Maar... dan heb je wél geen cash meer nodig! Pluspunt!Ja, en daarna bergen ze je op, en is het opletten dat je je zeepje niet laat vallen!![]()
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!
RegistrerenMaar... dan heb je wél geen cash meer nodig! Pluspunt!Ja, en daarna bergen ze je op, en is het opletten dat je je zeepje niet laat vallen!![]()
Ik zou er niet aan beginnen. Niks is zo vervelend als seks met een dvp.Zonder die zekerheid begin ik er niet aan.
Nee ik neem bedragen op van 500 of 1000, nooit een vraag gesteld, en als ze dat doen, dan geef ik het uit, mag dat niet?Nou, er is echt geen bank die vragen stelt als je een paar honderd euro opneemt uit de automaat.
Geen idee waar jouw vele verhalen over blokkades vandaan komen, maar ik heb daar nooit van gehoord.
Dus geen geld opnemen om hoeren te neuken in de weken dat je met je vriendin op vakantie bent...in het kader van 3 weken overslaan....dat moet te doen zijn, toch?Door de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft) zijn banken in NL verplicht om ongebruikelijke transacties te melden bij de FIU. Daarbij zijn er objectieve indicatoren die niet voor interpretatie vatbaar zijn en de bank dus ALTIJD moet melden, en subjectieve indicatoren die de bank zelf opstelt en beoordeelt.
Een paar objectieve indicatoren zijn:
- Storten of opnemen van €10.000 of meer. Daarbij kan de bank transacties die mogelijk met elkaar samenhangen bij elkaar optellen.
- Transacties van €10.000 waarbij contant geld wordt omgewisseld naar een andere valuta, of waarbij kleine biljetten worden omgewisseld naar grote biljetten (van €200 of €500).
- Transacties naar hoog risico landen (bijv. Noord Korea, Iran en volgens mij ook Rusland).
- Betalingen van €10.000 of meer met creditcard of prepaidcard.
- Geldtransfer van €2.000 of meer door een instelling die geen meldingsplicht heeft.
Als je elke week €200 pint om een DVP te bezoeken, is dat €200 × 52 weken = €10.400 in een jaar. Als je dus 3 weken in het jaar overslaat, dan is er geen sprake van een objectieve indicator en dus heeft de bank geen meldplicht bij de FIU. Je kan natuurlijk wel te maken krijgen met subjectieve indicatoren. Als je niet heel regelmatig DVP's bezoekt en dus niet consistent geld opneemt, is er geen enkele reden tot paniek.
Bij sommige banken moet je betalen als je in een jaar meer dan €10.000 opneemt. Het tarief voor contant geld storten is ook hoger boven de €10.000. Meestal geeft de bank je daar ruim van tevoren een melding over.
Klopt helemaal.Volgens mij wordt er bijna nooit onderzoek gedaan als je minder dan 1000 euro opneemt. Je kan makkelijk 750 euro pinnen. Ga je nooit vragen over krijgen.
Geld storten hetzelfde. Als je 600 of 700 stort eenmalig of verspreid over het jaar 3 of 4 keer dan zul je er geen vragen over krijgen. Wel als je misschien dat iedere week stort. Dan gaan ze afvragen waar dat geld vandaan komt.
Maar geld opnemen uit de geldautomaat krijg je echt nooit een vraag over. Voor hetzelfde geld ga je boodschappen doen of verf kopen bij de bouwmarkt om je huis te schilderen. De bank interesseert dit werkelijk geen bal.
Velen mensen pinnen iedere week wel 200 of 300 euro voor het weekend en dan gaan ze dat geld uitgeven aan eten en drinken. Is doodnormaal gedrag om zo'n bedrag te pinnen.
Mocht mij dat ooit gebeuren dat ze me zo'n vraag zouden stellen dan zal mijn antwoord gegarandeerd "Om naar de hoeren te gaan." zijn.