Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Aan plannen geen gebrek.
Alle (!!!!) plannen gaan gepaard met één ontbindende voorwaarde; 70% groepsimmuniteit (herd immunity).

Dus elke minister, elk departement, elke belangenorganisatie kan gouden bergen beloven met inachtneming van die ontbindende voorwaarde. De plannen zijn soms best serieus, maar afhankelijk van die ene voorwaarde.

In Nederland heeft Hugo de Jonge ons ook gouden bergen beloofd; (in 2020) aan het einde van het jaar is er een vaccin en dan kunnen we maatregelen los laten, (in 2021) voor 1 juli heeft iedereen die dat wil z'n 1e prik gehad (dat was half augustus) en dan kunnen we maatregelen loslaten. Enfin, vandaag 12 september en de Delta-variant krijgt nu de schuld als onvoorziene omstandigheid waarom we nog steeds met maatregelen te maken hebben. In Duitsland houdt men rekening met een mondkapplicht tot voorjaar 2022 (en daar heeft men over 2 weken nationale verkiezingen, dus de tijd van mooie beloftes. Dus dat men daar een veel zwarter scenario schets geeft wel aan dat het nog steeds menens is). In Nederland zitten we nu, afhankelijk van wie je gelooft, op 70% volledige vaccinatie. In Thailand is het vaccinatieprogramma begonnen op 28 februari en lag de focus op Sinovac. De nieuwe strategie baseert zich op 1x Sinovac en 1x AstraZeneca. Van Sinovac is bekend dat het niet effectief is tegen de Delta-variant (minder dan 50% effectief en dat geldt volgens de WHO als niet effectief), AstraZenaca overigens wel effectief, maar de combinatie is wetenschappelijk niet goed onderzocht. De Delta-variant is nu bijna volledig overheersend (95% van de besmettingen zijn met de Delta-variant).

Dus ja, Thailand heeft plannen genoeg, maar er kunnen nog wel een paar hobbels op de weg komen. Het jaar 2022 zal uiteindelijk wel meer mogelijkheden bieden dan 2021. Ik blijf hoopvol, maar ook beducht op tegenslagen.
 
Aan plannen geen gebrek.

Alle plannen gaan uit van de bullshit redeneringen die ertoe leiden dat het een meldingsplichtige "Klasse A" ziekte is en moet blijven.

Dit virus moet uit die meldingsplichtige categorieën. Eerder word er niks meer "normaal".

Mutaties gaan zeer waarschijnlijk tot in de eeuwigheid blijven komen. Mede omdat er altijd een miljard mensen zullen overblijven die geen vaccinatie willen. Of die niet kunnen betalen.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt er nu toch op, dat quarantaine-vrij reizen naar Thailand binnenkort mogelijk is. Tenminste, mits gevaccineerd.

Volgens het plan van het Ministerie van Sport en Toerisme kun je vanaf 15 oktober zonder verplichte quarantaine naar Bangkok (provincie). Daar moet je 7 dagen blijven en daarna kun je naar 8 andere provincies (Pattaya, Chiang Mai, Hua Hin, Phuket en Koh Samui), waar je ook minstens 7 dagen moet blijven. Dit zijn zo ongeveer alle toeristische hotspots. Daarna kun je door heel Thailand reizen (dus na 7 + 7 dagen, 14 dagen dus).

Maar volgens het Ministerie van Volksgezondheid wordt de verplichte quarantaine teruggebracht van 14 naar 7 dagen. Dan zou het plan van het Ministerie van Sport en Toerisme dus niet meer nodig zijn. Mooie inter-departementaire samenwerking (not!).

Momenteel is 37% volledig gevaccineerd (in bovengenoemde regio's!) en 33% heeft z'n 1e prik gehad en wacht op z'n 2e (die tussen 8 en 12 weken wordt toegediend). De verwachting is, dat vanaf 15 oktober 70% volledig gevaccineerd is (bron; Bangkok Post 15-9)

Echter, veel toeristen worden er nog niet verwacht; 1 miljoen tot einde van het jaar. Normaal is dit zo'n 39 miljoen, dus die 1 miljoen toeristen zijn maar een fractie van wat er normaal in een kwartaal komt (25% van 39 miljoen zou zo'n 9,5 miljoen toeristen zijn).

Mocht iemand van plan zijn om dit jaar nog naar Thailand te reizen, hou dan in het achterhoofd dat sommige airlines nog steeds reeds geboekte tickets annuleren! KLM doet dat bijna wekelijks. zie de berichten op Thailandblog.nl! Om teleurstellingen te voorkomen zou je dan beter een ticket kopen bij airlines die tot nu toe WEL gewoon hun geplande vluchten door laten gaan; Lufthansa, Austrian, Finnair, Emirates en Qatar bijvoorbeeld.

Tot slot; Een Certificate of Entry is nog steeds nodig, omdat de Thaise autoriteiten vooraf controleren of je gevaccineerd bent! Toegang tot Thailand is alleen mogelijk voor gevaccineerden en de verplichte Covid-verzekering is zoals het nu lijkt ook nog steeds verplicht.
 
En van wat ik begrepen heb kun je in Bangkok alleen verblijven in door de overheid goedgekeurde hotels die je vooraf moet boeken en bij de CoE aanvraag moet laten zien.
Voor ons wandelaars zit het er de komende maanden nog niet in. Barren blijven nog wel even dicht en een internetdate meenemen naar zo'n hotel is natuurlijk uit den boze.
Ik wacht af tot eind 2022. Hopelijk is een vaccinatiebewijs dan nog de enige eis.
 
de grote opening is weer uitgesteld tot 1 nov ,was te verwachten
als we de evolutie bekijken van europa dan zijn de cijfers pas redelijk goed 20 tot 30 dagen nadat ze de 70% hebben gehaald,bangkok gaat einde oktober pas 70% halen dus in het beste geval half nov hebben ze het een beetje onder controle en einde nov zouden meschien restaurants open kunnen

MAAR natuurlijk minder goede vaccin en we spreken over thailand en niet europa :sneaky:het is wel zo dat er meer en meer politiekers en andere hoge mensen (thaiairways,air asia,banksector)beginnen te pushen voor open te gaan, dit kan positief zijn voor ons HOOP IK:)

laat mijn ticket nog even staan op 24 dec hopend op een kerst mirakel :pwel gemerkt dat tickets aanzienlijk duurder zijn geworden in die periode
 
Wat wil je er gaan doen tegen die tijd? Rondreizen of boomboom-vakantie?
ik zou gaan voor een beetje van beide
ik weet ALS ze dan open zouden zijn er veel beperkingen gaan zijn ,maar als ik 7 dagen in een regio moet blijven (bangkok,koh samui,phuket,pattaya en chaing mai dit zijn de regio's op dit moment die aan het plus programma zouden meedoen)mits een beetje vrijheid (geen quarantaine in de kamer voor 7 dagen)en ik kan iets gaan drinken(niet in de gogo bar deze gaat zeker gesloten zijn )dan zou ik dit overwegen om te gaan

ik heb een ticket voor 29 dagen (dit is het maximum dat mag zonder extra visum )en vrouwen zullen er altijd te vinden zijn via tinder of andere app(niet mijn favoriete manier)

maar denk dat de kans 50% is dat dit gaat lukken tegen dan ,voor de zekerheid een ticket in november naar tanzania geboekt dat land is ziezo open zonder beperkingen ,tenzij dat belgie beperkingen invoert ?
 
de grote opening is weer uitgesteld tot 1 nov ,was te verwachten
als we de evolutie bekijken van europa dan zijn de cijfers pas redelijk goed 20 tot 30 dagen nadat ze de 70% hebben gehaald,bangkok gaat einde oktober pas 70% halen dus in het beste geval half nov hebben ze het een beetje onder controle en einde nov zouden meschien restaurants open kunnen

MAAR natuurlijk minder goede vaccin en we spreken over thailand en niet europa :sneaky:het is wel zo dat er meer en meer politiekers en andere hoge mensen (thaiairways,air asia,banksector)beginnen te pushen voor open te gaan, dit kan positief zijn voor ons HOOP IK:)

laat mijn ticket nog even staan op 24 dec hopend op een kerst mirakel :pwel gemerkt dat tickets aanzienlijk duurder zijn geworden in die periode
Ik wil jouw humeur niet verpesten maar reken er maar niet op dat je eerste half jaar 2022 Thailand welkom bent zonder quarantaine..... Hoe graag ik zelf ook anders zou zien:(
 
Pattaya zal op termijn, kost misschien een jaar of 2, weer gewoon worden wat het was. Al was het de aandacht voor corona ook al aan het verleggen naar "familie vakanties", en meer aan het focussen op Chinezen, Russen en Indiase toeristen. Daarnaast zal menig club her-her-her-verkocht zijn aan een Rus of Indiër. Dus de Thaise bars in WS zullen nog verder teruggedrongen worden door Russische meiden, en indische clubs.
 
ik zou gaan voor een beetje van beide
ik weet ALS ze dan open zouden zijn er veel beperkingen gaan zijn ,maar als ik 7 dagen in een regio moet blijven (bangkok,koh samui,phuket,pattaya en chaing mai dit zijn de regio's op dit moment die aan het plus programma zouden meedoen)mits een beetje vrijheid (geen quarantaine in de kamer voor 7 dagen)en ik kan iets gaan drinken(niet in de gogo bar deze gaat zeker gesloten zijn )dan zou ik dit overwegen om te gaan

ik heb een ticket voor 29 dagen (dit is het maximum dat mag zonder extra visum )en vrouwen zullen er altijd te vinden zijn via tinder of andere app(niet mijn favoriete manier)
Ok! Ik hoop voor je dat het safe kan... Ik heb mijn doel verlegd naar november 2022.


In mijn reizen naar Thailand maakte ik altijd van te voren contact via Thaiflirting. Duidelijk maken dat je niet wilt trouwen.

Ik zocht altijd een gids, ik vind de sex leuk, maar het land en de cultuur ook geweldig, dus wil alles zien. Nog nooit in pattaya geweest bijvoorbeeld, maar wel de hele Isan en het noorden gezien

Geen professional, maar een leuk uitziende meid die redelijk Engels kon , wist dat ik single ben en ook graag aan boomboom met Thaise dames deed Dan betaalde ik hun reis, eten/drinken als het nodig was, maar ook meerdere keren gesplit bij vrouwen met een goede baan. Dan een aantal dagen samenzijn en weer verder. En de dagen dat ik alleen was lekker naar de massagesalons, dus ik kwam meer kleur op mijn wangen en een enorme lege zak thuis..... Damn I miss it
 
Laatst bewerkt:
Ik wil jouw humeur niet verpesten maar reken er maar niet op dat je eerste half jaar 2022 Thailand welkom bent zonder quarantaine..... Hoe graag ik zelf ook anders zou zien:(
de quarantaine gaat zeker niet weg zijn deze winter maar er is wel een verschil in de manier van quarantaine, er is 14 dagen in de kamer opgesloten zitten (doe ik zeker niet)of 7 dagen enkel slapen in het hotel en voor de rest redelijk vrij zijn (dit valt nog te overwegen )

ik denk ook dat er de eerste jaren altijd beperkingen gaan blijven
je zal gevaccineerd moeten zijn, een pcr test moeten blijven voorleggen, waarschijnlijk de extra verzekering van 100€ moeten blijven aanschaffen,een app installeren, enz

de coe aanvraag staat momenteel on hold
dit is een mail van iemand die pas een aanvraag heeft proberen te doen
1632747071594.png
vandaag is er ook heel wat nieuw nieuws over versoepelingen, van 7 dagen quarantaine tot opening van restaurants en zelfs massage salons(de 7 dagen quarantaine is geloofwaardig de andere plannen zijn een beetje te rooskleurig vrees ik:))
er is nog niets OFFICIEEL dus enkel plannen die de ministers deze week gaan bekijken
 
ik ben het in grote lijnen eens met Ben13. Behalve de quarantaine, die zou kunnen verdwijnen voor gevaccineerden.

Thailand gaat nooit weer grote aantallen toeristen zien, als er ook maar enige vorm van quarantaine is. Dat besef is na 18 maanden ook eindelijk bij de betreffende instanties aangekomen. En grote aantallen toeristen heeft Thailand wel nodig (toerisme is 20% van het BNP). Als Prayut en consorten de komende jaren totaal onnodige onderzeeërs wil kopen of hogesnelheidstreinen wil laten rijden tot in Beijing of wat voor dure projecten dan ook, dan zal er toch geld in het laatje moeten komen. Enig alternatief is een dictatuur zoals Robert Mugabe en andere voornamelijk Afrikaanse dispoten. Het enge is dat ik ze dat in Thailand wel zie doen, met een complete burgeroorlog tot gevolg. Maar gelukkig zie ik een heropening als realistischer.

Gisteren een bericht van Reuters, toch geen kleine jongen in het internationale nieuws, dat quarantaine in Bangkok en 9 provincies per 1 november zal verdwijnen. Bronnen rondom de regering zouden dat melden. Nu zijn plannen en roddels er in overvloed en persoonlijk vind ik 1 november wel heel snel, maar wie weet...

7 dagen "quarantaine' waarbij ik vrijelijk door Bangkok kan bewegen zou ik geen probleem vinden. De vraag is wat de bijkomende voorwaarden zijn. Maar dat we redelijk snel (zeg in de eerste maanden 2022) weer redelijk normaal naar Thailand kunnen, daarin geloof ik onderhand wel. Zoals Ben13 ook zegt, de verplichte verzekering en een test vooraf zal wel even blijven, maar als het daarbij blijft dan kan je redelijk normaal weer naar Thailand. Covid is een blijvertje. De vaccins zullen op termijn (jaren) wel beter worden. Tot die tijd zullen tests wel de praktijk blijven horen.
 
Gisteren een bericht van Reuters, toch geen kleine jongen in het internationale nieuws, dat quarantaine in Bangkok en 9 provincies per 1 november zal verdwijnen. Bronnen rondom de regering zouden dat melden. Nu zijn plannen en roddels er in overvloed en persoonlijk vind ik 1 november wel heel snel, maar wie weet...

Zie ook dit bericht: https://www.luchtvaartnieuws.nl/nie...grotendeels-open-voor-gevaccineerde-toeristen

Als het waar is, dan is het wel Breaking News! Mits waar, want plannen veranderen soms snel
 
Quote van die pagina;

"Bij terugkeer van Thailand naar Nederland geldt al geen verplichte quarantaine meer voor gevaccineerden. Wel moeten gevaccineerden zich nog laten testen vóór vertrek naar Nederland, met een PCR-test (maximaal 48 uur oud vóór vertrek) of een goedkopere antigeen-sneltest (24 uur)."
 
De covid pagina van de website van de Thaise Ambassade in Brussel is vandaag aangepast:

***Latest update***


Travellers arriving in Thailand from 1 October 2021 onwards will be subject to quarantine


-no less than 7 days for those who have been fully vaccinated by the approved vaccines, namely


  • Coronavac (Sinovac)
  • Sinopharm or COVILO
  • AstraZeneca or Covishield
  • Pfizer-BioNTech or Comirnaty
  • Janssen ( Johnson & Johnson)
  • Sputnik V
Uiteraard moet je nog drie tests doorstaan (voor vertrek, bij aankomst en na 7 dagen), moet je vliegen met een goedgekeurde maatschappij, moet je verblijven in een goedgekeurd hotel, moet je een Certificate of Entry aanvragen, moet je de app installeren op je smartphone en een verzekering van USD 100 000 afsluiten.

Maar na die zeven dagen in Bangkok, Phuket of Chonburi ben je "vrij"!
 
enkel de avondklok van 22u is minder(hoop dat dit nog een beetje later gaat worden tegen het einde van het jaar)
-heeft er iemand weet van restaurants die terug open mogen?niet voor afhaal wel te verstaan
-en alchohol is dit terug toegestaan op openbare plaatsen ?
ik vermoed dat dit nog niet open gaat zijn en alchohol ook niet maar kan nog veranderen tegen einde van het jaar :)hoop ik
 
"Vrij", maar zodra je 1 stap buiten je hotelkamer zet nog wel overal een mondkapje op...
het is nog niet ideaal maar is een begin van de versoepelingen, het zou raar zijn dat ze van strenge lockdown in 1 keer volledig open moesten gaan

het zal waarschijnlijk elke maand een beetje meer versoepelen dus dit is de goede richting op ,je moet ook rekening houden dat het volledige land nog geen 70% vaccinatie heeft ,zelfs nog geen 30%volledige vaccinatie
bangkok gaat in oktober 70% halen en heel thailand waarschijnlijk einde december (in de arme streken zal dit wel wat moeizamer gaan)

persoonlijk denk ik dat dit een unieke kans is om deze winter naar thailand te gaan :)
voor de corona waren er vele die klaagde over thailand dat het niet meer zoals vroeger was
zoals
-drukte,chinezen en russen(daar ga je deze winter geen last van hebben,chinezen mogen zelfs niet reizen)
-duurdere hotels (als je nu de prijzen bekijkt zijn er goede zaken te doen)
-volle stranden (als je nu de youtube filmpjes bekijkt mag je blij zijn dat je iemand ziet, dit gaat wel een beetje veranderen maar nog niet zoals vroeger)
-minder keuze tussen meisjes (als je nu tinder aanmaakt in thailand heb je er op 1 uur meer dan 1000 denk +vraag en aanbod doet de prijzen goed:))
als je het positief bekijkt is dit wel een moment dat je over 1 jaar nooit meer gaat kunnen meemaken (tenzij er een nieuwe pandemie komt :confused:),de girls barren gaat moeilijk zijn deze winter (meschien tegen songkran) maar de meisjes zijn vindingrijk zie maar tijdens de corona met hun videokanalen op youtube en toen dat dit verbonden was gingen ze op onlyfans en nu is dit ook verboden (ben ik blij voor:))

mijn persoonlijke mening over hoe het gaat evolueren volgende maanden (begin volgend jaar)
tegen einde dit jaar een latere avondklok,terug mogelijk in restaurants en poolbars te drinken(geen gogo barren vermoed ik),een hoop meisjes die naast de straat hun diensten aanbieden (freelancers)en er is altijd wel ergens een straatbaretje of afgesloten bar waar er iets te zien is

en nu ik toch over avondklok en vroeger bezig ben :)
vroeger was er ook een avondklok voor bars(2u) en na het avond uur waren er altijd straatbarren die open waren tot de vroege uren
mijn beste momenten heb ik beleefd op deze plaatsen, zo was er op sukhumvit road steegje soi 7 altijd een paar mobiele straat barren hier zaten zowel afrikaanse als thaise meisje, ook de mensen die er kwamen waren alle nationaliteiten en klasse
zo heb ik er al eens gezeten met 2 amerikanen en 1 rijke indieer die heel de avond alles trakteerde (wij mochten hem niet trakteren)gaf altijd meer dan 1000 bhat fooi aan de meisjes, zeer toffe avond tot 6u morgens toen het terug licht was en de politie kwam vertellen dat we moesten vertrekken :)en de indieer was zo zat dat hij niet meer wist welk hotel en waarbij heeft toen 2 meisjes meegenomen om met hem rond te wandelen en gaan zoeken naar zijn hotel??
 
vanaf 1 oktober mag er terug alchohol geserveerd worden in de restaurants in phuket tot 22u
live band mag ook terug maar de bands mogen niet groter zijn dan 5 personen :)
 
Gaat het in Thailand ook met een coronacheck app? en kan je daar dan ook testen voor toegang? Of als je gezond binnen komt dan kan je vrij doen wat je wilt.
Wel belangrijk om alle ins en outs te weten tzt.
 
Gaat het in Thailand ook met een coronacheck app? en kan je daar dan ook testen voor toegang? Of als je gezond binnen komt dan kan je vrij doen wat je wilt.
Wel belangrijk om alle ins en outs te weten tzt.
vanaf 1 oktober zijn het de volgende regels


voor vertrek
-prc test 72 u max op voorhand
-corona app thailand plus
-registreren coe dit houd in -verzekering voor corona (ongeveer 100€)
-een boeking sha plus hotel voor 7 nachten
-een boeking voor 2 prc testen voor dag 1 en dag 7(70€ dacht ik)

bij aankomst
-je kunt enkel de eerste zeven nachten in phuket,bangkok,chonburi(is de provincie waar pataya gelegen is)verblijven
-prc test bij aankomst
-met taxi naar het hotel en wachten op de uitslag van test 1
-dan mag je redelijk vrij rond bewegen in 1 van de 3 regio's waar dat je boekt
-je moet in het hotel blijven slapen en voor 22u aanwezig zijn in het hotel
-dag 7 pcr test en op dag 8 uitslag van de test
-de eerste 7 nachten mag je GEEN meisje meepakken naar je kamer :) ik vermoed wel dat als je een meisje ontmoet deze wel een short time hotel weet;)maar dit mag officieel niet

vanaf dag 8 mag naar andere provincies (niet de rode provincies)en moet je niet meer een sha plus hotel boeken
je moet de corona regels nog wel volgen (mondkapje, avondklok 22u,geen alcohol openbaar, en nog een paar regels)

je bent niet vrij te doen wat je maar wilt er zijn nog beperkingen vanaf 1 oktober (dit gaat wel elke maand versoepelen vermoed ik)
dit zijn niet al de regels maar de belangrijkste heb ik vernoemd denk ik (als ik iets vergeten ben laat het weten aub)
op dit moment nog niet ideaal ,maar als je niet meer kunt wachten zou ik gaan en je avontuur hier op vermelden :)
 
Thailand is nog niet eens (volledig) open voor toeristen, maar de eerste plannen om hen meer geld te laten betalen zijn alweer gemaakt: https://www.bangkokpost.com/business/2191883/collection-of-b500-fee-from-foreigners-starts-next-year

500 baht mag elke toerist betalen, maar gelukkig niet bedoeld om de gevolgen van de pandemie te betalen, zegt de TAT (waarom geloof ik dat niet?). Met 10 miljoen verwachte toeristen is dat 5 miljard Baht (tegen de huidige koers ongeveer 130 miljoen euro). Welcome to Thailand!

500 baht is persoonlijk niet veel, maar wéér een toeslag die de Thais opleggen (naast alle vertrekbelastingen die nu al gelden en naast de dual-pricing die vaak geldt). Het moment is ook zeer ongelukkig gekozen en het plan is bedoeld om de overstap te financieren (deels) van massa-toerisme naar hoogwaardige en ecologisch toerisme. Grappig, je laat de massa-toerist waarmee Thailand groot is geworden betalen voor z'n eigen ongewenstheid in het land. En daarna laat je hem dubbel betalen aan de kassa, want entree voor Thais is vaak maar de helft of minder van wat een Farang betaalt. Zeker in toeristische oorden!

Welcome to Thailand! Pay here please and pay more!
 
Fred jij gaat dus voortaan uit protest niet mee naar Thailand. Houd vast aan je principes.

Ik ga gewoon wel weer. Toeristen belasting betaal je in Nederland ook, Cambodja wil het ook hebben contant bij de douane. Niks vreemds aan.
En dat ze klasse toeristen willen.... Ach dat wil elk land het liefst. De toerist die een miljoen achterlaat IPV de backpackers en de begpackers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan