Leuk dat je kennis hebt van moderne uitdrukkingen die je wellicht niet geheel begrijpt maar die toch stoer overkomen.
Ik ga hier geen hele discussie over voeren maar dit staat onder ander bij de uitleg over mansplainen:
Vaak suggereert de uitleg dat de man meer kennis heeft, zelfs als de vrouw de expert is op het betreffende gebied. Je schrijft je reactie onder de quote
"Als ik de meningen lees van de dames die meelezen/schrijven" volgens mij reageer je dan op de meningen van de dames die hier schrijven en die ik als expert zie, vandaar het mansplainen.
Ik heb ten eerste geen dames genoemd (genoemde dames???) in mijn bericht, en ten tweede zijn er een paar dames die hier reageerden, van de totale groep van vele duizenden die er in het Nederlands taalgebied alleen al actief zijn in dit vak.
Ten eerste, mijn (
genoemde dames???) gaat over 4 de dames die ik heb genoemd en zegt niets over de eventuele dames waar jij het over hebt. Ten tweede, als je jouw eerste reactie met een specifieke quote van mijn begint die luidt,
' Als ik de meningen lees van de dames die meelezen/schrijven", dan ga ik er vanuit dat jou reactie gaat over de meningen van de diezelfde dames wiens schrijven ik had gequote, anders heeft het quoten door jou van die specifieke regel niet heel veel toegevoegde waarde en werkt alleen verwarrend.
Vervolgens schrijf je in die die zelfde eerste reactie ook nog eens: "
Wat dacht je, dat zij hier gaan schrijven dat ze die presentjes van hun dierbare klanten maar niets vinden?" misschien niet heel vreemd is dat ik dat nog steeds koppel aan de specifieke quote van mij en je het dus nog steeds over de 4 genoemde
schrijvende dames hebt.
Als je niet meer kan relativeren en geen cynisme aankon, wordt de wereld grauw en grijs.
Als ik naar mijzelf kijk, ik kan prima relativeren want zoals je kon lezen eindigde ik mijn eerdere bericht ook met dat het in sommige gevallen anders kan zijn, bijvoorbeeld bij een dame die vanuit het buitenland hier maar kort verblijft. Maar relativeren in het algemeen is zeker iets positiefs.
Een cynische grapje op z'n tijd of zwarte humor kan ik persoonlijk juist erg waarderen maar volgens mij was jou eerdere reactie geen grap maar gewoon iets leuks, dames die schrijven een presentje te waarderen, in het negatieve trekken.
Niet meteen de verkeerde conclusies trekken, dit gaat niet over jou, maar in het algemeen ziet de wereld van iemand die echt cynisch in het leven staat er redelijk grauw en grijs uit.
Ik ben echt niet zo naïef dat ik ook wel begrijp dat er dames zijn die wel eens denken, weer chocolade, wat moet ik ermee. Maar aan de schrijfstijl, en wat ik zelf bij andere dames heb meegemaakt, kan ik zien dat de reacties van de 4 genoemde dames oprecht en eerlijk zijn en daar is waar mijn oorspronkelijke bericht over ging.
Verder ga ik hier geen hele discus meer over voeren, ik geloof dat ik mijn punt wel duidelijk heb gemaakt. Daarnaast heb ik wel wat leukers te doen, vanmiddag voor het eerst sinds een jaar of 2 weer eens een leuke betaalde date geplant en ga nog even, lekker naïef, langs de Rituals voor presentje, een shower gel waar we elkaar misschien heerlijk mee gaan inzepen.