Ik durf niet te daten met een sekswerker

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
tja, die KYC (Know Your Customer) van de banken. Wat moeten we daar nou weer van vinden. Ze zetten in ieder geval niet hun high-potentials op die afdeling kan ik je vertellen. :ROFLMAO:

Ik vertoef nog weleens in exotischer oorden en neem daar cash op. Geen probleem.
Ik huur nog weleens programmeurs in uit verre oorden. Dat gaat dan om serieuze bedragen die ik betaal naar landen als Nepal, Colombia of Zuid-Afrika. Dat levert mij regelmatig een 'verzoek om informatie' op. Nooit een probleem, omdat het onderbouwd is.
Die duizend euro die ik af en toe hier cash opneem om stuk te slaan op Wein, Weib und Gesang heeft mij nog nooit een informatieverzoek opgeleverd.

Geen zorgen, gewoon naaien!
:p

Zoals eerder al is aangegeven banken monitoren ongebruikelijke transacties. Wat is een ongebruikelijke transactie:
dat is een transactie die afwijkt van het gebruikelijke van de klant. bv. Jij pint wekelijks 300 euro en op eens neem je 5000 euro op dan is dat een ongebruikelijke transactie.

Mijn advies...Geen enkele dvp zal 5000 euro vragen voor een uurtje sex. 150 a 200 euro is normaal. Jou bank zal niks aan je vragen. Gewoon lekker gaan daten en nergens anders aan denken. Veel plezier.

Ik denk als je over dit soort zaken al zoveel angst hebt en piekert je inderdaad beter je geld op de bank houdt. Echt ontspannen zal je toch niet kunnen zijn bij een dame van plezier. Dus laat lekker je geld op de bank. Hopelijk komt er een moment in je leven dat je zegt: GENOEG! Ik ga leven, en doe dat dan!

Als ik jou was zou ik het proberen bij dames die vooraf paysafekaarten willen ontvangen. Lekker discreet, geen vragen van de bank en ook geen andere zaken waar je waarschijnlijk ook als de dood voor bent zoals contact maken met een vrouw, te snel klaarkomen etc. want je ontmoet ze dan toch nooit maar je bent wel genaaid!

Succes

Ik zit bij de ABN en ik heb echt nog nooit een vraag ergens over gehad.

Vaak pin ik 200 of 300 euro en soms 1.000 euro, dan moet je dacht ik wel 2x pinnen omdat er een maximum per transactie is.

Ook wel eens 2.500 euro gestort en daar echt nooit vragen over gehad.

Daarnaast mag je met je eigen geld doen wat je wilt. Dvp's bezoeken is niet het meest ethisch verantwoorde, maar het mag wel.

Ik zou niet snel op je werk zeggen dat je geilt op 22 jarige Oost Europese dames als je bv een 55 jarige man bent die werkt bij een vrij conservatief bedrijf, maar de bank maakt het volgens mij geen bal uit wat je met je geld doet.

En ze hebben er ook helemaal niets mee te maken. Tenzij je er nucleaire wapens mee aanschaft en staatsgevaarlijk bent.

Ik heb slechts 1x een vraag gehad over financiƫn en dat was toen ik voor een feest met 60 vrienden voor iedereen iets kleins moest aanschaffen en het me handiger leek om dat item 60x aan te schaffen ipv er in 1x 60 te kopen.

Toen kwam het denk ik over als een vreemde handeling, maar verder kun je alles doen wat je wilt.

Door de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) zijn banken in NL verplicht om ongebruikelijke transacties te melden bij de FIU. Daarbij zijn er objectieve indicatoren die niet voor interpretatie vatbaar zijn en de bank dus ALTIJD moet melden, en subjectieve indicatoren die de bank zelf opstelt en beoordeelt.

Een paar objectieve indicatoren zijn:
- Storten of opnemen van €10.000 of meer. Daarbij kan de bank transacties die mogelijk met elkaar samenhangen bij elkaar optellen.
- Transacties van €10.000 waarbij contant geld wordt omgewisseld naar een andere valuta, of waarbij kleine biljetten worden omgewisseld naar grote biljetten (van €200 of €500).
- Transacties naar hoog risico landen (bijv. Noord Korea, Iran en volgens mij ook Rusland).
- Betalingen van €10.000 of meer met creditcard of prepaidcard.
- Geldtransfer van €2.000 of meer door een instelling die geen meldingsplicht heeft.

Als je elke week €200 pint om een DVP te bezoeken, is dat €200 Ɨ 52 weken = €10.400 in een jaar. Als je dus 3 weken in het jaar overslaat, dan is er geen sprake van een objectieve indicator en dus heeft de bank geen meldplicht bij de FIU. Je kan natuurlijk wel te maken krijgen met subjectieve indicatoren. Als je niet heel regelmatig DVP's bezoekt en dus niet consistent geld opneemt, is er geen enkele reden tot paniek.

Bij sommige banken moet je betalen als je in een jaar meer dan €10.000 opneemt. Het tarief voor contant geld storten is ook hoger boven de €10.000. Meestal geeft de bank je daar ruim van tevoren een melding over.

Door de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) zijn banken in NL verplicht om ongebruikelijke transacties te melden bij de FIU. Daarbij zijn er objectieve indicatoren die niet voor interpretatie vatbaar zijn en de bank dus ALTIJD moet melden, en subjectieve indicatoren die de bank zelf opstelt en beoordeelt.

Een paar objectieve indicatoren zijn:
- Storten of opnemen van €10.000 of meer. Daarbij kan de bank transacties die mogelijk met elkaar samenhangen bij elkaar optellen.
- Transacties van €10.000 waarbij contant geld wordt omgewisseld naar een andere valuta, of waarbij kleine biljetten worden omgewisseld naar grote biljetten (van €200 of €500).
- Transacties naar hoog risico landen (bijv. Noord Korea, Iran en volgens mij ook Rusland).
- Betalingen van €10.000 of meer met creditcard of prepaidcard.
- Geldtransfer van €2.000 of meer door een instelling die geen meldingsplicht heeft.

Als je elke week €200 pint om een DVP te bezoeken, is dat €200 Ɨ 52 weken = €10.400 in een jaar. Als je dus 3 weken in het jaar overslaat, dan is er geen sprake van een objectieve indicator en dus heeft de bank geen meldplicht bij de FIU. Je kan natuurlijk wel te maken krijgen met subjectieve indicatoren. Als je niet heel regelmatig DVP's bezoekt en dus niet consistent geld opneemt, is er geen enkele reden tot paniek.

Bij sommige banken moet je betalen als je in een jaar meer dan €10.000 opneemt. Het tarief voor contant geld storten is ook hoger boven de €10.000. Meestal geeft de bank je daar ruim van tevoren een melding over.
Dus geen geld opnemen om hoeren te neuken in de weken dat je met je vriendin op vakantie bent...in het kader van 3 weken overslaan....dat moet te doen zijn, toch?

En verder juist een fijne wekelijkse regelmaat opbouwen. 'Dit klopt geheel wat meneer X nu doet, hij gaat altijd op vrijdag even pinnen om te neuken.'

Dat er bij dat soort grote bedragen van meer dan 10.000€ extra opgelet wordt vind ik eigenlijk wel prettig.

In een Arabisch land is mijn pinpas wel eens gestolen door iemand die via een spiegeltje toen ik pinde ook nog mijn pincode had weten te achterhalen. Toen was ik wel blij dat het dag-maximum vanuit dat land geloof ik 500€ was.

Vervolgens heb ik mijn rekening toen zelf geblokkeerd, kreeg ik bij thuiskomst een nieuwe pas en heeft mijn reisverzekering die 500€ cash die gejat was zelfs netjes terug betaald terwijl het niet echt 1 op 1 te bewijzen was dat ik dit verhaal niet bedacht had en de cash zelf gepind had.

Maar goed, als je dat iedere week doet, zijn ze er na 2x wel klaar mee denk ik.

Volgens mij wordt er bijna nooit onderzoek gedaan als je minder dan 1000 euro opneemt. Je kan makkelijk 750 euro pinnen. Ga je nooit vragen over krijgen.

Geld storten hetzelfde. Als je 600 of 700 stort eenmalig of verspreid over het jaar 3 of 4 keer dan zul je er geen vragen over krijgen. Wel als je misschien dat iedere week stort. Dan gaan ze afvragen waar dat geld vandaan komt.

Maar geld opnemen uit de geldautomaat krijg je echt nooit een vraag over. Voor hetzelfde geld ga je boodschappen doen of verf kopen bij de bouwmarkt om je huis te schilderen. De bank interesseert dit werkelijk geen bal.

Velen mensen pinnen iedere week wel 200 of 300 euro voor het weekend en dan gaan ze dat geld uitgeven aan eten en drinken. Is doodnormaal gedrag om zo'n bedrag te pinnen.

Volgens mij wordt er bijna nooit onderzoek gedaan als je minder dan 1000 euro opneemt. Je kan makkelijk 750 euro pinnen. Ga je nooit vragen over krijgen.

Geld storten hetzelfde. Als je 600 of 700 stort eenmalig of verspreid over het jaar 3 of 4 keer dan zul je er geen vragen over krijgen. Wel als je misschien dat iedere week stort. Dan gaan ze afvragen waar dat geld vandaan komt.

Maar geld opnemen uit de geldautomaat krijg je echt nooit een vraag over. Voor hetzelfde geld ga je boodschappen doen of verf kopen bij de bouwmarkt om je huis te schilderen. De bank interesseert dit werkelijk geen bal.

Velen mensen pinnen iedere week wel 200 of 300 euro voor het weekend en dan gaan ze dat geld uitgeven aan eten en drinken. Is doodnormaal gedrag om zo'n bedrag te pinnen.
Klopt helemaal.

Het enige probleem dat ik wel eens had was in de persoonlijke sfeer.

Ik wilde 300 euro opnemen en hoewel ik in Amsterdam woon kan ik bij veel pin-automaten na 22 uur geen cash meer pinnen.

Er zijn er wel een paar waar het wel kan, maar de Pinmaat-automaten sluiten dacht ik af om 22 uur.

Althans ik heb wel eens zonder cash gestaan asl ik wilde wandelen.

Daarom racete ik op de fiets toen naar een automaat toe om 21.50 uur en toen kwam ik een kennis tegen op straat die een praatje wilde maken.

Toen ik vervolgens zei dat ik voor 22 uur nog even snel 300 euro moest pinnen en hij vroeg: Waarom dan?

realiseerde ik me toen eigenlijk pas dat dvp's het enige zijn wat ik alleen maar met cash betaal.
Verder kon ik me zo snel niets bedenken warvoor ik perse cash geld nodig had.

Terug
Bovenaan Onderaan