Rechtszaak Marco Borsato

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Iemand is altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ik deel even het deel van de uitspraak waarin de rechtbank hem vrij spreekt:

Dat de media hem meteen schuldig verklaren is zeer kwalijk te noemen.

Als je goed luistert naar wat ter zitting gezegd is dan was naar mijn bescheiden mening alleen vrijspraak mogelijk.

Volledigheidshalve wil ik je vragen om het interview met de moeder in het AD eens te lezen.
toffee, je kunt er gerust op zijn dat ik niet zomaar wat roep. Ik heb deze zaak op de voet gevolgd en heb de verslagen gelezen. Daarop baseer ik mijn mening. Niet alleen op een online artikel of een interview uit het ad.
Dat hij volgens de wet niet schuldig is omdat de feiten niet voldoende bewezen zijn maakt hem niet onschuldig.
Ik verschil met jou van mening. Ik had vrijspraak absoluut niet verwacht en ook niet gehoopt.
, met zo valse aangifte van een gewiekste moeder die haar dochter daarvoor ingezet heeft.
dit is meten met twee maten.
Marco is onschuldig omdat niets is bewezen, maar deze beschuldigingen zijn ook niet bewezen, dat doet er niet toe? Je bent selectief

Lijkt me duidelijk verhaal als je de uitspraak leest:

"Er is onvoldoende bewijs voor de verklaring van aangeefster dat de verdachte haar zou hebben betast onder haar kleding en dat hij over haar kleding haar borsten, tepels, vagina en schaamlippen zou hebben betast. Met betrekking tot het aanraken onder de kleding is de aangifte niet concreet wanneer dat zou zijn geweest, maar het belangrijkste is dat het dossier voor al deze handelingen geen steunbewijs bevat. "

En dagboek wordt wel als betrouwbaar gezien maar is geen steunbewijs omdat het van dezelfde bron komt.

En verder: "Wat dan nog overblijft van de beschuldiging betreft het aanraken van de benen en billen over de kleding. Die handelingen zijn echter niet als ontuchtig aan te merken, zoals de rechtbank hiervoor heeft uitgelegd."

Dus in mijn eigen woorden: juridisch bewijs is onvoldoende waarmee aanklacht bewezen kan worden en het aanraken van benen en billen over de kleding is geen ontucht. Maar verwerpelijk vind ik het nog steeds.

Terug
Bovenaan Onderaan