Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ik denk dat de volgende initiatieven veel meer volk zouden trekken:
  1. 10% korting op de dames in Soi 6.
  2. Halvering van de barfine in de agogo-clubs voor gevaccineerde toeristen.
  3. "Drie halen, twee betalen" op Beach Road.
  4. De ganse dag "happy hour" in de bars.
  5. Happy Ending bij alle massages in de prijs inbegrepen.
;)
 
We willen zeker geen Quarantaines en ook geen behoefte aan een nutteloze verzekering alleen omdat daar de tekst "upto $ 100,000" instaat, terwijl onze ziektekosten verzekering en reisverzekering dat allemaal al waarborgen (maar vertikken dusdanig op papier te zetten)..
Ga er maar vanuit dat die verzekering tot $100.000 voorlopig gehandhaafd blijft. Een Certificate of entry (CoE) zal ook zeker gehandhaafd worden ben ik bang.
Men spreekt over een "Thailand Pass" die geïntroduceerd wordt waarin al deze dingen ondervangen worden.
Ben benieuwd hoe men het wil regelen om de PCR test bij aankomst af te nemen en waar je moet wachten op je uitslag. ( 1 dag in SHA hotel verblijven ??)
 
oke paar dingen

1. Vanaf november gaat het open voor een PAAR landen en alcohol enkel in restaurants
2. Vanaf 1 dec zouden dan de entertainment venues op gaan (bron manager van Windmill)

open = geen quanrentine maar wel vaccinatie + test

NL staat nog NIET op de lijst van landen voor fase1... wanneer wel weet niemand.

los van of je het land inkomt (dat gaat zeker lukken) is het de vraag in welke staat Pattaya verkeerd. Bijna ALLE 7/11 zijn weg bv. Dit zal ook gelden voor veel beerbars/gogos etc etc...
Er is een lijst opgesteld van 10 landen waarvan de prime minister er 5 heeft genoemd: China - USA - Singapore - Germany - UK.
Deze zouden al vanaf 1 november van de nieuwe entry mogelijkheden gebruik kunnen maken.

Met alle respect maar ik denk dat de manager van Windmill even veel weet als jij en ik. De speech van de prime minister is maandag geweest en vandaag (donderdag) is het besproken in de hoge raad. Concrete toezeggingen laten vooralsnog op zich wachten. Dus voorlopig blijft het koffiedik kijken.
Zelf verwacht ik dat de bars beperkt open gaan in december (4pm - 11pm of zo)
 
Ik denk dat de volgende initiatieven veel meer volk zouden trekken:
  1. 10% korting op de dames in Soi 6.
  2. Halvering van de barfine in de agogo-clubs voor gevaccineerde toeristen.
  3. "Drie halen, twee betalen" op Beach Road.
  4. De ganse dag "happy hour" in de bars.
  5. Happy Ending bij alle massages in de prijs inbegrepen.
;)
De Thaise logica kennende zullen de prijzen eerder omhoog gaan
 
Ik hoop er begin februari mijn verjaardag te kunnen vieren. Maar als je geen dames op je kamer kan uitnodigen, is de lol er vanaf nog voor hij is begonnen.
Of kan iemand mij een alternatief voorstellen?
Dan doe je net als ik en bezoekt dames in soi 6 - GC's - massage salons - ST hotels. Ik kan me de dag niet meer heugen dat ik een dame op de kamer heb gehad.
 
Die zo genaamde low_Risk countries is een een al gotspe. Vier van de tien uit de laatste gegevens (medio oktober); China, India, Rusland, USA? Dat zijn landen waar ze, de meeste toeristen van hopen binnen te halen. Sowieso komt daar vaccin-sponsoring vandaan. Zie het als een voor-wat-hoort-wat.
 
Wij zijn al aan het zoeken naar een reis. Nadeel is eerste nacht moet nog in ASQ hotel zijn, en die 50.000$ verzekering.

Daarnaast bij voorkeur een vlucht zonder tussenstop.... Want ook bij aankomst moet je PCR test doen. En met wat pech (besmet in Parijs, Londen, dubai, Zürich tijdens de tussenstop of in vliegtuig) zit je dan opeens 2 weken "vast" in je ASQ hotel, want vliegtuig terug mag ook niet meer
 
Wij zijn al aan het zoeken naar een reis. Nadeel is eerste nacht moet nog in ASQ hotel zijn, en die 50.000$ verzekering.

Daarnaast bij voorkeur een vlucht zonder tussenstop.... Want ook bij aankomst moet je PCR test doen. En met wat pech (besmet in Parijs, Londen, dubai, Zürich tijdens de tussenstop of in vliegtuig) zit je dan opeens 2 weken "vast" in je ASQ hotel, want vliegtuig terug mag ook niet meer
KLM (geen fijne maatschappij op Azie, maar goed...) heeft een aantal directe vluchten vanaf AMS en ik meen dat er vanaf Brussel ook nog een aantal waren.
Die ASQ is toch niet zo'n probleem voor 1 nachtje, veel mooie deals om langer te blijven.
Die 50000 is via Aya en een lokale agent te regelen voor een paar tientjes heb ik begrepen.
 
KLM (geen fijne maatschappij op Azie, maar goed...) heeft een aantal directe vluchten vanaf AMS en ik meen dat er vanaf Brussel ook nog een aantal waren.
Die ASQ is toch niet zo'n probleem voor 1 nachtje, veel mooie deals om langer te blijven.
Die 50000 is via Aya en een lokale agent te regelen voor een paar tientjes heb ik begrepen.
Tot voor kort was dat nog USD 100 000. En al wordt er geadverteerd met prijzen "vanaf 350" baht, op het einde kom je toch altijd uit op zo een 3000 tot 3500 baht. Dat was (vroeger) een LT met een danseresje van Suzie Wong uit Soi Cowboy!
 
Tot nu toe zijn er misschien maar 17 provincies waar toeristen vanaf 1 november naartoe mogen.

According to the information at the time, they can visit 17 places. It is unclear whether the list still applies after the expanded reopening. The 17 places are:
  1. Phuket
  2. Surat Thani
  3. Bangkok
  4. Samut Prakan (Suvarnabhumi airport)
  5. Krabi
  6. Phangnga
  7. Prachuap Khiri Khan (Nong Kae, Hua Hin)
  8. Phetchaburi (Cha-am)
  9. Chon Buri (Pattaya, Bang Lamung, Jomtien, Bang Sare, Koh Sichang, Si Racha)
  10. Ranong (Koh Payam)
  11. Chiang Mai (Muang, Mae Rim, Mae Taeng, Doi Tao)
  12. Loei (Chiang Khan)
  13. Buri Ram (Muang)
  14. Nong Khai (Muang, Si Chiang Mai, Tha Bo, Sangkhom)
  15. Udon Thani (Muang, Na Yoong, Nong Han, Kumphawapi, Ban Dung)
  16. Rayong (Koh Samet)
  17. Trat (Koh Chang)
 
Edit:

In een ander artikel wordt gezegd dat bovenstaande provincies "sandbox"-bestemmingen zijn voor toeristen uit landen die niet op die lijst van 46 staan en dat wij en die 45 anderen gewoon door heel Thailand mogen reizen een dag na het SHA+ hotel.

 
Laatst bewerkt:
Vandaag van de Thaise Ambassade mijn Certificate of Entry gekregen, zodat ik op 6 november naar Thailand kan vertrekken.

Het is een hele administratieve procedure met verschillende stappen en je bent er al gauw een dag of 10 mee bezig.

En uiteraard net nu is België en Nederland op de lijst gezet van de landen die niet meer in quarantaine of de "Phuket Sandbox" moeten. Mai pen rai!
 
Vandaag van de Thaise Ambassade mijn Certificate of Entry gekregen, zodat ik op 6 november naar Thailand kan vertrekken.

Het is een hele administratieve procedure met verschillende stappen en je bent er al gauw een dag of 10 mee bezig.

En uiteraard net nu is België en Nederland op de lijst gezet van de landen die niet meer in quarantaine of de "Phuket Sandbox" moeten. Mai pen rai!
Beter mee verlegen, dan om verlegen. Zeggen we dan.
 
vanaf 2 nov gaat de COE (certificate of entry) vervangen worden door de thailand pass
dit zou de aanvraag voor de toegang tot thailand verkorten naar 4 dagen
 
Het enige wat ik extra heb moeten betalen voor mijn COE waren de kosten van de 2 verplichte PCR-testen. En op de website staat inderdaad dat je daar een refund kunt vragen indien je de test niet doet. Voorlopig laat ik het maar zo, want voor je het weet veranderen de spelregels weer en is mijn COE ongeldig wegens niet betaalde test.
 
Het enige wat ik extra heb moeten betalen voor mijn COE waren de kosten van de 2 verplichte PCR-testen. En op de website staat inderdaad dat je daar een refund kunt vragen indien je de test niet doet. Voorlopig laat ik het maar zo, want voor je het weet veranderen de spelregels weer en is mijn COE ongeldig wegens niet betaalde test.
Succes Khun Benny
 
Terug
Bovenaan Onderaan