Wie zou je nog eens willen ontmoeten?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ilse ontvangt toch al jarenn niet meer?
Ik had begrepen dat ze bij Maison Monty ontvangt.
 
Wat ik ook wil doen is een glas vloeibare moed drinken met Hendricus Colijn. De laatste premier van Nederland voor de WW2.
Dan zou ik hem vragen of hij op 9 mei 1940 rustig is gaan slapen, zoals hij het volk ooit adviseerde te doen.
 
Jaar of acht a tien geleden zat er een hele mooie ebony dame op de wallen. Super mooie vrouw. Ze noemde zich Anna en ook Nicol. Ze zat in de 2e kamer/raam vanaf de gracht in de Monnikenstraat. Later schijnt ze ook naar Antwerpen Villa Tinto te zijn gegaan en daar noemde ze zich Black Beauty. Is ze nu nog ergens gesignaleerd. Hele slimme dame met wie je ook over van alles en nog wat kon praten. Maar vooral een oogverblindende schoonheid. Weet iemand of ze nog ergens aanwezig is? Haar zou ik echt heel graag weer een keer terugzien.
 
Er zijn 2 dames uit Brusselse die ik al jaren niet meer gezien heb en wel graag nog es zou zien. Ging om een Roemeense Lorena in de Aarschotstraat en een Russische Alexandra in de Linnestraat.

Dames die ik eerste keer zou willen ontmoeten zijn Black Angelika, Laura Angel en Emma Hix.
 
Nu we zoetjes aan weer richting 5 mei gaan, zou ik graag een kopje koffie willen drinken met generaal Henri Koot. Koot was in de jaren 30 directeur van de code afdeling van de generale staf. Toen tijdens de bezettings jaren het verzet - in opdracht van Londen - als Binnenlandse strijdkrachten gebundeld werd in 1944, gaf hij van uit Amsterdam leiding aan de BS. In deze hoedanigheid nam hij deel aan de gesprekken in april 1945 met Prins Bernhard, diverse geallieerde generaals en de duitse generaal Christiansen over de duitse overgave in Nederland.

Door vrienden en collega's werd Koot ook aangeduid als de zwijgzaamste onder de zwijgzamen.
Ik zou graag willen weten hoe hij nu tegen de wereld aan kijkt met het rechts extremisme wat steeds meer naar boven komt. Zijn de offers die toen gebracht zijn, nog steeds waard om gebracht te worden?
 
Liever Montgomery dan.
Waaa ik respecteer je enorm @Hot potato , mijn hoofd hobby is muziek en drums en kort daar achter gevolgd door de geschiedenis van ~WW II en hier ben ik het niet met je eens en het is natuurlijk gemakelijk praten want ik stond niet in zijn schoenen maar Monty was nogal terughoudend en daardoor zijn er veel te veel militaire en burgerslachtoffers gevallen dan nodig was.
 
Waaa ik respecteer je enorm @Hot potato , mijn hoofd hobby is muziek en drums en kort daar achter gevolgd door de geschiedenis van ~WW II en hier ben ik het niet met je eens en het is natuurlijk gemakelijk praten want ik stond niet in zijn schoenen maar Monty was nogal terughoudend en daardoor zijn er veel te veel militaire en burgerslachtoffers gevallen dan nodig was.
Dat weet ik maar eigenlijk is de persoon van die tijd die ik ooit zou willen terug zien is Generaal Patton. Heb zijn graf ooit al eens bezocht respect voor die generaal.
 
Dat weet ik maar eigenlijk is de persoon van die tijd die ik ooit zou willen terug zien is Generaal Patton. Heb zijn graf ooit al eens bezocht respect voor die generaal.
Hier ben ik volledig met je mee , Patton was een echte oorlogsheld , echt lullig hoe die om het leven is gekomen. Het waren allemaal helden.
Maar Patton was een uitzonderlijke held net als Dick Winters en ben blij dat er voor Major Winters sinds enkele jaren een prachtig monument is opgebouwd in Normandie.
 
Laatst bewerkt:
Wat ik ook wil doen is een glas vloeibare moed drinken met Hendricus Colijn. De laatste premier van Nederland voor de WW2.
Dan zou ik hem vragen of hij op 9 mei 1940 rustig is gaan slapen, zoals hij het volk ooit adviseerde te doen.
Of hij rustig is gaan slapen of niet zal me weinig boeien , maar als je hem toch hebt vraag dan even voor mij wat hij in Atjeh uitgevreten heeft
 
Ja, voor die Alexandra...zou ik gelijk alles uit m'n handen laten vallen en in de auto stappen 🔥

Sofi...als we dezelfde bedoelen, zou Alexandra nog even moeten wachten 😜
 
Terug
Bovenaan Onderaan