Nieuwe oplichtingstruc? stoutt.nl/wipje.be

Welkom op Girlsreview.nl

Lid worden van deze geweldige club? Minder reclame? Meld je nu aan!

Registreren
Ah in Nederland hebben we ze door, dus probeert die oplichter het in België

 
Naar aanleiding van het voorgaande vanaf 31 mei 2023 enige actie ondernomen tegen "www.stoutt.nl" en de in deze topic genoemde sites.




Dit is de reactie van SIDN d.d. 02 juni 2023:

Beste xxx,

Bedankt voor je e-mail van 1 juni over de domeinnamen kellyprive.nl en stoutt.nl. Vervelend dat deze domeinnamen gebruikt worden voor oplichting. Je hebt de registratiegegevens op bij de domeinnamen geraadpleegd.

. . . . . . . . .

Controle registratiegegevens

Ik heb een controle gestart naar de registratiegegevens bij kellyprive.nl en stoutt.nl. Als de domeinnaamhouder zich niet bij ons identificeert, maken we de domeinnaam onbereikbaar. Als identificatie uitblijft heffen we de domeinnaam op.

Wat kun je doen?

Maak melding bij Vimexx van dit probleem. Dit kan via [email protected]. Doe aangifte bij de politie van oplichting. Dit kan via Slachtoffer van internetoplichting? Doe aangifte! | politie.nl
Heb je vragen?
Neem gerust contact op via 026-3525500, of via [email protected].

Met vriendelijke groet,
xxxxx



Er wordt aangegeven melding te doen bij Vimexx, maar van daarvan had ik op 01 juni 2023 als het volgende bericht ontvangen:

"Helaas mogen wij niet zomaar websites offline halen, op dit moment is er op de website geen inhoud te zien.
Je kan proberen via SIDN om het domeinnaam offline te laten halen wegens oplichting, dan kunnen ze ook niet opeens via een andere provider de diensten doorzetten."



Op 14 juni 2023 de volgende reactie van Tikkie / ABN AMRO ontvangen:

"Wij hebben de casus echter doorgezet naar de afdeling van de ABN AMRO die hier mee om kan gaan. Zij zullen de verder benodigde stappen zetten om misbruik van ABN AMRO of Tikkie door deze en vergelijkbare websites onmogelijk te maken. Zelf zullen wij als Tikkie zijnde ook waar nodig de benodigde stappen zetten, waar mogelijk. Dit wordt intern verwerkt en verder niet gecommuniceerd."



Ook nog meldingen gedaan bij Payconiq, die verwezenen naar safeonweb.be.
Van beiden een korte, niet inhoudelijke reactie ontvangen.





Overigens ben ik zelf niet opgelicht door een van deze sites.

Nu maar afwachten of de sites voorgoed verdwijnen, maar wellicht dat het "veelkoppig monster" toch weer ergens de kop opsteekt.
 
Het is vrouwke.be en dat kun je niet bij SIDN opvragen!
En de adressen zou ik ook niet posten hier.

Via DNS Belgium:
Domeinnaam: vrouwke.be
Status: Registered
Registratie: 9 juni 2023 10:59 CEST
Verificatiestatus: Niet geverifieerd
Laatste wijziging: 9 juni 2023 11:31 CEST

IP6: [2a06:2ec0:1::156] komt uit bij dezelfde hoster als stoutt.nl namelijk zxcs/vimexx.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb op Trustpilot aangegeven dat Vimexx deze oplichtingssites host.
Vimexx heeft dan geklaagd bij Trustpilot dat ik geen bewijzen heb
Ik stel voor dat we met z'n allen een bad review zetten op Trustpilot, met als reden het hosten van oplichtingssites

 
Ik heb op Trustpilot aangegeven dat Vimexx deze oplichtingssites host.
Vimexx heeft dan geklaagd bij Trustpilot dat ik geen bewijzen heb
Ik stel voor dat we met z'n allen een bad review zetten op Trustpilot, met als reden het hosten van oplichtingssites


Er gebeurd niets strafbaars... En jouw publicatie op de trustpilot van Vimex heeft daar niets mee te maken. Wel bij de feiten blijven. Als de TOS (Terms of service) iets in gelijke richting stellen met dat profielen fictief voor jouw beleving kunnen zijn, maar jij de TOS niet leest, maar er wel mee akkoord gaat moet je niet piepen.

Een hoster gaat niet op de stoel van een rechter zitten. Je behoort je aan het nederlands recht te behouden als je ergens een website host. Als een hoster een website om onbekende of vage reden offline trekt dan kan de hoster zelfs aansprakelijk worden gesteld.
 
Er gebeurd niets strafbaars... En jouw publicatie op de trustpilot van Vimex heeft daar niets mee te maken. Wel bij de feiten blijven. Als de TOS (Terms of service) iets in gelijke richting stellen met dat profielen fictief voor jouw beleving kunnen zijn, maar jij de TOS niet leest, maar er wel mee akkoord gaat moet je niet piepen.
Vooraf geld ontvangen voor een afspraak die vervolgens niet plaatsvind is toch gewoon oplichting en strafbaar?
 
Vooraf geld ontvangen voor een afspraak die vervolgens niet plaatsvind is toch gewoon oplichting en strafbaar?

Ja, dat wel. Maar dat is een civiele zaak volgens mij en zou je in theorie in de rechtbank moeten uitvechten. Pas bij een daadwerkelijk vonnis zou je naar de hoster kunnen stappen. Maar een hostingpartij mag niet zomaar iemands zijn of haar website offline trekken - die kan aansprakelijk worden gesteld (Financieel verlies bijv).
 
Er gebeurd niets strafbaars... En jouw publicatie op de trustpilot van Vimex heeft daar niets mee te maken. Wel bij de feiten blijven. Als de TOS (Terms of service) iets in gelijke richting stellen met dat profielen fictief voor jouw beleving kunnen zijn, maar jij de TOS niet leest, maar er wel mee akkoord gaat moet je niet piepen.

Een hoster gaat niet op de stoel van een rechter zitten. Je behoort je aan het nederlands recht te behouden als je ergens een website host. Als een hoster een website om onbekende of vage reden offline trekt dan kan de hoster zelfs aansprakelijk worden gesteld.
Hier, nog eentje. https://www.heett.be/profiel/amanda/
Waar staat er vermeld dat het hier om fictieve profielen gaat?
Een fictief profiel dat jou in een chat zegt dat je eerst het bedrag moet storten, vooraleer je het juiste adres krijgt, lijkt mij niet zo fictief meer, maar eerder frauduleus ...
 
Ja, dat wel. Maar dat is een civiele zaak volgens mij en zou je in theorie in de rechtbank moeten uitvechten. Pas bij een daadwerkelijk vonnis zou je naar de hoster kunnen stappen. Maar een hostingpartij mag niet zomaar iemands zijn of haar website offline trekken - die kan aansprakelijk worden gesteld (Financieel verlies bijv).
Niet zomaar, maar hosters zijn niet verplicht diensten aan iedereen te verlengen en zijn vrij om een contract niet te verlengen.

Maar inderdaad, de hoster schiet er weinig mee op en de site zelf is weinig mis mee.
 
Oplichting langs beide kanten zowel wandelaar als klant
Net weer iets mee gemaakt afgelopen zondag een berichtje van een klant hij wil maandag komen en dit voor 3 uurs ! Sorry mijnheer ik doe max 2 uurs ! En dan kan een date gewoon door gaan ,maar ik wil toch 3 uurs spelen met jou ! Oke dan vraag ik wel een kleine aanbetaling om fake afspraken een beetje af te remmen ,geen probleem ik wil zelfs het volledige bedrag overmaken! Wow die heeft er vertrouwen in ! En ja hoor hij stuurt mij een betalings bevestiging met netjes alle gegevens lijkt allemaal heel normaal en ik doe het met een instant betaling heb je het gelijk! Wat denk je er komt niets van bedrag op! Smoesje het is zondag waarschijnlijk is het onderweg en zal het maandag wel op jou rekening. Staan ,maar de date was normaal om 8 uur smorgens ik vertelde hem wat er ook gebeurd de afspraak gaat pas door als het effectief op mijn rekening staat !! Want denk je ?zit nog altijd te wachten op de centen en van die klant niets meer gehoord ! Kijk als ik nu goed gelovig had geweest had hij een leuke date gehad van 3 uurs en supper goed koop! Dus dames kijk uit en speel zoveel mogelijk of safe!!
 
Ik kwam een profiel tegen van een dame op de site heett.be. Die gegoogled en kam bij 'afspraakjes.com' uit op een lijst met 'fakerwebsites'.
Nu vind ik zelf afspraakjes.com er niet al te zuiver uitzien..

Heeft iemand ervaring met profielen op deze site? De site zelf staat in maintenance stand.



Edit:
Weet je wat. Laat maar. verder gezocht naar andere profielen en ze hebben allemaal dezelfde informatie/mogelijkheden/tarieven.
Zelfde foto's bij verschillende namen.

Dit zal allemaal wel shit zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan