Track&Trace in de auto

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren

Iamfrombelgium

Vaste klant
Forumpionier
116
08/07/21
58
9
Sinds een maandje ben ik veranderd van werkgever en ik heb nu een bedrijfswagen met track&trace en reclame op de auto.

Is het wandelen voor mij gedaan of hoe doen jullie het?
 
Sinds een maandje ben ik veranderd van werkgever en ik heb nu een bedrijfswagen met track&trace en reclame op de auto.

Is het wandelen voor mij gedaan of hoe doen jullie het?
In de eerste plaats hangt het af wat voor werk je met deze auto moet ondernemen (bij een immobiliën beroep speelt dat geen rol denk ik dan) Als je klanten binding moet doen ook niet denk ik dan , maar als je van je werkgever iedere dag een vast traject voorgeschoteld krijgt ben ik zeker dat je in de toekomst beter een taxi of openbaar vervoer of fiets neemt voor je gaat wandelen . Track & Trace en reclame op je auto is nooit een goede zaak ;Enkel voor je werkgever .
 
Sinds een maandje ben ik veranderd van werkgever en ik heb nu een bedrijfswagen met track&trace en reclame op de auto.

Is het wandelen voor mij gedaan of hoe doen jullie het?
Dat hangt ervan af.

Mag je de bedrijfswagen voor niet-bedrijfszaken gebruiken? Ik heb ook een bedrijfswagen, maar buiten de werkuren, in de weekends en vakanties mag ik er gebruik van maken zoals ik wil.

Uiteraard is het een slecht idee om tijdens de werkuren wat "andere" bezoeken af te leggen. Als je baas verwacht dat je naar een klant rijdt en de track & trace laat zien dat je een hele andere kant op reed, dan heb je een probleem. Maar dat is niet anders dan tijdens de kantooruren even snel wegglippen om met een DVP te gaan kameren in de tijd van de baas.
 
Mag je baas hier wel iets mee? Ik heb dit ook in mijn bedrijfsbus zitten, rijd hier verder ook niet privé mee dus dat is voor mij al helemaal geen probleem.
Maar volgens mij mogen ze de data hiervan enkel voor de fiscus gebruiken om aan te tonen dat ik de bus enkel voor het werk gebruik.
Maar dat ligt er natuurlijk ook aan onder welke voorwaarden je de auto gebruikt zoals eerder al vermeld.
 
Ik heb jaren geleden track&trace gehad in een gewone leasebak van de zaak.
Knopje prive was gemonteerd onder het stuur. Als ik hem op prive zette kon je je route niet meer volgen op de online app, dus denk je dat het geen issue is.

Totdat er 1 van de auto's gestolen was op een parkeerterrein bij een klant. De collega van de administratie hoefde als beheerder alleen maar even een vinkje aan te zetten en hij zag meteen waar de auto was, ook al was het knopje prive aan.
Punt is hij kan er niets van zeggen, zoals : He, wat deed jij zaterdagavond op dat adres in die stad? Maar als hij zin heeft weet hij het stiekem wel waar je uithangt.

Inmiddels zijn alle track&trace uit de leasebakken verwijderd. Nieuwe directeur en die vond het een mooie kostenbesparing om al die dingen eruit te slopen en de maandelijkse abbonementskosten niet te hoeven betalen. De reden dat ze erin gezet waren was al dubieus, meer een vaag idee dat de oude directeur graag wilde weten waar zijn medewerkers uithingen (nog in de tijd dat iedereen vaste tijden op kantoor moest zijn)
 
Laatst bewerkt:
Geen Track&Trace, maar wel reclame op de auto hier.
Op zich geen probleem, mag onbeperkt ( #km's per jaar ) privé mee rondtoeren.
Bezoek aan een parenclub of dergelijke wordt dan weer wel polsen hoe privé de parking is...
 
Ja dacht ook dat die track en trace op zich niet zo een groot probleem is als je de wagen ook prive mag gebruiken . Dan ga en sta je toch waar je wil . niemand die daar iets zal achter zoeken .Slechter is die reclame op de wagen die je overal zichtbaar maakt. er is er altijd wel eentje die de wagen ergens zien staan heeft en discreet wandelen wordt dan wel even zoeken naar een minder opvallende parking in de buurt van je wandeladresje.
 
Je kan altijd wat verder parkeren.
Precies. Blijft een auto van de zaak. Als je parkeerschade/aanrijding krijgt op de beruchte locatie moet je toch een schadeformulier met locatie invullen.

In de duitse rosse buurten waar ik altijd kwam parkeerde ik meestal een paar honderd meter verder in woonwijken. Vond ik de auto vaak ook nog veiliger staan dan vlak bij een rosse buurt waar allerlei vaag volk rondloopt.
 
Als je een lease contract hebt getekend zou ik dit goed nakijken op voorwaarden voor het gebruik van de auto\track en trace. Persoonlijk zou ik het bij ov\fiets\lopend\prive auto houden, zeker ook een bij een lease auto met reclame Het voorkomt toch een keer de lastige vragen, zoals bijvoorbeeld parkeerschade/aanrijding.
 
Sinds een maandje ben ik veranderd van werkgever en ik heb nu een bedrijfswagen met track&trace en reclame op de auto.

Is het wandelen voor mij gedaan of hoe doen jullie het?

Daarmee zou ik dan niet op plaatsen gaan staan waarvan het overduidelijk is dat je voor de seks komt.

De grappen en (en doorgestuurde foto's) liggen vaak te veel voor de hand - loodgieter firma Jansen op de parking van de seksclub - alle moppen over vocht en nat schrijven zichzelf. Tuinbedrijf , idem , gazonnetje aan het inzaaien , bossage bijtrimmen . Verzekeraar komt kijken of alles goed gedekt is.
En natuurlijk kan zo'n humor foto doorgeappt worden, en ook bij je werkgever komen.

Je werkgever kan het je terecht kwalijk nemen dat je het bedrijf op die manier in de aandacht brengt .

Absoluut als het onder werktijd is en je daar geen werk had . Maar met de herkenbare bedrijfsbus zit je ook in privetijd wat lastiger als je er zo zichtbaar mee bent .

Hoe precies de track&trace gebruikt _mag_ worden om te kijken waar je was weet ik niet helemaal precies (google maar) - op zich is dergelijke privacy wetgeving redelijk streng.
(Met je naam : het zal in Belgie ruwweg hetzelfde zijn , maar ik ben beter bekend met de Nederlandse situatie).
linkje : https://reijnders-advocaten.nl/nieuws/de-gps-tracker-in-de-bedrijfsauto https://www.ictrecht.nl/blog/mag-een-werkgever-locatiegegevens-en-urenstaten-van-een-werknemer-controleren . veel meer te vinden in google.
Maar , onder omstandigheden - zoals een gerede verdenking van fraude e.d. - mag een werkgever dus wel degelijk wat dieper kijken.
Als jij met regelmaat twee uur langer en 50 km meer rijdt dan 'logisch' is voor waar je voor onderweg was kun je echt nat gaan.

Lees dus vooral je arbeidscontract wat je uberhaupt mag in privetijd met de bedrijfswagen, zoek verder op wat er wettelijk mag (en wat in je contract staat) omtrent het gebruik van Track&Trace door de werkgever .
Voor je damesbezoek parkeer je - als je toch de bedrijfswagen gebruikt- ergens in de buurt waarvan je ook een andere verklaring hebt om daar te moeten zijn.
In de stad kan dat ook best wat verder weg zijn - maar toevallig precies drie metrohaltes verder ben je bij je dame.
Alleen seksclubs aan de snelweg of in de middle of nowhere heb je dan een probleem om te komen.
 
Ik sluit me aan bij @gm_b met de opmerking dat als je met de auto prive ritten mag maken, je dus ook naar de hoeren mag met de auto. Maar dat zal niet in dank afgenomen worden als de naam van het bedrijf op de auto staat én hou rekening met een track & trace, zodat iedereen in het bedrijf binnen een mum van tijd weet wat voor hobby jij hebt. Mogelijk niet verboden, maar besef dat er dan over je gepraat wordt.

Dus: of op een andere manier naar je hobby rijden of zorgen dat je altijd zo geparkeerd hebt, dat je nog honderden andere mogelijkheden hebt als alibi. Parkeren in een woonwijk en vijf minuten of langer lopen, lijkt me een aanrader. Beter nog is een grote, openbare parkeerplaats midden in de stad. Van daar uit dan maar even het openbaar vervoer of de benenwagen.
 
vouwfiets meenemen en verder weg parkeren..
of de zekering eruit trekken waar de GPS module op aangesloten zit..heb je misschien geen elektrische ramen of achterruitverwarming meer..
en kun je altijd nog een smoes verzinnen waarom je niet meer te traceren was..
naderhand de zekering terugsteken en klaar
 
vouwfiets meenemen en verder weg parkeren..
of de zekering eruit trekken waar de GPS module op aangesloten zit..heb je misschien geen elektrische ramen of achterruitverwarming meer..
en kun je altijd nog een smoes verzinnen waarom je niet meer te traceren was..
naderhand de zekering terugsteken en klaar
Waarna je van de baas met de auto naar de garage moet, omdat die zekering wel heel erg vaak kapot is.........

Baas: "je mag een nieuwe auto van de zaak uitkiezen."
Jij: "doe maar die met de grootste kofferbak" (want er moet een fiets in passen).
Baas: "die valt buiten de prijscategorie."
Jij: "dan doe maar die kleinere, maar dan met een fietsendrager."
Baas: "goh jongen, jij hebt hart voor de zaak én het milieu."
Jij: "bestaat dat fietsenplan van het bedrijf nog?"
Baas: "waarom wil je eigenlijk een fiets en fietsendrager?"
Jij: "omdat ik veel wandel."
Waarna de baas je ook nog eens uitroept als sportiefste medewerker van de zaak.
Krijg je een bonus van 500 euro die je dan weer opsport bij de dames.
Het mes snijdt aan alle kanten. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
qua track en trace, ligt er een beetje aan of je de auto prive mag gebruiken en of er dan een zgn stille/prive modus op zit. Anders krijg je wel gedoe..

mbt de reclame, ik weet niet hoe groot het op je auto staat, maar investeer anders in een paar van die magneetplaten, neem ze in de kleur van je auto of laat er wat leuks of op drukken en gooi deze over je bestaande reclame heen als je gaat wandelen.. o, ja niet vergeten er weer af te halen voordat je naar je bedrijf rijdt ;-) Kost je een paar tientjes.
 
Kan ook..
Baas.. "jouw GPS ligt er vaak uit"
Jij " Chinese rommel, heel gevoelig voor trillingen en temperatuurwisselingen", "beter gewoon eruithalen"..

Als ik de baas was, en alleen de nieuwe werknemer had problemen met GPS - juist op dagen waarin z'n klus "uitliep", en het "verkeer enorm tegenzat" dan zou ik heel achterdochtig worden , en niet op de kwaliteit van de GPS.

Overigens is het steeds meer een standaard feature op moderne auto's in het hogere segment - Tesla zeker, andere volgens mij ook.

Ook je smartfoon houdt erg bij waar je bent , default. Alleen daarbij is het niet zo gebruikelijk dat die data meteen voor de werkgever inzichtelijk is voor de werkgever.
 
Op het zandpad zag je vroeger vaak van de autos met bedrijfslogos rond rijden. Of dit nu goede reclame is?
GPS is een data privacy onderwerp. Omdat het een bedrijfsauto is, kan je er van uitgaan, dat je boos deze gegevens leest. Dus (vroeger) was dan wel de vraag gekomen, waarom je op het zandpad 30 minuten rondjes gereden hebt.

BTW: Check ook even je Google Map settings. Kan je nog jaren later zien waar jouw telefoon geweest is...
 
Als ik de baas was, en alleen de nieuwe werknemer had problemen met GPS - juist op dagen waarin z'n klus "uitliep", en het "verkeer enorm tegenzat" dan zou ik heel achterdochtig worden , en niet op de kwaliteit van de GPS.

Overigens is het steeds meer een standaard feature op moderne auto's in het hogere segment - Tesla zeker, andere volgens mij ook.

Ook je smartfoon houdt erg bij waar je bent , default. Alleen daarbij is het niet zo gebruikelijk dat die data meteen voor de werkgever inzichtelijk is voor de werkgever.
Volgens mij zijn er al systemen, al geruime tijd
Zeker in de transport/koerier/taxi wereld dat men je gewoon live kan volgen..
Ben je mooi klaar mee dan.. ??
 
Is ook allemaal niets waard met die lease auto's.
Je bent niet meer vrij om te gaan en staan waar je zelf wil.
Blij dat ik lekker een kilometervergoeding krijg van mijn baas. Als het lekker weer is ga ik lekker met de fiets en steek dan dat geld zo in de pocket.
Gewoon zelf lekker een auto aanschaffen en gaan en staan waar je zelf wil. Dat is het beste.
Misschien een ideetje voor de topic starter om zelf een oud autootje erbij te kopen. staan zat goede te koop en dan ben je meteen weer een vrij mens.
 
Volgens mij zijn er al systemen, al geruime tijd
Zeker in de transport/koerier/taxi wereld dat men je gewoon live kan volgen..
Ben je mooi klaar mee dan.. ??

Klopt - in die sector (trucks, koeriers, service monteurs e.d.) is het al heel lang erg normaal . En zakelijk gezien ook logisch/nodig, met een planner die de "dichtsbijzijnde" kan langsturen of de klant kan vertellen hoe lang het nog duurt voordat iemand ter plaatse is.

Voor "normale" zakelijke lease auto's was het veel minder gebruikelijk - maar kwam het mede op om ritten administratie (doorbelasting naar klanten), rittenadministratie van mensen die de "nul bijtelling wegens geen prive kilometers" makkelijker te maken , en plaatsen waar de prive-kilometers met de leasebak van de zaak de pan uit rezen .

In het luxere auto segment is het ook 'service' en 'diefstal preventie/opsporing' en zit de tracker dus af-fabriek heel diep ingebouwd.
 
Dat moet je toch allemaal niet hebben jongens!
Blij toe dat ik niet zo'n domme leasebak hoef te rijden.
Ik kies zelf wel mijn eigen auto waar ik me het lekkerste in voel en die mij alle vrijheid geeft om te gaan en te staan waar ik zelf wil.
Regeling die ik heb op mijn werk is gewoon super ideaal. In plaats van zo'n leasebak krijg ik lekker mijn km's à contant uitbetaald. Als het droog is lekker op de fiets naar het werk. Is goed voor de conditie en kost me niets. Ondertussen wordt de km vergoeding gewoon lekker bijgeboekt op mijn rekening. Van dat geld gooi ik dan lekker mijn tank vol om de dames van plezier te bezoeken zonder dat één of andere crazy manager mij via gps op de hielen zit.
Leaseauto lijkt leuk maar is het niet.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan