Precies! Zeker niet al je eieren in één mand leggen!
Om die reden alleen begrijp ik dat dus totaal niet.
Ongeacht zelfs het probleem dat je niet of moeilijk ongezien aan geld voor je hobby raakt..
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenPrecies! Zeker niet al je eieren in één mand leggen!
Dat is tenminste een realistische uitleg met argumenten waarmee je je wens van gescheiden rekeningen kan onderbouwen, als je daar tot nu toe een probleem mee hebt.Wat ik niet begrijp is dat er zoveel mannen zijn die ooit akkoord gaan om de financieen met hun partner op 1 hoop te gooien.
Er is immers geen enkel belastingtechnisch of juridisch argument voor te verzinnen om dit te doen.
Integendeel zelfs.
Door alles op een hoop te gooien zit je vaak 100% geblokkeerd of in de ellende als er iets voorvalt met de partner.
- (onverwacht) overlijden
- in coma/wilsonbekwaam
- partner die onverwacht scheiding inzet
- partner die zelfstandig is en failliet gaat
- partner die een ernstig ongeval in fout heeft met doden of zwaar gewonden
- ...
Zeker bij overlijden zit je 100% zeker vast, in andere gevallen plukt men u zondermeer mee kaal.
Door alles apart te houden spreid je ook de risico's als er bankkaarten gestolen worden of er via andere oplichting aan een rekening geraakt wordt.
Om die redenen alleen al is het nuttig alles (grotendeels) apart te houden. Er is immers geen enkele positieve reden te bedenken om dat niet te doen.
En de voordelen zijn dan dat je makkelijker dingen kan doen met je eigen geld
Voor een aantal mannen is dat een financiële aderlating.Gewoon scheiding aanvragen, hoef je niet meer vreemd te gaan, en kan je weer doen wat je wil.
Wat ik niet begrijp is dat er zoveel mannen zijn die ooit akkoord gaan om de financieen met hun partner op 1 hoop te gooien.
Er is immers geen enkel belastingtechnisch of juridisch argument voor te verzinnen om dit te doen.
Integendeel zelfs.
Door alles op een hoop te gooien zit je vaak 100% geblokkeerd of in de ellende als er iets voorvalt met de partner.
- (onverwacht) overlijden
- in coma/wilsonbekwaam
- partner die onverwacht scheiding inzet
- partner die zelfstandig is en failliet gaat
- partner die een ernstig ongeval in fout heeft met doden of zwaar gewonden
De bankrekening keuzes kunnen de relatievorm volgen, maar staan er relatief los van.- ...
Zeker bij overlijden zit je 100% zeker vast, in andere gevallen plukt men u zondermeer mee kaal.
Als je een gedeeld huishouden voert , is er heel veel te zeggen om _die_ lasten van een gedeelde rekening te betalen .Door alles apart te houden spreid je ook de risico's als er bankkaarten gestolen worden of er via andere oplichting aan een rekening geraakt wordt.
Om die redenen alleen al is het nuttig alles (grotendeels) apart te houden. Er is immers geen enkele positieve reden te bedenken om dat niet te doen.
En de voordelen zijn dan dat je makkelijker dingen kan doen met je eigen geld..
Dat is tenminste een realistische uitleg met argumenten waarmee je je wens van gescheiden rekeningen kan onderbouwen, als je daar tot nu toe een probleem mee hebt.
Nee, je haalt er 1 argument uit dat niet bepaald datgene is waarmee je dit soort dingen gaat aankaarten binnen een relatie. Er werden toch genoeg andere argumenten genoemd?Je bedoelt "schat, ik wil een eigen rekening nemen voor als een van ons onverwacht gaat scheiden" ?
De meisjes weten dat, in het algemeen gesteld, de gebonden mannen overdag, onder werk/kantoortijd komen buurten.
Helemaal zonder risico is het nooit. Ik heb daar het laatste jaar ook steeds meer problemen mee om uit te leggen dat ' ik even weg ga"Stiekem vrij nemen. Ja, dat kan, maar als je ergens door een bekende gespot wordt heb je wel iets uit te leggen natuurlijk
Nee, je haalt er 1 argument uit dat niet bepaald datgene is waarmee je dit soort dingen gaat aankaarten binnen een relatie. Er werden toch genoeg andere argumenten genoemd?
Als je tijdens de pauze op het werk gaat wandelen, dan scheelt dat weer een verklaring, maar het nadeel is dan de afstand tot een te bezoeken dame.Stiekem vrij nemen. Ja, dat kan, maar als je ergens door een bekende gespot wordt heb je wel iets uit te leggen natuurlijk
Ik neem aan, Nederlander? Voor België klopt niet alles van die argumenten.Je hebt toch ook de rest van mijn commentaar erop gelezen - staat er meteen boven ?
In het algemeen: Wow, wat een filosofieën allemaal van iedereen. En dat sterkt mijn gevoel dat veel mannen op dit forum wel erg bij hun vrouw onder de plak zitten en het eigenlijk anders zouden willen zien.Merkwaardige uitspraak... Eenzaat blijven en nooit liefde ervaren. Enkel seks gedurende een bepaalde betaalde tijd. Voor iemand die niet beter gekend hebt, is het misschien voldoende, inderdaad.
Dat vind ik zelf wel klinkklare onzin. Ten eerste hoeft een relatie niet onder de vorm van een 'huwelijk' te zijn, en ten tweede is wandelen een hobby en heeft dat niets te maken met een relatie. Ik zou ze niet graag te eten geven, de mannen die thuis best wel een goeie relatie hebben, maar gewoon eens graag een andere vrouw 'even hebben'. De ene gaat op café terwijl thuis de koelkast vol staat, de andere gaat eens fuiven, nog een andere zit eens graag bij een meid, enz.
Dus jij gelooft echt niet in het feit dat betaalde seks voor de meesten gewoon een prettige hobby is? Iemand die een betaalde seksdate ziet als een alternatief voor een gevoelsrelatie, heeft waarschijnlijk tot nu toe nog nooit in een mooie relatie gezeten. Ik moet daar altijd om glimlachen: een keer betalend gaan vogelen als vervanging van een gezin... Dat is het toch niet, wat mij betreft hoor. Eens een lekker ijsje eten als vervanging van echte maaltijden?
Waarom vind jij dat verkeerd? Als die meid zich als dvp aanbiedt, en jij betaalt en je gedraagt je netjes, is toch iedereen tevreden. Een dvp maalt er niet om dat haar klanten thuis een relatie hebben hoor. Uiteraard moet de klant dan wel zijn hobby verstoppen, als moeder de vrouw voor dit alles niet open staat. Maar dat wil nog niet zeggen dat seks voor de fun 'verkeerd' zou zijn. Ik vind het bv véél meer 'verkeerd' als een man altijd flink aangeschoten thuis komt. Met neuken, doe je niemand kwaad. Met zat rond te rijden ben je daarentegen wel een gevaar voor anderen.
Dat hangt er van af, of zij neuken gelijkstelt aan ontrouw. Een minnares bv, dat is nog iets anders dan een sekswerker bezoeken. Dan hebben we het vaak al over gevoelens. En dan nog, er zijn ook polyamore mensen die meer dan 1 partner graag kunnen zien. Alleen zou ik nu toch niet echt wachten tot op mijn sterfbed, om daar met mijn partner over te praten
Er is een spreekwoord dat zegt: eerlijk duurt het langst. Maar een ander gezegde vertelt: wat niet weet, niet deert. Als je er zelf van overtuigd bent dat je niets fout doet, gaat het makkelijker.
Misschien is jouw relatie dan net wél veel waard, want anders zou je geen schijnwereld ophouden over die wandelhobby. Je stelt het, naar mijn mening, te veel zwart/wit voor. Je zegt: 'waarbij er over ALLES gelogen wordt'. Het gaat misschien in realiteit enkel over het feit dat je wel eens bij een dvp langs gaat. Dat is toch niet 'alles'?
Dat klopt volledig. Het moet de moeite waard blijven, om het te blijven doen. Maar dat geldt ook alweer voor andere dingen. Als je jarenlang elke zondagmorgen gaat fietsen, maar dat begint je tegen te steken, dan stop je daar toch ook mee?
Dat weet ik niet. In het begin van een relatie overheerst vaak het gevoel van de eeuwige vlinders in de buik, en zijn er mensen die echt alles willen delen. Op zich is dat begrijpelijk, maar het maakt het daarom nog niet verstandig. Je moet eigenlijk in een relatie duidelijke afspraken maken over van alles en nog wat, en zo ook over het afbakenen van het stukje privéleven dat beide partners wensen te hebben.
Dat klopt ook alweer, maar het is iets dat men vaak pas ontdekt als het te laat is.
Ìk denk dat je dan beter af bent als je gewoon eerlijk zegt "schat ik wil een eigen rekening voor het geval dat een van ons af en toe een keer onverwacht naar de hoeren wil"Je bedoelt "schat, ik wil een eigen rekening nemen voor als een van ons onverwacht gaat scheiden" ?