Amsterdam gaat niet handhaven op coronapas!!

  • Onderwerp starter Voormalig lid 545
  • Startdatum

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Je hebt werkelijk geen idee waarover je praat. Noch over mij, noch over de coronavaccins, noch over hoe de wereld ineen zit. Compleet van de pot gerukt. Misschien moet je eens beginnen nadenken in plaats van te doen wat goed aanvoelt. Want hoewel je ons verwijt niet na te denken, staat jouw bericht bol van inhoudsloos complotdenkers napraten.
ja complot denkers idd, al die zogenaamde complot theorieen zijn wel heel toevallige allemaal uitgekomen, dan is het geen complottheorie meer maar gewoon een feit net zoals da er troep in het vaccine zit is ook gewoon een feit, google de ingredienten maar van de vaccines
 
Laatst bewerkt:

23 op de 10000 mensen die besmet zijn gaan dood aan het virus
is vast en zeker ook een complottheorie :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:
De hamvraag is: wat is nou een grotere grap? Al die complottheorieën of dit demissionaire kabinet?
Ik kom er niet uit. Komt vast omdat ik zo vreselijk serieus ben :geek:.
Het is jammer dat aan beide kanten van deze discussie alleen maar de extremen zichtbaar zijn. Ik zie enerzijds mensen die zich verheven voelen omdat ze een prikje hebben gehaald en iedereen die daar over twijfelt rücksichtlos in de hoek schuiven, aan de ander kant zie je meestal ook mensen die totaal doorslaan over van alles. De nuance is volledig weg en dat neem ik de politiek zeker kwalijk. Als zelfs ministers termen als "wappie" gebruiken heb je de ondergrens wel bereikt. Voor iedereen geldt: het zijn niet de gevaccineerde of de ongevaccineerden die de maatregelen veroorzaken. Het is het kabinet die met de een na de andere onzalige maatregel komt (avondklok, coronapas etc) en het zo spint dat het de schuld is van de ongevaccineerden. Zolang beide kampen niet beseffen dat hier een perfect spelletje verdeel en Heers wordt gespeeld komen we hier niet uit.
 
Het is jammer dat aan beide kanten van deze discussie alleen maar de extremen zichtbaar zijn. Ik zie enerzijds mensen die zich verheven voelen omdat ze een prikje hebben gehaald en iedereen die daar over twijfelt rücksichtlos in de hoek schuiven, aan de ander kant zie je meestal ook mensen die totaal doorslaan over van alles. De nuance is volledig weg en dat neem ik de politiek zeker kwalijk. Als zelfs ministers termen als "wappie" gebruiken heb je de ondergrens wel bereikt. Voor iedereen geldt: het zijn niet de gevaccineerde of de ongevaccineerden die de maatregelen veroorzaken. Het is het kabinet die met de een na de andere onzalige maatregel komt (avondklok, coronapas etc) en het zo spint dat het de schuld is van de ongevaccineerden. Zolang beide kampen niet beseffen dat hier een perfect spelletje verdeel en Heers wordt gespeeld komen we hier niet uit.
Ja, precies zo is het.
Zelf ben ik volledig gevaccineerd. Maar als ik achteraf had geweten wat ik nu weet had ik me waarschijnlijk niet laten vaccineren. Feit is wel dat ik sinds dat ik volledig gevaccineerd ben vaak heel erg moe ben. Vooral 's avonds als ik na mijn werk thuis kom ben ik bekaf. En dat ligt er niet aan dat mijn werk plotseling veel zwaarder is geworden of zo. Ook als ik 's morgens wakker wordt ben ik vaak lusteloos. En daar had ik voor die vaccinaties nooit last van. Bovendien, er zijn meerdere gevaccineerden die dit bevestigen en hier ook last van hebben. Ze praten nu over een derde vaccinatie. Nou, zeker weten dat ik die ga weigeren!
Inderdaad, iedereen die maar een iets afwijkende mening heeft of vraagtekens stelt bij het coronabeleid wordt tegenwoordig weg gezet als zijnde "wappie". Dat is in mijn ogen een zeer kwalijke zaak. Ik dacht toch echt dat we hier in Nederland in een vrij land leefden waarin iedereen zijn eigen mening mag verkondigen. Nou, die vrijheid van meningsuiting lijkt tegenwoordig ver weg. Hoe ver ben je als land als je mensen met een afwijkende mening weg gaat zetten als "wappies" en idioten die vanwege die mening in het gesticht moeten? Dan leef je niet meer in een vrij land, dan leef je in een dictatuur. Niets meer en niets minder.
Ik ontken niet dat er corona is (was) maar erg duidelijk is wel dat de politiek de corona aangrijpt om onze vrijheden moedwillig te beperken en veranderingen in de samenleving door te voeren. De huidige maatregel bijvoorbeeld dat de horeca om middernacht dicht moet? Hoezo dat dan? Is er tegenwoordig alleen maar na middernacht corona of zo? Ben gisteravond nog uit geweest. Voor middernacht zitten de bars barstensvol en mensen allemaal boven op elkaar. Niemand raakt ogenschijnlijk nog besmet want de cijfers en ziekenhuisopnames blijven laag. Vanaf middernacht moet alle horeca sluiten. Waarom dan? Neemt vanaf middernacht het besmettingsgevaar dan opeens enorm toe of zo? Ik kan er in ieder geval geen touw aan vast knopen. Het lijkt er sterk op dat de politiek op deze manier het nachtleven stil wil leggen. Gewoon allemaal lekker naar huis en braaf je bedje in. En ik ben niet de enige die er zo over denkt getuige de mensen die ik gisteravond sprak.
Eén ding is wel duidelijk, de politiek probeert onze vrijheden in te perken en die hele corona was en is een perfect aangrijpingspunt om veel maatregelen door de achterdeur in te voeren.
 
Het is jammer dat aan beide kanten van deze discussie alleen maar de extremen zichtbaar zijn. Ik zie enerzijds mensen die zich verheven voelen omdat ze een prikje hebben gehaald en iedereen die daar over twijfelt rücksichtlos in de hoek schuiven, aan de ander kant zie je meestal ook mensen die totaal doorslaan over van alles. De nuance is volledig weg en dat neem ik de politiek zeker kwalijk. Als zelfs ministers termen als "wappie" gebruiken heb je de ondergrens wel bereikt. Voor iedereen geldt: het zijn niet de gevaccineerde of de ongevaccineerden die de maatregelen veroorzaken. Het is het kabinet die met de een na de andere onzalige maatregel komt (avondklok, coronapas etc) en het zo spint dat het de schuld is van de ongevaccineerden. Zolang beide kampen niet beseffen dat hier een perfect spelletje verdeel en Heers wordt gespeeld komen we hier niet uit.
heel juist!

Op een ander forum waar ik actief ben was er aanvankelijk ook flionke animositeit maar daar is het intussen heel gemoedelijk en bij vlagen ook grappig. Men accepteert van elkaar dat de ander er anders over denkt.
Ik merkte afgelopen jaar bij mijzelf dat ik me er enorm over kan opwinden wanneer anderen het verkeerde standpunt innemen terwijl het mij zo klaar als een klontje lijkt hoezeer mijn standpunt het juiste is, MAAR dat ik er heel goed mee kan leven als een dierbare vriend er toevallig anders over denkt dan ik en als ik in de armen van een hele lieve dvp lag te genieten terwijl zij absoluut tegen vaccinatie is, dan kon ik haar standpunt ineens verbluffend goed verdragen ;-)
Kortom hoe beter wel mekaar kennen en hoe dichter we bij elkaar zijn hoe minder die verschillen voor boosheid zorgen.
Elkaar leren kennen is een prima remedie tegen die agressie.
 
Eén ding is wel duidelijk, de politiek probeert onze vrijheden in te perken en die hele corona was en is een perfect aangrijpingspunt om veel maatregelen door de achterdeur in te voeren.
Ik denk dat ze met wat oogkleppen op vooral proberen niks fout te doen en te voorkomen dat ze af moeten treden wegens te weinig optreden.
Goedbedoelde onhandigheid in combinatie met zelfoverschatting en arrogantie tengevolge van bewondering door hun achterban.
Er zit geen Heel Slim Plan achter, gewoon alledaagse stommiteit.
 
Er is vanuit de medische wereld al meerdere keren gereageerd op de samenstelling van de zgn sars/Covid vaccins
Enkel ga je dat nergens terugvinden in de reguliere media.. Word niet gewaardeerd
Hetgeen wat ik hier schrijf ook niet waarschijnlijk.. Maar mensen hebben voor zichzelf een bepaald standpunt ingenomen en iedereen die dat niet deelt is dom en een 'wappie'
In het kort.. Word je dus ingespoten met een spike proteïne (eiwit), dat van buitenaf je immuunsysteem gaat aanpassen.., zodat je de mensen met een slecht immuunsysteem kunt beschermen.. Mensen met diabetes bijvoorbeeld hebben door de insuline resistentie een ander bloedbeeld en zijn dus vatbaarder voor Covid..
Die hebben 9 uit 10 keer al een mindere weerstand..
Mensen met zwaar overgewicht hebben meestal, zoniet altijd diabetes.. Dus zijn een risicogroep..
Mensen die vanwege aandoeningen veel medicijnen gebruiken net zo..
Het menselijk immuunsysteem kan niet alles tegelijkertijd managen.. Vandaar dat mensen dan ook makkelijker ziek worden..
Je lichaam probeert alles in evenwicht te houden
Een voorbeeld, een pro bodybuilder die buiten zijn normale testestoron productie elke week 1000mg intraveneus bijzet gaat Oestrogeen onderdrukking nodig hebben om de productie daarvan tegen te gaan, anders krijgt hij problemen
De zogenaamde Deltavariant is feitelijk de reactie van mensen die gevaccineerd waren en verder gezond..
Laatst een vol cruiseschip met gevaccineerden die voor de bijl gingen met Delta..
Is logisch want zat mensen die vroeger elj jaar om een normale griepprik gingen werden soms ook ziek hiervan..
Maat van me heeft Corona gehad en geeft een paar keer per jaar bloed..
Vroeg laatst aan een medewerker van de bloedbank ofdat ze hem konden mededelen ofdat hij antistoffen in zijn bloed had.. Wat wel zou moeten na herstel?..
Wilde me niet zeggen.. Geen idee waarom
Hoe die shot spike proteïne precies werkt is gewoon allemaal op internet terug te vinden..
Niet op Google want dat word gecensureerd, maar op Bing of Duck Duck go..
Zelfs testresultaten voor Sars/Covid van Pfizer staan gewoon online.. Niet als 1e zoekresultaat.. Maar het staat er.. Ook dat het grotendeels in de experimentele fase zit is zo terug te vinden
Maar heeft weinig nut om daar over te beginnen.. Iedereen gelooft het zijne..
En wat er tijdens persconferenties door Rutte en Elvis gezegd word.. Komt bij dat mensen een kort geheugen hebben..
Je zou alles eens terug moeten lezen van hetgeen wat ze verkondigd hebben de laatste 1,5 jaar..
Dan schrik je..
 
Ik denk dat ze met wat oogkleppen op vooral proberen niks fout te doen en te voorkomen dat ze af moeten treden wegens te weinig optreden.
Goedbedoelde onhandigheid in combinatie met zelfoverschatting en arrogantie tengevolge van bewondering door hun achterban.
Er zit geen Heel Slim Plan achter, gewoon alledaagse stommiteit.
Precies dat. Ik zeg het maar eerlijk, op zeker moment dacht ik ook dat er een groot plan werd uitgerold. Want de verbetenheid waarmee sommige maatregelen moesten en zouden worden doorgevoerd was niet gering. Dan denk ik vooral aan de avondklok, waarbij opeens een rechtszaak mogelijk was die in een middagje geregeld werd, volop ME die begon in te hakken op burgers. Daar moet een masterplan achter zitten denk je dan.
Maar even later worden alle maatregelen net zo makkelijk weer los gelaten. Zo sterk zelfs, dat ik als zijnde toch min of meer in het kamp 'wappie' er gewoon moeite mee heb hoe laconiek er opeens wordt gedaan over handen ontsmetten. Heel opvallend ook dat bij het begin van het EK in heel Europa de maatregelen flink werden versoepeld. Binnen een paar weken van 'er mag bijna niks' naar 'bijna alles mag weer'.
Volstrekt onnavolgbaar.
En daarom moeten we geduldig zijn naar de mensen om ons heen die er anders over denken. Want het is gewoon niet te volgen.
 
Ik denk dat ze met wat oogkleppen op vooral proberen niks fout te doen en te voorkomen dat ze af moeten treden wegens te weinig optreden.
Goedbedoelde onhandigheid in combinatie met zelfoverschatting en arrogantie tengevolge van bewondering door hun achterban.
Er zit geen Heel Slim Plan achter, gewoon alledaagse stommiteit.
Dit dus. Een perfect voorbeeld van Hanlons scheermes: Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
 
Er word van alles niet gehandhaafd in de hele wereld; met alcohol op rijden, bellen achter het stuur, geen voorrang verlenen in het verkeer, door rood rijden, geen gordel dragen, te hard rijden, financiele fraude, drugs delicten, moorden, verkrachtingen, diefstallen etc etc.. vanwege gebrek aan opsporings/handhavings capaciteit.. en omdat mensen er het nut niet van in (willen) zien...

Alles handhaven is onmogelijk met zo'n uitgebreid wetboek en zoveel dagelijkese overtredingen.

Daarbij, niemand kan mij 100% sluitend uitleggen waarom "COVID-19" nog op de lijst van meldingsplichtige ziektes van het RIVM staat.
Het moet zo snel mogelijk van die lijst af. En zodra dat gebeurt zijn we van alle maatregelen af en kunnen we weer net zo vrij zijn als in 2019.
Bijna iedereen is nu namelijk via natuurlijke weg immuun geworden en/of gevaccineerd.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt werkelijk geen idee waarover je praat. Noch over mij, noch over de coronavaccins, noch over hoe de wereld ineen zit. Compleet van de pot gerukt. Misschien moet je eens beginnen nadenken in plaats van te doen wat goed aanvoelt. Want hoewel je ons verwijt niet na te denken, staat jouw bericht bol van inhoudsloos complotdenkers napraten.
Tja of die leugenaars in Den Haag napraten, die stelselmatig grondrechten inperken en vaccinatie dealers zijn geworden voor een totaal ongeloofwaardig verhaal, want wie gelooft er nog in die totale onzin? Vrijwel niemand, dus alleen nog de trouwe schapen, angsthazen en systematische ja-knikkers( no brain), "Walkers", overheidsafhankelijke mensen zoals steuntrekkers en overbodige ambtenaren.
 
uiteindelijk wil het grootste deel van gevaccineerden ,eigenlijk alleen maar
op vakantie (want anders is hun leven ondraaglijk)
naar een cafe of bioscoop/pretpark whatever
geen gezeik met handhavers die overal op de loer liggen en verzin nog maar iets wat men dadelijk weer uit de hoge hoed trekt
lijkt wel dat de rest min of meer bijzaak geworden is ,en men daarmee terug wil naar het oude normaal meer niet
dat je enkel (en nou komt het)met een negatieve test ergens binnen mag ,terwijl een gevaccineerde zo binnen kan..terwijl die op zijn beurt misschien besmettelijk is..is ineens geen issue meer..
was bij de Formule 1 op Zandvoort ook niet meer ineens..maar dat ter zijde..
maar daar praat niemand meer over ..dat is men snel vergeten..de media komt snel met iets nieuws zodat dit en andere dingen snel naar de vergetelheid verdwijnen..
valt ook op dat Elvis en Rutte in debatten met de oppositie in de 2e kamer hier doorgaans heel ontwijkend en zonder daadwerkelijke gegronde antwoorden op reageren...het wel en wee van deze maatregelen..en het koste wat kost handhaven..
als het er op aankomt hebben ze met georganiseerde (drugs)misdaad en terorrisme een veel groter sluipend probleem, zeker in zuidwest Nederland..
en daar weten ze al helemaal niet wat ze er mee aan moeten..
uiteindelijk weet ik ook allemaal niet waarom..kan ook niet geloven dat er een wereldwijd programma word uitgerold om de bevolking te reguleren of uit te roeien..men kan het onderling al niet eens worden over de kleinste dingen..laat staan zoiets
ik ben zelf overigens geen anti vax..maar als ik alles zo eens op een rij zet van gebeurtenissen ,ontwikkelingen en uitspraken..dan krijg ik steeds meer spijt..
het knagende 'dit deugd niet' gevoel word met de week erger..
vind het ook maar raar dat men blijft hameren op vaccineren ,terwijl zogenaamd (weet de exacte cijfers )niet de bereidheid op 85% zit/zat ,zet de radio of tv aan en het is het eerste en het laatste..zou ook dit percentage niet kloppen dan?..immers met 85% zou grotendeels groepsimmunitiet behaald zijn?
en zo kan ik nog wel tig dingen opnoemen..
 
dat klopt niet helemaal

eerder was er een grote(re) groep niet gevaccineerd en daar moesten de gevaccineerden zich bij aansluiten kwa maatregelen .
iemand die gevaccineerd is heeft 87 % minder kans om ziek te worden en als ze ziek worden is dat veelal in lichte mate waarbij de kans om een ander te besmetten 12x kleiner is

nu we onderscheid kunnen maken in het risico kunnen we de gevaccineerde/genezen bevolking de vrijheid al terug geven , de rest moet nog even testen vooraf
 
Even iets om over na te denken. De UK, Zweden, Denemarken en nu ook Noorwegen hebben een gelijke vaccinatie graad of lager als Nederland en laten alle coronaregels los. Dus ook geen Digitale Code om overal binnen te komen. De UK heeft dit al 1,5 maand geleden gedaan en daar zijn nog steeds geen grote uitbraken. Alles is open daar weer.

Nederland staat op precies hetzelfde punt of eigenlijk nog beter als bovenstaande landen en voert een coronapas in.

Wie is er hier nou gek?
 
De UK zit wat in, maar in Skandinavie is een veel lagere bevolkingsdichtheid.

Als de volksaard er niet voor zorgt dat je hutje mutje op elkaar zit, als er overal sowieso genoeg ruimte is, heb je zo'n pas minder nodig lijkt me.
 
De UK zit wat in, maar in Skandinavie is een veel lagere bevolkingsdichtheid.

Als de volksaard er niet voor zorgt dat je hutje mutje op elkaar zit, als er overal sowieso genoeg ruimte is, heb je zo'n pas minder nodig lijkt me.
Ja maar de grote steden in Engeland en speciaal Londen zijn nog wel even iets drukker als onze steden. Alles open weer gewoon zonder coronapas. Al 1,5 maand en geen toenames daar. Dan vraag je je toch wel af waar is Nederland en misschien ook Belgie na vandaag mee bezig?

Wat nog belangrijker is. Maak van te voren duidelijk wanneer je die coronapas weer gaat afschaffen. Anders zitten we hier tot in lengte van jaren aan vast. Want je vrijheid wordt makkelijk afgenomen, maar je moet er weer voor vechten om het terug te krijgen.
 
dat klopt niet helemaal

eerder was er een grote(re) groep niet gevaccineerd en daar moesten de gevaccineerden zich bij aansluiten kwa maatregelen .
iemand die gevaccineerd is heeft 87 % minder kans om ziek te worden en als ze ziek worden is dat veelal in lichte mate waarbij de kans om een ander te besmetten 12x kleiner is

nu we onderscheid kunnen maken in het risico kunnen we de gevaccineerde/genezen bevolking de vrijheid al terug geven , de rest moet nog even testen vooraf
daar ben ik ook voorzichtig mee..met die uitspraak..
elke mens is anders..het is geen auto die in een fabriek gebouwd word..op de lopende band ..
zo van ,als we deze verandering doorvoeren in het productieproces ,dan is gebleken dat er 20% minder afval is tijdens ..
ten eerste spreekt men over in lichtere mate ziek worden..hoe ziet men dat?..en wie zegt dat dat door het vaccin komt..
ik heb nog niemand zij het patient of dokter horen roepen..'zo dat is mooi..je bent (noem maar iets) 70% minder ziek, goed gedaan'..
zoiets weet je NOOIT..

ook de uitspraak 'ook gezonde mensen belanden op de IC'..
puur omdat er bij iemand geen bloed uit zijn oren loopt is hij gezond?..
neem maar van mij aan..als je 1x per jaar door de huisarts word gechecked ,weet je nog niks..
hij luistert naar je longen,neemt de bloeddruk op ,test je neurologische functies,gewicht en lengte ,als je geluk hebt een bloedonderzoek voor 4/5 dingen..
en als dat goed is word je gezond verklaart..
ligt ook een beetje in hoe serieus je huisarts zijn werk neemt..maar ik zit zelf in de fitness/bodybuilding wereld..en kan je vertellen dat er jongens en meiden rondlopen die er geweldig fit en gezond uitzien..maar het zeker niet zijn..
en dat zeker zelf voelen..een metabolische stoornis bijvoorbeeld door eenzijdige voeding ,slecht immuumsysteem etc..
een kennis van me heeft COPD gold..zijn vrouw en dochter hebben in Februari allebei corona gehad..best goed ziek allebei ,gewoon zware griep..
hij niet eens een snotneus..
maar hij loopt met zuurstof en zware medicatie.,.wil dat dan zeggen dat hij daardoor beschermd was?,ik zou het niet weten..ga dat ook niet verkondigen..
misschien is hij verder wel gewoon sterker..ik zou het echt niet weten..
 
Ja maar de grote steden in Engeland en speciaal Londen zijn nog wel even iets drukker als onze steden. Alles open weer gewoon zonder coronapas. Al 1,5 maand en geen toenames daar. Dan vraag je je toch wel af waar is Nederland en misschien ook Belgie na vandaag mee bezig?

Wat nog belangrijker is. Maak van te voren duidelijk wanneer je die coronapas weer gaat afschaffen. Anders zitten we hier tot in lengte van jaren aan vast. Want je vrijheid wordt makkelijk afgenomen, maar je moet er weer voor vechten om het terug te krijgen.
Grotendeels eens, behalve met die laatste zin. Dat is het absurde gebleken sinds afgelopen mei. Zo snel en verbeten bepaalde maatregelen worden ingevoerd, zelfs als vrijwel alle experts zeggen dat ze zinloos zijn, zo makkelijk worden ze op een ander moment weer losgelaten, zelfs als bijna alle experts dat dat zeer onverstandig is.
Nu wordt Mona Keizer op staande voet ontslagen (met medewerking van de koning) omdat ze empathie toont met degenen die die pas moeten controleren. En alles wordt op alles gezet om BOA's de deur plat te laten lopen in de horeca. Maar over een paar weken of maanden wordt het net zo makkelijk weer losgelaten en is dit circus ook weer voorbij.
 
Grotendeels eens, behalve met die laatste zin. Dat is het absurde gebleken sinds afgelopen mei. Zo snel en verbeten bepaalde maatregelen worden ingevoerd, zelfs als vrijwel alle experts zeggen dat ze zinloos zijn, zo makkelijk worden ze op een ander moment weer losgelaten, zelfs als bijna alle experts dat dat zeer onverstandig is.
Nu wordt Mona Keizer op staande voet ontslagen (met medewerking van de koning) omdat ze empathie toont met degenen die die pas moeten controleren. En alles wordt op alles gezet om BOA's de deur plat te laten lopen in de horeca. Maar over een paar weken of maanden wordt het net zo makkelijk weer losgelaten en is dit circus ook weer voorbij.
Ik hoop dat je gelijk hebt. Tot nu toe werden er wel dingen losgelaten maar kwamen er ook altijd weer andere dingen voor terug of bleven bepaalde beperkingen.
 
Dat Waku-Waku drama is ook weer een flinke zeperd van links. Inclusiviteitsgoeroe Sharon Dijksma gaat vol op het orgel om een veganistisch restaurant te sluiten op 3 minuten lopen van het grootste spoorwegknooppunt van Nederland.
What can go wrong!
 
Dat Mona Keizer verhaal, word ook weer gauw bedekt met het geintje
'Rutte heeft zware beveiliging nodig'..
Dat is wat ik bedoelde met inspelen op het korte termijn geheugen van de burger..
En dat is eigenlijk met Corona net zo.. Feestje Gabberhouse was ook zo van de radar.. Formule 1 Zandvoort net zo..
Het lijkt wel Monopoly.. Ga terug naar start en krijg 200 euro..
 
...iemand die gevaccineerd is heeft 87 % minder kans om ziek te worden en als ze ziek worden is dat veelal in lichte mate waarbij de kans om een ander te besmetten 12x kleiner is

Dit soort percentages en kansberekeningen is van zoveel factoren afhankelijk en veranderd continue omdat het virus continue veranderd, en ook de aanpassingen van het immuunsysteem, zodat je percentages en vaccin-test-resultaten met een zeer grove korrel zout moet nemen.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan