Hoe komen jullie aan contant geld?

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Wat ik niet begrijp is dat er zoveel mannen zijn die ooit akkoord gaan om de financieen met hun partner op 1 hoop te gooien.

Er is immers geen enkel belastingtechnisch of juridisch argument voor te verzinnen om dit te doen.

Integendeel zelfs.

Door alles op een hoop te gooien zit je vaak 100% geblokkeerd of in de ellende als er iets voorvalt met de partner.

- (onverwacht) overlijden
- in coma/wilsonbekwaam
- partner die onverwacht scheiding inzet
- partner die zelfstandig is en failliet gaat
- partner die een ernstig ongeval in fout heeft met doden of zwaar gewonden
- ...

Zeker bij overlijden zit je 100% zeker vast, in andere gevallen plukt men u zondermeer mee kaal.

Door alles apart te houden spreid je ook de risico's als er bankkaarten gestolen worden of er via andere oplichting aan een rekening geraakt wordt.

Om die redenen alleen al is het nuttig alles (grotendeels) apart te houden. Er is immers geen enkele positieve reden te bedenken om dat niet te doen.

En de voordelen zijn dan dat je makkelijker dingen kan doen met je eigen geld
Dat is tenminste een realistische uitleg met argumenten waarmee je je wens van gescheiden rekeningen kan onderbouwen, als je daar tot nu toe een probleem mee hebt.

Wat ik niet begrijp is dat er zoveel mannen zijn die ooit akkoord gaan om de financieen met hun partner op 1 hoop te gooien.

Er is immers geen enkel belastingtechnisch of juridisch argument voor te verzinnen om dit te doen.

Integendeel zelfs.

Door alles op een hoop te gooien zit je vaak 100% geblokkeerd of in de ellende als er iets voorvalt met de partner.

Of partners al of niet een bepaalde gemeenschap van goederen hebben staat technisch los van het hebben van een gedeelde bankrekening !

- (onverwacht) overlijden
- in coma/wilsonbekwaam

Ongeveer alle banken zeggen op hun site dat een en/of rekening bij overlijden van een van de rekeninghouders NIET standaard geblokkeerd wordt.

Dat is echt geen argument . Andersom is eerder een vervelende situatie - als de primaire (woonlasten) rekeninghouder overlijdt en dat is een niet-gedeelde rekening kan de overblijvende partner een acuut cashflow probleem hebben, als die geen eigen buffer heeft om van te leven en lasten te betalen terwijl het erfenis verhaal geregeld wordt. (of levensverzekering etc) .
Toegang tot de _niet_ gedeelde rekening krijgen bij overlijden (of wilsonbekwaam) kost wat tijd .

- partner die onverwacht scheiding inzet

Dat punt zou ik nou niet noemen als ik in een relatie zit en van een gedeelde rekening naar een eigen rekening probeer te komen .
_voordat_ je echt samen gaat is het wel een goed punt om in gedachten te houden.

- partner die zelfstandig is en failliet gaat

Ook al heb je gescheiden bankrekeningen, als de relatievorm een gemeenschap van goederen is mag de ander gewoon meebetalen aan de boedel.
Als het dat _niet_ is, zijn gescheiden rekening erg veel makkelijker om de gescheiden vermogens inzichtelijk te maken, maar in principe heeft een schuldeiser geen recht op het (aantoonbare) deel van het "andere" vermogen op een gedeelde rekening.
Geldt ook voor inboedel, erfstukken van de ¨andere kant"van de familie als het een beslag/executie verkoop wordt.

- partner die een ernstig ongeval in fout heeft met doden of zwaar gewonden

Ook een vorm van faillisement bij persoonlijke aansprakelijkheid voor schade , wanneer die om de een of andere reden buiten een verzekering (WA bij auto/motor) valt.
En met hetzelfde commentaar als boven.

- ...

Zeker bij overlijden zit je 100% zeker vast, in andere gevallen plukt men u zondermeer mee kaal.
De bankrekening keuzes kunnen de relatievorm volgen, maar staan er relatief los van.

Door alles apart te houden spreid je ook de risico's als er bankkaarten gestolen worden of er via andere oplichting aan een rekening geraakt wordt.
Als je een gedeeld huishouden voert , is er heel veel te zeggen om _die_ lasten van een gedeelde rekening te betalen .
Het model waarin beide partners in een gekozen verhouding de gedeelde rekening voor gedeelde lasten voeden lijkt me normaal.

Om die redenen alleen al is het nuttig alles (grotendeels) apart te houden. Er is immers geen enkele positieve reden te bedenken om dat niet te doen.

En de voordelen zijn dan dat je makkelijker dingen kan doen met je eigen geld..

Best eens met het idee dat "alles is van samen" niet zo vaak de beste keuze is, en zeker niet voor de rijkere partner als inkomen/vermogen een eindje uit elkaar liggen, maar voor degenen die (al) met het probleem zitten is het lastig om de zaak te veranderen.
Dat is tenminste een realistische uitleg met argumenten waarmee je je wens van gescheiden rekeningen kan onderbouwen, als je daar tot nu toe een probleem mee hebt.

Je bedoelt "schat, ik wil een eigen rekening nemen voor als een van ons onverwacht gaat scheiden" ?

Wellicht een compleet nieuw onderwerp en misschien moet deze apart, maar raakvlakken heeft het zeker.

Finacien verbloemen is voor mij persoonlijk niet het probleem, maar tijd des te meer. Wanneer msken jullie tijd vrij en hoe verantwoord je dat thuis?

Stiekem vrij nemen. Ja, dat kan, maar als je ergens door een bekende gespot wordt heb je wel iets uit te leggen natuurlijk
Helemaal zonder risico is het nooit. Ik heb daar het laatste jaar ook steeds meer problemen mee om uit te leggen dat ' ik even weg ga"

Ik wandel graag 2 of 3 keer per maand. Maar ik weet niet altijd wat te verzinnen, waardoor het soms 1x per maand wordt.

Nee, je haalt er 1 argument uit dat niet bepaald datgene is waarmee je dit soort dingen gaat aankaarten binnen een relatie. Er werden toch genoeg andere argumenten genoemd?

Je hebt toch ook de rest van mijn commentaar erop gelezen - staat er meteen boven ?

Zie je die argumenten werken om (zonder rumoer) "even" naar de notaris te gaan en de relatie om te zetten naar huwelijkse voorwaarden ?!
Alleen als jij (of zij) ook werkelijk van loondienst naar eigen bedrijf gaat kun je wel opgooien om de wederzijdse schuldaansprakelijkheid in geval van faillisement wat in te perken.

Zonder dat soort veranderingen zijn die argumenten gewoon niet overtuigend om een gemeenschappelijke rekening 'opeens' naar prive te brengen .

Waarom je niet zou moeten _beginnen_ met "alles samen" is duidelijk, maar een aannemelijke reden om het 'opeens' af te schermen is wat anders.

Stiekem vrij nemen. Ja, dat kan, maar als je ergens door een bekende gespot wordt heb je wel iets uit te leggen natuurlijk
Als je tijdens de pauze op het werk gaat wandelen, dan scheelt dat weer een verklaring, maar het nadeel is dan de afstand tot een te bezoeken dame.
Neem je een hele of halve dag vrij, dan speelt dat dan weer niet, maar maak je kans dat je ergens gemist wordt...

Merkwaardige uitspraak... Eenzaat blijven en nooit liefde ervaren. Enkel seks gedurende een bepaalde betaalde tijd. Voor iemand die niet beter gekend hebt, is het misschien voldoende, inderdaad.

Dat vind ik zelf wel klinkklare onzin. Ten eerste hoeft een relatie niet onder de vorm van een 'huwelijk' te zijn, en ten tweede is wandelen een hobby en heeft dat niets te maken met een relatie. Ik zou ze niet graag te eten geven, de mannen die thuis best wel een goeie relatie hebben, maar gewoon eens graag een andere vrouw 'even hebben'. De ene gaat op café terwijl thuis de koelkast vol staat, de andere gaat eens fuiven, nog een andere zit eens graag bij een meid, enz.

Dus jij gelooft echt niet in het feit dat betaalde seks voor de meesten gewoon een prettige hobby is? Iemand die een betaalde seksdate ziet als een alternatief voor een gevoelsrelatie, heeft waarschijnlijk tot nu toe nog nooit in een mooie relatie gezeten. Ik moet daar altijd om glimlachen: een keer betalend gaan vogelen als vervanging van een gezin... Dat is het toch niet, wat mij betreft hoor. Eens een lekker ijsje eten als vervanging van echte maaltijden?

Waarom vind jij dat verkeerd? Als die meid zich als dvp aanbiedt, en jij betaalt en je gedraagt je netjes, is toch iedereen tevreden. Een dvp maalt er niet om dat haar klanten thuis een relatie hebben hoor. Uiteraard moet de klant dan wel zijn hobby verstoppen, als moeder de vrouw voor dit alles niet open staat. Maar dat wil nog niet zeggen dat seks voor de fun 'verkeerd' zou zijn. Ik vind het bv véél meer 'verkeerd' als een man altijd flink aangeschoten thuis komt. Met neuken, doe je niemand kwaad. Met zat rond te rijden ben je daarentegen wel een gevaar voor anderen.

Dat hangt er van af, of zij neuken gelijkstelt aan ontrouw. Een minnares bv, dat is nog iets anders dan een sekswerker bezoeken. Dan hebben we het vaak al over gevoelens. En dan nog, er zijn ook polyamore mensen die meer dan 1 partner graag kunnen zien. Alleen zou ik nu toch niet echt wachten tot op mijn sterfbed, om daar met mijn partner over te praten :)

Er is een spreekwoord dat zegt: eerlijk duurt het langst. Maar een ander gezegde vertelt: wat niet weet, niet deert. Als je er zelf van overtuigd bent dat je niets fout doet, gaat het makkelijker.

Misschien is jouw relatie dan net wél veel waard, want anders zou je geen schijnwereld ophouden over die wandelhobby. Je stelt het, naar mijn mening, te veel zwart/wit voor. Je zegt: 'waarbij er over ALLES gelogen wordt'. Het gaat misschien in realiteit enkel over het feit dat je wel eens bij een dvp langs gaat. Dat is toch niet 'alles'?

Dat klopt volledig. Het moet de moeite waard blijven, om het te blijven doen. Maar dat geldt ook alweer voor andere dingen. Als je jarenlang elke zondagmorgen gaat fietsen, maar dat begint je tegen te steken, dan stop je daar toch ook mee?

Dat weet ik niet. In het begin van een relatie overheerst vaak het gevoel van de eeuwige vlinders in de buik, en zijn er mensen die echt alles willen delen. Op zich is dat begrijpelijk, maar het maakt het daarom nog niet verstandig. Je moet eigenlijk in een relatie duidelijke afspraken maken over van alles en nog wat, en zo ook over het afbakenen van het stukje privéleven dat beide partners wensen te hebben.

Dat klopt ook alweer, maar het is iets dat men vaak pas ontdekt als het te laat is.
In het algemeen: Wow, wat een filosofieën allemaal van iedereen. En dat sterkt mijn gevoel dat veel mannen op dit forum wel erg bij hun vrouw onder de plak zitten en het eigenlijk anders zouden willen zien.

Zeker, ze zullen ook leuke dingen meemaken met hun vrouw en die leuke dingen kun je niet meemaken met een willekeurig knap Oost-Europees of Zuid-Amerikaans snolletje van 22, maar ik ben toch wel van mening dat wat ze ooit wilden in het leven en wat ze nu hebben in veel gevallen behoorlijk ver uit elkaar ligt.

Maar goed, dit is een wandelaarsforum, eigenlijk is het al gek om dat te vermelden, want als de lekkerste vrouwen je vriendin konden zijn zou er geen markt voor prostitutie zijn.

Daarnaast denk ik dat er veel mannen zijn die een relatie hebben met een vrouw die ze 'best aardig' vinden, een maatje waar ze aan gewend zijn geraakt.

Het is misschien een beetje de vinger op de zere plek leggen, maar onszelf een spiegel voor houden kan ook geen kwaad.

Hier zijn dus een hoop mannen (waar ik van tijd tot tijd ook toe behoor) die bv al twintig jaar een relatie met een vrouw hebben, kinderen, een huis, een auto, een gedeelde rekening en die onuitgesproken de afgelopen 5 jaar zo'n 30-50 hoertjes bezocht hebben.

In de wetenschap dat als hun vrouw er achter zou komen, zelfs achter 1 bezoekje, dat ze dan per direct de relatie zou beëindigen en er enorm veel leed van zou hebben.

Laat staan als ze zou weten dat je hobby was om bij een eindeloze reeks van graatmagere 22 jarige Roemeense meiden hun kontgaatje uit te likken of 30€ extra te betalen als ze, zonder condoom, je lul iets dieper in hun smoeltje willen douwen.

Vervolgens is het probleem van die mannen dat ze ooit, op een wel heel gek moment in hun leven, dachten dat deze situatie waarin ze nu verkeren zich nooit zou voordoen.

Ze hebben met hun partner rond de eettafel gezeten en besloten dat hun inkomen en dat van hun werkende vrouw op een gezamenlijke bankrekening zou worden gezet.

Hoe en wanneer leek dat dan een goed idee? Hoe verliefd en blind waren ze toen?

In sommige gevallen was het zelfs een man die werkte en een vrouw die voor het huishouden en de kinderen zorgde, die geen eigen inkomen genereerde en die nu toch kan weerhouden dat je af en toe 100€ voor eigen vermaak wegsluist.

Die dus blijkbaar 's avonds naar jou rekening kijkt en zegt: Waarom neem jij nog cash geld op Fred?

Ik blijf erbij: Je had met je volle verstand dat nooit moeten accepteren en dus nooit in deze positie moeten geraken.

Want als je nu zegt: Ik wil toch liever een losse rekening voor mezelf klinkt het direct verdacht.

Zelf heb ik iedere variant wel eens meegemaakt, maar nooit een gezamenlijke rekening gehad.

• Vriendin die ik minder aantrekkelijk was gaan vinden en die vond dat we te weinig sex hadden, toen ik net met wandelen begonnen was. Toen heb ik het nog niet uitgesproken, maar wel goed nagedacht en uiteindelijk besproken en die relatie is toen geëindigd.

• Vriendin die niet mee ging op een buitenlandse reis, waarna ik iemand op die reis leerde kennen waar ik verliefd op werd. Dat heb ik bij terugkomst direct uitgesproken. Vervolgens ging het uit en ben ik op en neer gaan reizen naar die ander. Die relatie duurde een jaar, waarna ik gek genoeg toch ook weer een periode met de dame ben geweest die ik oorspronkelijk voor die ander verlaten had.

• Relatie gekregen met een dvp toen ik net anderhalf jaar single was geweest (verhaal op zich). Zij stopte, we zijn gaan kijken hoe een zich ontwikkelt.

• Vriendin waar ik om Prive-redenen minder sex mee had waardoor ik interesse kreeg in wandelen. Dat na 2 of 3x toch maar uitgelegd, waarna zij er begrip voor had. Vervolgens in die periode 1x per week gaan wandelen. Dat was best vreemd. Zij wist het, geen geheimen, maar ik voelde me toch schuldig als ik de zoveelste geile meid had liggen uitdiepen en thuis kwam terwijl zij een lekker maaltje voor ons aan het koken was. 1x zei ze zelfs: En? Heb je je vermaakt?

Nou weet ik ook wel dat er mensen zijn die naar paraclubs gaan, die allebei bewust niet monogaam zijn, maar ik stoeide best wel met een schuldgevoel en toch ook het gevoel dat het niet meer helemaal tussen ons klopte als ik deze enorme urgentie om hoeren te bezoeken voelde.

Het verrast me dat dezelfde mannen die een gezamenlijke rekening met hun vrouw hebben, daardoor knel zitten en elke slinkse uitweg zoeken om aan cash geld te komen, toch ook doodleuk zeggen at ze zielsveel van hun vrouw houden en dat dit slechts een hobby is.

Ik ben zeker geen moraal-ridder, maar als je vrouw de gehele relatie zou beëindigen als ze van 1 bezoekje op de hoogte was, terwijl jij een wekelijkse pzc/cowgirl/doggy/cim sessie ziet als een hobby, denk padellen of vissen, dan zit er tussen jullie tweeën toch iets scheef? Dan is jouw ethiek toch volledig anders dan de hare? Wie houden we hier voor de gek?

Ik snap dat je een jarenlange relatie met een vriendelijke, intelligente vrouw die haar leven met je deelt niet kunt en niet wilt inruilen voor iets met een 24 jarige Roemeens meisje met een knap, maar aso bekkie die amper Engels spreekt en die jou met je bierbuik zonder geld-overdracht nog geen blik zou gunnen en dus is het een heftig betaalde hobby, waarbij sommigen wel de volstrekt ridicule illusie hebben dat 'zij er ook van geniet', 'dat zij na die befbeurt enorm klaar kwam' etc, maar goed, laten we die zeepbel nu even niet doorprikken.

Maar je vrouw eindeloos vaak bedriegen omdat je eigenlijk niet meer blij met haar uiterlijk/jullie seksleven bent, met veel moeite aan je eigen geld komen, over alles moeten liegen, er een heel tweede leven op na houden dat je iedere dag bezig houdt, dat is ergens toch krom en onplezierig?

LET OP! :) Mijn antwoord bevat ook nog replies op @dickdebock en een tweede deel van dit betoog, maar 10000 lettertekens is de max, dus ik kan pas weer wat zeggen als iemand anders iets gepost heeft.....wordt vervolgd.... ;)

Laatst bewerkt:
Thx @H._

Het is ook haar leven en als jij dood gaat en zij vind je account hier en realiseert zich dat haar hele leven 1 grote leugen was is toch niet plezierig voor haar.

Ik wil er best in mee gaan dat haar hele leven vanuit ons perspectief dan geen leugen was, omdat we oprecht van haar hielden om wie ze was, maar dat we gewoon af en toe een sletje nodig hadden voor de variatie, voor diensten die je vrouw niet wil uitvoeren, omdat we zelf ouder worden en je een hang hebt naar twintigers etc.

Maar ik heb altijd getwijfeld of ik niet voor het hoogst mogelijk haalbare moest reiken omdat ik dan geen behoefte aan overspel zou hebben en als ik besloot dat ik het tijdelijk fijn genoeg vond om bij iemand te blijven hoewel ik daarnaast behoefte had om te wandelen...heb ik het gezegd, met alle risico's vandien.

En om ervoor te zorgen dat ik zelf kon bepalen wanneer ik zoiets met iemand besprak, heb ik er altijd voor gekozen om GEEN gezamenlijke bankrekening te nemen.

En nu nog even reageren op @dickdebock :

• Ik zeg absoluut niet dat iemand eenzaam moet blijven. Maar mik hoog. Als je erg blij bent met je vrouw heb je geen behoefte aan wandelen. Als je daardoor single blijft hoef je niets uit te leggen. Als je twijfelt over je gevoel en beide wilt doen, zorg dan dat je je financiën niet deelt. Zoiets doen kan eigenlijk alleen als je elkaar in alles vertrouwt...en dat is in dit geval dus absoluut niet zo.

• Hoeren lopen is meer dan een onschuldige hobby. Althans, dat vind ik.

• Ik denk wel dat een goede relatie en hoeren neuken iets geheel anders is. Maar ik doe pas losjes over dingen als ik denk dat ik ze ook met mijn vriendin/vrouw, op het werk, met vrienden zou kunnen bespreken. Als dat niet kan doe je dus toch iets wat niet helemaal klopt. Niet erg, maar laat het niet klinken alsof het niks is.

• Sex voor de fun is niet verkeerd, dat klopt. Eens. Resteert de vraag ook waarom die meiden het doen, zeker als ze bv uit Oekraïne komen of een erg arm land of hier zitten via een dubieus netwerk. Maar goed, dat zijn weer problemen die we elders kunnen bespreken. Dronken worden en roekeloos in je auto rijden is inderdaad fouter, maar ik vind wel dat je dit iets te veel afdoet als iets kleins en onschuldigs. Ik denk dat jouw vrouw (of die van de meeste mannen in dit topic mocht jij in een non-monogame relatie zitten) daar toch anders over denkt.

• Ik denk wel dat een minnares hebben schadelijker en fouter is dan af en toe een dvp bezoeken als je in een relatie zit. Sex of sex + gevoelens.

• Ik ben meer eerlijk duurt het langst. Aankaarten! Je kunt ook weg kijken bij wat Netanyahu in Gaza aanricht. Wat niet weet, wat niet deert. Maar goed, iedereen is anders.

• Eens, je liegt misschien niet over Alles, maar wel over iets heel cruciaals binnen een relatie waarvan de ander denkt dat jullie elkaar vertrouwen.

• Eens. Niet te zwart/wit denken. We doen iets zolang we het leuk vinden. Maar de ander mag wel een eerlijke kans krijgen om er haar mening over te vormen. Als zij al 5 jaar neukt met een van je beste vrienden zou je dat ook willen weten. Terwijl zij misschien denkt: Dick is aardig, maar die vriend van hem weet me net wat makkelijker te laten klaarkomen, het is puur sex, stelt verder niet zoveel voor.

• Verder helemaal mee eens. De mannen die een gezamenlijke rekening namen deden dat op een moment dat ze verliefd waren en nu balen ze daar eigenlijk van en weten ze niet hoe ze het moeten terugdraaien. Ze willen wel bij hun vrouw blijven, maar ook wandelen, maar het niet vertellen en hoe komen ze dan aan cash.....haha...heel grappig eigenlijk.

@MrKC Ik snap je verhaallijn. Ooit kwam het goed uit en nu zou het eigenlijk niet meer wenselijk zijn. Ieder verhaal is weer anders. En ja: Houden van is meer dan seks alleen. Maar veel wandelen en daar niets over zeggen voelt toch krom voor mijn gevoel. En dat maakt dit topic: Hoe kom ik aan cash geld als ik, inmiddels tegen mijn wil in ,een gedeelde rekening met mijn lieve onwetende niet meer zo aantrekkelijke vrouwtje heb, met wie ik vroeger wel veel deelde toen ik haar leuker vond en zij een meer solide inkomen had dan ik, het ultieme hypcrisie topic. Ik snap het wel: Maar niet willen stoppen met je relatie, maar haar zelfs niet een flard van een van je eigen Jeckyl en Hyde kanten willen tonen, een heel cash netwerk om haar heen bouwen, maar niet durven zeggen, ik wil gewono een eigen rekening voor een deel van mijn eigen inkomsten….en vervolgens zeggen dat het een onschuldige hobby is omdat we wel van ons vrouwtje houden maar gewoon liever hoeren neuken dan padellen….het gaat gewoon net 1 stap te ver. Kan gebeuren hoor en ik snap dat het voor iedereen anders is en hoe we van A naar B zijn gekomen, maar laten we het wel toegeven dat onze relatie dan toch vrij scheef gegroeid is. ;)

Je bedoelt "schat, ik wil een eigen rekening nemen voor als een van ons onverwacht gaat scheiden" ?
Ìk denk dat je dan beter af bent als je gewoon eerlijk zegt "schat ik wil een eigen rekening voor het geval dat een van ons af en toe een keer onverwacht naar de hoeren wil"

De rest van de argumenten ? ach mijn vader overleed 2 jaar terug en ondanks dat het best een zootje was met , betaalrekeningen , pensioenfondsen , spaarrekeningen , lijfrentes en weet ik veel wat nog meer al dan niet gezamenlijks , was het allemaal met een scheet en een zucht geregeld

Lastig omdat je genoeg aan je kop hebt op zo'n moment maar niet meer dan dat

Nog niet zo lang geleden toen je nog geen twee full time banen nodig had om een huis te kopen en de vrouw hooguit een parttime baantje had als er kinderen kwamen was een gemeenschappelijke rekening de normaalste zaak van de wereld en de meeste mensen die dat toen zo geregeld hebben vinden het een beetje omslachtig om dat te veranderen als ze een keertje buiten de deur willen neuken
Toen ik zelf nog in de situatie zat dat ik dat soort dingen geheim moest houden kreeg ik nog wel eens een fooitje van klanten of deed ik een zwart klusje of zo

Terug
Bovenaan Onderaan