Ik heb trouwens dit weekend 3 dames benaderd en ben met alledrie niet tot zaken gekomen.
1 dame die ik goed ken, appte me haar huidige adres, maar geen reply meer toen ik haar concreet benaderde.
1 dame die ik al vaker bezocht waar ik langs liep op de Wallen keek me zo wezenloos aan, dat ik dacht: vandaag beter niet.
1 dame die ik appte, sprak heel leuk met me gedurende 20 minuten maar toen ik wilde afspreken zei ze dat ze die dag niet werkte en babbelde er daarna nog lustig op los en zei vandaag wel te kunnen.
Maar vandaag kan ik niet en 'zin hebben' komt en gaat. Gister was ik eager, nu te druk met andere zaken.
Sowieso lijken dvp's dat deeltje van mannen niet te snappen.
Als je nu wilt langs komen, geldt dat niet automatisch ook voor morgen.
In mijn geval is iemand benaderen altijd een moment-opname daarom kan ik een bezoekje ook niet langer dan 2 uur vooruit plannen.
Overigens verwacht ik niet dat dvp's altijd kunnen, maar bv bij dat eerste voorbeeld denk ik wel: Bij vaste klanten uberhaupt niet meer reageren is niet goed voor je klantenbinding.
Sowieso hebben sommige dames er een handje van om poeslief te doen en dan opeens amper respons te geven.
En daarna kunnen ze weer poeslief zijn.
Als ik dacht dat ze me een signaal gaf dat er voor haar geen klik was, zou ik het voortaan laten afweten, maar het is soms veel meer de algemene afgestomptheid van de dvp die langer dan 3 jaar dit werk doet valt me op.
Het ene moment vertellen ze je emotioneel hun levensverhaal, het andere ben je gewoon de derde pik van die dag die ze opvult.
Het klinkt naar, maar gaandeweg kom ik er achter dat, hoewel wij dat wel willen denken, je met bijna alle dvp's niets kunt opbouwen.
Wat dat betreft ben ik geneigd om de botte mannen die iedere dame max. 3x bezoeken gelijk te geven.
Er zijn positieve uitzonderingen, maar…je kunt je ook fiks vergissen in een dame.
Heb wel eens heel diep met een dame over onze levens gepraat.
En na 5 bezoekjes zei ze bij de 6e keer: Was je hier al eens eerder geweest?
Serieus, geen grap dit.