Idd medewandelaar. Ik denk met weemoed terug aan de vele straatjes en steegjes in het SKW. Dat was nog echt een wandelbuurt. Met talloze, al dan niet, groezelige kroegen. Een restaurantje hier, een frituur daar. En daar tussenin de vele DVP's. Mannen slenterden rond, bezochten een meisje en vervolgde hun wandeling. Ik heb nog weet dat van die galerij naar het St.Pieters en Paulusplaats toe waar een Villa Tinto avant-la-letrre bestond. Zeker 40 ramen. Overdekt. Blijkbaar zonder bouwvergunning gebouwd. Doch het heeft toch een aantal (veel)jaar bestaan. En ja, ik heb nog weet van vechtpartijen aan de rand of binnen in de 'Zevende Hemel'. Maar je moest niks vrezen als je er niets mee te maken had. Ooit heb ik tevens een al bij al ruwe steekpartij gezien tussen rivaliserende pooiers. Allez, ik denk toch dat het souteneurs waren. Ze takelden iemand toe met een aantal steken. Maar wisten blijkbaar precies hoe het moest. Geen enkel vitaal orgaan werd geraakt. Nu lijkt alles me een tikkeltje te afgeborsteld. Er is ook nog weinig sfeer in de straten. Want wat was het destijds leuker om rode of groenen lichtjes hier en der te ontwaren. Sfeer troef. Nu heb je nog drie brede "autostrades". Vroeger had je 4 drukke lanen en een 20-tal sluipwegjes. Nostalgie die nooit meer terugkomt. Helaas.