Bordelen sluiten, prostituees werken liever illegaal vanuit woonhuizen.

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Dan maakt het "echte" leven ook vast korte metten met jou ofniet? Alsof die twee halve zinnen zijn wereldbeeld omschrijven.
Je bent het er niet mee eens en dus ga je met je morele meetlatje slaan. Sad
Men kan het met twee halve zinnen niet eens óf oneens zijn.

Ik hanteerde geen 'moreel meetlatje'. Het gaat niet over moreel of moraliteit.

Zou ik dat wel doen dan zou ik ook geen meetlatje pakken maar een zeer zware alles verpletterende eikenhouten morele meetbalk natuurlijk!

:ROFLMAO:
 
Men kan het met twee halve zinnen niet eens of oneens zijn. oké

de aarde is rond en het zou fijn zijn als er nooit meer oorlog zou zijn.

en nu?
Kijk, nu zijn we het eens, een helder moment om eensgezind er een mooie dag van te maken.

Maar laten we niet overmoedig worden en proberen het ook over die andere dingen eens te zijn.
 
En je hanteerde geen moreel meetlatje nee? Je stukje tekst nav die 2 halve zinnen (waar iemand het wel degelijk mee eens kan zijn in essentie) kwam op mij toch echt over als iemand die eventjes de grote peer kwam uithangen. Groot als in ik sta boven je domme mening plebejer.
 
En je hanteerde geen moreel meetlatje nee? Je stukje tekst nav die 2 halve zinnen (waar iemand het wel degelijk mee eens kan zijn in essentie) kwam op mij toch echt over als iemand die eventjes de grote peer kwam uithangen. Groot als in ik sta boven je domme mening plebejer.
Als je dat zo op hebt gevat: dat vind ik spijtig.

Ik had er meer tekst aan moeten besteden om e.e.a. echt duidelijk te maken maar dat kan ook weer een beetje belerend overkomen, een heel epistel als reactie op een korte kreet.

Het krantenartikel dat ik citeerde vond ik heel helder. De strekking komt er, samengevat, op neer dat men wel makkelijk kan scoren met kreten over "links doet dit" en "rechts is de schuld van dat" maar eenmaal een volksvertegenwoordiger is gekozen met van die simpele kreten op een vlag, de dagelijkse werkelijkheid van besluiten nemen met elkaar veel genuanceerder ligt.

Maar zoals gezegd, we hebben elkaar gevonden in

"de aarde is rond en het zou fijn zijn als er nooit meer oorlog zou zijn."

Dat is een goede zaak.
 
Ik snap de relevantie van dat artikel t.a.v de korte zinnen alleen totaal niet. Dat er bij het maken van beleid water bij de wijn moet etc dat weet iedereen wel. Waar het mij eigenlijk om ging is de stelling dat die korte zinnetjes per definitie betekenisloos en/of dom zijn. Bij mijn zinnetje was dat dus schijnbaar niet zo want daar ben je het roerend mee eens. Dat betekent dus eigenlijk dat eerder genoemde halve zinnetjes een boodschap hadden waar je het niet mee eens bent want schijnbaar KUNNEN korte zinnetjes WEL een betekenis hebben. Die "boze mensen politici" (niet hautain nee?) die spinnen garen bij de achterlijke woede van de plebejers die geen ongelimiteerde immigratie willen etc. Want die sentimenten die zijn natuurlijk totaal achterlijk en kunnen nooit voortkomen uit valide gedachten/argumenten. Toch?
 
Tsja, we kennen nu elkaars gedachtengang wel. Het is te hopen dat onze regering niet nou net ons twee aanwijst om het samen eens te worden over de vraag of "links" de schuld is van de immigratie (met name de VVD is met het ophalen van gastarbeiders begonnen immers) en hoe het moet met de belasting binnen de nu eenmaal geldende Europese afspraken over de mensenrechten van vluchtelingen. Want het gevaar bestaat dat we tijdens onze wekelijkse persconferentie het voornamelijk met elkaar oneens zijn en daar krijgen we boze kiezers van die dan de verkeerde kant op zwalken.

En bovendien valt ons dan mogelijk ook de verantwoordelijkheid op de schouders voor het oplossen van het vraagstuk waar deze thread feitelijk over gaat.

Dus laten we on topic proberen te blijven. Misschien zijn we het dan op zeker moment eens.
 
Met deze reactie kan ik echt niets. Mijn gedachtengang zou zijn dat links de schuld heeft van immigratie maar dat is dan eigenlijk de vvd ofzo want die zijn ooit begonnen?
Volgens mij heb ik helemaal niets losgelaten over wat ik persoonlijk denk.
Ik had het over je incoherent gewauwel met betrekking tot een kort statement wat volgens jou per definitie dom/betekenisloos is. Ik proefde daar gewoon een hoop dedain in en dat vind ik lelijk. Boze mensen politici ed. Boze pauper politici!
 
Ik had het over je incoherent gewauwel
Dat klinkt dan weer niet heel vriendelijk.
Ik proefde daar gewoon een hoop dedain in en dat vind ik lelijk
Je stoorde je kennelijk erg aan wat ik te berde heb gebracht. En dan met name aan de toon waarop dat bij jou binnenkwam.

Het lijkt mij het beste als je wat ik schreef gewoon terzijde legt.

Soms gaan mensen achter hun toetsenbord enorm ruzie maken over woorden, futiliteiten, wat tot veel opwinding leidt, waar sommigen enorme voldoening uit halen, maar eigenlijk heeft niemand er wat aan.
 
Moet heerlijk zijn als je een complexe samenleving in je eigen hoofd zodanig kunt versimpelen dat je alles in een of hoogstens twee halve zinnen kunt samenvatten ;-) en dat dan een 'mening' noemen.
Je geeft de definitie van woke? :rolleyes:

Wel met je eens dat er op extreem-rechts even schijnheilige, simplistische stemmen klinken. Alleen hebben die momenteel geen invloed op de politiek. Woke wel.
 
het fijne van een term waarvan de definitie voor iedereen anders is, is dat je die plakker overal op kan plakken en dat is dan een 'mening' ;-)

Ron DeSantis is ook heel erg tegen 'woke' alleen definieert zijn team het als iets dat ook weer niet zo slecht is:
woke.jpg

 
Ik denk dat er ruim voldoende consensus is over hoe woke moet gedefineerd worden. Op enkele gevallen na zie ik met woke altijd hetzelfde bedoeld worden. Alleen vinden bepaalde groepen het blijkbaar leuk om altijd de kaart "woke bestaat niet" te trekken. Het zij zo.
 
Volgens de definitie van DeSantis bestaat het wel. Als er een andere definitie wordt gegeven misschien ook, maar dat moeten we eerst nog even lezen dan.

Ik stel me een scène voor van een stel boeren en scheten latende mannen in een kroeg die dolle pret hebben in de tijd dat vrouwen nog geen stemrecht hadden, een serveerster in de kont grijpen en als zij daar niet van gediend is roepen "oh weer zo'n hysterisch wijf" en als een man die binnenstapt voor vrouwenstemrecht is dan roepen ze "oh wat een gek, die is woke!"

Maar om on topic te blijven, in die tijd waren de wallen vast leuker dan vandaag. Dat wel.

;-)
 
Ik stel me een lesbo bar voor waarbij vrouwen met kort haar + tuinbroek en vrouwen met lang haar en mini rok met elkaar bezig zijn om er een leuke avond van te maken.

Dan stappen er vijf trans vrouwen de bar binnen die zich sinds een week als vrouw identificeren.

Dat is voor sommige dames een Woke up Call 🤙

Benieuwd hoe lang de lesbo bar dan nog open blijft.... 😳
 
Ik stel me een scène voor van een stel boeren en scheten latende mannen in een kroeg die dolle pret hebben in de tijd dat vrouwen nog geen stemrecht hadden, een serveerster in de kont grijpen en als zij daar niet van gediend is roepen "oh weer zo'n hysterisch wijf" en als een man die binnenstapt voor vrouwenstemrecht is dan roepen ze "oh wat een gek, die is woke!"
Wat is dat voor een bullshit-vergelijking? Omdat sommige "conservatieven" in het verleden verkeerde dingen deden of zegden over progressieve waarden, moeten we nu maar voor eeuwig en drie dagen blindelings de "progressieve" agenda volgen? Misschien gewoon eens kijken naar de feiten, in plaats van een irrelevant verleden erbij te halen?
 
Ik stel me een scène voor van een stel boeren en scheten latende mannen in een kroeg die dolle pret hebben in de tijd dat vrouwen nog geen stemrecht hadden, een serveerster in de kont grijpen en als zij daar niet van gediend is roepen "oh weer zo'n hysterisch wijf" en als een man die binnenstapt voor vrouwenstemrecht is dan roepen ze "oh wat een gek, die is woke!"
Die trend heerst nog steeds hoor 😅
 
Wat is dat voor een bullshit-vergelijking?
Ik vermoed dat de humor / ironie in de diepere boodschap ervan je is ontgaan, Of, wat ook kan, is dat je heel andere dingen grappig vindt dan ik!

Het is in elk geval niet de bedoeling jou boos te maken, je moet je ook veilig kunnen voelen, in de safe space als het ware, ook dat is iets van deze tijd.
 
Ik vermoed dat de humor / ironie in de diepere boodschap ervan je is ontgaan, Of, wat ook kan, is dat je heel andere dingen grappig vindt dan ik!
Ik zie er de humor niet van in. En de ironie al zeker niet, sorry.

Het is in elk geval niet de bedoeling jou boos te maken, je moet je ook veilig kunnen voelen, in de safe space als het ware, ook dat is iets van deze tijd.
Waaruit leid jij af dat ik boos zou zijn?
 
Ik zie er de humor niet van in. En de ironie al zeker niet, sorry.

Geen probleem hoor. Als we allemaal pret zouden hebben om hetzelfde dan was het waarschijnlijk hele platte pret ;-)
Waaruit leid jij af dat ik boos zou zijn?
Vanwege je woordkeus, ik dacht, die is boos of angstig maar in elk geval niet zo relaxed als ik ;-)
Scherm­afbeelding 2023-03-08 om 10.13.49.png
 
Nu weer even on topic:

Europees Medicijn Agentschap wil geen sekswerkers in de buurt van zijn Amsterdamse hoofdkantoor

Nieuws

IVA VENNEMAN
Sekswerkers als mogelijke buren, dat ziet het Europees Medicijn Agentschap (EMA) niet zitten. De Europese toezichthouder van medicijnen verzet zich, samen met de Europese Commissie, tegen de plannen van de gemeente Amsterdam om een erotisch centrum te bouwen, bleek dinsdag. Twee van de drie locaties waarover Amsterdam nu nadenkt, liggen volgens hen te dicht bij het EMA-hoofdkantoor op de Zuidas.

Het Europees Geneesmiddelenbureau is vooral bezorgd over de effecten van de verhuizing op hun personeel, zegt een woordvoerder in een schriftelijke reactie. 'Het verplaatsen van het red light district naar een erotisch centrum is ingegeven door problemen met drugsgebruik, dronkenschap en ongewenst gedrag. Een erotisch centrum dicht bij de EMA brengt waarschijnlijk dezelfde problemen mee.'

Het is niet voor het eerst dat de plannen voor het erotisch centrum - een gebouw met honderd werkplekken voor sekswerkers, bedoeld om de raamprostitutie op de Wallen terug te dringen - onder vuur ligt. Sinds burgemeester Femke Halsema vorige maand de drie 'voorkeurslocaties' van de gemeente bekendmaakte, begonnen omwonenden meerdere petities en uitten bezorgde Amsterdammers hun zorgen in de Amsterdamse stadskrant Het Parool. Het EMA sluit zich nu aan bij de protesten.

Het EMA verhuisde in 2017 zijn hoofdkantoor naar Amsterdam vanuit Londen vanwege de

Brexit. 'Veiligheid was een belangrijk criterium voor onze nieuwe locatie', zegt de EMA-woordvoerder. De toezichthouder heeft meer dan negenhonderd medewerkers en ontvangt geregeld buitenlandse delegaties, die soms pas 's avonds laat vertrekken. 'We zijn bezorgd over hun veiligheid', schrijft de woordvoerder.

Het erotisch centrum en de toezichthouder worden 'in geen geval buren', zegt een woordvoerder van de Amsterdamse burgemeester Halsema. Er zit volgens hem minimaal een halve kilometer tussen de EMA en de twee voorkeurslocaties in Amsterdam-Zuid dicht bij het EMA-hoofdkantoor.
 
Ik denk zelf dat het wel mee zal vallen met de weerstand. In een bestuursvergadering heeft iemand naar voren gebracht dat het sexcentrum mogelijk in de buurt komt. "Vinden wij dat een goed idee?" Natuurlijk vindt bijna iedereen het een fijn idee maar dat kunnen ze niet hardop zeggen, dus schudden ze voorzichtig nee. En vervolgens wordt er iemand aangewezen die dan bezwaar moet maken, zodat later niemand kan zeggen dat ze de komst van het centrum wel een lekkere gedachte vonden.
 
Iemand schreef eerder de 3 eventuele plekken gaan stuk voor stuk afvallen en ondertussen worden de wallen gesloten. Ik denk inderdaad dat het zo gaat lopen uiteindelijk.
 
Oud onderwerp: Hoi . Er is al meer dan 120 dagen geen bericht meer geplaatst in dit onderwerp.
Weet je zeker dat je reactie nog wel relevant is?
Terug
Bovenaan Onderaan