Hier is een Copy/paste van de informatieve post door BigBenny, over de waarschijlijkheid van het oplopen van een SOA, of een vrouw zwanger maken, met bare seks :
Iedereen beslist zelf of hij/zij aan een "bare" event deelneemt en als je de statistieken leest, zijn de kansen eerder klein.
MAAR ... die statistieken zijn cijfers over de ganse bevolking heen, dus inbegrepen babies, bejaarden, mensen in een strikt monogame relatie en iedereen die alleen met condoom aan vrijt.
Uiteraard zullen de cijjfers binnen de groep van de deelnemers aan "bare" events veel en veel hoger liggen. Hoe hoog? Ik zou het niet weten. Ik denk niet dat dit ooit werd onderzocht. In
dit artikel wordt de kans op overdracht van een STD bij onbeschermde sex met een besmet persoon op 30% geschat. Helaas staat er geen verwijzing naar wetenschappelijke literatuur bij. En die 30% geldt enkel indien je partner besmet is. Maar niemand die weet hoe hoog de besmettingsgraad is binnen de groep "bare neukers" 1%, 5%, 10%; ... Het blijft Russische roulette maar je weet niet hoeveel patronen er in de revolver zitten.
Dit artikel geeft wat meer basis-cijfers. Er wordt in berekend (per type STD) hoeveel keer je gemiddeld onbeschermde sex moet hebben eer je die bepaalde STD oploopt. Hier zijn de cijfers gebaseerd op de algemene bevolking die sexueel actief is maar dus weer
niet op de groep mensen die geregeld aan bare events deelnemen.
- Chlamydia: 33 keer
- Gonorroe: 81 keer
- Syphilis: 890 keer
- HPV: 8 keer
- Herpes: 18 keer
- HIV: 332 keer (maar veel hoger risico bij anale sex)
- Zwangerschap: 75 keer (Dit is natuurlijk geen STD, maar geeft een indruk van de tijdsperiode: een gemiddeld koppel komt aan dit aantal in ongeveer een jaar.)
Ik lees in heel wat recensies van deze "bare" feestjes dat het sperma er bij de dames uitloopt. Weet dan wel dat je elke keer dat je die dame op zulk moment onbeschermd neukt, eigenljk met al haar voorgaande partners van die avond sex hebt. Dus als de dame al vijf donaties heeft ontvangen en dan steek jij jouw pik er ook nog eens in, dan telt dat voor 5 keer in bovenstaande tabel. Als je dan in overweging neemt dat de kans dat er een besmette persoon rondloopt een stuk hoger is dan in de algemene bevolking, dan is het risico op herpes, HPV of chlamydia plotseling helemaal niet zo ver af meer.
En ja, er zullen commentaren komen van leden die zeggen dat ze al jaren en jaren onbeschermde sex hebben en nog nooit iets hebben opgelopen. Goed voor hen en ik hoop dat ze nog jaren in goede gezondheid verder mogen doen. Maar zoals er mensen zijn die regelmatig iets winnen op de lotto en anderen die nooit iets winnen, zo is ook het (on)geluk ongelijk verdeeld in de loterij van de STDs.
Origineel :
https://www.girlsreview.nl/threads/elle-naturelle.9195/page-2#post-490283