Algemeen Thailand algemene informatie

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
De ladyboys worden door de meeste Thais met de nek aangekeken, en is vaak een schande voor de familie, tenzij ze natuurlijk geld naar huis sturen.
Spreek je nu specifiek over ladyboys die in de sex-industrie werken of in het algemeen? Want in dit laatste geval is er geen schande en is "the third sex" in de Thaise maatschappij aanvaard.
 
Blijkbaar weet jij weinig van de Thaise cultuur en van de Thais.
De ladyboys worden door de meeste Thais met de nek aangekeken, en is vaak een schande voor de familie, tenzij ze natuurlijk geld naar huis sturen.
De Thais zijn vrij conservatief.
APERTE ONZIN!

Hoe kom je daar überhaupt bij? In Thailand en op de Filipijnen zijn (relatief) veel ladyboys. Je kunt niet in een vliegtuig van KLM stappen of er zit wel een ladyboy in die naar Bangkok gaat (of er van terugkomt) om een operatie te ondergaan. Zou dat mogelijk zijn in een land dat ladyboys veracht?

Thais zijn conservatief, maar als je daarmee de link wilt leggen tussen religie en homoseksualiteit of op een of andere wijze wilt beweren dat het vanuit het boeddhisme niet juist zou zijn, dan zit je echt verkeerd. Thais zijn conservatief, maar Thais zijn ook heel erg conflict mijdend. Die zullen tot het uiterste gaan om zichzelf en jou niet in problemen te brengen en iemand aanspreken op fout gedrag zullen ze niet snel doen. Ik heb geen idee waarom jij stelt dat ladyboys met de nek worden aangekeken en een schande zijn voor hun familie en dan blijkbaar wilt suggereren kennis van de Thaise cultuur te hebben. Is het jou nooit opgevallen dat in elke winkel waar je komt, in elk hotel, er altijd wel een ladyboy rondloopt? Dat gebeurt echt niet in een land of maatschappij waar ladyboys als een schande zouden worden beschouwd.

Sorry, ik weet niet waar jij je informatie op baseert, maar het klopt niet!
 
Bangkok...Changmai (per nachttrein)
Het aantal eerste klasse plaatsen is eerder beperkt in de nachttrein. Zorg ervoor dat je een ticket koopt zodra je in Bangkok aankomt anders loop je de kans dat je in tweede klasse moet reizen en hoewel dat een avontuur op zich is (ik heb het ooit gedaan) zorgt het niet voor veel nachtrust.
wat is wijsheid? Ik wil na de zomer richting Thailand. Is het verstandig om nu een profiel aan te maken op bv thaifriendly of wachten tot een paar weken voor vertrek.
Zowel mijn eerste als tweede (huidige) Thaise vriendin heb ik via Thaifriendly gevonden en ik ben zeker 6 maanden voor ik vertrok begonnen met zoeken. Diegenen die "afhaken" zodra ze horen dat je nog maanden weg bent van het moment dat je naar Thailand gaat, zijn waarschijnlijk geen goed vriendinnetjes" materiaal,maar eerder uit op snel geldelijk gewin. Diegenen die in contact blijven en je inzage geven in hun achtergrond zijn een betere gok als je er een vriendin voor de langere tijd aan wil overhouden. Maar dat beperkt je dan wel in je (andere) activiteiten. Thaise vriendinnen zijn erg goed in "take care" (en ja, dat omvat vaak ook sexuele"take care") maar de kans is groot dat ze je hele verlof gaan plannen. Leuk als dat je bedoeling is, verwarrend als je iets anders op het oog had.

Is het je enkel om sex te doen, dan zet je Tinder op zodra je een Thaise sim-kaart hebt laten installeren op het vliegveld en tegen dat je in je hotel aankomt barst je smartphine uit z'n voegen van de kandidaten. Ik zouhet echter niet aanraden als je voor het eerst in Thailand bent. Je hebt geen ervaring om tussen dit aanbod te kiezen en veel van die Tinder-dames ruiken een nieuweling op 10 km afstand en doen er dan ruim hun (financieel) voordeel mee.

Als je een beginnende toerist bent in Thailand, dan zou ik het eerst rustig aan doen. De kansen dat je in de klauwtjes valt van een geslepen bargirl zijn niet te onderschatten. Begin met een paar massages, "happy ending" zit er bijna altijd wel bij (tenzij je naar een deftige "spa" of "resort" massage plek gaat); daarna misschien een "massage" in een nauwelijks verhuld bordeel, waar "boom boom"bij de standaard service hoort ;en tenslotte een paar avonden uit in Nana of Soi Cowboy en naar je hotelkamer met een sexy danseresje van een a-gogo club. Zo bouw je het langzaam op en krijg je beter inzicht.
 
Ik heb geen idee waarom jij stelt dat ladyboys met de nek worden aangekeken en een schande zijn voor hun familie en dan blijkbaar wilt suggereren kennis van de Thaise cultuur te hebben.
Blijkbaar ben jij net als vele andere mensen, die denken dat, als ze een paar keer in Pattaya zijn geweest, dat ze dan kennis hebben van de Thaise cultuur. Ik ben vaak voor langere tijd in Thailand geweest en heb ruim 15 jaar een relatie gehad met een Thaise dame.
Wat vaak zo op het eerste gezicht zo lijkt, lijkt toch meerdere lagen te hebben.
 
Blijkbaar ben jij net als vele andere mensen, die denken dat, als ze een paar keer in Pattaya zijn geweest, dat ze dan kennis hebben van de Thaise cultuur. Ik ben vaak voor langere tijd in Thailand geweest en heb ruim 15 jaar een relatie gehad met een Thaise dame.
Wat vaak zo op het eerste gezicht zo lijkt, lijkt toch meerdere lagen te hebben.
Ik wil niet vervelend zijn maar ben jouw betweterige gedrag een beetje zat. Ik heb 12 jaar in Thailand gewoond en heb meer dan genoeg kennis over Thailand en haar cultuur. Dus blijf mij ajb niet lastig vallen met deze onzin info. Deze topic is bedoeld voor t geven van goede info. Maar dan wel de juiste info!. Dank Rony80
 
Ik zat toevallig vandaag even naar de ticketprijzen te kijken van AMS naar BKK, eind april kan je al retour van 420euro, dat is bijna gratis.

Hotels / appartementen zijn ook echt goed betaalbaar. Het enige wat mij weerhoudt is de PCR bij aankomst in een daarvoor voor geboekt hotel.
Eind april ben ik minder dan 8 weken positief getest en heb daar ook het officiele herstelbewijs van in de app staan.
Ik las dat de QR codes in de corona app zoals wij die hier kennen worden erkend in Thailand als legitiem.

Uit de informatie die ik heb, kan je na een positieve test tot 8 weken positief blijven testen met een PCR test. Iemand hier op dit forum ervaring mee hoe hiermee in Thailand wordt omgegaan? Naast mijn herstelbewijs ben ik tevens volledig gevacineerd en geboosterd.

Een korte trip eind april á 10dagen lijkt me opzich nog wel goed te doen.
 
Ik zat toevallig vandaag even naar de ticketprijzen te kijken van AMS naar BKK, eind april kan je al retour van 420euro, dat is bijna gratis.
let wel op de overstap+totale vliegtijd. Als ik via kiwi.com kijk kan je inderdaad voor <500 vliegen maar dan wel met 2x overstappen en totale reistijd van 20u bijna!
 
Misschien zijn er wel extra goedkope vluchten via de Oekraine of Rusland?
Voordat dergelijke suggesties de overhand krijgen op een sub-topic als deze, terug naar het beginsel van mijn vraag.

Is er iemand hier op het forum die binnen 8 weken na een positieve test naar Thailand is afgereisd en ervaring heeft met PCR hotels en de qarantaine hotels on arrival?
 
@GBlover


Misschien heb je aan bovenstaande link iets, en kan je eventueel je vraag daar beter stellen.
 
Helemaal mee eens. Als een moderator al moeite heeft de grenzen van het betamelijke te onderhouden. En tuurlijk. Een missertje maken we denk allemaal wel eens. Maar het dan nog gooien op een april grapje. Tja.....jammer. Erken je fout en handel er naar.
Het was een aprilgrapje.

En zoals Urbanus al zei: "Ook gehandicapten hebben het recht dat met ze wordt gelachen"
 
Blijkbaar ben jij net als vele andere mensen, die denken dat, als ze een paar keer in Pattaya zijn geweest, dat ze dan kennis hebben van de Thaise cultuur. Ik ben vaak voor langere tijd in Thailand geweest en heb ruim 15 jaar een relatie gehad met een Thaise dame.
Wat vaak zo op het eerste gezicht zo lijkt, lijkt toch meerdere lagen te hebben.

Je hebt gelijk; ik heb tijdens de 10 jaar (2006 - 2016) dat ik in Thailand heb gewerkt (en dus gewoond!) niet vaak in Pattaya geweest. Dus wat weet ik er nu van?! Ook mijn relatie met een Thaise sinds 2007 (getrouwd sinds 2011) geeft mij natuurlijk niet de kennis van zaken die een ervaren reiziger en gerenommeerd toetsenbord-held als jij heeft.

Ik laat daarom beantwoording van vragen, het geven van meningen en verdere opmerkingen over Thailand graag over aan de enige echte kenner; Rony80!

Succes ermee en het gaat u allen goed.
 
los daarvan... heb je nog een vaccinatiebewijs nodig?
Ongevaccineerde toeristen moeten tegenwoordig nog 5 dagen in quarantaine bij aankomst.
Verder blijft een ATK test bij aankomst mij idd ook nog steken. Er zijn wel geruchten dat die er dan wellicht per 1 Juni afgaat. Zeker nu zoveel landen rondom Thailand wél die aankomst test verwijderd hebben.
 
Ter informatie: Ik vloog 10 dagen geleden terug van Thailand naar Nederland (via Wenen) en had daarvoor geen test nodig.
Wel een vaccinatiebewijs (geel boekje, Thaise versie) en een FFP2 masker.
 
Ter informatie: Ik vloog 10 dagen geleden terug van Thailand naar Nederland (via Wenen) en had daarvoor geen test nodig.
Wel een vaccinatiebewijs (geel boekje, Thaise versie) en een FFP2 masker.
Het gaat ook niet om de terugvluchten maar om de heenvluchten waar deze maatregelen nog op gelden.
En dan testen ze bij aankomst en indien positief is het dus meteen quarantaine in een door de staat aangewezen faciliteit
 
Weet iemand wat de gangbare prijzen zijn voor vliegtickets net na kerst?

ik zie op skyscanner redelijk goedkope vluchten maar zou graag met Emirates vliegen.
Het lijkt erop dat die prijzen nog niet zijn vrijgegeven voor eind december. De prijs die emiraten nu biedt voor eind december zijn v/a 1000euro voor een retourtje.
 
Weet iemand wat de gangbare prijzen zijn voor vliegtickets net na kerst?

ik zie op skyscanner redelijk goedkope vluchten maar zou graag met Emirates vliegen.
Het lijkt erop dat die prijzen nog niet zijn vrijgegeven voor eind december. De prijs die emiraten nu biedt voor eind december zijn v/a 1000euro voor een retourtje.
December is de duurste periode en tickets zijn sowieso duurder geworden. Ik vloog voor corona 2 keer per jaar, december altijd 200 a 300 euro duurder dan bv mei of juni. Voor corona zat emirates vanaf 800 ongeveer voor december, maar dan moet je net tijdig erbij zijn en een beetje flexibel zijn met datums.
 
Terug
Bovenaan Onderaan