Plan om gordijnen op Wallen te sluiten valt slecht bij sekswerkers: "Creëert onveilige situatie"

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd waar die 1100 dan zitten! 345 ramen op de Wallen zou best kunnen. Alle onbezette ramen worden natuurlijk ook meegeteld.
Ik ben wel een voorstander van een gedeeltelijke verhuizing. In het Wallengebied wonen moet een verschrikking zijn.
De laatste keer dat ik er was was op een doordeweekse middag in november 5 of 6 jaar geleden. Het was echt zo ongelofelijk druk met toeristen, niet normaal meer!
Ben even een rondje gelopen, minstens driekwart van de ramen was niet bezet. Elke keer als ik even bij een raam stil bleef staan werd ik gelijk door meerdere toeristen aangekeken. De "viespeuken" vinden ze natuurlijk een stuk interessanter dan de dames...
 
Er zijn echt geen 345 ramen meer op de wallen, project 1012 heeft behoorlijk wat panden opgekocht en het hele gebied rond de Dollebegijnensteeg is gesloten (exclusief la Vie en Rose)
Mijn inschatting is dat er nog maximaal 125 a 150 ramen over zijn, en veel meer dan zo'n 200 dames zullen er niet werkzaam zijn. Overdag slechts een handvol dames aanwezig, en ook in de avonduren staat er genoeg leeg.
 
Elke keer als ik even bij een raam stil bleef staan werd ik gelijk door meerdere toeristen aangekeken. De "viespeuken" vinden ze natuurlijk een stuk interessanter dan de dames...
op sommige avonden, als je naar buiten stapte na je ding gedaan te hebben, begon de halve gracht te joelen en te klappen voor je.. daar was ik snel klaar mee.
 
Veiligheid is een woord die door bestuurders graag wordt gebruikt. Dan stel ik de vraag Als veiligheid gegarandeerd is, hoe lang is dan de reponse tijd als een dame alarm maakt door op de knop naast het bed te drukken. Wie reageert als eerste? Is dat een groep beveiligers in pand of is dat de politie die met prio 1 door de stad naar het pand scheurt?
De criminaliteit die nu op de wallen aanwezig is zal zich naar het nieuwe pand verplaatsen, net als de overlast door wandelaars. Piesen, zuipen in het openbaar. Britten die stijve van de drugs en drank staan, vieren nu hun staggpary op de wallen met alle overlast die dat geeft. Straks zulle ze dat doen bij de nieuwe locatie. Die staggparty moet er komen hoe dan ook.
Veiligheid is geen woord. Veiligheid is een begrip. Als je als bestuurder aangeeft dat de nieuwe locatie veilig moet zijn voor de dames en niet aangeeft hoe dat wordt uitgevoerd, heb je geen benul van veiligheid.
 
Veiligheid is een woord die door bestuurders graag wordt gebruikt.

Veiligheid is geen woord.
Ik volg je niet helemaal ;-)

Je wil denk ik graag wat meer details van de plannen horen.

Ik denk dat de plannen wel ergens ter inzage liggen dus een beetje speuren en navragen is geboden. Het krantenberichtje over welke locaties de gemeente nu op het oog heeft is wat dat betreft niet voldoende.
 
De wallen gaan dicht, het erotisch centrum komt nooit van de grond.

Meerdere redenen te bedenken waarom het erotisch centrum niet van de grond gaat komen:

-lange vergunningsprocedures waar bezwaar tegen gemaakt gaat worden tot in lengte van jaren
-ondertussen groeit het verlangen van de gemeente om de wallen alvast te sluiten in afwachting van het EC
-geen uitbater komt door de bibob, en alle andere ondernemers haken af omdat ze volledig tegengewerkt worden door de banken
-uiteindelijk komt de vergunning niet rond van de voorgestelde locatie, en wordt er een nieuwe locatie onderzocht, wat weer jaren op zich laat wachten om vervolgens weer terug te zijn bij vergunningsprocedures met bezwaren tot in lengte van jaren
- in het uitzonderlijke geval dat het toch ooit van de grond komt, wordt alsnog het centrum gesloten omdat er ergens in een locker een paar gram drugs gevonden zijn oid.

jammer hoor maar zo gaat het nu eenmaal in dit land.
 
Ik kan je pessimisme / realisme wel begrijpen maar ben zelf meer optimistisch ingesteld.

Een mooi EC, een sterk verkleind en leefbaar wallengebied.

Ik verwacht dat enkele grammen coke e.e. voor eigen gebruik wel door de vingers worden gezien
 
nee maar Amsterdam is wel relaxter
op zich wel, probleem echter voor elke investeerder of uitbater is dat de lokale overheid om wat voor reden dan ook gewoon je vergunning kan intrekken, ook als het achteraf (na jarenlange procedures) ten onrechte blijkt te zijn, dan sta je alsnog met lege handen..
 
tja, een sexclub kan sluiten omdat er 6 gram coke in een locker van een klant gevonden wordt. De grote rederijen die in Rotterdam (bij herhaling) gepakt worden met tonnen puur poeder aan boord, gaan niet aan de ketting en komen volgende keer weer vrolijk de haven binnen varen.
Het gaat puur en alleen om economische belangen, dat is mij zo langzamerhand wel duidelijk geworden, en nee ik ben geen conspiricy denker of woke figuur. Het speelveld moet wel eerlijk blijven, en daar schiet onze overheid echt ernstig in tekort.
 
De wallen gaan dicht, het erotisch centrum komt nooit van de grond.

Meerdere redenen te bedenken waarom het erotisch centrum niet van de grond gaat komen:

-lange vergunningsprocedures waar bezwaar tegen gemaakt gaat worden tot in lengte van jaren
-ondertussen groeit het verlangen van de gemeente om de wallen alvast te sluiten in afwachting van het EC
-geen uitbater komt door de bibob, en alle andere ondernemers haken af omdat ze volledig tegengewerkt worden door de banken
-uiteindelijk komt de vergunning niet rond van de voorgestelde locatie, en wordt er een nieuwe locatie onderzocht, wat weer jaren op zich laat wachten om vervolgens weer terug te zijn bij vergunningsprocedures met bezwaren tot in lengte van jaren
- in het uitzonderlijke geval dat het toch ooit van de grond komt, wordt alsnog het centrum gesloten omdat er ergens in een locker een paar gram drugs gevonden zijn oid.

jammer hoor maar zo gaat het nu eenmaal in dit land.
Zie Utrecht..
Daar zitten ze na 10 jaar nog steeds te wachten op een vervanger voor het Zandpad 😤
 
Hoezo "ingeschat"? Die zijn geteld. Maar ze zijn natuurlijk nooit allemaal bezet. En waarschijnlijk zitten er ook tussen die permanent leeg staan. Ik neem nl. aan dat ze het hebben over ramen die officieel geregistreerd zijn als prostitutieraam. Niet ramen die actief in gebruik zijn.
 
Je las niet helemaal goed denk ik ;-)
Gryphon,

Ik ben er geboren/woon in Amsterdam, ga ze niet allemaal tellen, maar 352 zal wel kloppen als daar door Parool onderzoek naar is gedaan. Weet wel dat Bertus Cirkel heleboel kamertjes rond de Nieuwmarkt heeft. En zo nog paar wallen ondernemers van statuur. Ach de ambtenarij in de Stopera probeert al jaren voor dag en douw de boel op de wallen te sluiten. Het begon met dat 1012 pakket, die ''Dikke'' Charles Geerts en Gerard Cok hebben toen miljoenen gevangen voor hen ramen/panden. Onder het mom dat de gemeente de verloedering en grootschalige criminaliteit wilden tegengaan, het oogmerk, de gedachte was dat criminelen geld pompte in die ramen.
Uiteraard klopt dit ook wel, hebben we ook kunnen zien op de Achterdam in Alkmaar waar Cor van Hout eigenaar was op de achtergrond en aan de touwtjes trok.

En zo is dat ook in Amsterdam gegaan met BIBOB in de achterzak sluiten ze zo nu en dan nog panden, en in het verleden heleboel opgekocht voordat de gemeente zelf tot onteigening zou overgaan. Alleen wordt het nu moeilijker. Eigenaren stoppen die peeskamers in overzeese vennootschap constructies. Zo BV staat dan op de Britse Maagdeneilanden ingeschreven of in Panama. Vaak hangen er een hele kerstboom aan andere bedrijven aan vast en dan is het als een speld in de hooiberg zoeken wie de werkelijke eigenaar is.
Niet alleen de wallen, gemeente heeft ook al zijn pijlen gericht op coffeeshop eigenaren waar een bedenkelijk of fout randje aan zit.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan