Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Fred jij gaat dus voortaan uit protest niet mee naar Thailand. Houd vast aan je principes.

Ik ga gewoon wel weer. Toeristen belasting betaal je in Nederland ook, Cambodja wil het ook hebben contant bij de douane. Niks vreemds aan.
En dat ze klasse toeristen willen.... Ach dat wil elk land het liefst. De toerist die een miljoen achterlaat IPV de backpackers en de begpackers.

Vreemde opmerking. Maar een reactie als die van jou had ik wel verwacht, alleen dan eerder op Thailandblog. Er zijn mensen die alles wat ze in Thailand doen goedkeuren. Nou, succes ermee!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Fred jij gaat dus voortaan uit protest niet mee naar Thailand. Houd vast aan je principes.

Ik ga gewoon wel weer. Toeristen belasting betaal je in Nederland ook, Cambodja wil het ook hebben contant bij de douane. Niks vreemds aan.
En dat ze klasse toeristen willen.... Ach dat wil elk land het liefst. De toerist die een miljoen achterlaat IPV de backpackers en de begpackers.
Als ik je laatste zin lees, laten toeristen backpakkers en begpackers (nooit van gehoord) achter ipv miljoenen aan baths. ? Geen wonder dat de Thai geld vragen om het land in te mogen. ??
 
Vreemde opmerking. Maar een reactie als die van jou had ik wel verwacht, alleen dan eerder op Thailandblog. Er zijn mensen die alles wat ze in Thailand doen goedkeuren. Nou, succes ermee!
volgens mij pak jij het zwaarder op dan hij bedoeld.... Hij keurt het niet goed, maar accepteert het.
Zo is het in Thailand, wil je het niet, ga je toch naar een ander land in de buurt. In elk derdewereldland waar ik ben geweest, proberen ze je als "rijke" tourist op de een of andere manier uit te melken.
Ik vind alle ophef rondom de dual-pricing voor een tourist (niet voor een inwoner) zwaar overtrokken Ja, ook ik heb wel eens het tienvoudige moeten betalen voor de entree van een park dan mijn gids. Maar he, ik heb de luxe om daar gewoon te komen en nog vaker ook. En dan betrof het omgerekend 10 euri... waar hebben we het over... En laten we er alsjeblieft die idioten op TB er niet bij halen, want die zitten al 40 jaar vastgeroest in hun ideeën.
 
Laatst bewerkt:
Voor wat het waard is: Ik hoorde vandaag van een bevriende bar eigenaresse dat zij haar bar in Soi Cowboy op 1 november mag heropenen. Waar zij die wijsheid vandaan heeft werd me niet helemaal duidelijk (telefonische conversaties met Thai willen nog wel eens cryptisch zijn) Misschien weet ze onofficieel iets dat ik niet weet, mogelijk is het slechts wishfull thinking van haar kant. Feit is dat men van plan is op die datum Bangkok weer te openen voor toeristen, maar er blijven beperkingen van kracht en ik heb nergens gelezen dat dan ook de bars weer open gaan. Maar wie weet.
 
Voor wat het waard is: Ik hoorde vandaag van een bevriende bar eigenaresse dat zij haar bar in Soi Cowboy op 1 november mag heropenen. Waar zij die wijsheid vandaan heeft werd me niet helemaal duidelijk (telefonische conversaties met Thai willen nog wel eens cryptisch zijn) Misschien weet ze onofficieel iets dat ik niet weet, mogelijk is het slechts wishfull thinking van haar kant. Feit is dat men van plan is op die datum Bangkok weer te openen voor toeristen, maar er blijven beperkingen van kracht en ik heb nergens gelezen dat dan ook de bars weer open gaan. Maar wie weet.
Klopt! Zelfde geldt voor oa Pataya....Vorige week een artikel gelezen op Reuters
 
Psies .... Even buiten de steden en toeristen regio's .. (sla dus Bangkok, chiangmai, Phuket, pattaya, huahin, Ayutthaya even over) en kijk vooral in (de) Isan .... Armoe troef. En zelfs in die steden neem eens een kijkje achter de door golfplaten afgeschermde "muren". (Of gewoon in de darkside in Pattaya)
 
yup.. zeker als je in de Isan rondtoert of in het Noorden alles rondom de grote steden. Erg veel armoe (en verkapte hongersnood), ontzettend grote sociale ongelijkheid.
Deels mee eens, maar dan zou je ook landen als bijvoorbeeld Roemenie, Bulgarije en wellicht zuid Italie als derde wereld land aan kunnen merken.

Lang geleden, in 1993, zat ik in het vliegtuig van Phuket naar Bangkok en las in de Bangkok post dat rond 2030 Thailand op het welvaart niveau zou komen van west europese landen, ze hadden toen immers al jaren een economische groei van rond de 8 procent, terwijl Europa gemiddeld zo'n 1,5 a 2 procent economische groei had. Het ziet er naar uit dat 2030 niet gaat lukken, maar ik verwacht dat ze ons ooit wel gaan inhalen.

Ik zelf vind Thailand geen derde wereldland of ontwikkelingsland, zeker in het gebied rond Bangkok. Noord Oost Thailand is inderdaad wel een gebied dat achter loopt.
 
niet helemaal, maar wel grotendeels, hoewel ik Thailand nooit een derdewereld land zou noemen, dit zal voor een hoop Thai denigrerend overkomen.
En volgens mij staat Thailand ook niet op de lijst van ontwikkelingslanden
 
vanaf 1 oktober zijn het de volgende regels


voor vertrek
-prc test 72 u max op voorhand
-corona app thailand plus
-registreren coe dit houd in -verzekering voor corona (ongeveer 100€)
-een boeking sha plus hotel voor 7 nachten
-een boeking voor 2 prc testen voor dag 1 en dag 7(70€ dacht ik)

bij aankomst
-je kunt enkel de eerste zeven nachten in phuket,bangkok,chonburi(is de provincie waar pataya gelegen is)verblijven
-prc test bij aankomst
-met taxi naar het hotel en wachten op de uitslag van test 1
-dan mag je redelijk vrij rond bewegen in 1 van de 3 regio's waar dat je boekt
-je moet in het hotel blijven slapen en voor 22u aanwezig zijn in het hotel
-dag 7 pcr test en op dag 8 uitslag van de test
-de eerste 7 nachten mag je GEEN meisje meepakken naar je kamer :) ik vermoed wel dat als je een meisje ontmoet deze wel een short time hotel weet;)maar dit mag officieel niet

vanaf dag 8 mag naar andere provincies (niet de rode provincies)en moet je niet meer een sha plus hotel boeken
je moet de corona regels nog wel volgen (mondkapje, avondklok 22u,geen alcohol openbaar, en nog een paar regels)

je bent niet vrij te doen wat je maar wilt er zijn nog beperkingen vanaf 1 oktober (dit gaat wel elke maand versoepelen vermoed ik)
dit zijn niet al de regels maar de belangrijkste heb ik vernoemd denk ik (als ik iets vergeten ben laat het weten aub)
op dit moment nog niet ideaal ,maar als je niet meer kunt wachten zou ik gaan en je avontuur hier op vermelden :)


als ik het goed heb, mag je gewoon naar pattaya gaan en daar ook rondbewegen (dus niet 7 dagen lang in hotel blijven) ?

Dan maak ik per direct een 2 weken vakantie daar haha!
 
als ik het goed heb, mag je gewoon naar pattaya gaan en daar ook rondbewegen (dus niet 7 dagen lang in hotel blijven) ?

Dan maak ik per direct een 2 weken vakantie daar haha!
Eerlijk gezegd, ik ben er niet zeker van.

Phuket en Koh Samui zitten in het "sandbox scheme" en daar geldt inderdaad dat je enkel de eerste dag in je hotel moet blijven en je het hotel mag verlaten wanneer het resultaat van je negatieve PCR test bekend is. Op de zevende dag een tweede PCR test en als die ook negatief is mag je dan "vrij" het land in. Ondertussen moet je wel in het zelfde hotel ingeschreven blijven, moet je om 10 uur 's avonds op de kamer zijn en is dames-bezoek niet toegelaten. Wat ik zo hier en daar hoorde en las, wordt daar aardig de hand aan gehouden.

Maar Bangkok en Chonburi (Pattaya) zitten (nog) niet in het "sandbox scheme" en je kan enkel logeren in "quarantine hotels" die meestal een pakket aanbieden, inclusief drie maaltijden per dag en twee PCR tests via een met het hotel geassocieerd hospitaal. Dat klinkt mij niet in de oren als "daar ook rondbewegen".

Ik heb de vraag aan de Ambassade gesteld en dat is hun antwoord:

====================
Dear,

If you need to stay in BKK, choose ASQ Hotel.

If you want to participate Phuket Sand box, choose SHA+ Hotel.

Please read the link below for your travel information.

Kind regards,
Visa team
([email protected])

Consular section
Royal Thai Embassy, Brussels
Chaussée de waterloo 876,1000 Brussels

https://www.thaiembassy.be/2020/07/09/info-for-non-thai-nationals-traveling-to-thailand/?lang=en (Travel Information for non-thais)
====================

"ASQ" = "Alternative State Quarantine"

Als ik jou was zou ik de vraag over Pattaye duidelijk stellen aan de Ambassade.
 
Thailand wil op 1 november helemaal open gaan zonder quarantaine voor gevaccineerde toeristen uit een aantal landen. Nederland staat (nog) niet op de lijst. Voor 1 december wordt er een nieuwe lijst gemaakt.
Testen voor vertrek en bij aankomst zijn verplicht. Nog geen duidelijkheid over de verplichte CoE en verzekering, maar ik schat de kans op 99% dat deze verplichtingen voorlopig ook zullen blijven.
 
Thailand wil op 1 november helemaal open gaan zonder quarantaine voor gevaccineerde toeristen uit een aantal landen. Nederland staat (nog) niet op de lijst. Voor 1 december wordt er een nieuwe lijst gemaakt.
Testen voor vertrek en bij aankomst zijn verplicht. Nog geen duidelijkheid over de verplichte CoE en verzekering, maar ik schat de kans op 99% dat deze verplichtingen voorlopig ook zullen blijven.
laat ze maar rustig aan doen om geen DansenmetJansen-ellende te veroorzaken. Ik hoop met Songkran (half april) er heen te kunnen
 
Ik hoop er begin februari mijn verjaardag te kunnen vieren. Maar als je geen dames op je kamer kan uitnodigen, is de lol er vanaf nog voor hij is begonnen.
Of kan iemand mij een alternatief voorstellen?
 
Ik hoop er begin februari mijn verjaardag te kunnen vieren. Maar als je geen dames op je kamer kan uitnodigen, is de lol er vanaf nog voor hij is begonnen.
Of kan iemand mij een alternatief voorstellen?
gewoon ff van te voren wat tijd er insteken in datingapps. Dan heb je al contacten en kun je of daar langs of ze meenemen op reis. Zo doe ik het al een aantal jaren met veel plezier :p
 
Ik kijk het nog even aan. Mijn vrouw en ik wilden half januari 6 weken gaan, maar dan echt rond reizen door de Isan richting ChiangMai, ChiangRai en Tak (en afsluitend een weekje Pattaya).
Dat hebben we al terug geschroefd naar 2-3 weken Bangkok+Pattaya. Maar ook dat is nog niet 100% zeker. We willen zeker geen Quarantaines en ook geen behoefte aan een nutteloze verzekering alleen omdat daar de tekst "upto $ 100,000" instaat, terwijl onze ziektekosten verzekering en reisverzekering dat allemaal al waarborgen (maar vertikken dusdanig op papier te zetten). Tevens moeten de bars in WalkingStreet/BuaKhao/Soi6 toch echt wel open zijn, met name Frog en ZAB.
Lukt dat niet... dan de 3 weken maar ergens in Europa, en in November/December pas weer aan Thailand denken.
 
Ik kijk het nog even aan. Mijn vrouw en ik wilden half januari 6 weken gaan, maar dan echt rond reizen door de Isan richting ChiangMai, ChiangRai en Tak (en afsluitend een weekje Pattaya).
Dat hebben we al terug geschroefd naar 2-3 weken Bangkok+Pattaya. Maar ook dat is nog niet 100% zeker. We willen zeker geen Quarantaines en ook geen behoefte aan een nutteloze verzekering alleen omdat daar de tekst "upto $ 100,000" instaat, terwijl onze ziektekosten verzekering en reisverzekering dat allemaal al waarborgen (maar vertikken dusdanig op papier te zetten). Tevens moeten de bars in WalkingStreet/BuaKhao/Soi6 toch echt wel open zijn, met name Frog en ZAB.
Lukt dat niet... dan de 3 weken maar ergens in Europa, en in November/December pas weer aan Thailand denken.
Nou je het zo noemt die clubs ik ben wel benieuwd welke clubs het overleefd hebben,,hoop in ieder geval champagne bar en kink en queensclub want dat vindt ik de beste clubs en meer heb ik niet nodig.
 
Wat doet je vrouw tijdens jouw bezoekjes aan de dames? Neemt ze in de tussentijd een ladyboy, of gaat ze met je mee?
Nope, we hebben al +25 jaar een open relatie (swingen, parenclubs, prostitutie) maar ze is de laatste jaren klaar met seks met andere mannen. Wel heeft ze dat jaren gedaan in NL. Zonder er voor te hoeven betalen, (een vrouw hoeft in een bar maar te knipogen en en altijd wel een man die toehapt). Zelf betaal ik tegenwoordig juist bij voorkeur. Hoef ik niet dat hele toneel te doen en in 8 van de 10 situaties zonder resultaat naar huis.
In TH gaat ze gewoon shoppen of blijft op het strand liggen. Een paar keer heb ik dames mee naar hotel genomen, waarbij mijn vrouw op terras of balkon werkelijk een boek ging lezen (serieus!! Eerlijk; dat zou ik ook niet kunnen). Maar de laatste jaren zoek ik het vaker op Soi-6, of Soi Honey, Sabadee ("fish bowl" massages met seks).
 
Nou je het zo noemt die clubs ik ben wel benieuwd welke clubs het overleefd hebben,,hoop in ieder geval champagne bar en kink en queensclub want dat vindt ik de beste clubs en meer heb ik niet nodig.
Ik kan een volle avond/nacht genieten van de meiden op WalkingStreet en BuaKhao. Het spel dat ze spelen met de mannen is gewoon vermakelijk, en de jonkies laten hun beste kant zien aan de danspaal. Daar hoef ik niet eens zelf seks voor te hebben. Kies een bar (wij de Frog in Simon2), leer de meiden kennen door de jaren heen en het is superbe om te zien. En je houd er nog leuke "vriendschappen" aan over. Voor de seks loop ik langs de barretjes in Soi6, BuaKhao en Soi Honey. Altijd wel een leuke meid die je vastpakt met "Like Me? Wanna have fun? drink with me?". 10 minuten later heb je seks met haar (in een groezelige kamer). Dus die clubs e.d. die ga ik nooit binnen.
ZAB daarentegen heeft totaal "niks" met seks te maken, gewoon een bar met live podium waar live Thaise muziek (Morlum) wordt gespeeld. En de zaal vol zit met Thaise vrouwen die even klaar zijn met de Farang.... Maar wel erg enthousiast worden als er een farang binnen komt zonder Thaise dame aan z'n arm.....

BeachRoad dames heb ik al jaren op mijn verlanglijstje staan, maar heb ik nooit aangedurfd. Ik lees er teveel enge verhalen over. En (natuurlijk) LT is helemaal niet mijn ding. Ik wil alleen seks met de dame, en verder niks dus LongTime..... no way.
 
Laatst bewerkt:
oke paar dingen

1. Vanaf november gaat het open voor een PAAR landen en alcohol enkel in restaurants
2. Vanaf 1 dec zouden dan de entertainment venues op gaan (bron manager van Windmill)

open = geen quanrentine maar wel vaccinatie + test

NL staat nog NIET op de lijst van landen voor fase1... wanneer wel weet niemand.

los van of je het land inkomt (dat gaat zeker lukken) is het de vraag in welke staat Pattaya verkeerd. Bijna ALLE 7/11 zijn weg bv. Dit zal ook gelden voor veel beerbars/gogos etc etc...
 
Nope, we hebben al +25 jaar een open relatie (swingen, parenclubs, prostitutie) maar ze is de laatste jaren klaar met seks met andere mannen. Wel heeft ze dat jaren gedaan in NL. Zonder er voor te hoeven betalen, (een vrouw hoeft in een bar maar te knipogen en en altijd wel een man die toehapt). Zelf betaal ik tegenwoordig juist bij voorkeur. Hoef ik niet dat hele toneel te doen en in 8 van de 10 situaties zonder resultaat naar huis.
In TH gaat ze gewoon shoppen of blijft op het strand liggen. Een paar keer heb ik dames mee naar hotel genomen, waarbij mijn vrouw op terras of balkon werkelijk een boek ging lezen (serieus!! Eerlijk; dat zou ik ook niet kunnen). Maar de laatste jaren zoek ik het vaker op Soi-6, of Soi Honey, Sabadee ("fish bowl" massages met seks).
Heeft jouw vrouw nog een zus -))
 
De Isaan is Noord-oost Thailand, Chiang Mai en Chiang Rai zijn Noord-Thailand. Tak is West-Thailand.

Isaan is Sanskrit voor "Noordoost".
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik schreef dan ook "n echt rond reizen door de Isan richting ChiangMai, ChiangRai en Tak
Dus eerst Isan en dan richting CM/CR. Al moet ik toegeven in mijn beleving is de Isan Noord-Oost Thailand en Noord Thailand (laatste is fout I know), terwijl het alleen die uitstulping ten oosten van Korat is.
 
Je hebt helemaal gelijk. Maar ik schreef dan ook "n echt rond reizen door de Isan richting ChiangMai, ChiangRai en Tak
Dus eerst Isan en dan richting CM/CR. Al moet ik toegeven in mijn beleving is de Isan Noord-Oost Thailand en Noord Thailand (laatste is fout I know), terwijl het alleen die uitstulping ten oosten van Korat is.
Ooit een bruiloft mee gemaakt in de buurt van Khorat. Wel een hele andere wereld dan Bangkok.
 
De gemeente Pattaya wil vijf grote evenementen organiseren om zo het toerisme te stimuleren, nu volledig gevaccineerde bezoekers uit landen met een laag risico vanaf 1 november zonder quarantaine worden toegelaten.

De burgemeester van Pattaya, Sonthaya Khunplome, wil de toeristenindustrie in zijn stad snel nieuw leven inblazen, nu de covid- pandemie al 1,5 jaar het toerisme heeft verlamd.

Pattaya City is volledig voorbereid om zijn deuren te openen voor toeristen, aangezien de Covid-19 vaccinaties zijn versneld voor alle inwoners, inclusief de arbeiders (zowel Thais als migranten) en buitenlandse expats. Meer dan 70% van de mensen in Pattaya heeft al een tweede dosis Covid-19 vaccin gekregen, terwijl een derde injectie is toegediend aan 100% van de bevolking op Koh Lan, een populair eiland voor de kust van Pattaya, aldus de burgemeester. De gemeente gaat daarnaast de vaccinaties versnellen voor 4.000 studenten.

Naast deze maatregelen is de gemeente Pattaya City ook van plan om vanaf de eerste week van november vijf grote evenementen te organiseren. De evenementen zijn:

  1. Het Pattaya Music Festival
  2. Loy Krathong
  3. International Fireworks show
  4. de Na Klua Walking Street-markt
  5. en de Countdown voor het nieuwe jaar
Damrongkiat Pinitkarn, secretaris van de Entertainment Venues and Tourism Association in Pattaya, laat weten dat de aankondiging van de premier dat het verbod op alcoholische dranken in restaurants op 1 december zou kan worden opgeheven, goed nieuws voor bedrijfsexploitanten en werknemers. Volgens hem zijn de horecaondernemers klaar om de toeristen weer te ontvangen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan