Tippelzone, Brussel, België

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Het gaat hier niet over Brussel maar over de tippelbuurt en de omgeving van de Nord. En vrienden die er jarenlang gewoond hebben, dat is voltooid verleden tijd dan. Ik heb er ook jarenlang gewandeld. Maar nu niet meer. En al zeker niet als 't donker is. Ik vind het niet verkeerd dat er op een forum voor dit soort dingen gewaarschuwd wordt. Vroeger, pakweg 20 jaar geleden, was het nog iets anders dan nu. Als je daar komt wandelen en je bekijkt de meisjes, weet dat crapuul dat daar rond hangt ook wel dat je waarschijnlijk cash op zak hebt.
 
Het gaat hier niet over Brussel maar over de tippelbuurt en de omgeving van de Nord. En vrienden die er jarenlang gewoond hebben, dat is voltooid verleden tijd dan. Ik heb er ook jarenlang gewandeld. Maar nu niet meer. En al zeker niet als 't donker is. Ik vind het niet verkeerd dat er op een forum voor dit soort dingen gewaarschuwd wordt. Vroeger, pakweg 20 jaar geleden, was het nog iets anders dan nu. Als je daar komt wandelen en je bekijkt de meisjes, weet dat crapuul dat daar rond hangt ook wel dat je waarschijnlijk cash op zak hebt.
Kan ik beamen. Zowat 20 jaar geleden was dit nog een relatief veilige buurt. Linné- en andere straatjes inbegrepen. Nu is het verworden tot een gure buurt zonder sociale controle. Zeker na de werkuren en de piektreinen vertrokken zijn. Echt om te rillen. De ogen van 'sommige' kerels die dan rondstruinen vormen kogels van lood. Vroeger was de rosse buurt rond het Noordstation ook nog dubbel zo groot. Aan de overkant, waar nu ondermeer Belgacom gevestigd is, herbergde toen zeker 100 ramen. Met eigen Belgische meisjes. Allez, die waren toch nog in de meerderheid. Alhoewel het er evenmin verzorgd oogde kon je vrolijk en vrij rondslenteren. Ook 's nachts. Dat nachtelijk slenteren is overigens grotendeels verdwenen. Door de onveiligheid. Ik heb te doen met DVP's van vandaag met al het gespuis dat er momenteel loopt.
 
Ik begrijp de angsten van sommigen, maar toch kan ik niet melden dat ik in deze buurten al problemen heb gehad. Het zijn inderdaad verloederde buurten waar volk rondloopt waar ik liefst niet mee aan tafel ga zitten. Maar als je daar kunt door kijken, heb ik nog geen problemen gehad in Brussel (overigens in geen enkele hoerenbuurt zoals Gent, Antwerpen, Amsterdam). Voor de meisjes die er zitten, is het waarschijnlijk andere koek, want soms zie ik inderdaad mannen onderhandelen waarvan ik denk, die wil je toch niet bovenop jou.
 
Ik praat over slechts enkele weken geleden; zeker niet over jaren geleden. Laat die aan lager wal geraakte mensen met rust en zij zullen je ook met rust laten (volgens mij en volgens wat ik tot nu toe ondervonden heb). Je gaat in die buurten toch niet wandelen om sociale contacten te leggen met de mensen die daar rondlopen? Als ik daar wandel is het enkel om te kijken wat er in de aanbieding is.
 
Nooit heb ik ook maar één signaal opgevangen van dat de dames onder druk zouden werken. Als het ooit tot een praatje kwam dan hoorde ik dat de dame met een vriendin reist om geld te verdienen. Dat zij hulp van ongure types krijgen die lokaal wat voor hen regelen, dat sluit ik zeker niet uit. Als prostitutie wordt gedoogd of toegestaan en je kunt als wandelaar niet herkennen dat er van misbruik sprake is, dan voel ik me niet verantwoordelijk. Daar betalen we toch echt de overheid voor met zijn allen. Ik weet het nu van Brussel, de situatie van de meiden daar, dus daar hou ik me afzijdig.
 
Onlangs ook geweest. Waren er wel geteld 3 om 1u snachts. Ik heb andere tijden gekend. Diegene die ik heb opgepikt zei me dat er gewoon te weinig klanten zijn. Blijkbaar is louiza niet meer zo interessant voor hen. 😞
 
Het is daar over en out met straatprostitutie, vrees ik. De meer luxueuze variant is ten dode opgeschreven. Volgende in de rij zijn de privéhuizen, daarna de ramen.
Thuisontvangers en hun pooiers maken alles kapot.

Het straat-alternatief aan de Lakensstraat bestaat grotendeels uit marginale en/of dubieuze gevallen, dat spreekt me niet aan.
 
Beetje gemakkelijk om te zeggen dat alle thuisontvangers pooiers hebben en alles kapot maken.

Een heel groot stuk ligt ook aan de dames zelf: veel deftig zit er niet meer tussen.

Die opdringerige afzetterij, die ik ook daar heb meegemaakt, en het steeds minder aantrekkelijke aanbod, zijn zeker even hard schuldig.
 
Alhambrawijk wordt er nog volop op straat gelonkt, idem aan de Louisalaan. Het artikel is dus nog behoorlijk actueel.

Alhambra staan meestal de minder verzorgde Bulgaren en Roemenen. Aan de Louisalaan staan vanaf een uur of 11 's avonds vaak knappe, verzorgde Albanese dames. Actie gebeurt in hotels of in de nabijgelegen parkjes.

"vanaf een uur of 11 's avonds vaak knappe, verzorgde Albanese dames."

Vergaande glorie vandaag
 
Alhambrawijk wordt er nog volop op straat gelonkt, idem aan de Louisalaan. Het artikel is dus nog behoorlijk actueel.

Alhambra staan meestal de minder verzorgde Bulgaren en Roemenen. Aan de Louisalaan staan vanaf een uur of 11 's avonds vaak knappe, verzorgde Albanese dames. Actie gebeurt in hotels of in de nabijgelegen parkjes.
wat is gemiddelde prijs voor de alhambrawijk en de louisalaan?
 
Lakensestraat-Koopliedenstraat-Pelikaanstraat en de Louizalaan tussen de binnenring en Ter Kameren. Voor zover daar dus overal nog iets te beleven valt...
Al die straten bezocht, jammer genoeg geen enkele deftige dame gevonden, ik had gehoopt op een in de 20 jarige oost blok dame, maar ik vond alleen maar 50+ transgenders en of chinezen…
 
Terug
Bovenaan Onderaan