Waarom omschrijven we dvp's eigenlijk altijd met dezelfde cliches?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ok, ik ga voortaan de volgende kreten in mijn beoordelingen opnemen:

- Mochten onze wegen opnieuw kruisen, wil ik wel mijn lul in haar stoppen.
- Ik hoop dat alle medewandelaars de waarde van deze unieke vakverkoopster voor lichaamsontspanning weten te waarderen
- Gezien het feit dat bij het fellatio alleen 70% van de beschikbare lengte werd gebruikt ontvangt zij alleen maar 3 van 5 sterren.
- Over sterren gesproken: de door de kringspier gesloten lichaamsopening werd niet in de lijst van beschikbare opties genoemd
Ik ben trots op je!
 
Dit is toch exact hoe talen überhaupt ontstaan? De Nederlandse taal is echt niet ooit ergens in een laboratorium uitgevonden of zo, een lokale groep mensen gebruikte onderling bepaalde woorden, dat verspreidt zich en even later heb je een taal.

Gebeurt ook binnen vakgebieden/hobby's, meestal snel omdat het verspreidingsgebied kleiner is. Wandelaar is nu hier de term voor dvp-bezoeker, de origine doet daar niets aan af, misschien is het ooit door kuddegedrag verspreid, maar inmiddels is het gewoon correcte terminologie om binnen dit forum "wandelaar" te zeggen.

Clichés zijn clichés met een reden, Ze zijn effectief en dekken de lading. Niet iedereen hier is een taalvirtuoos, dan heb ik liever dat ze met clichés een indruk geven (en wel of geen herhalingsgevaar is toch een aardige graadmeter) dan dat ze helemaal niet schrijven.

"Wees zuinig op haar" heeft iets soortgelijks, ook een soort graadmeter die laat zien dat je hoopt dat de dame het werk nog lang met plezier blijft doen. In de klinische context van een review misschien niet noodzakelijk, maar toch wel erg lief bedoelt denk ik.
Is zo, hoewel sommige schrijvers, die ik ook nog eens graag lees, heel specifiek beschrijven hoe ze iemand bij vlagen voorbij haar limits hebben gepushed en dan toch afsluiten met wees zuinig met haar.

Het viel me gewoon op dat er heel erg een soort jargon ontstaan is.
 
Prostituant, dvp-bezoeker zijn officiële benamingen. Als iemand ooit diepzeeduiker zou hebben gebruikt ipv wandelaar dan zou dat klakkeloos worden overgenomen door "ons" kuddedieren terwijl allebei de woorden officieel een andere betekenis hebben.
Wandelaar heb ik weinig problemen mee als term.

Het klinkt lekker onschuldig.

Ik ga nog even een stukje 'wandelen', even een frisse neus halen. 😉
 
of die gene die een slechte service verlenen.
Klopt, daarvoor is het dan wel weer goed. Maar om nu in het lang en het breed uit te smeren hoe leuk het was en hoe je haar alle hoeken van de kamer hebt laten zien. Of hoe je haar meerdere malen al dan niet echt hebt laten klaarkomen, laat staan hoe ze alles bijeen gekreund heeft. Nou, nee dat lezen ze zelf niet zo graag op een forum.
 
Sommige clichés / eufemismen vind ik niet zo erg. Ik zeg liever DVP dan "hoer" (klinkt zo hard en respectloos) of prostituee. Wandelaar vind ik ook prima.

Maar van sommige clichés die je te pas en te onpas tegen komt word ik echt een beetje weeïg. Die hebben ook gewoon geen enkele toegevoegde waarde vind ik.

"Behandel haar met respect en je krijgt er een hoop voor terug" (volgens mij meest gebruikte zin op Hookers)
"Geen klokkijkster"

Dan denk ik, "Mag ik even een teiltje, er moet een Chinees naar buiten"
Sommige clichés / eufemismen vind ik niet zo erg. Ik zeg liever DVP dan "hoer" (klinkt zo hard en respectloos) of prostituee. Wandelaar vind ik ook prima.

Maar van sommige clichés die je te pas en te onpas tegen komt word ik echt een beetje weeïg. Die hebben ook gewoon geen enkele toegevoegde waarde vind ik.

"Behandel haar met respect en je krijgt er een hoop voor terug" (volgens mij meest gebruikte zin op Hookers)
"Geen klokkijkster"

Dan denk ik, "Mag ik even een teiltje, er moet een Chinees naar buiten"
Exact dit dus....behandel haar etc.... 🤣

Zeg zelf ook eerder dvp dan hoer.

Heel soms zeg ik hier omdat mensen toch ook de neiging hebben om dan boos te worden terwijl het best vreemd is om boos te worden over de meest gebruikte term.

Maar hoer is beladen.

Zo, jij bent een lekkere hoer

Zal geen dvp blij maken als je het tegen haar zegt.
 
Is zo, hoewel sommige schrijvers, die ik ook nog eens graag lees, heel specifiek beschrijven hoe ze iemand bij vlagen voorbij haar limits hebben gepushed en dan toch afsluiten met wees zuinig met haar.

Het viel me gewoon op dat er heel erg een soort jargon ontstaan is.
Ik denk niet dat je zo snel een dvp voorbij haar limits kan of mag pushen. Daarvoor moet je toch al een bepaalde band hebben opgebouwd. En dan nog zullen ze dat ook niet breed uit smeren in een recensie. Diegene die dat wel doen lijden veelal aan grootspraak.
 
Je kan je eerst afvragen of die vrouwen zitten te wachten op recensies? Ik heb nog nooit een dame bezocht die daar stond voor te springen iig.
Voor sommige dames zijn recensies essentieel.

Een stuk of 5 hebben me specifiek gevraagd om ze te schrijven.
Vond ik altijd moeilijk omdat je dan weet dat je gelezen gaat worden.

Een enkeling gaf aan liever niet gerecenseerd te worden.
Maar die werden vervolgens door jullie veelvuldig besproken.
 
Klopt, daarvoor is het dan wel weer goed. Maar om nu in het lang en het breed uit te smeren hoe leuk het was en hoe je haar alle hoeken van de kamer hebt laten zien. Of hoe je haar meerdere malen al dan niet echt hebt laten klaarkomen, laat staan hoe ze alles bijeen gekreund heeft. Nou, nee dat lezen ze zelf niet zo graag op een forum.
Tsja, maar dat is nu eenmaal hoe het werkt als je op de markt bent....
 
Klopt, daarvoor is het dan wel weer goed. Maar om nu in het lang en het breed uit te smeren hoe leuk het was en hoe je haar alle hoeken van de kamer hebt laten zien. Of hoe je haar meerdere malen al dan niet echt hebt laten klaarkomen, laat staan hoe ze alles bijeen gekreund heeft. Nou, nee dat lezen ze zelf niet zo graag op een forum.
ik moet ook eerlijk zijn dat ik daar ook niet op zit te wachten als lezer, ik wil weten of de dame een goede of slechte service verleend, en dat hoef idd niet zo gedetailleerd of grof te zijn.
 
Ik denk niet dat je zo snel een dvp voorbij haar limits kan of mag pushen. Daarvoor moet je toch al een bepaalde band hebben opgebouwd. En dan nog zullen ze dat ook niet breed uit smeren in een recensie. Diegene die dat wel doen lijden veelal aan grootspraak.
Deels misschien.

Ik ben bang dat er genoeg startende dames tussen zitten die toch wel regelrecht in het nauw komen te zitten bij sommige bezoekjes hoor.

Terwijl die mannen haar moeilijk lijken te kunnen doorgronden en dan doodleuk iets zeggen als: ze genoot er zelf ook met volle teugen van. Het is een beetje het Rocco perspectief: Do you like the taste of your own asshole?
Nou ja, wellicht 1 op de 100 wel, maar genoeg startende meiden zullen dan maar ja zeggen, terwijl ze denken: Wanneer is dit kut uur eindelijk voorbij.

Sowieso ook nog eens een van de cliches die in 10% van de gevallen waar is, in nog eens 10% een beetje en in 80% niet: Ze genoot er zelf ook met volle teugen van.

Dream on guys!


Ik denk niet dat je zo snel een dvp voorbij haar limits kan of mag pushen. Daarvoor moet je toch al een bepaalde band hebben opgebouwd. En dan nog zullen ze dat ook niet breed uit smeren in een recensie. Diegene die dat wel doen lijden veelal aan grootspraak.
 
Deels misschien.

Ik ben bang dat er genoeg startende dames tussen zitten die toch wel regelrecht in het nauw komen te zitten bij sommige bezoekjes hoor.

Terwijl die mannen haar moeilijk lijken te kunnen doorgronden en dan doodleuk iets zeggen als: ze genoot er zelf ook met volle teugen van. Het is een beetje het Rocco perspectief: Do you like the taste of your own asshole?
Nou ja, wellicht 1 op de 100 wel, maar genoeg startende meiden zullen dan maar ja zeggen, terwijl ze denken: Wanneer is dit kut uur eindelijk voorbij.

Sowieso ook nog eens een van de cliches die in 10% van de gevallen waar is, in nog eens 10% een beetje en in 80% niet: Ze genoot er zelf ook met volle teugen van.

Dream on guys!
Bij dvp's die veelal vaste klanten ontvangen zullen die cijfers wss wel wat anders liggen, maar ik begrijp je standpunt.
 
Sowieso ook nog eens een van de cliches die in 10% van de gevallen waar is, in nog eens 10% een beetje en in 80% niet: Ze genoot er zelf ook met volle teugen van.

Dream on guys!
Hahaha die heb ik ook al vaak voorbij zien komen. En ook, dat ze zo genoot van de orale verwennerij en gillend en kronkelend klaar kwam. ik frons dan maar weer eens mijn wenkbrauwen. ;)
 
ik moet ook eerlijk zijn dat ik daar ook niet op zit te wachten als lezer, ik wil weten of de dame een goede of slechte service verleend, en dat hoef idd niet zo gedetailleerd of grof te zijn.
Een enkele keer heb ik moeilijk gekeken als een recensie echt over de lijn was, maar de meeste recensies kan ik goed hebben, ook als ze gedetailleerd verhalen over de sexuele activiteiten.

Misogynie is een slecht iets, maar we bevinden ons op een dvp-forum dat al tig keer correcter is dan hookers ooit was, wellicht deels ook door de tijdsgeest, dus ik denk dat we ook niet te correct moeten willen zijn.

Wel vind ik het moeilijker om een heftige recensie te lezen over iemand die ik ken dan over iemand die ik niet ken. Terwijl het voor beide dames natuurlijk net zo onplezierig kan zijn.

Heb meerdere malen daarom ook bewust een dame niet besproken omdat ze voor mijn gevoel nog wat onervaren was en mijn voorzichtige manier van doen prima uitpakte, maar ik ook wel snel doorhad dat ze niet een paar van de 'hardere' jongens moest tegen komen.
Je doet het zuinigst op haar door zo iemand dan niet te bespreken, maar ja, het blijft een recensie-forum.
 
Hahaha die heb ik ook al vaak voorbij zien komen. En ook, dat ze zo genoot van de orale verwennerij en gillend en kronkelend klaar kwam. ik frons dan maar weer eens mijn wenkbrauwen. ;)
Sowieso 'haar ook even verwennen' is al een cliche term.

Ik heb echt nog nooit tegen iemand gezegd: Zal ik jou eens even lekker 'verwennen'. Maar goed.....

'Ze zei: Ik zou jou eigenlijk moeten betalen....' (nog zo'n cliche)....
 
Ach eerlijk gezegd kan ik me aan de hier genoemde cliches niet zo storen. Sommige gebruik ik ook wel eens, wandelen en wandelaar heb ik altijd grappige eufemismen of geuzennamen gevonden. Inderdaad rondje maken door de hoerenbuurt, maar ook zie ik er een smoesje jegens moeder de vrouw in.
Ik snap echt totaal niet waarom iemand zich moet leegkotsen als hij klokkijkster leest. Een grappige term die ook nog eens helemaal visualiseert waar het om gaat. Wees zuinig op zal ik misschien niet gebruiken. Maar het drukt inderdaad iets liefs uit. En anders dan sommigen normaal vinden maakt een dvp die ik waardeer bij mij al snel ook iets van verliefdheid, genegenheid bij mij los. Begeerte zit niet alleen in mijn pik. Klein beetje maar, en zonder dat ik meteen met haar en haar alleen de rest van mijn leven wil delen. Daarnaast kan zuinig zijn op ook gewoon bedoeld zijn als zorg dat je haar niet wegjaagt hier. Tenslotte heeft het bij mij ook wel wat letterlijke betekenis gekregen sinds een klant op hookers trots beschreef hoe hij een dame (laten we dan maar voortaan plat "hoer" zeggen) goed alle kanten van de kamer had laten zien, goed haar benen door had gedrukt -ze had zich wel wat aangesteld.Je moest haar goed aanpakken, daar geilde xe op volgens hem. Toevallig was dat een toenmalige favoriete van mij (ook een cliche) en hoorde ik dus ook wel de andere kant -de dame heeft drie weken niet kunnen werken van de pijn in haar rug. Vast toeval, maar ik heb toen daarna toch ook hier geschreven om misschien toch wat voorzichtiger met haar te zijn.

Tja om de andere zin "lekker" gebruiken betrap ik mezelf ook wel op. Dat komt een beetje omdat het toch nog niet zo makkelijk is het gevoel verder te nuanceren. En als het een genotvol bezoek was komt er dan al gauw te staan dat ze dit lekker deed en dat dat andere ook lekker aanvoelde en dat ik tenslotte lekker klaarkwam. (Zelden zul je lezen dat iemand weliswaar klaarkwam maar het niet lekker vond).
Als ik het merk verander ik het wel, maar zoals gezegd het aantal synoniemen of nuances is niet groot, heerlijk is soms weer overdreven, aangenaam wat deftig. Fijn dringt zich dan al gauw op als cliche variant. Ik zoek het dan maar in een nuancering wat er lekker was, en waarom, in plaats van de observatie dát het lekker was...
Is ook informatiever voor de lezer. Maar zoals gezegd floepen de lekkers er soms gewoon automatisch uit omdat het in totaliteit gewoon lekker wás, zodanig dat het zelfs eindigde in een orgasme!
 
Laatst bewerkt:
O ja herhalingsgevaar begon de vraag mee. Gebruik ik nooit, omdat ik er geen gevaar in zie bij een leuke lieve mooie en of geil uitziende dame nog eens terug te gaan. Maar ik snap de term wel, wat er in het begin (met een kwinkslag) mee bedoeld was. Namelijk verslavingsgevaar. Grappige samentrekking van herhalingskans (toch niets mis mee: het is een persoonlijke samenvatting van de beleving door een schrijver. Zeker als je hem (vrijwel altijd een hem, grapje) een beetje vaker hebt gelezen zegt het me meer dan een scoretabel. En verslavingsgevaar uitgaand van een dame herken ik bij mijzelf uitstekend hoor.

Tja genieten... als dat ook al een verkeerde term is dan vraag ik me af wat de vorige schrijver dan zoekt in het wandelcircuit en bij een dame. (Hoer of gewoon vrouw).
Misschien miste ik een grapje?
Verwennen: je hoopt dat de dame wat je doet erg lekker, pardon aangenaamd vindt. Vermoedelijk in verreweg de meeste gevallen een illusie. Alleen al door het grote aantal keren per dag dat ze relatief kleine variaties op hetzelfde thema mag ondergaan. Of het nu om een befbeurt, voor haar heerlijke anale penetratie, het mogen kluiven aan een gigantisch lid, een superactieve tong in haar mond, of het ontvangen van parfum, bonbons of lieve lovende woordjes gaat. De ratio zegt me dat echt verwend voelen bij haar vermoedelijk vrijwel geheel bepaald wordt door het betaalde bedrag, soms misschien een praktische dienst. Toch vind ik het prima daar ruimhartig mee om te gaan, voor mezelf de illusie hoog houdend tegen misschien beter weten in. En bij het lezen van anderen ook als het iets weergeeft van een goede prettige intentie van de auteur. Het kan natuurlijk ook grandioze zelfoverschatting betekenen maar vooruit...
 
Laatst bewerkt:
Binnenkort een checklist bij het recensieformulier? Dan hoeven we ze niet allemaal te onthouden. 😂

Herhalingsgevaar
🔳 Groot​
🔳 Beperkt​
🔳 0%​
Klokkijkster
🔳 Ik werd na 10 min alweer buiten gewerkt.​
🔳 Ik was iets te vroeg weg.​
🔳 Precies de tijd vol gemaakt.​
🔳 1 uur geboekt maar het werden er 3. (Ps. You were great. See you soon baby!! 😍😘😘)​
Kies hier uw oneliners (meerdere keuzes mogelijk)
🔳 Financiële gedeelte afgerond en toen kon de pret beginnen​
🔳 Mijn jongeheer kwam al snel op oorlogssterkte​
🔳 Rubbertje erom en toen heeft ze me heerlijk bereden​
🔳 Ze zei dat ik lekkere bef skills heb​
🔳 Ze genoot met volle teugen​
🔳 Ze kwam luidkeels klaar​
🔳 Ze zei 'Ik zou jou moeten betalen'​
🔳 Heerlijk in haar mondje klaargekomen​
🔳 Rubbertje volgespoten​
🔳 Wees zuinig op haar​
 
Laatst bewerkt:
Exact dit dus....behandel haar etc.... 🤣

Zeg zelf ook eerder dvp dan hoer.

Heel soms zeg ik hier omdat mensen toch ook de neiging hebben om dan boos te worden terwijl het best vreemd is om boos te worden over de meest gebruikte term.

Maar hoer is beladen.

Zo, jij bent een lekkere hoer

Zal geen dvp blij maken als je het tegen haar zegt.
Zeker niet tenslotte heeft de dame ook gevoelens en mogen wij de dames met het nodige respect behandelen zoals wij het respect van de dames terug krijgen en dat is niet enkel omdat wij er voor betalen hoor 🤭
 
Binnenkort een checklist bij het recensieformulier? Dan hoeven we ze niet allemaal te onthouden. 😂

Herhalingsgevaar
🔳 Groot​
🔳 Beperkt​
🔳 0%​
Klokkijkster
🔳 Ik werd na 10 min alweer buiten gewerkt.​
🔳 Ik was iets te vroeg weg.​
🔳 Precies de tijd vol gemaakt.​
🔳 1 uur geboekt maar het werden er 3. (Ps. You were great. See you soon baby!! 😍😘😘)​
Kies hier uw oneliners (meerdere keuzes mogelijk)
🔳 Financiële gedeelte afgerond en toen kon de pret beginnen​
🔳 Mijn jongeheer kwam al snel op oorlogssterkte​
🔳 Rubbertje erom en toen heeft ze me heerlijk bereden​
🔳 Ze zei dat ik lekkere bef skills heb​
🔳 Ze genoot met volle teugen​
🔳 Ze kwam luidkeels klaar​
🔳 Ze zei 'Ik zou jou moeten betalen'​
🔳 Heerlijk in haar mondje klaargekomen​
🔳 Rubbertje volgespoten​
🔳 Wees zuinig op haar​
Hahaha deze! Invoeren maar!

Misschien ook nog een ranking toevoegen.
Deze dame behoort tot mijn:
○ Top 1
○ Top 2
○ Top 3
○ Top 5
○ Top 10
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan