eerste verschijnselen zijn jeuk en irritatie bij de geslachtsorganen. Soms ontstaat er maar één wratje, soms veel wratten in korte tijd. De kans dat wratten na behandeling terugkomen is groot.
  • Kanker. De hoog-risicovarianten van HPV kunnen kanker veroorzaken. De meest voorkomende HPV-kanker is baarmoederhalskanker. Andere vormen zijn kanker in vagina, schaamlippen, anus, aan de penis, in de mond- en keelholte. De klachten kunnen uiteenlopen van een branderig gevoel tot bloedingen, pijn en afwijkingen aan anus, penis, schaamlippen en in de mond- en keelholte.
Vrouwen enkel door een uitstrijkje. Dit is echter standaard maar 3-jaarlijks dat moet juist al passen dat ze het net dan kunnen detecteren. Daarom voor vrouwen jaarlijks veel beter bij de standaard controle gynaeco mee te nemen als extra vraag. Jij krijgt dit uiteraard van een vrouw in uw geval. Doch mannen en vrouwen geven het onwetend aan elkaar door. In de regel SOA's wel ja maar dit is een virus geen SOA. Er bestaat geen medicijn voor. Uw eigen afweersysteem moet dit binnen de 1 a 2 jaar automatisch opkuisen.

Neem dit eens even door:


en

 
Omdat dit een kennis was die ik ook uit de persoonlijke levenssfeer kende. Die durfde dat precies niet uitspreken… Als je zegt je hebt een SOA en je weet van uzelf dat je niet vreemd gaat nja 1 + 1 = 2. Is hetzelfde als te zeggen uw man gaat vreemd en blijkbaar vond ze dit moeilijk.

Mijn ervaring leert me overigens dat gynaecologen daar tactvol in zijn. Als je zoveel jonger en naïef bent heb je dikwijls de hints niet door die een gynaecoloog u geeft als je dolverliefd bent. Het lijkt alsof die anders teveel relaties/huwelijken zouden opblazen. Wat ook gewoon zo is. Ik denk dat ze er velen naar huis sturen met een vaginale schimmelinfectie terwijl het een SOA is. Pilletje en zalf en opgelost.
 
Eigenlijk is de vraag erg simpel; zet ik voor nzc of pzc 2 of 3 mensenlevens op het spel? Je lacht nu wss en denkt ze overdrijft maar we weten allemaal;

- een alcholist heeft een grotere kans op leverkanker en slokdarmkanker
- een roker op longkanker
- teveel zonnebanken = huidkanker

O.a. NZC of PZC veroorzaakt de kankers zoals in voorgaande posts gezegd dat is wetenschappelijk bewezen. Meermaals. Helaas is dat overdraagbaar via het slijmvlies dus eigenlijk dien je het beffen, kussen ook al te schrappen. Daarnaast zet het 2 of 3 mensenlevens op het spel i.p.v. 1 zoals bij bovenstaande kankers het geval is en waar u alleen het slachtoffer bent door uw gekozen gedrag.

En nu belangrijk voor de wandelaars wiens echtgenote zwanger is (mijn ex-man wandelde toen nog veel meer);

Als een kind tijdens de geboorte vocht uit het baringskanaal van een met HPV-geïnfecteerde moeder opzuigt, kan dit later (meestal na 2 tot 5 jaar) leiden tot recidiverende respiratoire papillomatose.

Voor dit laatste zie: https://balancedbodyketo.org/nl/rec...re-papillomatose-of-laryngeale-papillomatose/

RRP symptomen zijn meestal ernstiger bij kinderen dan bij volwassenen. Omdat de tumoren snel groeien, kunnen jonge kinderen met de ziekte het moeilijk vinden om te ademen tijdens het slapen, of ze kunnen moeite hebben met slikken. Sommige kinderen ervaren enige verlichting of remissie van de ziekte wanneer ze de puberteit beginnen. Zowel kinderen als volwassenen kunnen heesheid, chronische hoesten of ademhalingsproblemen ervaren. Vanwege de gelijkenis van de symptomen, RRP wordt soms verkeerd gediagnosticeerd als astma of chronische bronchitis.

Het komt er op neer dat je de verhoogde kans op kanker reeds overdraagt op de pasgeborene.

Als ik me niet vergis kunnen/moeten ze hiervoor, een spuitje, geven net als het kind geboren wordt als ze dit opmerken. Ik heb bij de geboorte opgevangen dat ze iets soortgelijks opmerkten. Was het een SOA was het HPV? Opnieuw werd dat in stilte afgehandeld. Men komt niet tegen de kersverse mama zeggen; u heeft een SOA of HPV uw man bedriegt u. Men doet zowel voor het kind als voor de mama in alle discretie het nodige.
 
Met alle respect maar ik vind toch een behoorlijk verschil qua risico's zowel qua prevalentie als overdracht tussen pzc en nzc.

Omdat dit topic gaat over pzc zou ik willen voorstellen om het daartoe te beperken.

Persoonlijk acht ik mits er geen wonden in de mond aanwezig, het risico op overdracht via pzc erg klein, maar niet nul, voor die SOA's die behandelbaar zijn. Voor HIV acht ik de kans wel vrijwel nul.

Over nzc zijn reeds meerdere topics gestart.
 
toch vindt ik dat de dames zelf beslissen of ze PMC of PZC doen los van het aspekt van soa,s, want wees eerlijk als ik sommige mannen zie die wandelen denk ik toch ocharme die meiden als je dat bij je krijgt .dus versta ik wel dat ze het bij de ene met en de andere zonder doen . zelf zal ik altijd fris en fruitig gewassen vertrekken gewoon al uit respekt naar de dames toe
 
Hi medewandelaars,

Gisteren een goedkope pijpbeurt gekregen van een niet zo hygiënische dame.

En ja achteraf veel spijt van maar gebeurd is gebeurd. Echter maak ik me toch zorgen of ik iets kan oplopen?

Misschien placebo effect maar m'n jongeheer voelt toch raar aan... weet iemand raad?
 
Een SOA duurt inderdaad een tijd voordat het zichtbaar is, wil je niet heel bang maken maar SOA kan uiteraard overdraagbaar zijn met oraal zonder condoom.. maar bij twijfel of onzekerheid raad ik de huisarts aan, alleen testen op een SOA na 1 dag is vrij lastig natuurlijk.
 
Hi medewandelaars,

Gisteren een goedkope pijpbeurt gekregen van een niet zo hygiënische dame.

En ja achteraf veel spijt van maar gebeurt is gebeurt. Echter maak ik me toch zorgen of ik iets kan oplopen?

Misschien placebo effect maar m'n jongeheer voelt toch raar aan... weet iemand raad?
Niks aan de hand ,heb ik ook wel eens als ik lang en heftig gepijpt ben, meestal als ze dan ook nog mijn vel omlaag doen en alleen de eikel pakken
 
Hi medewandelaars,

Gisteren een goedkope pijpbeurt gekregen van een niet zo hygiënische dame.

En ja achteraf veel spijt van maar gebeurt is gebeurt. Echter maak ik me toch zorgen of ik iets kan oplopen?

Misschien placebo effect maar m'n jongeheer voelt toch raar aan... weet iemand raad?
Als we het hebben over de bekende soa, dan is je laten pijpen zonder condoom een klein risico als de DVP op dat moment een soa in de keel heeft. Met name gonorroe is erg besmettelijk. Van Chlamydia is niet helemaal duidelijk of het een relevant risico is. Hiv loop je zo niet op. Syfilis zie je weinig bij vrouwelijke sekswerkers en iemand is alleen besmettelijk als ze op dat moment een syfilis-plek in de mond/keel zou hebben.

Dus, de kans dat je nu een soa hebt opgelopen is niet zo groot. Je merkt er direct na de seks ook nog niks van. Het duurt minstens een paar dagen. Twijfel je toch, laat je dan over minimaal 14 dagen testen bij de huisarts. Ben je jonger dan 25 jaar of je hebt duidelijke klachten dan kun je ook naar de GGD. Heb je geen klachten, dan is er ook geen reden om meteen te testen. Het advies is wel om minstens 1 x per jaar te laten testen als je wel met condoom neukt.

Trouwens, je kunt ook een soa krijgen als je een dure pijpbeurt hebt gehad. Prijs maakt niks uit en iedereen kan een soa krijgen. Hygiëne zegt ook niet veel over soa's. Alleen risicogedrag is relevant.
 
Ik heb Chlamydia door PZC:

Antibiotica werkt trouwens niet, nu 4 en half weken na de kuur en nog steeds wisselende last. Vandaar nu 2de kuur gekregen, 7dagen Doxycline 200mg/dag

Voor mij nooit meer PZC
 
Ik heb Chlamydia door PZC:

Antibiotica werkt trouwens niet, nu 4 en half weken na de kuur en nog steeds wisselende last. Vandaar nu 2de kuur gekregen, 7dagen Doxycline 200mg/dag

Voor mij nooit meer PZC
Wat zijn de klachten van Chlamydia bij een man?
 
Ik heb Chlamydia door PZC:

Antibiotica werkt trouwens niet, nu 4 en half weken na de kuur en nog steeds wisselende last. Vandaar nu 2de kuur gekregen, 7dagen Doxycline 200mg/dag

Voor mij nooit meer PZC
Weet je zeker dat je geen herbesmettting hebt opgelopen, bijv. van je partner die geen behandeling heeft gekregen? Dat wordt nog wel eens vergeten en dan blijf je bezig.
 
Hoi ik ben een 2 maanden geleden naar een massage salon geweest in Italië waar ik mij heb laten pijpen zonder condoom kort denk 2 minuten ofzo en daarna geneukt met condoom. Nu had ik de dagen erna onmiddellijk aan het uiteinde van mijn plasbuis wat irritatie en dat is een tijdje gebleven en ging weer weg en nu komt het af en toe terug voor de rest heb ik nergens last van alleen de laatsten week gevoel of mijn rechtebal wat gevoelig is zou dit toch van een soa kunnen komen heb alvast een urine staal binnen gedaan bij de dokter 🤷‍♂️
 
Hoi ik ben een 2 maanden geleden naar een massage salon geweest in Italië waar ik mij heb laten pijpen zonder condoom kort denk 2 minuten ofzo en daarna geneukt met condoom. Nu had ik de dagen erna onmiddellijk aan het uiteinde van mijn plasbuis wat irritatie en dat is een tijdje gebleven en ging weer weg en nu komt het af en toe terug voor de rest heb ik nergens last van alleen de laatsten week gevoel of mijn rechtebal wat gevoelig is zou dit toch van een soa kunnen komen heb alvast een urine staal binnen gedaan bij de dokter 🤷‍♂️
bij twijfel sowieso altijd even testen
 
Terug
Bovenaan Onderaan