Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Uit voorzorg voor de mogelijkheid op ernstige rellen of een nieuwe revolutie ? Hopelijk loopt het niet uit de hand zodat we de komende maanden nog zorgeloos naar Bangkok kunnen reizen.
 
Misschien even beetje off-topic, maar ik vroeg mij af of hier iemand wat meer weet over de Thaise cultuur. Met name de Thaise vrouwen en hun gewoontes. Het gaat hierbij niet over bardames of danseressen, maar ''gewone'' Thaise dames.

Ik vraag dit om wat meer achtergrond informatie te krijgen over de Thaise omgangsvormen en verwachtingen van de dames. Ik ga geregeld naar een massage salon (zonder extra op de menukaart en tot op heden ook niet daarnaast). Er gebeuren nu een aantal dingen waardoor ik vermoed dat de betreffende dame wellicht wat interesse heeft, maar kan natuurlijk ook te maken hebben met cultuurverschil.
 
@FemaleScanner Verreweg de meeste van de +70 miljoen Thai( =85+%), zijn boeddhist met een vleugje Hindoegod Ganesh (van die olifant), want die is in Thailand ook heilig. In het diepe zuiden vind je een moslim-meerderheid en in het noordoosten van de Isaan wat Katholieke crossovers. Thailand wordt naar LoS(Land of Smiles) ok wel het land van 1000 tempels genoemd. Religie is in Thailand een serieuze aangelegenheid, inclusief bijbehorende feestdagen en andere gewoontes. Ook de arm van de semi-militaire regering, reikt ver en ook het Thaise koningshuis is (vooralsnog) onaantastbaar.

Dingen waar je het in het bijzijn van Thai, dus niet over moet hebben; boeddhisme (religie i/h algemeen), hetThaise koningshuis en politiek.

Maar breek ze vooral de bek open, over hun rijke geschiedenis, eetcultuur, Thaise koffie en oogverblindende natuurschoon.

Neem ook eens de tijd om reisvloggers op YouTube te volgen. Weet zijn er teveel om op te noemen, maar met een paar Keywords moet je een heel eind komen in je voorbereiding.

PS Thaise omgangsvormen, beginnen met de wai en schoenen uit bij het betreden van etablissement, tempel, woning, enz...
 
@FemaleScanner Je maakt ons nu wel nieuwgierig, kerel. Voor de draad ermee! :p
Je bent wel erg nieuwsgierig niet waar?
Maar zo spannend is het nu ook weer niet.
Enkele maanden geleden een massagesalon binnengestapt omdat mij aangeraden was om eens een massage te proberen voor het verminderen van stress (ook ter voorkoming van een burn-out). Een paar keer geweest en verschillende masseuses gehad. Op een gegeven moment steeds dezelfde Thaise masseuse (zonder daar om gevraagd te hebben). De betreffende masseuse moest op een gegeven moment naar Thailand vanwege familiezaken.

Maar nu komt het. Ik wil een afspraak maken voor een massage (tijdens haar afwezigheid), blijkt dat zij voordat ze naar Thailand vertrok, zelf een afspraak ingepland te hebben. Bij terugkomst uit Thailand heeft ze een klein presentje meegenomen (kan ze natuurlijk voor al haar vaste klanten gedaan hebben), maar ze laat ook foto's zien (prachtige foto's van Thailand met tempels in de natuur en haarzelf) en geeft ze haar telefoonnummer om direct een afspraak met haar te maken voor een volgende massage via WhatsApp.

Ik weet eerlijk gezegd niet wat ik hier nu van moet denken. Wat wel vervelend is, is dat ze nu wel in mijn hoofd zit, waar ik eigenlijk niet op zit te wachten op dit moment. Maar het is wel (voor mij dan) een erg aantrekkelijke dame. Ik ben niet echt iemand die hints van dames ziet en correct interpreteert. Vandaar ook de vraag over de cultuur en de omgangsvormen om iets beter het gedrag te kunnen begrijpen.

En nogmaals voor de duidelijkheid, er staat alleen massage op het menu.
 
Thaise vrouwen nemen zelf best wel initiatief. Hoewel in de Thaise cultuur, mannen altijd een stuk boven vrouwen staan, is in de praktijk en het dagelijks leven de macht van de vrouw niet te onderschatten. Thaise mannen zijn - heel generaliserend gesproken nu - eerder lui dan moe, en als de vrouwen in de gezinnen en families niet het initiatief zouden nemen, dan kwam er geen eten op de plank en liepen de kinderen in lompen rond. In de meeste dorpjes op het platteland, houdt de oudste vrouw de portefeuille van de ganse familie bij en zorgt ze er vooral voor dat de mannen niet teveel geld in handen krijgen want dat gaat toch maar op aan drank, gokken en "losse" vrouwen.

Dus als een Thaise dame haar oog op je laat vallen, zal ze niet snel opgeven. Bedenk wel dat in Thailand een huwelijk of relatie veel minder met romantiek en liefde te maken heeft, dan met economie. Wat niet wil zeggen dat ze niet lief, vriendelijk, zorgzaam en aangenaam in de omvang zullen zijn. Maar het element "he takes good care of me" staat wel voorop. Als wederprestatie zal ze ook goed voor jou zorgen, maar bedenk wel dat Thailand een conservatieve cultuur heeft. Hier zien we Thailand misschien teveel door de bril van de "sextoerist", maar zelfs het merendeel van de bargirls en massage-dames zijn eerder conservatief, sexueel gezien. Gewoon "recht op en neer" sex is eerder de norm dan de uitzondering. Orale sex is al iets avontuurlijks voor de gemiddelde Thaise dame en de kans is groot dat ze nog maar zelden deftig werd gebeft. Overigens vinden Thaise dames sex maar iets gewoons. Het hoort erbij, maar dat is het dan ook wel weer. Helemaal anders dan in onze christelijke cultuur waar sex met veel tierelantijnen wordt omhangen en maagdelijkheid, exclusiviteit en doelgerichtheid met tal van gebruiken en geboden en verboden zijn verbonden. In de Thaise (en meer algemeen in de Boedhistishe) cultuur is dat helemaal niet zo. Er is daar geen strikte link tussen sex en huwelijk.

Eén keer ze 40 zijn en een paar kinderen hebben, is sex niet meer zo nodig en dan zijn ze al lang blij dat hun (Thaise) man een paar keer per maand naar het plaatselijke bordeel gaat. Dat spaart hen de moeite ...
 
En nogmaals voor de duidelijkheid, er staat alleen massage op het menu.
Massages zijn er in alle soorten. Bij voet en been massages kan een massagehand al snel onder je boxer glijden, om over de Aziatische soapy massage maar niet te beginnen. Er zit nogal wat variatie tussen, nek, steen, traditionele enz. Ik geloof je best hoor, dat er geen happy ending aan te pas komt, maar voor veel Thai is het binnenhalen van een relatie met farangs, de kers op de taart.
 
voor veel Thai is het binnenhalen van een relatie met farangs, de kers op de taart.

Ik wil niet het woord goudzoeker gebruiken maar voor veel Thai geldt dat hun familie toch wel min of meer verwacht dat de vrouw met de farang wat geld naar huis stuurt. Terug gaan naar Thailand, als de relatie mislukt, betekent vaak een soort van gezichtsverlies, daarom blijven ze dan liever in het buitenland hangen...
 
gisteren mijn thai pass aangevraagd
wel wat problemen met qr code van vaccinatie
heb geprobeerd op verschillende manieren om mijn qr code van eerste vaccinatie en tweede vaccinatie te uploaden maar altijd was het afgekeurd
uiteindelijk 2 keer de qr code van mijn eerste vaccinatie kunnen uploaden en dit was goed gekeurd 🤷‍♂️geen qr code van mijn tweede spuit
ingediend en na 1 minuut goedgekeurd en thai pass verkregen

hoop dat dit goed is
nu nog prc test en ik kan vertrekken op 25 dec
 
uiteindelijk 2 keer de qr code van mijn eerste vaccinatie kunnen uploaden en dit was goed gekeurd 🤷‍♂️geen qr code van mijn tweede spuit
ingediend en na 1 minuut goedgekeurd en thai pass verkregen

hoop dat dit goed is
Dit is niet goed, alleen is de vraag wat de consequentie kan zijn. Je had het eigenlijk bij de laatste vraag als los document bij moeten voegen.
Zorg dat als je land je wel alles digitaal bij de hand hebt en de qr 's ook op papier.

Voor zover ik gelezen heb wordt op BKK minder strak gecheckt dan op Phuket.

Waar ga je heen?
 
Tja daar zullen ze met name je ThaiPass QR gaan controleren. Die heb je.
En als ze alles uitentreuren willen checken, heb je je digitale versie en papieren versies van alles bij je.
Dus lijkt me prima toch?

Tipje voor PCR; via ANWB is die "maar" 45 Euro.
 
Misschien even beetje off-topic, maar ik vroeg mij af of hier iemand wat meer weet over de Thaise cultuur. Met name de Thaise vrouwen en hun gewoontes. Het gaat hierbij niet over bardames of danseressen, maar ''gewone'' Thaise dames.

Ik vraag dit om wat meer achtergrond informatie te krijgen over de Thaise omgangsvormen en verwachtingen van de dames. Ik ga geregeld naar een massage salon (zonder extra op de menukaart en tot op heden ook niet daarnaast). Er gebeuren nu een aantal dingen waardoor ik vermoed dat de betreffende dame wellicht wat interesse heeft, maar kan natuurlijk ook te maken hebben met cultuurverschil.
Ik zelf heb de meninig met name van Thaise dames die "gewend" zijn aan westerlingen en hum omgangsvormen, dat je je daar niet zo druk om moet maken. Normaal is het in de Thaise cultuur vrij ongewoon en onbeleefd om elkaar aan te raken, en het hoofd is helemaal not done om aan te raken, tenzij het je vriendin of minares is. De meeste thaise dames die in Nederland zijn zorgen voor hun familie in Thailand en dat kan best ver gaan, en veel discussie en onenigheid geven binnen een relatie met een Thaise. Hoewel je het niet zo denken kunnen ze erg jaloers zijn.

Wat al eerder is gezegd, kritiek op het thaise koningshuis die best groot is, is als niet Thai not done. De huidige Thaise koning is verre van populair onder de Thais, maar als westerling kan je daar beter niks over zeggen, tenzij je ingewijd ben in de cultuur. Overigens is Maxima en haar dochters erg populair onder de thais in Nederland.

Ik heb door de jaren heen veel respect voor de Thaise dames en vrouwen, en wat Big Benny al zei, ze runnen vaak het huishouden en zorgen dat alles doorgaat, Wat ze ook waarderen in Europese mannen is dat wij over het algemeen vij trouw zijn, als we iemand leuk vinden, en niet van de ene naar de andere vrouw gaan.

Timide, serieus zijn. En loyaal naar een werkgever en een "goede" baan is iets wat veel thaise vrouwen waarderen in een man.
 
met nieuwjaar is de avond klok verzet tot 1 u :)kan ik zeker 1 avond doorgaan (waarschijnlijk in pattaya)
in pattaya zijn nu ook veel barren geopend blijkbaar en politie doet niets om ze te sluiten

weet iemand nog een goede aanrader van bar of massage in pattaya ?zelf nog maar een paar dagen in pattaya geweest en altijd straten rond soi 6
blijkbaar zijn er nog meerdere soi die goed zijn (soi metro en daarrond ):p

heb redelijk wat reis ervaring in thailand maar pattaya ben ik weinig geweest omdat het te druk was (zal hier nu geen probleem zijn)ben meer fan van koh samui,koh chang en hua hin maar hier is op dit moment weinig tot geen bar leven dit is dan weer iets te saai ;)
 
Ik ben er begin 2019 voor het laatst geweest dus of mijn info accuraat is? En eigenlijk geef je zelf het antwoord al, op loop afstand van soi LK metro was altijd wel wat te beleven. Liep ook altijd een rondje door Soi Honey, Soi Buakhao, Soi Chalermphrakiat 25 (volgens mij ook wel Soi Chaiyapoon genoemd) Soms zaten er pareltjes tussen, maar vaak ook niets. Schroom overigens niet om je belevenissen met ons te delen! ;)
 
Op youtube video's die ik heb gezien moet je 1 dag wachten in Bangkok op de uitslag van je PCR test. Kijk maar eens op YT, profiel roming hogan.
 
Aankomst in Bangkok, moet men dan wachten in een Bangkok hotel voor de UITSLAG van de PCR TEST? Of mag men bij aankomst direct doorrijden naar Pattaya?
Je moet wachten in het SHA+ hotel dat je voor de "Test & Go" geselecteerd hebt. Vandaar die ene overnachting die je moet boeken. Pattaya valt echter binnen de perimeter vanaf Suvarnabuhmi waarin je uw hotel moet boeken.

Je kan dus onmiddellijk naar Pattaya doorrijden, indien je daar uw "test & Go" package geboekt hebt.
 
IMG-20211220-WA0002.jpgIMG-20211220-WA0002.jpgwat een drama als dit doorgaat...
Vanuit virologie perspectief misschien begrijpelijk, maar vanuit economisch perspectief nog helemaal niet. Laat ze toch een paar weken wachten tot de Europese data helder is...
 
Er is nog niets officieel maar ook geen goed teken
Ik ben er normaal over 6 dagen dus zou echt kut zijn
Maar nog een paar landen zoals Denemarken en dan gaat de test en go verdwijnen dit kunnen ze daar niet riskeren een nieuwe golf


 
Excuses is niet vandaag blijkbaar de meeting
Maar ze gaan wel voorstellen op de volgende meeting om test en go te schrappen

Wanneer die meeting juist zou zijn zie ik niets van
 
Yep ik zit het ook met spanning af te wachten. Zag het op ollekebolleke en thailandblog vanochtend.
Daar gaan 3 weken "verplichte" vakantie down the drain.
En thuisblijven... Tja hier helemaal alles gesloten.
Dan gaan we dit jaar maar zonnepanelen/isoleren kopen en installeren in die weken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan