Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
vanaf maandag terug alchohol in grote delen van thailand
enkel op restaurant en barren blijven nog dicht

ben benieuwd hoeveel barren nu ook eten gaan serveren :p en ook benieuwd naar de kookkunsten van de meisjes ,na ladydrink nu ook ladyfood:):)
Ik wil zeker die dames wel even proeven: Pussyburger met Thaise mosselsaus.
 
vanaf maandag terug alchohol in grote delen van thailand
enkel op restaurant en barren blijven nog dicht

ben benieuwd hoeveel barren nu ook eten gaan serveren :p en ook benieuwd naar de kookkunsten van de meisjes ,na ladydrink nu ook ladyfood:):)
In de vele Sevens en Familymarkets, kon je tijdens het alcoholverbod, met uitzondering van de normale beperkingen van voor de pandemie, toch al gewoon alcoholische dranken kopen. Let wel, uitsluitend om deze in je hotelkamer of appartement te nuttigen.
 
Begrijp ik het nou goed? Mogen we weer?


 
Begrijp ik het nou goed? Mogen we weer?


Ja je mag weer alleen alles is nog gesloten
 
@Dakota We mochten al veel langer hoor, alleen zijn de geldende restricties weer versoepeld. Zo is de papieren certificate of entry, vervangen voor de digitale Thailand Pas (gsm App), de 100.000usd COVID-19 verzekering vervangen voor een met een dekking tot 50.000usd en de benodigde papierwinkel teruggebracht van 7 naar 4 documenten. Het aantal geopende provincies is ook verhoogd. Let wel op de alcohol restricties, die paar provincie kunnen verschillen. Koop gewoon bij de Seven of Family, in plaats van de minibar en drink op je hotelkamer/appartement, een stuk in je kraag, al dan niet met een bargirl. De altijd al geldende alcohol restricties, zijn dat nog steeds van toepassing.
 
ook de eerste nacht moet je doorbrengen in een erkend hotel sha+en wachten op de kamer op de uitslag van de test
ik heb al hotel deals gezien met expres test als optie dan moet je maar 3 u wachten op de uitslag van de test

verder is mij niet duidelijk of je een speciale taxi moet nemen naar het hotel in de hotel deals zat dit wel inbegrepen maar weet niet of dit verplicht is
weet er iemand iets meer over?
 

Bijlagen

  • IMG_2430.JPG
    IMG_2430.JPG
    146,6 KB · Weergaven: 12
@ben13 Ik zou niet afgaan op de hotels, die een 3u express service aanbieden. Die zouden zomaar eens niet over de voor hotels verplichte SHA(+) of ASQ vergunning beschikken.

*Edit*
Het hotel uit jouw screenshot heeft inderdaad een quarantaine label. Ik zie hier ook een one way transfer, dat zou dus een speciale taxi moeten zijn.
 
@ben13 Ik zou niet afgaan op de hotels, die een 3u express service aanbieden. Die zouden zomaar eens niet over de voor hotels verplichte SHA(+) of ASQ vergunning beschikken.

*Edit*
Het hotel uit jouw screenshot heeft inderdaad een quarantaine label. Ik zie hier ook een one way transfer, dat zou dus een speciale taxi moeten zijn.
is de taxi dan verplicht ?en moet je niet de hotels nemen die ook de test voorzien?ik dacht dat dit bij de hotelboeking bij moest horen
 
Hoe dan @ben13 ? Wil jij met je rolkoffertje naar je hotel lopen? Je moet sowieso een hotel boeken, binnen 2u van de luchthaven. Dat kan in BKK best nog wel eens een dingetje zijn. En als het hotel transfer in de boeking aanbied, is dat wel zo makkelijk, of dat nu Phuket, Suvurnabuhmi of U-Tapao is. Voor Koh Samui, ligt de andere luchthaven op het vaste land, dat ga je binnen 2u niet redden.

A(S)Q en SHA(+) hotels hebben zonder uitzondering, die 2e pcr test in hun pakket. Let er wel op, dat je jouw 1e pcr test, binnen 72u voor vertrek hebt laten doen. Vergeet die niet in te scannen en naar de Royal Thai Embassy/consulate te mailen. Ook als je je 2e stab hebt gehad.
 
Heren, dank jullie wel voor de aanvullingen. Het meeste had ik al uit mijn post begrepen. Ik ga nu serieus overwegen om deze winter nog te gaan. Nu op zoek naar een goed eerste 1-dag-hotel. Was er ook niet zo'n hotel bij Suvurnabuhmi? Enne, uh, ik drink helemaal geen alcohol...
 
@Dakota Op Agoda vond ik bijvoorbeeld dit 4 sterren ASQ hotel; à €167 voor 1 nacht, inclusief je airport transfer, 3 maaltijden op de kamer en je verplichte COVID-19 test:
https://www.agoda.com/nl-nl/siam-ma...-09ab-471f-a759-2bdd4c7c47e7&tag=cust_mkt_app
Ongetwijfeld zijn er binnen 2u van de luchthaven goedkopere hotels, op Agoda te vinden. Kwestie van in de Agoda App, je data in tokkelen.
PS Ik heb voor het gemak en datum in december geprikt, overnachting van 8 op 9 december. Een andere datum kan ook best goedkoper uitvallen. Als ik nu boek via Agoda, krijg ik bovendien ook nog eens 15% extra korting. Daar zitten dan nog wel wat beperkingen aan vast, voordat ik die kan claimen...

Zelf kan ik helaas niet eerder dan april volgend jaar en wat dan de regels en prijzen zijn, zie ik tegen die tijd wel.
hier een lijst van al de hotels met een 1 nacht pakket
AQ / ASQ Thailand: List of 145 Quarantine Hotels in Bangkokhttps://thaiest.com › blog › list-of-al...

hier staan geen sha+ hotels in vermeld weet niet juist of deze ook de pakketten aanbieden?
Kan zijn dat die SHA/SHA+ hotels alleen buiten BKK zijn. Ik ga daar eens uitgebreid voor zitten.
 
hier een lijst van al de hotels met een 1 nacht pakket
AQ / ASQ Thailand: List of 145 Quarantine Hotels in Bangkokhttps://thaiest.com › blog › list-of-al...

hier staan geen sha+ hotels in vermeld weet niet juist of deze ook de pakketten aanbieden?
De AQ/ASQ zijn de hotels voor de volledige quarantaine (positief bevonden/niet gevaccineerd/niet op de lijst van toegelaten landen). Deze mogen ook gebruikt worden voor de eerste verplichte nacht in het soepelere regime.

De SHA+ hotels zijn geschikt voor die ene verplichte nacht na aankomst in afwachting van het resultaat van de test bij aankomst. Je boekt deze kamer samen met de PCR test. Het vervoer van de luchthaven naar het hotel kan je tegelijkertijd boeken, maar dat is niet verplicht. Althans niet in Phuket. Daar kan je bij aankomst op de luchthaven ter plaatse nog jouw vervoer regelen. Deze moet wel het SHA label hebben.

SHA hotels; dit zijn hotels waarvan de volledige staff zou gevaccineerd zijn. Niet geschikt voor quarantaine, maar het kan wel meer gemoedsrust geven aan wie dit belangrijk vindt.
 
Laatst bewerkt:
Bij een losse reservering van je verplichte PCR test, kost deze 4.000BHT. Dat is zo'n €104 tel daar je hotel, transfer en 3 maaltijden bij op, dan is dat hotel hierboven, voor €167 all-in, nog niet eens zo extreem duur. Veel geld, dat dan weer wel. Je PCR test voor vertrek, kost in NL zo'n €70/€75 (BE ook zoiets?), een goede €30 minder dan in LoS.
 
Laatst bewerkt:
BE in de zomer kon je 1 gratis test voor vakantie laten doen nu is het 46€ Dacht ik ,moet er einde deze week 1 laten doen voor mijn trip naar Tanzania :)weet het je te vertellen dan

in de lijst met 145 hotels die ik in vorige artikel heb doorgestuurd staan ook all-in bij (1day pack aanklikken)er staan er een 3 tal voor 3900 bhat (vervoer,test,hotel)zonder maaltijden wel
grace hotel soi3 sukhumvit(3900bhat) was het beste gelegen als je vrij mag na de uitslag van de test:)
de prijs van de test kan verschillen blijkbaar, je bent niet verplicht om de test te laten afnemen in de luchthaven de taxi mag je ook naar een ander test centrum brengen onderweg naar het hotel(dit staat ook in stap 4 van het artikel 3 reacties terug airport/hotel/designated accommodation)

nu ik heb zelf ook nog 1 ticket met aankomst 26dec om 6u smorgens(dit was eerst 25 dec om 15u maar vlucht is al gewijzigd)als je dan na 8-10u wachten u uitslag krijgt en je mag savonds uit je hotel maar je hebt daar verplicht een nacht geboekt is het dan mogelijk een meisje mee te brengen die avond ?
 
SHA hotels; dit zijn hotels waarvan de volledige staff zou gevaccineerd zijn. Niet geschikt voor quarantaine, maar het kan wel meer gemoedsrust geven aan wie dit belangrijk vindt.
SHA zijn hotels waar alleen de werknemers die direct met klanten in aanraking komen zijn gevaccineerd.
SHA+ zijn hotels waar het volledige personeel is gevaccineerd.
(Althans dat ik wat mij verteld is)
 
Minimaal 70% van de staf, niet de hele staf. Maar goed, je zal maar binnen 3 rijen van iemand zitten, die alsnog positief test. Dan wordt je gelijk voor een striktere quarantaine doorgestuurd, maar een ASQ hotel. En of je een restitutie krijgt, van je eerdere boekingen, is nog maar de vraag. Zoek de betreffende Phuket sandbox vlogs maar op. Oa op de Thaiger.
@ben13
in de lijst met 145 hotels die ik in vorige artikel heb doorgestuurd staan ook all-in bij (1day pack aanklikken)er staan er een 3 tal voor 3900 bhat (vervoer,test,hotel)zonder maaltijden wel

grace hotel soi3 sukhumvit(3900bhat) was het beste gelegen als je vrij mag na de uitslag van de test:)
Mocht jouw hotel geen maaltijden in het pakket hebben, voor gemiddeld Bht5000/dag is er toch geen man overboord, lijkt me.
 
Laatst bewerkt:
Mijn belangrijkste vraag blijft, of het na de eerste nacht quarantaine, mogelijk is om een date mee naar je kamer te nemen? Welke hotels in Phuket/Patong maken dit mogelijk? Wil in februari gaan.
 
Mijn belangrijkste vraag blijft, of het na de eerste nacht quarantaine, mogelijk is om een date mee naar je kamer te nemen? Welke hotels in Phuket/Patong maken dit mogelijk? Wil in februari gaan.
Na de eerste nacht zullen er weinig "problemen" zijn. Je kan na die eerste nacht, gewoon door, naar hotels die niet ASQ/SHA/SHA+ gecertificeerd zijn. Je date zal, net als voorheen, haar Thaise (of andere) ID/PP, bij de receptie moeten achterlaten. Er zijn wel lijstjes met joiner friendly hotels, anders e-mail/Line je jouw vragen, naar de betreffende hotel recepties. In mijn ervaring, zijn die meer dan behulpzaam.

Ik zag net een van de laatste morning show YouTubes, van The Thaiger. De aanvraag van de Thailand Pas, zit nog boordevol met bugs. In deze vlog, wordt wel verwezen naar de work-around op de Thaiger website, om deze bugs the tackelen.
 
Mijn belangrijkste vraag blijft, of het na de eerste nacht quarantaine, mogelijk is om een date mee naar je kamer te nemen? Welke hotels in Phuket/Patong maken dit mogelijk? Wil in februari gaan.
Na die eerste nacht zal het "business as usual" zijn. Ik heb in Thailand eigenlijk nooit een probleem gehad om iemand op de kamer mee te nemen. De grote vraag zal echter zijn of er een voldoende aanbod is aan dames die mee willen gaan. Hoeveel clubs en bars zullen al open zijn?

Ik vertrek zaterdag naar Phuket en zal zeker hier iets laten weten.
 
Na die eerste nacht zal het "business as usual" zijn. Ik heb in Thailand eigenlijk nooit een probleem gehad om iemand op de kamer mee te nemen. De grote vraag zal echter zijn of er een voldoende aanbod is aan dames die mee willen gaan. Hoeveel clubs en bars zullen al open zijn?

Ik vertrek zaterdag naar Phuket en zal zeker hier iets laten weten.
ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar jou bevindingen. Ik denk wel dat er voldoende aanbod is aan dames, maar dat er weinig clubs en bars open zijn of nog bestaan.
 
ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar jou bevindingen. Ik denk wel dat er voldoende aanbod is aan dames, maar dat er weinig clubs en bars open zijn of nog bestaan.
In Patong zijn er al redelijk veel bars opnieuw open. Nog niet in de sois van Bangla road, en de grote clubs evenmin, maar er is zeker voldoende aanbod. En zeker online gaan.

In Kata en Karon is er nog heel veel gesloten. Rawai en Bang Tao zijn ook vrij levendig, maar dat zijn vooral expats en toeristen die overwinteren. Je vindt daar ook een aanbod aan dames, maar die zijn meestal ouder. Voor minder Batjes krijg je veel meer GFE dan bij de jonge "stunners". Persoonlijk blijf ik voor de jonge, slanke versies gaan aangezien ik na dat uurtje plezier liever alleen in bed lig. ?
 
In Patong zijn er al redelijk veel bars opnieuw open. Nog niet in de sois van Bangla road, en de grote clubs evenmin, maar er is zeker voldoende aanbod. En zeker online gaan.

In Kata en Karon is er nog heel veel gesloten. Rawai en Bang Tao zijn ook vrij levendig, maar dat zijn vooral expats en toeristen die overwinteren. Je vindt daar ook een aanbod aan dames, maar die zijn meestal ouder. Voor minder Batjes krijg je veel meer GFE dan bij de jonge "stunners". Persoonlijk blijf ik voor de jonge, slanke versies gaan aangezien ik na dat uurtje plezier liever alleen in bed lig. ?
Goed om te horen, ik had al filmpjes gezien op youtube, over patong, waarvan een aantal recent. Bangla road zag er daar vrij verlaten uit.
Kata en Karon kwam ik eigenlijk nooit, veel te rustig. Rawai en Bang Tao, ben ik s'avond nooit geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan