Blog van Joke

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Bij iemandbdie ik ken hebben ze huid kanker vast gesteld. Ze hebben jet weg gesneden en in 10 min wisten ze of het kwaadaardig was of niet. Vroeger duurde het dagen
Ben zelf een risico geval mbt huidkanker (toevallig vandaag controle en weer een jaar "goedgekeurd")
Klopt wat je zegt: de 2 die ze bij mij preventief hebben weggesneden waren allebei goedaardig.
 
Wat een fijn nieuws! 💐
Jaa zeker 😁😁, is wel nog altijd mijn grootste angst, dat ze te laat erachter komen en ja het is offtopic maar mannen en vrouwen:
Controleer je moedervlekken periodiek al dan niet door maken van fotos. En al heb je de kleinste twijfel maak een afspraak met je huisarts voor een controle, die kan je dan door verwijzen naar een dermatoloog voor verdere behandeling.
Ja het controleren is vervelend maar het kan zoveel ellende schelen.

Doe hiermee wat je wilt, wilde het alleenrecht meegeven gebaseerd op eigen ervaringen
 
Jaa zeker 😁😁, is wel nog altijd mijn grootste angst, dat ze te laat erachter komen en ja het is offtopic maar mannen en vrouwen:
Controleer je moedervlekken periodiek al dan niet door maken van fotos. En al heb je de kleinste twijfel maak een afspraak met je huisarts voor een controle, die kan je dan door verwijzen naar een dermatoloog voor verdere behandeling.
Ja het controleren is vervelend maar het kan zoveel ellende schelen.

Doe hiermee wat je wilt, wilde het alleenrecht meegeven gebaseerd op eigen ervaringen
Ik ontdekte ooit tijdens een vrijpartij een verdacht plekje bij mijn partner, dat achteraf een melanoom bleek te zijn. Gelukkig op tijd verwijderd, maar zonder die sexpartij waren we er mogelijk pas veel later achtergekomen. Gewoon het nuttige met het aangename combineren dus ;)

Fijn om te horen dat het bij jou weer goed was trouwens!
 
Doe hiermee wat je wilt, wilde het alleenrecht meegeven gebaseerd op eigen ervaringen

Heb het volgens mij al verteld, maar heb ooit 2 cliënten een waarschuwing gegeven omdat ik iets verdachts op hun rug zag. Het is alleen jammer dat je dan nooit meer iets hoort hoe het afgelopen is.

En heb ooit 1 een prostaatmassage gedaan bij iemand met prostaat kanker ( wat ik van te voren wist ). Nu weet ik het verschil tussen een gezonde en een ongezonde prostaat, wat dus ook een voordeel voor iemand ooit kan zijn.
Daar zit 'm toch zo'n beetje de crux, want als je weinig voelt is de jus er toch af, qua beleving.

Logisch! Maar ja.. als het gros van privehuizen/ clubs en sekswerkers bezuinigen op aanschaf van goede condooms ipv die baggerzooi ( rode glider ) zal je dat altijd houden 🤷‍♀️

Een goede sekswerker werkt met meerdere condoom soorten!
 
Daar zit 'm toch zo'n beetje de crux, want als je weinig voelt is de jus er toch af, qua beleving.
Maar is nog steeds geen legitieme reden om dan maar zonder te doen. Verstand hoort in die situaties nog altijd voor gevoel te gaan.

160 rijden is ook lekkerder dan 100, maar doe maar niet. Elke dag friet en pizza eten is ook lekkerder dan afwisselen met gezond eten, maar doe maar niet. Elke avond een fles of twee wijn leeg drinken is lekkerder dan een glas water, maar doe maar niet.

Er is zoveel lekkerder of leuker dan wat verstandig is. Betekent niet dat je je nooit mag laten gaan, maar blijf nadenken.
 
Wanneer je Syfilis, herpes hebt zeg maar dag met je handje. HIV is net als herpes blijvend.
Ik las ooit dat 90% van de mensen herpesdrager is, maar de meesten merken het niet. Herpes is extreem besmettelijk en ook op niet-seksuele wijze overdraagbaar. Een kus of een gewone aanraking als het virus op je vingers zit bijvoorbeeld. Je kunt het zelfs krijgen met veilige seks, als het virus via je vingers op de buitenkant van een condoom komt. Het is idd blijvend, maar lang niet iedereen merkt het. Je kunt ook pas na 10 jaar voor het eerst klachten krijgen, als je weerstand lager is bijvoorbeeld.
 
Maar volgens sommigen die bijna nooit testen en net komen kijken is die kans nihil.
Aan alle heren die vinden dat dit normaal is: Zet mij op negeer. Alvast bedankt. En een goede gezondheid gewenst 🚑
Het misleidende is dat de kans op een gevaarlijke soa an sich misschien klein is, in percentages, maar als je maar vaak genoeg onveilige seks hebt, ben je een keer aan de beurt. Ook als de kans 1 op 1000 is. En je weet nooit bij wie dit zal gebeuren Dát is de essentie van 'Murphy's Law'.

Het is als met autogordels. Ik rijd al 20 jaar zonder brokken en had eigenlijk al die jaren zonder gordel kunnen rijden. Maar dat is achteraf kijken, vooruit kijken in de toekomst kun je niet. Je weet niet niet wat je kan overkomen en vergeeft het jezelf nooit als het mis gaat. Daarom: neem die voorzorg.
Dat syfilis blijvend is, kan ik nergens op het internet vinden. Als je behandeld bent met antibiotica, ben je gewoon van syfilis genezen.
Syfilis is volgens mij met antibiotica te behandelen, maar dat moet wel tijdig.
 
Kansberekening…..

Stel in een vaas zitten 999 witte ballen en 1 rode bal. De kans dat je de rode bal trekt is 1 op 1.000 (oftewel: de kans is 1/1.000). Als je na het trekken van een bal die bal teruggooit in de vaas, dan is de volgende keer dat je een rode bal trekt ook 1/1.000. Dit kun je blijven herhalen, de kans blijft bij elke trekking 1/1.000.

Het is niet zo dat na bijvoorbeeld 5 trekkingen je dus al 5/1.000 kans hebt "verbruikt" of dat bij 1.000 keer trekken de kans altijd 1 (=100% ="raak") is. Vandaar dat het verhaal over die 20 jaar rijden zonder autogordel per definitie niet betekent dat je dan in die 20 jaar altijd wel ergens een ongeluk hebt moeten meemaken.

Terug naar het trekken van de ballen uit de vaas, het kan dus ook zomaar zijn dat je 2 keer achter elkaar de rode bal trekt. Die kans is 1/1.000 x 1/1.000 = 1/1.000.000 (1 op de miljoen).
 
Doe een kans berekening met hoeveel dgn een sekswerker werkt en hoeveel verschillende klanten de sekswerker bare ontvangt.
Privé heeft de sekswerker wellicht ook onveilige seks.
Is er nog drugs in het spel?
Is het harde seks met kans op inwendige scheurtjes?
Is er sprake van bloedend tandvlees?
Keelneuken? Anaal bare?
400 pm x12 heb je wel een grote verantwoordelijkheid voor jezelf en anderen.

Sekswerkers mogen niet voor niks geen bloed geven ad bloedbank 👍🏼
Ik ben in het verleden donor geweest.
Heren uit een heleboel landen worden ook uitgesloten van bloedbank donatie.

Met de instelling we hebben medicatie en testen 1x pj zitten we natuurlijk straks in een soa golf.

Mr Blue vergeten ofzo met ze alle?
 
Wanneer je Syfilis, herpes hebt zeg maar dag met je handje. HIV is net als herpes blijvend.
Het grote verschil tussen HIV en Herpes is dat je voor het eerste levenslange medicatie nodig hebt en dat Herpes maar kortstondig ziekmakend/besmettelijk is en vanzelf weer geneest. Wel blijft het latent aanwezig in je lichaam en kan als je weerstand even wat minder is af en toe weer kortstondig de kop op steken. Syf is goed te behandelen mits je er tijdig bij bent. Omdat je
niet altijd merkt dat je deze stille moordenaar onder de leden hebt is regelmatig testen raadzaam want verdergevormde stadia ervan zijn minder plezant.
 
Het is niet zo dat na bijvoorbeeld 5 trekkingen je dus al 5/1.000 kans hebt "verbruikt" of dat bij 1.000 keer trekken de kans altijd 1 (=100% ="raak") is. Vandaar dat het verhaal over die 20 jaar rijden zonder autogordel per definitie niet betekent dat je dan in die 20 jaar altijd wel ergens een ongeluk hebt moeten meemaken.
Klopt. De kans blijft hetzelfde. Maar stel: de kans op SOA X is 1%. Dan kun je als je 100x onveilig neukt 1x een besmetting verwachten. Als je het maar vaak genoeg doet, gebeurt het een keer.

En kansen lijken soms los te staan van het echte leven. Mijn zoon heeft een soort chromosoomafwijking die autistische trekken en lichte motorische problemen geeft. De kans op zijn aandoening is een op de zoveel honderdduizend. Vrijwel alle kinderen met die aandoening hebben een verstandelijke beperking. Mijn zoon niet, die is gemiddeld intelligent. De kans dat je én deze afwijking hebt en een standaard symptoom gewoon mist, is niet in cijfers uit te drukken.
 
Klopt. De kans blijft hetzelfde. Maar stel: de kans op SOA X is 1%. Dan kun je als je 100x onveilig neukt 1x een besmetting verwachten. Als je het maar vaak genoeg doet, gebeurt het een keer.

En kansen lijken soms los te staan van het echte leven. Mijn zoon heeft een soort chromosoomafwijking die autistische trekken en lichte motorische problemen geeft. De kans op zijn aandoening is een op de zoveel honderdduizend. Vrijwel alle kinderen met die aandoening hebben een verstandelijke beperking. Mijn zoon niet, die is gemiddeld intelligent. De kans dat je én deze afwijking hebt en een standaard symptoom gewoon mist, is niet in cijfers uit te drukken.
Verschil is dat je daar niks aan kunt doen.
De kans verkleinen op soa en hiv hebben we wel veel meer in de hand. Is gewoon super egoïstisch om dit te negeren.
 
Kansberekening…..

Stel in een vaas zitten 999 witte ballen en 1 rode bal. De kans dat je de rode bal trekt is 1 op 1.000 (oftewel: de kans is 1/1.000). Als je na het trekken van een bal die bal teruggooit in de vaas, dan is de volgende keer dat je een rode bal trekt ook 1/1.000. Dit kun je blijven herhalen, de kans blijft bij elke trekking 1/1.000.

Het is niet zo dat na bijvoorbeeld 5 trekkingen je dus al 5/1.000 kans hebt "verbruikt" of dat bij 1.000 keer trekken de kans altijd 1 (=100% ="raak") is. Vandaar dat het verhaal over die 20 jaar rijden zonder autogordel per definitie niet betekent dat je dan in die 20 jaar altijd wel ergens een ongeluk hebt moeten meemaken.

Terug naar het trekken van de ballen uit de vaas, het kan dus ook zomaar zijn dat je 2 keer achter elkaar de rode bal trekt. Die kans is 1/1.000 x 1/1.000 = 1/1.000.000 (1 op de miljoen).
Heb even geen puf om dit wiskundig verantwoord uit te schrijven op mijn gemankeerde smartphone op de vroege morgen.

Hoewel de risico's per individuele date klein zijn, of het nou date #1 is of date #1000, is het uiteraard wel zo, dat hoe meer dates je hebt, hoe groter de kans dat je EEN KEER een SOA oploopt. Simpel gezegd, de kans dat je één keer de dans ontspringt is groot, de kans dat je duizend keer de dans ontspringt is klein.

Hoe vaker je een risico neemt, hoe groter de kans dat het een keer mis gaat. Die kans zal nooit exact 100% worden, maar, hij zal op den duur wel de 100% gaan benaderen.

Wanneer je dusdanig veel gebeurtenissen hebt dat de kans op een incident bij benadering 100% wordt, dan is het een logisch gevolg om te zeggen dat het zeker een keer mis moet gaan.
 
Verschil is dat je daar niks aan kunt doen.
De kans verkleinen op soa en hiv hebben we wel veel meer in de hand. Is gewoon super egoïstisch om dit te negeren.
Ja, misschien wat dat betreft niet de handigste vergelijking van mij. Strekking van mijn verhaal was iig: een kleine kans zegt niet alles, dingen kunnen je alsnog overkomen. Maar als je daar dan toch invloed op kunt hebben, dmv veilig vrijen, gebruik die invloed dan.
 
De kans blijft hetzelfde. Maar stel: de kans op SOA X is 1%. Dan kun je als je 100x onveilig neukt 1x een besmetting verwachten
Sorry voor het zijn van de pedante wiskundige, maar met 1% kans is na 100x neuken de kans dat je minstens 1x besmet bent geraakt 63%.

Namelijk: 1 - 0,99^100.

Vergelijk dat even met sommige soa's waarbij die kans al na 1x onveilige seks bestaat.
 
Klopt. De kans blijft hetzelfde. Maar stel: de kans op SOA X is 1%. Dan kun je als je 100x onveilig neukt 1x een besmetting verwachten. Als je het maar vaak genoeg doet, gebeurt het een keer.

Fout! Als elke keer de kans 1% is, dan is die kans dus ook na 1.000 keer nog steeds 1%.

Dat laatste klopt. Als je het maar vaak genoeg doet, pak je een keer de hoofdprijs.

@Roba en @ForumLurker: klopt.

@Koudvuur Dat is ook kansberekening.
 
Heb even geen puf om dit wiskundig verantwoord uit te schrijven op mijn gemankeerde smartphone op de vroege morgen.

Hoewel de risico's per individuele date klein zijn, of het nou date #1 is of date #1000, is het uiteraard wel zo, dat hoe meer dates je hebt, hoe groter de kans dat je EEN KEER een SOA oploopt. Simpel gezegd, de kans dat je één keer de dans ontspringt is groot, de kans dat je duizend keer de dans ontspringt is klein.

Hoe vaker je een risico neemt, hoe groter de kans dat het een keer mis gaat. Die kans zal nooit exact 100% worden, maar, hij zal op den duur wel de 100% gaan benaderen.

Wanneer je dusdanig veel gebeurtenissen hebt dat de kans op een incident bij benadering 100% wordt, dan is het een logisch gevolg om te zeggen dat het zeker een keer mis moet gaan.
Precies wat ik bedoelde. En ik weet dat sommigen er een redelijk hoge wandelfrequentie op nahouden, waarbij vergeleken mijn eens in de 6 weken een lachertje is. Dan zit je sneller aan die 1000x dan je denkt.
Sorry voor het zijn van de pedante wiskundige, maar met 1% kans is na 100x neuken de kans dat je minstens 1x besmet bent geraakt 63%.

Namelijk: 1 - 0,99^100.

Vergelijk dat even met sommige soa's waarbij die kans al na 1x onveilige seks bestaat.
Ik geloof je gelijk. Maar de strekking blijft hetzelfde: doe je het maar vaak genoeg, dan ben je een keer de sjaak.
 
interessante discussie over bare/safe, vooral omdat het uiteindelijk niet uit maakt 🙃

" egoïstisch" is denk ik een beetje hypocriet om iemand te noemen, ze maken een keuze die voor hen goed voelt(nzc) die iedereen die dat ook wilt hetzelfde maakt. het argument dat dat voor andere sexwerkers dan moeilijker word om hun eigen keuze (nmc) goed te kunnen doen is net zo egoïstisch, want je wilt iemand anders keuze beperken zodat jouw keuze makkelijker word....

Dit heeft niks te maken met mijn mening over nzc, in beginsel denk ik dat iedereen een eigen keuze mag/moet maken (binnen de wettelijke kaders) en dat niemand anders daar echt iets mee te maken heeft. Geen van die keuzes raken jou direct, er is alleen een voorspeld/verwacht/gevreesd/mogelijk effect op je werk wat me heel vervelend lijkt, maar nooit weg zal gaan omdat het lijkt te horen bij het vak. " ga iets anders doen" is een debiel advies, maar ik zou zeggen dat ieder beroep positieve kanten en negatieve kanten heeft die er bij horen en uiteindelijk moet je afwegen of het netto positief of negatief is en handelen naar die conclusie
 
Terug
Bovenaan Onderaan