Rechtszaak Marco Borsato

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Iemand is altijd onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Ik deel even het deel van de uitspraak waarin de rechtbank hem vrij spreekt:

Dat de media hem meteen schuldig verklaren is zeer kwalijk te noemen.

Als je goed luistert naar wat ter zitting gezegd is dan was naar mijn bescheiden mening alleen vrijspraak mogelijk.

Volledigheidshalve wil ik je vragen om het interview met de moeder in het AD eens te lezen.
toffee, je kunt er gerust op zijn dat ik niet zomaar wat roep. Ik heb deze zaak op de voet gevolgd en heb de verslagen gelezen. Daarop baseer ik mijn mening. Niet alleen op een online artikel of een interview uit het ad.
Dat hij volgens de wet niet schuldig is omdat de feiten niet voldoende bewezen zijn maakt hem niet onschuldig.
Ik verschil met jou van mening. Ik had vrijspraak absoluut niet verwacht en ook niet gehoopt.
, met zo valse aangifte van een gewiekste moeder die haar dochter daarvoor ingezet heeft.
dit is meten met twee maten.
Marco is onschuldig omdat niets is bewezen, maar deze beschuldigingen zijn ook niet bewezen, dat doet er niet toe? Je bent selectief

Lijkt me duidelijk verhaal als je de uitspraak leest:

"Er is onvoldoende bewijs voor de verklaring van aangeefster dat de verdachte haar zou hebben betast onder haar kleding en dat hij over haar kleding haar borsten, tepels, vagina en schaamlippen zou hebben betast. Met betrekking tot het aanraken onder de kleding is de aangifte niet concreet wanneer dat zou zijn geweest, maar het belangrijkste is dat het dossier voor al deze handelingen geen steunbewijs bevat. "

En dagboek wordt wel als betrouwbaar gezien maar is geen steunbewijs omdat het van dezelfde bron komt.

En verder: "Wat dan nog overblijft van de beschuldiging betreft het aanraken van de benen en billen over de kleding. Die handelingen zijn echter niet als ontuchtig aan te merken, zoals de rechtbank hiervoor heeft uitgelegd."

Dus in mijn eigen woorden: juridisch bewijs is onvoldoende waarmee aanklacht bewezen kan worden en het aanraken van benen en billen over de kleding is geen ontucht. Maar verwerpelijk vind ik het nog steeds.

Dan zou het OM wel met iets beters op de proppen moeten komen.

Naar mijn mening is de uitspraak wel terecht, wat niet wil zeggen dat het recht ook gezegevierd heeft. Vrijspraak wegens gebrek aan bewijs is altijd onbevredigend.

Uiteindelijk zijn er maar twee mensen die de echte waarheid weten. Of mogelijk zelfs hun eigen visie op de waarheid hebben.

En Borsatofans die Borsato onvoorwaardelijk steunen, puur en alleen omdat ze Borsatofan zijn, mogen van mij allemaal verdwijnen.

Sowieso zie ik Borsatofans het liefst verdwijnen maar daar zit juridisch gezien nogal wat haken en ogen aan. 😜

Dan breiden ze de tijdspanne uit qua gebeurtenissen en zal moeders wel opeens getuigen vinden😉
toffee, je kunt er gerust op zijn dat ik niet zomaar wat roep. Ik heb deze zaak op de voet gevolgd en heb de verslagen gelezen. Daarop baseer ik mijn mening. Niet alleen op een online artikel of een interview uit het ad.
Dat hij volgens de wet niet schuldig is omdat de feiten niet voldoende bewezen zijn maakt hem niet onschuldig.
Ik verschil met jou van mening. Ik had vrijspraak absoluut niet verwacht en ook niet gehoopt.

dit is meten met twee maten.
Marco is onschuldig omdat niets is bewezen, maar deze beschuldigingen zijn ook niet bewezen, dat doet er niet toe? Je bent selectief
Rechtbank in nederland kan alleen bij bewijs veroordelen over de periode die via aangifte is gedaan, dat was hier niet het geval.

Overigens zijn er wel zeker bekende Nederlanders veroordeeld zoals Thijs Romer en Ali B 😉

Laatst bewerkt:
Het boek kan nog niet dicht...

Plasman: 'Cliënt denkt na over hoger beroep in zaak-Borsato'

De vrouw die Marco Borsato beschuldigde van ontucht, gaat nadenken of ze wil dat het Openbaar Ministerie in hoger beroep gaat. Dit zei haar advocaat Peter Plasman donderdagavond

Dan breiden ze de tijdspanne uit qua gebeurtenissen en zal moeders wel opeens getuigen vinden😉

Rechtbank in nederland kan alleen bij bewijs veroordelen over de periode die via aangifte is gedaan, dat was hier niet het geval.

Overigens zijn er wel zeker bekende Nederlanders veroordeeld zoals Thijs Romer en Ali B 😉
Waarom reageer je op mij zonder te reageren op mij?

Nee er is gewoon recht gesproken. Heeft niks met geluk te maken. De zaak rammelde al vanaf begin al van alle kanten.
Vond ik ook wel meevallen. Kijk...als er gebrek aan bewijs is dan kan je iemand niet veroordelen. Zo simpel is dat. Is hij dan ook onschuldig? Dat kan je niet concluderen.

Dat heb je ook bij Sanil B die (en ik zeg het maar) Carlo Heuvelman gewoon heeft doodgeschopt. Als er bij de rechtbank ook maar een greintje twijfel is,dan spreken ze iemand vrij. En dat is heel zuur,maar andersom zou erger zijn. Het Dna van OJ Simpson zat ook overal, maar vanwege de falende manier van bewijs verzamelen is hij op basis daarvan vrijgesproken. Het OM begint echt geen zaak als de zaak vanaf het begin rammelt.

Het enige dat we nu kunnen concluderen is dat Marco B. lang affaires heeft gehad heeft gezegd tegen een meisje dat " ze kan ontspannen door zichzelf te bevredigen" en lingerie koopt voor een jong meisje. Dat is niet strafbaar, maar wel walgelijk gedrag. Als dat bij mijn dochter zou gebeuren dan timmer ik meteen iemand op zn bek en laten we hopen dat dit voor iedereen hier geld. Doordat iedereen dat nu weet, denk ik dat hij daardoor terecht door de media is gestraft. Ook al vind hij dat zelf niet. Volgens hem heeft de media een karikatuur van hem gemaakt. Nee, dat heb je zelf gedaan en jij en je verdediging hebben dat nu ook van die vrouw en die dochter gedaan.

Ga je maar verweren als man zijnde tegen "valse" beschuldigingen van misbruik.

Zelfs al ben je vrijgesproken dan nog zijn er mensen die blijven geloven dat je schuldig bent. Er blijft altijd een label "zal wel schuldig zijn" aan zo'n persoon hangen, alles kapot gemaakt in het proces en herstel bijzonder moeilijk.

En nee, geen Borsato fan hier, wel een man die van heel dichtbij ervaren heeft dat vrouwen in het hele justitiële systeem beschermd worden en de man het maar verder zelf mag uitzoeken.

Ga je maar verweren als man zijnde tegen "valse" beschuldigingen van misbruik.

Zelfs al ben je vrijgesproken dan nog zijn er mensen die blijven geloven dat je schuldig bent. Er blijft altijd een label "zal wel schuldig zijn" aan zo'n persoon hangen, alles kapot gemaakt in het proces en herstel bijzonder moeilijk.

En nee, geen Borsato fan hier, wel een man die van heel dichtbij ervaren heeft dat vrouwen in het hele justitiële systeem beschermd worden en de man het maar verder zelf mag uitzoeken.
Ik ben met je eens dat dit gebeurd. En dat is verwerpelijk. Ik geloof alleen niet dat dit bij Marco het geval is. Blijkbaar heeft hij geen strafbare feiten gepleegd, wel walgelijke dingen.

Terug
Bovenaan Onderaan